Nee, ik ga eerst mooi van deze Z4 genieten en wil hem wel een jaar of twee houden. Maar datblijkt lastig voor me in de praktijk:)Jeroen K. schreef:Ga jij hem heel snel verkopen om ook een boxster te kopen??Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....
Porsche Boxster S 3.4
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche Boxster S 3.4
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche Boxster S 3.4
Vandaag weer een mooie rit gemaakt. En de Cooper S heb ik vandaag ook verkocht.Tom schreef:Goed om te horen!Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....
En welkom op DF.
Ik heb er nog weinig mee gereden (alleen ophalen in Duitsland en van/naar RDW) dus een goed vergelijk heb ik nog niet, maar merk vooral verschil in bouwkwaliteit en veren/demping. Verder merk je dat de motor sportieve roots heeft, die wil gretiger toeren maken. Doet verder niets af aan de Z4 want daar heb ik vijf jaar met erg veel plezier in gereden!
Ik hou al jaren DF bij, alleen ng nooit de moeite genomen me in de discussies te mengen!
- Arthur
- Berichten: 43207
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Boxster S 3.4
Geweldig! Heel mooi ding 

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04 jun 2007, 10:49
Re: Porsche Boxster S 3.4
Nice Tom, gefeliciteerd!
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Porsche Boxster S 3.4
Draadje even gemist, maar alsnog gefeliciteerd met die prachtauto
, veel plezier er mee ...
Ben

Ben
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Porsche Boxster S 3.4
Van harte Tom met die mooie Porker. Echt supergave karre!
- Kasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche Boxster S 3.4
Super Tom, tijd voor een dijkje? (A)
- Bram
- Berichten: 16621
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Porsche Boxster S 3.4
Zit al twee weken in Italië, dus daarom dit topic gemist. Goed gedaan Tom, gave kar 

- Arthur
- Berichten: 43207
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Boxster S 3.4
Tom, hieronder een quote uit het 996 occasiondraadje. Ik weet niet uit welk jaar jouw Boxster is maar je hebt wel de 3.4 motor... Ik heb het niet doorgelezen en weet niet precies waar het over gaat. Maar beter mee verlegen dan om verlegen
Misschien is het het ook wel die "simmer(r)ing" die ik laatst tegenkwam bij een Boxster op mobile.de. Zie Duitse import draadje. Schijnt 1 of andere keerring te zijn? Alleen was dat wel een 2.7. Maar hieronder, in het Engels, zou je ook kunnen lezen dat het alle modellen betreft.

Misschien is het het ook wel die "simmer(r)ing" die ik laatst tegenkwam bij een Boxster op mobile.de. Zie Duitse import draadje. Schijnt 1 of andere keerring te zijn? Alleen was dat wel een 2.7. Maar hieronder, in het Engels, zou je ook kunnen lezen dat het alle modellen betreft.
GTRene schreef:ik zag laatst ergens een linkje welke problemen konden voorkomen bij bv de 3.4 motor..
ging over een lager en een afdichting daarvan...als je die op tijd vervangt voor een betere heb je weinig te vrezen dacht ik?
ah, had die link opgeslagen, ging over IMS Failure...
http://www.imsretrofit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
All model year 1997-2008 Boxster, Cayman, and 911 models can suffer from IMS failures, with exception of Turbo, GT2, or GT3 models.
There is only one IMS Retrofit™! The IMS Retrofit™ is a registered trademark of LN Engineering LLC and the original ceramic hybrid ball-bearing replacement for the M96 and M97 engine. All other bearing replacements are just imitations. All genuine LN IMS Retrofit kits come laser etched, engraved, and serial numbered to validate their authenticity.
New for 2013, all single row bearing IMS Retrofit kits come with cryogenically treated bearings to further improve wear resistance and increase longevity!
The IMS Retrofit™ and patent pending IMS Retrofit™ Pro Toolkit was developed in partnership with Flat 6 Innovations. LN Engineering and Flat 6 Innovations are the co-developers of the IMS Solution.
-
- Berichten: 22307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Boxster S 3.4
Arthur: dat probleem speelde vooral bij de 986 en 996. Bij de 987 is de kans heel minimaal.
Inmiddels een weekje verder. Ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische auto is! Voelt ook echt in alles als nieuw aan
Heel agiel en direct sturen, geen idee waar de grens ligt maar dat is (nog) erg ver. Voor de looks staat ie te hoog op z'n poten, maar qua rijden en onderstel hebben de engineers topwerk afgeleverd. Motor ook super... het meer een sportblok, hangt erg lekker aan het gas en nodigt meer uit om hard te rijden.




