Groot onderhoud E36 M3 Cabrio
-
Re: Groot onderhoud E36 M3 Cabrio
ik heb vroegen ook een impreza sti gehad en daar paste de 5 en 6 helemaal niet bij de auto, 1 tot 4 lekker kort en 5 en 6 veels te lang, het schijnt dat de japanse versies wel een korte 5 en 6 hebben.
Ook denk ik dat de aandrijfverliezen van een 4wd ook een grote rol spelen alhoewel dat met de audi quattro niet zo zou moeten zijn
Ook denk ik dat de aandrijfverliezen van een 4wd ook een grote rol spelen alhoewel dat met de audi quattro niet zo zou moeten zijn
-
Gisteren bij een Z3 coupe gaan kijken, ik wilde eerste eigenlijk een M kopen maar zat ook weer met het idee om weer wat driftdagen en trackdays te gaan doen en dat vind ik eigenlijk zonde om met een M te doen.
Vandaar de keuze voor een 2.8, de auto is mooi uitgewogen en heeft een geweldig koppel. Dit exemplaar stond toevallig in de buurt en voldeed aan alle eisen. Ik ben een aantal maanden voor mijn broer ook nog op zoek geweest en deze was eigenlijk mooier dan alle z3 die we toen gezien hebben.
Ondanks de ervaring die deze auto heeft, 227 dkm, voelt de motor erg fris aan, ook het interieur zit er uit alsof ze de helft gelopen heeft.
Nu nog even op zoek naar een ander setje velgen en dan maar de eerste driftdag doen
Vandaar de keuze voor een 2.8, de auto is mooi uitgewogen en heeft een geweldig koppel. Dit exemplaar stond toevallig in de buurt en voldeed aan alle eisen. Ik ben een aantal maanden voor mijn broer ook nog op zoek geweest en deze was eigenlijk mooier dan alle z3 die we toen gezien hebben.
Ondanks de ervaring die deze auto heeft, 227 dkm, voelt de motor erg fris aan, ook het interieur zit er uit alsof ze de helft gelopen heeft.
Nu nog even op zoek naar een ander setje velgen en dan maar de eerste driftdag doen
- Bijlagen
-
- IMG-20131102-00314.jpg (163.8 KiB) 1703 keer bekeken
-
- IMG-20131102-00313.jpg (169.24 KiB) 1703 keer bekeken
- GTRene
wow, goed gedaan 'broertje'
ziet er zo mooi uit, al wat verlaagd ook
gefeliciteerd.

ziet er zo mooi uit, al wat verlaagd ook

gefeliciteerd.
- Niels
- Auto: Prius+
Congrats! Smoelt erg lekker 

- MParallel
- Auto: BMW
Die is dik! Ook mooi met de amber knippers.
Wat voor velgen zijn dat? Dacht even dat er Super RS's onder zaten, maar aan het logo te zien zijn het imitatie BBS wielen.
Wat voor velgen zijn dat? Dacht even dat er Super RS's onder zaten, maar aan het logo te zien zijn het imitatie BBS wielen.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Het ging ineens snel gister! Zorg goed voor d'r! Blijft een van de mooiste auto's die ik gehad heb! 

- Rogerb
@mparalell, is een Calibre Vintage 18 inch breedset, voor de
Liefhebbers ik heb nog een set nieuw in doos liggen.
Liefhebbers ik heb nog een set nieuw in doos liggen.
- ///Joost
Wow...mooie wagen hoor! Congrats!
-
Houden die velgen! Lekker oldskool.
- ///Joost
+1, maar ik kan me voorstellen dat het wat prijzig wordt met 18 inch banden oproken.ErikS schreef:Houden die velgen! Lekker oldskool.
-
Vandaar dat ik ook op zoek moet gaan met naar een normaal setje velgen voor driftdagen.///Joost schreef:+1, maar ik kan me voorstellen dat het wat prijzig wordt met 18 inch banden oproken.ErikS schreef:Houden die velgen! Lekker oldskool.
ik heb me nog niet verdiept in de et waardes van de velgen , denk dat de steek gewoon hetzelfde is als van de e36.
Volgende week even langs de spuiters een paar plekjes laten wegwerken
-
Komt zeker goed!! ze loopt trouwens erg goed, weet jij of er motorisch wat aan gedaan is of is alles nog origineel?Rogerb schreef:Het ging ineens snel gister! Zorg goed voor d'r! Blijft een van de mooiste auto's die ik gehad heb!
- Rogerb
Motorisch is er niks aan gedaan,heb alleen jaar geleden de eindemper erop laten maken bij Nmparts.
Velgen zijn Rondom ET35 8J voor 9J achter.
- MParallel
Old school look.ErikS schreef:Houden die velgen! Lekker oldskool.
Heb niks met velgen met fake multi-piece boutjes.
- GTRene
beide ET35?Rogerb schreef:Motorisch is er niks aan gedaan,heb alleen jaar geleden de eindemper erop laten maken bij Nmparts.
voor ET35 oke maar achter best apart, bij een M ga je bv al naar ET2 (een ET22 met 20mm spacers)
origineel dacht ik ET8, wel makkelijk velgen scoren met beide ET35

