Honda Civic VTEC-E LS Woon-Werk/Ringtool
- Francisco
Facelift was vanaf 99 heldere koplampen en voorbumper. die vtec-e willen ook aardig. auto is redelijk bomb-proof. Ik heb een vti een aantal jaar afgemat op de Ring en het enige wat aandacht vroeg waren de remmen en af en toe wat olie erin. DS2500/dot5/koelslangen naar klauwen/powerslots brake disc was de oplossing om ook bij 30 c rondjes te blijven rijden.
Die vti stoeltjes zaten geloof ik ook in een pakket later. Silver nogwat. Any ways, je kunt er een leuke auto van maken!
Die vti stoeltjes zaten geloof ik ook in een pakket later. Silver nogwat. Any ways, je kunt er een leuke auto van maken!
- Jan Visser
Ik zat eens te denken, is die Rover 200 BRM van Elmar niks voor jou Rody?
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3206
- Knot
Mn vriendin gaat erin rijden he, en ik afentoe op de ring of zandvoort, maar ik wil liever Honda dan Rover, moet zo licht mogelijk zijn en leuk om voor haar te verzekeren. Onder de 1000kg en onder de 100kW dan blijft het voor haar ook nog leuk om te betalen voor dagelijks.Jan Visser schreef:Ik zat eens te denken, is die Rover 200 BRM van Elmar niks voor jou Rody?
Ben gewoon een beetje weg van die VTEC-E'tjes...
- Knot
De Silverstone, maar dat is een 1.4iS 90pk met een hoop delen meegespoten en sportstoeltjes. De 1.5i VTEC-E zie ik eigenlijk nooit met sportstoelen, behalve die uit Assen dan, maar ik ben er wel naar op zoek want die standaard stoelen zijn ook niet ideaal. Recaro is niet echt een optie omdat ie er normaal uit moet zien voor dagelijksFrancisco schreef:Facelift was vanaf 99 heldere koplampen en voorbumper. die vtec-e willen ook aardig. auto is redelijk bomb-proof. Ik heb een vti een aantal jaar afgemat op de Ring en het enige wat aandacht vroeg waren de remmen en af en toe wat olie erin. DS2500/dot5/koelslangen naar klauwen/powerslots brake disc was de oplossing om ook bij 30 c rondjes te blijven rijden.
Jij hebt dus ook zo'n VTEC-E gehad begrijp ik? Heb je meer info over bouwjaar, onderhoud, aandachtpunten enz? Is DS2500 op de standaard schijven voldoende icm dot5? Merk remschijven ken ik niet.
- Knot
Nog eentje gevonden, 2000 particulier, ABS als extra, sportstoelen zo te zien alleen geen aircon of open dak...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tec-e.html
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tec-e.html
- Knot
- Francisco
Ik heb een Civic VTI gehad. De standaart remschijven en blokken waren niet opgewassen tegen circuitgebruik. Na veel verschillende schijven en blokken te hebben geprobeerd ben ik op de volgende combo gekomen:
- powerlsots gegroefde schijven, gaan ongeveer 100 rondjes ring mee.
- dot 5 remvloeistof
- ds 2500
- alluminium cv buizen van de grill naar de remklauwen
daarmee nooit meer problemen gehad. voor de rest goede olie erin en netjes warmrijden voordat je doorjankt naar 8000 rpm. motortje kan erg veel hebben. maar als je alleen op de ring gaat blaffen gaat alles stuk uiteindelijk. je haalt er in ieder geval 140.000 zware km's mee
- powerlsots gegroefde schijven, gaan ongeveer 100 rondjes ring mee.
- dot 5 remvloeistof
- ds 2500
- alluminium cv buizen van de grill naar de remklauwen
daarmee nooit meer problemen gehad. voor de rest goede olie erin en netjes warmrijden voordat je doorjankt naar 8000 rpm. motortje kan erg veel hebben. maar als je alleen op de ring gaat blaffen gaat alles stuk uiteindelijk. je haalt er in ieder geval 140.000 zware km's mee

- Jan Visser
Ik reed met standaard schijven en DS3000 op de vooras en helemaal standaard op de achteras.Alleen heb ik er geen 100 rondjes ring mee gedaan.