Inmiddels een weekje verder. Ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische auto is! Voelt ook echt in alles als nieuw aan

Heel agiel en direct sturen, geen idee waar de grens ligt maar dat is (nog) erg ver. Voor de looks staat ie te hoog op z'n poten, maar qua rijden en onderstel hebben de engineers topwerk afgeleverd. Motor ook super... het meer een sportblok, hangt erg lekker aan het gas en nodigt meer uit om hard te rijden.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Porsche Boxster S 3.4
Schitterend, leuke foto's ook
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster S 3.4
dus je hebt al een beetje het Porsche virus te pakken 

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche Boxster S 3.4
Geweldig man zo'n "nieuwe" Porsche 

-
- Berichten: 22307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Boxster S 3.4
Ja absoluutGTRene schreef:dus je hebt al een beetje het Porsche virus te pakken

Ik ben nog altijd liefhebber van BMW maar dit is wel een stap omhoog.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster S 3.4
kan ik me goed voorstellen, een BMW is over het algemeen een goede en vaak fijne rijders auto,
maar een Porsche geeft en heeft over het algemeen wat meer sportiviteit en een wat meer speciaal gevoel zelfs als je instapt zeg maar
je zit in een ander soort belevingswereld
net als je dat over het algemeen bv ook bij Lotus of Ferrari hebt welke beide ook weer een ander gevoel mee geven met dat soort zaken qua beleven en ervaren.
leuk om te lezen
maar een Porsche geeft en heeft over het algemeen wat meer sportiviteit en een wat meer speciaal gevoel zelfs als je instapt zeg maar

je zit in een ander soort belevingswereld

net als je dat over het algemeen bv ook bij Lotus of Ferrari hebt welke beide ook weer een ander gevoel mee geven met dat soort zaken qua beleven en ervaren.
leuk om te lezen

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche Boxster S 3.4
Nice pics !
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Porsche Boxster S 3.4
Zoals al eerder gezegd: nais foto's Tom.


- Arthur
- Berichten: 43207
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Boxster S 3.4
Echt heel mooi 
Overigens is die Simmer(r)ring (krukaskeering?) een probleem bij alle Boxsters en 911's heb ik gelezen. Het betreft de normale en S motoren van de 986, 987, 996 en 997. Schijnt door de "bouw' van de krukas te komen. Deze heeft een onbalans of is enigszins onrond en daardoor onstaat er (telkens weer) olielekkage via de keerring. Schijnbaar wel bij wat hogere km standen dan de jouwe, die heeft pas 22kkm gelopen toch? Die ik gezien heb, waarbij de keerring al eens vervangen is, hebben iig al 50kkm of meer gelopen.
Sorry voor de vervuiling van je draadje. Maar omdat ik er ook enigszins mee bezig ben wilde ik je dit niet onthouden
Ik duik er nooit diep genoeg in, vind al die lappen tekst na verloop van tijd vervelend. Maar heb door heel kort zoeken bovenstaande gevonden. En alleen maar door het feit dat ik niet wist wat een Simmer(r)ring was...
Zal er vanaf nu ook over ophouden in jouw draadje


