BMW Z4 35i E89 N54 DCT
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Goed punt Rene. Gelukkig is het maar tijdelijk tot de rolkooi er inkomt. Maar meten is weten. Ik zal het eens nakijken.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Gisteren nog even naar de gordels gekeken, dit ivm de hoek waar ze in liggen.
De horizontale zijde is in ieder geval langer dan de verticale zijde. Dat betekend dat de hoek in ieder geval kleiner dan 45 graden is. Niet ideaal maar zo te zien wel acceptabel.
Na een berekening zitten ze op 41 graden.
De horizontale zijde is in ieder geval langer dan de verticale zijde. Dat betekend dat de hoek in ieder geval kleiner dan 45 graden is. Niet ideaal maar zo te zien wel acceptabel.
Na een berekening zitten ze op 41 graden.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
De auto was bij aankoop al voorzien van CSL splitters aan de voorzijde. Deze waren beplakt met 3D carbon folie, echter was dit niet heel netjes gedaan. Dus heb ik ze gedemonteerd met de gedachte om ze in de zelfde zwarte kleur als de grill te spuiten.
Bij het verwijderen van de folie werd ik verrast met wat er onder zat, echt carbon!
Alleen was de teleurstelling na 5 min ook weer van toepassing toen ik de folie van de andere splitter verwijderde...
Ik ga kijken of ik ergens alleen een rechter exemplaar in het carbon kan vinden en anders spuit ik deze beide gewoon in het zwart.
Bij het verwijderen van de folie werd ik verrast met wat er onder zat, echt carbon!
Alleen was de teleurstelling na 5 min ook weer van toepassing toen ik de folie van de andere splitter verwijderde...
Ik ga kijken of ik ergens alleen een rechter exemplaar in het carbon kan vinden en anders spuit ik deze beide gewoon in het zwart.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 18 jun 2015, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
het carbon daar, zal wellicht te snel beschadigen om mooi te blijven?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Ik denk dat de vorige eigenaar een keertje ergens tegen aan gereden is en toen de folie er overheen geplakt heeft.
Ik ga deze gewoon zwart spuiten. Als ik toch nog een keer echt carbon wil dan kan je ze al voor 110,- als set kopen.
Ik ga deze gewoon zwart spuiten. Als ik toch nog een keer echt carbon wil dan kan je ze al voor 110,- als set kopen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Haha, ik kan me de euforie/teleurstelling goed voorstellen...
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Ik vraag me af wat er gebeurd als je er blanke lak overheen spuit.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Dan heb je blanke lak over een laag plamuur.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
HAHA die plamuur was me niet opgevallen. Tijd voor een bril
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Echt niet normaal zo mooi wat je allemaal doet
Gordels inderdaad opletten. En snap je punt van het dashboard maar denk dat je meer nadeel dan voordeel zult hebben van het weglaten. En zeg nou zelf: is er iets dat mooier is dan een geflockt dashboard in een racer ?
Gordels inderdaad opletten. En snap je punt van het dashboard maar denk dat je meer nadeel dan voordeel zult hebben van het weglaten. En zeg nou zelf: is er iets dat mooier is dan een geflockt dashboard in een racer ?
-
- Berichten: 1495
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Ziet er echt allemaal super uit! Je heb duidelijk talent! Helaas heb ik zelf twee linker handen....... Waarmee heb je de vloer bekleedt? Heb zelf nu nog een klein stukje tapijt liggen. Maar vind het helemaal kaal niet zo mooi namelijk. Maar wat jij hebt liggen ziet er goed uit.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Thnx Mark, Altijd leuk als je er veel tijd en energie in steek, dat ook andere dat kunnen waarderen.mark323ti schreef:Ziet er echt allemaal super uit! Je heb duidelijk talent! Helaas heb ik zelf twee linker handen....... Waarmee heb je de vloer bekleedt? Heb zelf nu nog een klein stukje tapijt liggen. Maar vind het helemaal kaal niet zo mooi namelijk. Maar wat jij hebt liggen ziet er goed uit.
Die voetplat is zelf van 2mm aluminium en ik heb er skateboard tape opgeplakt.
Dit is eigenlijk grof schuurpapier met een plakkende achterzijde.
Dit kan je overal krijgen, in verschillende kleuren/prints en kost bijna niks.
Ik heb voor 2 platen 4 stukken van 25x80cm gehaald. Koste online 8,50 per strook.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Vandaag ook de olie van de stuurbekrachtiging eens vervangen.
Ik heb de olie uit het reservoir gezogen en er nieuwe in gedaan, motor laten draaien, het stuur een paar keer in de uiterste standen gedraaid, nogmaals het reservoir leeg gezogen en weer gevuld.
Die kwam er uit...
En dit ging er weer in, vervangen was niet echt overbodig...
Ik heb de olie uit het reservoir gezogen en er nieuwe in gedaan, motor laten draaien, het stuur een paar keer in de uiterste standen gedraaid, nogmaals het reservoir leeg gezogen en weer gevuld.