Verder heb eigenlijks nooit problemen gehad met de standaard VTI schijven.Het enige wat ik er wel aan kon zien is dat er hele kleine scheurtjes in kwamen.Gewoon het oprekken van het materiaal volgens mij.Volgens Andre kon dit geen kwaad en was het normaal voor zulk gebruik.
Verder heb eigenlijks nooit problemen gehad met de standaard VTI schijven.Het enige wat ik er wel aan kon zien is dat er hele kleine scheurtjes in kwamen.Gewoon het oprekken van het materiaal volgens mij.Volgens Andre kon dit geen kwaad en was het normaal voor zulk gebruik.
- Knot
Francisco,
Welke olie gebruikte je? De VTEC-E loopt natuurlijk maar max 7000rpm maar moet wel iets betere olie in dan standaard als ik een weekendje ring ga trappen met continu boven de 5000rpm.
Jan,
DS3000 vreet de schijfjes aardig op dus begrijp ik?
Die Civic uit Gemert vragen ze wel veel voor, 6250, maar ik denk zelf dat ie zeker 5250 waard is, gezien de 98'ers ook voor tegen de 5000 vraagprijs op het net staan.
Welke olie gebruikte je? De VTEC-E loopt natuurlijk maar max 7000rpm maar moet wel iets betere olie in dan standaard als ik een weekendje ring ga trappen met continu boven de 5000rpm.
Jan,
DS3000 vreet de schijfjes aardig op dus begrijp ik?
Die Civic uit Gemert vragen ze wel veel voor, 6250, maar ik denk zelf dat ie zeker 5250 waard is, gezien de 98'ers ook voor tegen de 5000 vraagprijs op het net staan.
- Francisco
knot
Ik geloof castrol rs.
Ik heb iets van 400-500 rondjes gereden met de civic. Die powerlsots trokken niet krom. de standaart schijven wel. haarschuertjes is geen punt inderdaad. je houd altijd wat trillingen in de schijven als je hard gaat trappen natuurlijk.
DS3000, niet doen. Vreet schijven op en is dus rete duur. Met 115pk heb je dat remmend vermogen ook niet echt nodig.
Ik geloof castrol rs.
Ik heb iets van 400-500 rondjes gereden met de civic. Die powerlsots trokken niet krom. de standaart schijven wel. haarschuertjes is geen punt inderdaad. je houd altijd wat trillingen in de schijven als je hard gaat trappen natuurlijk.
DS3000, niet doen. Vreet schijven op en is dus rete duur. Met 115pk heb je dat remmend vermogen ook niet echt nodig.
- Nero_Serpente
- Erik K.
Die VTI's willen ook wel ja http://www.youtube.com/watch?v=w8bAT7Sk6sk 

- Nero_Serpente
- Jan Visser
Dit is nu niet met een bepaald standaard motortje als ik dit zo zie. 8)ErikKramer schreef:Die VTI's willen ook wel ja http://www.youtube.com/watch?v=w8bAT7Sk6sk
- Knot
http://auto.marktplaats.nl/honda/719180 ... xYCQ%3D%3D
6600 euro vaste prijs... tsja.. hij is wel mooi.. 8)
6600 euro vaste prijs... tsja.. hij is wel mooi.. 8)
- Nero_Serpente
- Knot
Ze zijn zeldzaam, maargoed.
Heb ook een nette 1.5i VTEC-E LS op het oog, dealer dus ook een veel te hoge vraagprijs, die komt uit 1999 en vind ik 5250 waard.
Een VTI uit 1998 particulier moet dan echt niet meer dan 5500 kosten. Laat m nog wel lekker een tijdje te koop staan tot de vorst/pekel troep over is.
Heb ook een nette 1.5i VTEC-E LS op het oog, dealer dus ook een veel te hoge vraagprijs, die komt uit 1999 en vind ik 5250 waard.
Een VTI uit 1998 particulier moet dan echt niet meer dan 5500 kosten. Laat m nog wel lekker een tijdje te koop staan tot de vorst/pekel troep over is.