Ik ben net thuis na een geslaagde dag!
Een beetje te laat aangekomen wegens wegenwerken in Luik en meteen in het diepe deel van het zwembad gesprongen. Toch wel bijhoorlijk wat dedicated tracktools aanwezig en ik kreeg het gevoel toch niet op de juiste plek te zijn met de Z3. Maar goed, de formaliteiten bij de DF-stand, waar ik erg vriendelijk werd ontvangen, afgehandeld en de wagen in.
Serieus lang moeten aanschuiven voor je de baan op kon en het was blijkbaar meteen raak. Een wagen van een DF'er is iets voor me eraf gegaan en blijkbaar was het een serieuze klapper.

Bij de tweede ronde net na de start ging een M3 ook van de baan. Ik kreeg ook nog een waarschuwing omdat ik een wagen tijdens de rode vlag had ingehaald.
Verder goed proberen oefenen om de juiste lijnen te rijden en vertrouwen in de wagen te krijgen. Bandendruk na iedere twee rondes gecontroleerd en op 2.2 vond ik de Conti's behoorlijk veel grip en vertrouwen geven.
Ook nog een keer bijna zonder benzine gevallen op het circuit waardoor ik tegen cruisetempo verder moest. Die Z3 meter is echt voor geen haar te vertrouwen. Bij het tanken ging er 47L in.
Uiteindelijk 9 rondjes gedraaid daar ik had vooropgesteld om er 12 te doen. Niet getreurd, ik heb mijn doel om onder de 10 minuten te rijden ruim gehaald. Veel meer vertrouwen in de wagen gekregen en ik heb ook zijn zwakke punten leren kennen: de ophanging. Remmen deden het aardig goed en geen last gekregen van fading.
Bedankt DF voor de goede service! Mijn excuses aan ieder die ik in de weg hebben liggen rijden. Ik vond het heel erg leuk en ik hoop in de toekomst nog DF trackdays te doen!