Die kwam er uit...
En dit ging er weer in, vervangen was niet echt overbodig...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
zit ons ff lekker te maken met die Ferrari
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Haha
Ja die krijgt de laatste tijd een stuk minder aandacht.
Maar de 308 krijgt van de week nieuwe voor remblokken, zodat we volgende week zondag weer vol kunnen gaan op Zandvoort.
Ja die krijgt de laatste tijd een stuk minder aandacht.
Maar de 308 krijgt van de week nieuwe voor remblokken, zodat we volgende week zondag weer vol kunnen gaan op Zandvoort.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
leuk hoor, rijd dat nog een beetje op een circuit als CPZ ?
bedoel, kan je het wat vergelijken met andere veelal meer moderner spul en hoe is de wegligging, bv op de grens, ineens wild/scary of mooi geleidelijk wat opzij zettend.
eneuh, met een paar sportblokjes blijft het aardig remmen daar?
bedoel, kan je het wat vergelijken met andere veelal meer moderner spul en hoe is de wegligging, bv op de grens, ineens wild/scary of mooi geleidelijk wat opzij zettend.
eneuh, met een paar sportblokjes blijft het aardig remmen daar?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Ja ik vind dat fantastisch met de 308 op de CPZ. Ik moet wel zeggen dat ik de CPZ gewoon een heel leuk circuit vind waar alles in zit en dat je ook met wat minder snelle auto's daar heel veel plezier kan hebben.
Je merkt aan de 308 dat het chassis gewoon al heel goed is en dat stuurt heel fijn. Het vervelende van de 308 zijn de te lange versnellingen. Met de ervaringen die ik de afgelopen jaren heb op gedaan, kan ik de 308 met veel zekerheid tegen de grens aan rijden zonder dat hij vervelend gaat doen en dan heb lekker tempo.
Maar het blijft een oudere machine, dus je hebt ook wel eens onbalans. BV in met de remmen.
https://youtu.be/K9ebkd-F2Zo" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zie je bij 0:10 sec al dat het rechter voorwiel blokkeert en de auto naar rechts wil trekken op de zeik natte baan.
Op die dagen zoals Italia a Zandvoort volgende week zondag, rijd ik met deze 308 heel erg veel moderne Ferrari's helemaal zoek. Dat is prachtig om te zien en te doen .
Vorig jaar kreeg ik nog complimenten van de Kroymans monteurs die de hele sessie met hun Ferrari California T achter mij bleven rijden. Er zaten net nieuwe achterbanden op, alleen die waren net helemaal goed en gaven in iedere bocht een lichte drift. Die monteurs vonden het prachtig om dat ouwe ding zo over de baan te zien gaan.
Maar het is wel keihard werken in dat ding. Geen stuurbekrachtiging en voor de remmen moet je ook wel getrainde boven benen hebben. Maar het harde werken wordt altijd beloont.
Je merkt aan de 308 dat het chassis gewoon al heel goed is en dat stuurt heel fijn. Het vervelende van de 308 zijn de te lange versnellingen. Met de ervaringen die ik de afgelopen jaren heb op gedaan, kan ik de 308 met veel zekerheid tegen de grens aan rijden zonder dat hij vervelend gaat doen en dan heb lekker tempo.
Maar het blijft een oudere machine, dus je hebt ook wel eens onbalans. BV in met de remmen.
https://youtu.be/K9ebkd-F2Zo" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zie je bij 0:10 sec al dat het rechter voorwiel blokkeert en de auto naar rechts wil trekken op de zeik natte baan.
Op die dagen zoals Italia a Zandvoort volgende week zondag, rijd ik met deze 308 heel erg veel moderne Ferrari's helemaal zoek. Dat is prachtig om te zien en te doen .
Vorig jaar kreeg ik nog complimenten van de Kroymans monteurs die de hele sessie met hun Ferrari California T achter mij bleven rijden. Er zaten net nieuwe achterbanden op, alleen die waren net helemaal goed en gaven in iedere bocht een lichte drift. Die monteurs vonden het prachtig om dat ouwe ding zo over de baan te zien gaan.
Maar het is wel keihard werken in dat ding. Geen stuurbekrachtiging en voor de remmen moet je ook wel getrainde boven benen hebben. Maar het harde werken wordt altijd beloont.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
dat was idd wel een redelijk spannend moment, leek meer op een samenlopend iets van remmen en afremmen motor met terug schakelen in de regen, mede omdat je op dat moment ook oplette op de rijder die nieuw het circuit op kwam uit de pits.
regen en of natte baan heeft wel wat tricky punten op CPZ, maar opzich wel leuk af en toe, je kan dan alleen niet zo vertrouwen op de baan e.d. en dus niet voluit zeg maar.
