Honda Civic VTEC-E LS Woon-Werk/Ringtool

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 10 jan 2007, 17:59

Facelift was vanaf 99 heldere koplampen en voorbumper. die vtec-e willen ook aardig. auto is redelijk bomb-proof. Ik heb een vti een aantal jaar afgemat op de Ring en het enige wat aandacht vroeg waren de remmen en af en toe wat olie erin. DS2500/dot5/koelslangen naar klauwen/powerslots brake disc was de oplossing om ook bij 30 c rondjes te blijven rijden.

Die vti stoeltjes zaten geloof ik ook in een pakket later. Silver nogwat. Any ways, je kunt er een leuke auto van maken!

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 10 jan 2007, 18:15

Ik zat eens te denken, is die Rover 200 BRM van Elmar niks voor jou Rody?

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3206

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43387
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 jan 2007, 20:47

Dat is exact mijn gedachte :wink:
Daarom stelde ik ook die vraag over die motor in dat draadje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 10 jan 2007, 22:30

Moet ie er wel een extra sportstoel bij kopen, die er nu in zitten geven absoluut geen zijdelingse steun.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 08:54

Jan Visser schreef:Ik zat eens te denken, is die Rover 200 BRM van Elmar niks voor jou Rody?

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3206
Mn vriendin gaat erin rijden he, en ik afentoe op de ring of zandvoort, maar ik wil liever Honda dan Rover, moet zo licht mogelijk zijn en leuk om voor haar te verzekeren. Onder de 1000kg en onder de 100kW dan blijft het voor haar ook nog leuk om te betalen voor dagelijks.

Ben gewoon een beetje weg van die VTEC-E'tjes...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 08:57

Francisco schreef:Facelift was vanaf 99 heldere koplampen en voorbumper. die vtec-e willen ook aardig. auto is redelijk bomb-proof. Ik heb een vti een aantal jaar afgemat op de Ring en het enige wat aandacht vroeg waren de remmen en af en toe wat olie erin. DS2500/dot5/koelslangen naar klauwen/powerslots brake disc was de oplossing om ook bij 30 c rondjes te blijven rijden.

Die vti stoeltjes zaten geloof ik ook in een pakket later. Silver nogwat. Any ways, je kunt er een leuke auto van maken!
De Silverstone, maar dat is een 1.4iS 90pk met een hoop delen meegespoten en sportstoeltjes. De 1.5i VTEC-E zie ik eigenlijk nooit met sportstoelen, behalve die uit Assen dan, maar ik ben er wel naar op zoek want die standaard stoelen zijn ook niet ideaal. Recaro is niet echt een optie omdat ie er normaal uit moet zien voor dagelijks

Jij hebt dus ook zo'n VTEC-E gehad begrijp ik? Heb je meer info over bouwjaar, onderhoud, aandachtpunten enz? Is DS2500 op de standaard schijven voldoende icm dot5? Merk remschijven ken ik niet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 10:48

Nog eentje gevonden, 2000 particulier, ABS als extra, sportstoelen zo te zien alleen geen aircon of open dak...

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tec-e.html

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43387
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 jan 2007, 15:32

Kan ik geen koopje noemen...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 jan 2007, 16:22

Tsja, de autoweek waardemeter zegt 4400 inkoop, 5600 verkoop, dus voor 5500 lijkt het me een redelijke prijs.

98 gaat voor 4000 over de toonbank, 99 voor 4750 en 2000 voor 5500, ze zijn er niet zoveel namelijk, vtec-e met sportstoeltjes en compleet uitgevoerd als LS versie.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 11 jan 2007, 19:05

Ik heb een Civic VTI gehad. De standaart remschijven en blokken waren niet opgewassen tegen circuitgebruik. Na veel verschillende schijven en blokken te hebben geprobeerd ben ik op de volgende combo gekomen:
- powerlsots gegroefde schijven, gaan ongeveer 100 rondjes ring mee.
- dot 5 remvloeistof
- ds 2500
- alluminium cv buizen van de grill naar de remklauwen

daarmee nooit meer problemen gehad. voor de rest goede olie erin en netjes warmrijden voordat je doorjankt naar 8000 rpm. motortje kan erg veel hebben. maar als je alleen op de ring gaat blaffen gaat alles stuk uiteindelijk. je haalt er in ieder geval 140.000 zware km's mee :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 11 jan 2007, 21:29

Ik reed met standaard schijven en DS3000 op de vooras en helemaal standaard op de achteras.Alleen heb ik er geen 100 rondjes ring mee gedaan.