Overigens is die Simmer(r)ring (krukaskeering?) een probleem bij alle Boxsters en 911's heb ik gelezen. Het betreft de normale en S motoren van de 986, 987, 996 en 997. Schijnt door de "bouw' van de krukas te komen. Deze heeft een onbalans of is enigszins onrond en daardoor onstaat er (telkens weer) olielekkage via de keerring. Schijnbaar wel bij wat hogere km standen dan de jouwe, die heeft pas 22kkm gelopen toch? Die ik gezien heb, waarbij de keerring al eens vervangen is, hebben iig al 50kkm of meer gelopen.
Sorry voor de vervuiling van je draadje. Maar omdat ik er ook enigszins mee bezig ben wilde ik je dit niet onthouden

Zal er vanaf nu ook over ophouden in jouw draadje


-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche Boxster S 3.4
Mooie foto's Tom. Dat kenteken heb je wel heel snel geregeld!
-
- Berichten: 55302
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Boxster S 3.4
Nogmaals feli Tom. Dat had ik al op Fb gedaan. Heel mooi. Kleur is uitmuntend. Eerste Boxster was 'n farce qua model, maar deze is prima.

964RS DAT is pas beleving:)
Toen ik van m'n Golf 2 Diesel in 'n 205 GTI 1.9 stapte in 1990 was dat wel even 'n groter verschil:)
Maar als 't om 't prijsverschil gaat, ja mee eens.
Veel plezier met de Z4 en welkom.
Ach neem 't met 'n korrel zout. Ieder z'n beleving.Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....

964RS DAT is pas beleving:)
Toen ik van m'n Golf 2 Diesel in 'n 205 GTI 1.9 stapte in 1990 was dat wel even 'n groter verschil:)
Maar als 't om 't prijsverschil gaat, ja mee eens.