van binnen klinkt de motor (op de video dan) helemaal niet als een V8
wel leuk dat je nog 'echt' moet werken om er wat uit te halen bij zo'n oudere auto, dan ben je ook wat meer betrokken bij
regen en of natte baan heeft wel wat tricky punten op CPZ, maar opzich wel leuk af en toe, je kan dan alleen niet zo vertrouwen op de baan e.d. en dus niet voluit zeg maar.
van binnen klinkt de motor (op de video dan) helemaal niet als een V8
wel leuk dat je nog 'echt' moet werken om er wat uit te halen bij zo'n oudere auto, dan ben je ook wat meer betrokken bij
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Dat klopt, dat moment had wel met meerdere factoren te maken. Later op de remmenbank hadden de voorremmen wel te veel onbalans. We hopen dit jaar wederom op droog en zonnig weer.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Voor de E46 ben ik opzoek naar een goede veerpootbrug voor onder de motorkap.
Ik ben al een tijdje aan het neuzen op het internet, maar kan niet echt iets goeds vinden.
Veel bruggen hebben 1 of meerdere schroefverbindingen en daar zit naar mijn mening verlies is.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een brug uit 1 stuk, zoals ik deze ook voor de E36 had.
Deze had ik op de E36
De enige die ik kan vinden waar ik nog een beetje in geloof is de onderstaande van de BMW zelf.
Is dit iets? die van BMW zelf?
Maar wellicht hebben jullie nog ideeen en/of opties.
Ik hoor het graag.
Ik ben al een tijdje aan het neuzen op het internet, maar kan niet echt iets goeds vinden.
Veel bruggen hebben 1 of meerdere schroefverbindingen en daar zit naar mijn mening verlies is.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een brug uit 1 stuk, zoals ik deze ook voor de E36 had.
Deze had ik op de E36
De enige die ik kan vinden waar ik nog een beetje in geloof is de onderstaande van de BMW zelf.
Is dit iets? die van BMW zelf?
Maar wellicht hebben jullie nog ideeen en/of opties.
Ik hoor het graag.
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
hoe deed de e46 het zaterdag op cpz? Zag je aardig wat rondjes maken.
- MParallel
- Berichten: 8065
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Niks mis met die BMW versie. Heeft op deze manier geen schanierpunt, zoals vele zoals je al aangeeft.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Het is heel goed en misschien wel boven verwachting verlopen. Uiteindelijk heb ik 6 sessie gereden, waarbij ik steeds iets meer en langer in de toeren ging rijden, zonder ergens echt maximaal te gaan. Je merkt dat zo'n 330 toch heel wat meer power en koppel heeft. Dit loopt zoveel makkelijker dan de 325.lykel schreef:hoe deed de e46 het zaterdag op cpz? Zag je aardig wat rondjes maken.
Dus ik ben er echt heel positief over en heb dan ook zeker nog geen spijt.
Ging dan echt alles goed? nee niet alles. De remmen leveren echt meteen een goede vertraging op, alleen zit er nog wat onbalans in, waardoor ze bij echt door pushen te snel blokkeren. Het 2e dingentje was dat aan het einde van de dag de motor in Bosuit en de Tarzan in ging houden. Eerst dacht ik aan een slechte ontsteking, maar dan zou deze dat ook op het rechte stuk moeten doen en dat deed hij niet. Omdat het in de laatste sessie erger werd dan in de ener laatste en de brandstofmeter minder dan een kwart aangaf, dacht ik dat het wellicht wel eens met het aanzuigen van de benzine in de tank te maken kan hebben.
Maar verder ging alles goed, deed alles wat het moest doen, dus een top dag!
Nog even wat plaatjes van de dag, Leon Weggelaar heeft zijn foto's nog niet online, dus plaatsje op de baan volgen binnenkort en de volgende keer gaat de Gopro weer mee.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN
Omdat Ultra Racing de enige is die ik heb kunnen vinden die uit 1 stuks, zo goed als zonder bochten of knikken er in heeft, hij zeker leuk geprijsd is, moest deze het maar worden.MParallel schreef:Niks mis met die BMW versie. Heeft op deze manier geen schanierpunt, zoals vele zoals je al aangeeft.
Dan zou het ook wel fijn zijn om hem zaterdag te kunnen testen...
... en als ik wat in gedachte heb, dan moet er actie ondernomen worden.
Dus gebeld met Show-off imports in Dongen en werd netjes geholpen, ze hadden zowel de M3 versie als de versie voor de overige 6 cilinders op voorraad. Gelijk even bij ze langs gereden en ook daar werd ik vriendelijk en netjes geholpen. Beide varianten er bij gepakt en goed naast elkaar kunnen leggen, maar toch gewoon de gene voor de 330 meegenomen.
Ik kende het merk niet goed genoeg, maar het ziet er goed uit en volgens mij heeft hij afgelopen zaterdag zijn werk wel gedaan.
Hieronder wat plaatjes bij het praatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot], m3e30_chris, WillemBoer, WJ, Wout309t en 12 gasten