zal natuurlijk ook liggen aan de draagarmen e.d. zal allemaal net anders zijn

vind het bij een 'normale' coupe/roadster wel mooier met die draagarmen voor, die zeg maar 1cm minder ver naar voor gaan en zo de wielen wat mooier verdeeld in de carros krijgen.
- Rogerb
GTRene schreef:beide ET35?Rogerb schreef:Motorisch is er niks aan gedaan,heb alleen jaar geleden de eindemper erop laten maken bij Nmparts.
voor ET35 oke maar achter best apart, bij een M ga je bv al naar ET2 (een ET22 met 20mm spacers)
origineel dacht ik ET8, wel makkelijk velgen scoren met beide ET35![]()
zal natuurlijk ook liggen aan de draagarmen e.d. zal allemaal net anders zijn![]()
vind het bij een 'normale' coupe/roadster wel mooier met die draagarmen voor, die zeg maar 1cm minder ver naar voor gaan en zo de wielen wat mooier verdeeld in de carros krijgen.
Een m heeft een smallere achteras vandaar het verschil in ET, op een non-M kan je gewoon alles wat op een e36/e46 past knallen.
- Tim N
Net set andere wielen en hij is af. (wielen fapper kan niet tegen fake splits.)
Set styling 5, 32, 42( zal hem super staan.
Voor 42 zie auto van Jussi, staan erg goed (en meen dat M-parallel nog een smetteloos set heeft rondslingeren ;-P)
Set styling 5, 32, 42( zal hem super staan.
Voor 42 zie auto van Jussi, staan erg goed (en meen dat M-parallel nog een smetteloos set heeft rondslingeren ;-P)
- MParallel
Haha ja idd Tim, alleen die slingeren niet rond
Roger: hebben de M modellen ook geen uitgeklopte wielkasten achter?

Roger: hebben de M modellen ook geen uitgeklopte wielkasten achter?
- Niels
Nope, carros is hetzelfde.MParallel schreef: Roger: hebben de M modellen ook geen uitgeklopte wielkasten achter?
- GTRene
niet helemaalNiels schreef:Nope, carros is hetzelfde.MParallel schreef: Roger: hebben de M modellen ook geen uitgeklopte wielkasten achter?

de meeste beplating wel, dus deuren en spatborden ook de heupen, maar het chassis/basis zitten schijnbaar verschillen in, daar zie je ook andere nummers, meeste achter in dacht ik, afijn veel is schijnbaar aardig gelijk qua plaatwerk.
- MParallel
^^
Ja, smallere achteras gaf Roger al aan.
- GTRene
nee buiten dat soort onderdelen om want dan wordt de lijst wel wat langMParallel schreef:^^

bv de bodemplaat kofferbak van het carros/chassis, de accu zit bij de M bv midden in mede ivm de uitlaten L + R denk.
- Niels
Mijn opmerking was mbt het plaatwerk 

-
Voorlopig eerst maar eens kijken hoelang deze banden het volhouden, vandaag even aan het spelen geweest in regen en ik moet zeggen dat ondanks dat de banden van een goedkoop merk zijn hebben ze nog verrassend veel grip.
Als het weer het toelaat wil ik wel dit jaar nog naar de nordschleife
Verder heb ik gelezen dat de 2.8 een best geknepen motor is en met een inlaat spruitstuk van een 325 aardig wat winst te behalen valt heeft iemand daar ervaring mee?
Als het weer het toelaat wil ik wel dit jaar nog naar de nordschleife
Verder heb ik gelezen dat de 2.8 een best geknepen motor is en met een inlaat spruitstuk van een 325 aardig wat winst te behalen valt heeft iemand daar ervaring mee?
- Niels
Is in "werkplaats" wel te vinden.