Deel:4
Heb ook veel gezocht en gekeken naar de dubbel zo zware, maar de best fraai lijkende 4-piston klauwen van bv de 850CSi e.d.,
die zijn niet zo duur en schijnen zo te passen met 345 schijven op de Z3M spindle en of die van de E36 M3, jaja...lol,
afijn ik ga het gewoon proberen dacht ik, dingen schijnen dezelfde aansluiting als die E31 840ci te hebben en die klauwen passen
schijnbaar zo op de Z3M en of bv de E36 M3...(met 325 M3 schijven bv)
dat zijn dit soort setjes>>
sommige knappen ze helemaal op en dan kun je bv zoiets maken>>
Dus wie weet passen die 850csi echt in 1x met die 345 csl schijven, dan maar 3.3kg zwaarder dacht ik bij mezelf,
en ik wilde gaan kijken of ik de klauwen/brackets van de standaard CSL pas kan maken,
moet je dan iets vanaf frezen dacht ik, 5.5mm ofzo totaal van de bracket ofzo? maja vind maar eens losse brackets voor een leuk prijsje.
hieronder bv de M3 CSL bracket vs gewone M3 E46, zoals te zien is de CSL hoger ivn grotere schijven>>

- Picture7327.jpg (49.64 KiB) 5009 keer bekeken

- Picture7328.jpg (41.59 KiB) 5009 keer bekeken
hm, die 850csi (E34 M5 special) passen wel in theorie, ook al gebruiken die 32mm schijven ipv 28mm, maar wat niet wil zijn die remblokjes daarvan,
die zijn dan veels te hoog zo te zien toen ik de gegevens erbij pakte voor op de 345csl schijven...
dus die worden het ook niet, of je moet redelijk wat van de onderkant van die blokjes afslijpen, dus toch niet zo ideaal allemaal.
Verder na heel veel zoekwerk e.d. nwe E31 alu brembo 4-pots kunnen bestellen en ook nog voor relatief weinig!
ikke blij

en dus meteen bestellen, dacht, dan rijd ik wel eerst een tijd met de 325x28 E46 M3 schijven en die 4-pots E31 brembo's...
zoals bv hiero op de E30 M3 spindle
http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... tted/page6" onclick="window.open(this.href);return false;
Wordt ik die volgende dag gebeld, en vroeg het toen ook nog ff na en ja, het zijn de Aluminium versies,
maar er was er helaas maar 1 op voorraad en de nwe moeten op bestelling weer bijgemaakt worden,
duurt zeker 8 weken...aaaah dus alles maar weer afbesteld, de Brembo remklauwen en sport blokjes set
en veren-set voor de blokjes enz...ik wil ook niet 1 die al lang op de plank ligt en 1 kakelverse
Misschien dat ik ooit die mensen weer eens benader en bv 10 setjes van die Brembo's bestel incl de M3 325x28 schijven en een aantal dan weer verkoop als BBK kitjes
die dan bv ook op de E30 M3 passen en of de gewone E30 die de spindle dan moet aanpassen naar M3,
voor die auto's ist een leuke BBK/upgrade
Magoed, bezint eer ge begint denk ik dan maar mezelf wat kennende, dus voorlopig maar ff niet.
Op naar deel 5 met een leuke wending van/voor het M3 V8/1M setje.