Veel plezier met de Z4 en welkom.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Porsche Boxster S 3.4
Klopt Arthur,Arthur schreef:Echt heel mooi
Overigens is die Simmer(r)ring (krukaskeering?) een probleem bij alle Boxsters en 911's heb ik gelezen. Het betreft de normale en S motoren van de 986, 987, 996 en 997. Schijnt door de "bouw' van de krukas te komen. Deze heeft een onbalans of is enigszins onrond en daardoor onstaat er (telkens weer) olielekkage via de keerring. Schijnbaar wel bij wat hogere km standen dan de jouwe, die heeft pas 22kkm gelopen toch? Die ik gezien heb, waarbij de keerring al eens vervangen is, hebben iig al 50kkm of meer gelopen.
Sorry voor de vervuiling van je draadje. Maar omdat ik er ook enigszins mee bezig ben wilde ik je dit niet onthoudenIk duik er nooit diep genoeg in, vind al die lappen tekst na verloop van tijd vervelend. Maar heb door heel kort zoeken bovenstaande gevonden. En alleen maar door het feit dat ik niet wist wat een Simmer(r)ring was...
Zal er vanaf nu ook over ophouden in jouw draadje![]()
Alleen moet je je daar niet door laten afschrikken, vaak wordt gewacht met vervangen tot de koppeling aan de beurt is, lekkage is vaak ook minimaal, dus geen druppen op de grond, meer zweten.
In de Porsche scene zitten heel veel bangmakers( vaak iets gehoord, maar niet weten hoe het zit).
Enigste "grote probleem" is de 3,4 motor in de 996, daar zijn wel een paar horror verhalen van, Cayman en boxster motoren, zijn doorgaans gewoon goed, en gaan echt tonnen mee., sorry voor nog meer off topic.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Porsche Boxster S 3.4
Typische problemen van de watergekoelde 6-cylinder boxer's in de 911 (996/997) en Boxster (986/997). Motorcode M96 en M97.
- D-chunk failure - breekt een stuk van de cylinderbus af. 996 3.4 1e generatie heeft hier het meest last van. 3.4 van 997 BoxsterS veel minder want blok is van nieuwere generatie (M97 tov M96).
- IMS failure - Tussenas lager begeeft het. Hebben ze allemaal last van, ondanks diverse modificaties.
- RMS flure - Oliekeering van de krukas aan versnellingsbak zijde. Hebben ze allemaal last van, ondanks diverse modificaties.
IMS/RMS is meestal op jonge leeftijd qua kms. Als ze al wat meer hebben gelopen en geen last hebben gehad komt het vaak ook niet.
RMS failure kan worden veroorzaakt door slechte keering. Gemodificeerde erin en je hebt geen last meer. Kan ook komen omdat krukas niet helemaal perfect in seal ronddraait. Dan komt het terug, met wat voor keerring je ook hebt.
Verder komen er wel eens problemen voor met vastzittende hydrolische kleplifters en als ze veel getracked zijn met slicks "oil starvation". Het zijn nl. tov de luchtgekoelde (of GT3/Turbo) motoren geen echte dry-sumps meer.
991/981 types is nog weinig van bekend.
Tenslotte niet direct schrikken bij olie lekkage. Kan RMS zijn maar ook iets simpels zoals gescheurde olie vulbuis of lekkage via de bougiegaten / tubes die daar zitten.
* klopt op hout * Bij mij nergens last van muv RMS bij 30000km. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Mark.
- D-chunk failure - breekt een stuk van de cylinderbus af. 996 3.4 1e generatie heeft hier het meest last van. 3.4 van 997 BoxsterS veel minder want blok is van nieuwere generatie (M97 tov M96).
- IMS failure - Tussenas lager begeeft het. Hebben ze allemaal last van, ondanks diverse modificaties.
- RMS flure - Oliekeering van de krukas aan versnellingsbak zijde. Hebben ze allemaal last van, ondanks diverse modificaties.
IMS/RMS is meestal op jonge leeftijd qua kms. Als ze al wat meer hebben gelopen en geen last hebben gehad komt het vaak ook niet.
RMS failure kan worden veroorzaakt door slechte keering. Gemodificeerde erin en je hebt geen last meer. Kan ook komen omdat krukas niet helemaal perfect in seal ronddraait. Dan komt het terug, met wat voor keerring je ook hebt.
Verder komen er wel eens problemen voor met vastzittende hydrolische kleplifters en als ze veel getracked zijn met slicks "oil starvation". Het zijn nl. tov de luchtgekoelde (of GT3/Turbo) motoren geen echte dry-sumps meer.
991/981 types is nog weinig van bekend.
Tenslotte niet direct schrikken bij olie lekkage. Kan RMS zijn maar ook iets simpels zoals gescheurde olie vulbuis of lekkage via de bougiegaten / tubes die daar zitten.
* klopt op hout * Bij mij nergens last van muv RMS bij 30000km. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Mark.
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche Boxster S 3.4
Dank! Is inderdaad helemaal waar. Z4 ben ik blij mee, echt een heerlijk blok en goede wegligging. Maar bij mij gaat het altijd snel kriebelen (10 auto's in vier jaar)Robin schreef:Nogmaals feli Tom. Dat had ik al op Fb gedaan. Heel mooi. Kleur is uitmuntend. Eerste Boxster was 'n farce qua model, maar deze is prima.
Ach neem 't met 'n korrel zout. Ieder z'n beleving.Twist schreef:Tom , gefeliciteerd! Echt mooi!
Maar laat mij nou ook even blij zijn met de Z4 die ik van je heb gekocht. Ik ben er net zo blij mee als jij met je porsche maar als je zegt dat het verschil zooo groot is.....
964RS DAT is pas beleving:)
Toen ik van m'n Golf 2 Diesel in 'n 205 GTI 1.9 stapte in 1990 was dat wel even 'n groter verschil:)
Maar als 't om 't prijsverschil gaat, ja mee eens.![]()
Veel plezier met de Z4 en welkom.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Boxster S 3.4
Tom heeft het al moeilijk genoeg en dan strooi jij nog even zout in de wond ...Ruben schreef:Mooie foto's Tom. Dat kenteken heb je wel heel snel geregeld!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian en 7 gasten