Vlees uit het labaratorium, goed of slecht?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Vlees uit het labaratorium, goed of slecht?

Bericht door Robin » 08 aug 2013, 14:20

Het bestaansrecht van een discussieforum...tja.

Ik bemoei me niet met geile schoenen/fotografie/klusverhalen topics etc.

Want ik heb er NUL verstand van.

Dit nieuwe vlees moet nog blijken wat 't is door de jaren. Dus interessant en doe ik mee. We staan allemaal op de nullijn met onze ideeen. Maar jij bijv. brengt 't dat je 't alemaal al lang en breed weet.

Rupie

Bericht door Rupie » 08 aug 2013, 14:41

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2013, 14:42

Robin Ik geef een visie over dit onderwerp, schrijf zelfs dat mijn visie onzin kan zijn of doemdenkerij. Daarmee onderstreep ik dat mijn visie ook anders kan verlopen. Maar hoe de huidige voedselindustrie in elkaar steekt, daar is 0,0 toekomstmuziek aan. Dat is zijn feiten die lang en breed bekend zijn (alleen niet altijd bij het grote publiek). Ik durf de stelling wel aan dat de ontwikkeling van kweekvlees in dezelfde lijn der verwachting zal liggen als andere ontwikkelingen in de voedselindustrie. Op basis daarvan ook mijn mening. waar natuurlijk het niemand mee eens hoeft te zijn. :peace:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 aug 2013, 14:45

OK.

Nou ik ben van nature een vleeseter(rund/varkens/kip) en juich dit toe.

interessant.

Ben geen dierenvriend in die zin dat ik wél van een varken hou als ie op de BBQ ligt, dan weer wel:)

Dus van 'n gehaktbal van de week, bitterballen en soms een frikandel via een Big Mac en ook dat stuk pulpkarton wat groenteburger heet , via een Bratwurst en 'n Wiener Schnitzel naar 'n goeie Ossahaas en weer terug via Souflaki en Gyros naar Shoarma.

Ik hou er op z'n tijd van. :hungry:
Laatst gewijzigd door Robin op 08 aug 2013, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2013, 14:47

Ik eet ook gewoon vlees hoor, de mens is omnivoor en vlees op het menu hoort er m.i. gewoon bij.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 aug 2013, 09:25

Snap het punt van Rico wel. Immer kan dit een leuke ontwikkeling zijn, maar als het om winst gaat is het natuurlijk wachten op een knappe kop die dat kweekvlees wat anders voeren gaat om te kijken of je niet sneller of meer produceren kan. Wat voor gevolgen heeft dat? Tsja je weet het niet.

Je weet trouwens uberhaubt nog niet of dit productietechnisch interressant is op dit moment.

Ik weet ook niet of je dit soort kwesties zo zwart en wit moet zien eigenlijk. Beetje hetzelfde als genetisch gemanipuleerde gewassen. Stel dat er wel een paar mensen ziek van worden? Tenzij het op grote schaal is zou je het waarschijnlijk niet eens zien, hooguit dat je het jaren later aantonen kan via een vaag statistisch verband, Aan de andere kant lost het misschien een deel van de hongerproblemen in de wereld op, wie weet. Dan word het dus een puur ethisch vraagstuk, riskeer je het leven van een paar mensen voor de welvaart van de anderen?

Elke nieuwe technologie heeft goede en slechte kanten denk ik. Toen mens kernenergie uitvond was het hek van de dam, een bom waarmee je in 1 klap een stad kon wegvagen. Aan de andere kant vonden we ook een hoop medische toepassingen welke een hoop mensen redden. En goedkope energie, waar alleen toch wel weer wat risico's aan kleven (Chernobyl, Fukushima etc) dus ja wat is wijsheid.

Plaats reactie