*zucht* Je kunt het ook niet laten hèh..Hielke schreef:Ongelofelijk, wat is dit toch een geweldige machine! Ik ben zo blij dat ik dit nog heb mogen meemaken.
Je zou er bijvoorbeeld ook gewoon voor kunnen kiezen om in dit topic niet te posten..
*zucht* Je kunt het ook niet laten hèh..Hielke schreef:Ongelofelijk, wat is dit toch een geweldige machine! Ik ben zo blij dat ik dit nog heb mogen meemaken.
Ik denk dat die laatste kilometers vies gaan tegenvallen. De luchtweerstand gaat kwadratisch en misschien is de 7 meer als overdrive bedoeld zodat doortrekken een stuk moeilijker wordt.BartB. schreef: Zonder begrenzer moet hij toch op zn gemakje in zn 7 door stomen tot 350 denk ik zo?
Tsja, zat ruimte rechts.M-bitious schreef:Even een wat algemener filmpje van die dag met een aparte inhaalactie van een AMG.
http://www.youtube.com/watch?v=90G5hnjQ-R0" onclick="window.open(this.href);return false;
Mwa, niet echt hetzelfde... maar een BMW 116i loopt in zn 5 tegen de toerenbegrenzer aan, en blijft in zn 6 hangen op 5500. Ze houden af fabriek altijd wel een veilige marge aan...Richardt. schreef:Toch apart dat BMW af fabriek een versnellingsbak in bouwt die in de een na laatste versnelling zijn begrensde top haalt. Waarom niet de top bereiken aan (vrijwel) het einde van de laatste versnelling vraag ik mij dan af?
Dat zouden kortere versnellingen betekenen en dus betere acceleratiecijfers. Ik geloof er niet zo in dat BMW de 7e als een overdrive ziet.
Anyway, voor dit project maakt het inmiddels niet meer uit. Die begrenzer gaat er vroeg of laat uit en dan is die zevende versnelling broodnodig zoals het lijkt
Niet echt hetzelfde neeBartB. schreef:Mwa, niet echt hetzelfde... maar een BMW 116i loopt in zn 5 tegen de toerenbegrenzer aan, en blijft in zn 6 hangen op 5500. Ze houden af fabriek altijd wel een veilige marge aan...Richardt. schreef:Toch apart dat BMW af fabriek een versnellingsbak in bouwt die in de een na laatste versnelling zijn begrensde top haalt. Waarom niet de top bereiken aan (vrijwel) het einde van de laatste versnelling vraag ik mij dan af?
Dat zouden kortere versnellingen betekenen en dus betere acceleratiecijfers. Ik geloof er niet zo in dat BMW de 7e als een overdrive ziet.
Anyway, voor dit project maakt het inmiddels niet meer uit. Die begrenzer gaat er vroeg of laat uit en dan is die zevende versnelling broodnodig zoals het lijkt
wat denk je van verbruik en co2 cijfersRichardt. schreef:Toch apart dat BMW af fabriek een versnellingsbak in bouwt die in de een na laatste versnelling zijn begrensde top haalt. Waarom niet de top bereiken aan (vrijwel) het einde van de laatste versnelling vraag ik mij dan af?
Klopt, kijk maar naar die Friezen, die hebben dat al onder de 300,WJ schreef:Begrenzer op die snelheid zit er misschien niet alleen voor de motor, er zijn meer onderdelen op een auto die bij 300+ rare dingen kunnen gaan doen.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], JdvPolo, jvb, MarcelV, Martijn 327i, Peter-Paul en 5 gasten