Verder heb eigenlijks nooit problemen gehad met de standaard VTI schijven.Het enige wat ik er wel aan kon zien is dat er hele kleine scheurtjes in kwamen.Gewoon het oprekken van het materiaal volgens mij.Volgens Andre kon dit geen kwaad en was het normaal voor zulk gebruik.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 jan 2007, 08:49

Francisco,

Welke olie gebruikte je? De VTEC-E loopt natuurlijk maar max 7000rpm maar moet wel iets betere olie in dan standaard als ik een weekendje ring ga trappen met continu boven de 5000rpm.

Jan,

DS3000 vreet de schijfjes aardig op dus begrijp ik?

Die Civic uit Gemert vragen ze wel veel voor, 6250, maar ik denk zelf dat ie zeker 5250 waard is, gezien de 98'ers ook voor tegen de 5000 vraagprijs op het net staan.

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 12 jan 2007, 11:34

knot

Ik geloof castrol rs.

Ik heb iets van 400-500 rondjes gereden met de civic. Die powerlsots trokken niet krom. de standaart schijven wel. haarschuertjes is geen punt inderdaad. je houd altijd wat trillingen in de schijven als je hard gaat trappen natuurlijk.

DS3000, niet doen. Vreet schijven op en is dus rete duur. Met 115pk heb je dat remmend vermogen ook niet echt nodig.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 jan 2007, 11:50

Oke, maar wat ik dan wil proberen is eerst DS2500 op de standaard schijven en kijken hoe het zich houdt.. zal ik niet zo leip remmen als ik met de GTC en de M3 gedaan heb om te beginnen.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 12 jan 2007, 19:27

Neem zowiezo een setje strutbars en tiebars... complete sets voor voorboven,onder en achterboven en onder kosten rond de 120 a 150euro....

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 20 jan 2007, 20:35

Die VTI's willen ook wel ja http://www.youtube.com/watch?v=w8bAT7Sk6sk :lol:

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 20 jan 2007, 20:59

Mooi man, hoe die eerst rustig rijdt en precies bij het VTEC inschakelmoment volle pijp gaat. Word ik wel blij van dit. 8)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 20 jan 2007, 21:51

ErikKramer schreef:Die VTI's willen ook wel ja http://www.youtube.com/watch?v=w8bAT7Sk6sk :lol:
Dit is nu niet met een bepaald standaard motortje als ik dit zo zie. 8)

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 22 jan 2007, 14:35

vast geen 160pk vti-tje nee :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 22 jan 2007, 15:10

In 2 terugkomen op 8000rpm... :shock:

Maargoed, ik kijk dus naar 115pk... al ligt de zoektoch weer even stil en de hand op de knip.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 jan 2007, 14:18

http://auto.marktplaats.nl/honda/719180 ... xYCQ%3D%3D

6600 euro vaste prijs... tsja.. hij is wel mooi.. 8)

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 25 jan 2007, 14:38

kope kope kope Knot! :lol:
Mooi ding, ziet er nog erg origineel uit!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 jan 2007, 15:22

Alleen staat er ongeveer 5500 euro als richtprijs voor zo'n auto uit 98.

Een nette VTEC-E LS neem ik voor 4000 mee....

Heb meneer een mailtje gestuurd mocht ie zich bedenken vwb die vaste 6600 mag ie contact opnemen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 jan 2007, 15:41

Vind het inderdaad vrij veel geld, zeker een rooitje te duur.
Of het moet echt een brandschoon ding zijn inc. historie van km 0. en dan nog

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40417
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 jan 2007, 15:51

Ze zijn zeldzaam, maargoed.

Heb ook een nette 1.5i VTEC-E LS op het oog, dealer dus ook een veel te hoge vraagprijs, die komt uit 1999 en vind ik 5250 waard.

Een VTI uit 1998 particulier moet dan echt niet meer dan 5500 kosten. Laat m nog wel lekker een tijdje te koop staan tot de vorst/pekel troep over is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast