Mattysie, met 'n 900 graden stuur(G25 die ik heb) zet ik de G25 profiler op 540 graden en ingame ook.
Lijkt mij best of both world voor alle auto's, voor de M3 E92 street tot aan de Lotus 49. Maar iedereen heeft zo z'n preferences.
Zo heb ik in profiler lage percentages forces(28), maar hoger ingame(150-170 gain) en de damper(zeg maar de stevigheid van (tegen)sturen op (bijna) nul kan ideaal zijn voor driftwerk op dat driftbaantje. Het stuur draait klapt dan(zonder tegendamping) uit zichzelf in tegenstuur. Nadeel is tijdens hotlaps een zoekerig flauw niksgevoel.
Dus damperspercentage erop. Ik begon met 25. Maar vond dat soms onnatuurlijk dus naar 50. Nu terug naar 40 en being done with it. Klaar.
@ Chris, de F40 is feitelijk 'n kutauto hoor. Lees even verder:)
Gisteren Silverstone gereden, wat is die baan anders dan F1 en iRacing of ben ik in de war? International(korter) ook?
?
E30 M3 DTM is een eerlijke , maar vooral bij aanremmen niet eenvoudige auto. Je denkt zo'n 4cylindertje die gooien en smijten we wel even rond. De korte wielbasis is mede daaraan debet denk ik:)
Verder de Lotus 49, een favoriet voor 'n paar/aantal van ons. Oude tijden herleven(GPL). Is hij zo speels en driftend houdbaar als in GPL? Of is hij overdreven moeilijk/hitsig op 't gaspedaal en 30 graden uit 't lood resulteert in een Dubbele Rietberger en applaus vanuit Thialf, zoals het model in iRacing?
Dat eerste. DE auto om 't mee te leren(we zijn hier al aardig doorgewinterde simmers maar toch)
Mijn idee is : Pak de Lotus op bij Silverstone en rij een 10tal laps, ook OVER de tractie/gripgrens, en die grens is er vlot. Het moedwillig opgezochte driftwerk met tegenstuur voelt zo natuurlijk en vloeiend en je kunt 'm uit aardig wat situaties halen zonder kleerscheuren. Topfeel en play dus. Maar de remweg is de moeilijkste factor. De auto is zo snel en heeft waardeloos rubber en remmen tov de rest. Maar de throttle is niet giftig ook niet in z'n 2. Eerder progressief.
Kortom de L49 mee oefenen en elke andere auto voelt nadien als strak en redelijk 'makkelijk' qua oversteer.
Verder is de STANDAARD 458 op straatbanden eenvoudigweg eigenlijk de lekkerste kar om ongegeneerd te showboaten. Wat 'n fijne kar. En ben je dat gezwalk zat pak je de lichtere S2(?) met Trofeos , en die wil ook wel. Voelt allemaal zo natuurlijk aan.
Conclusie na gisteravond: Kan niet wachten op de volledige versie.