Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
wat zijn precies de specs van deze rakkers? Wat kost t en komt dat op kenteken? Zou zomaar APK waardig kunnen zijn, maar zo klinkt het niet...
Komen er ook al gebruikte exemplaren op de markt?
Komen er ook al gebruikte exemplaren op de markt?
-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Dit is 'n gebruikte met wat steenslag.

Maar inderdaad graag specs en prijzen.

Maar inderdaad graag specs en prijzen.

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
als dit semi standaard Evo techniek is, kan ik me zo voorstellen dat je met 280-340 pk echt mega fun kunt hebben en dan wellicht zelfs vrij onderhoudsarm kunt spelen (tov doorgetunede auto's) Zo'n blok is dan nagenoeg standaard en moet minder gewicht meeslepen dan standaard, dus lijkt me qua runningcost vrij acceptabel eigenlijk....
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Je kan zover gaan als je wil. Het is eigenlijk een evo in een ander jasje.
Maar je zou voor een motec ecu kunnen kiezen of seq bak dus je het kan zo duur maken als je zelf wil. Standaard dempers of rally dempers en dat geld voor remmen ook.
Definitieve prijzen komen nog. Alles valt of staat met wat je er op of aan wil.
Je moet dit niet als een straatauto zien. Meer voor circuit/rally.
Maar je zou voor een motec ecu kunnen kiezen of seq bak dus je het kan zo duur maken als je zelf wil. Standaard dempers of rally dempers en dat geld voor remmen ook.
Definitieve prijzen komen nog. Alles valt of staat met wat je er op of aan wil.
Je moet dit niet als een straatauto zien. Meer voor circuit/rally.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Andre schreef:Je kan zover gaan als je wil. Het is eigenlijk een evo in een ander jasje.
Maar je zou voor een motec ecu kunnen kiezen of seq bak dus je het kan zo duur maken als je zelf wil. Standaard dempers of rally dempers en dat geld voor remmen ook.
Definitieve prijzen komen nog. Alles valt of staat met wat je er op of aan wil.
Je moet dit niet als een straatauto zien. Meer voor circuit/rally.
ik zag wel een kenteken erop, of is dat niet wat het doel is van Peter? Ik snap dat het geen straatauto pur sang is, maar dat maakt het ook wel weer leuk om het voor beide te gebruiken, race/circuit en straat. Ik heb al heel vaak gedacht om een rallyauto te kopen en mee te gaan spelen, gewoon omdat het kan. Dat idee had ik altijd omdat ik tijdens de ELE rally hier altijd gekentekende rallyauto's zie. uiteindeljk hielden de running cost mij tegen. Maar hierbij lijkt het alsof dat met de goede keuzes te beperken is.
- Luco
- Berichten: 29388
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Nu spreek je jezelf wel een beetje tegen Andre.Andre schreef:Rallycross auto of wrc ca. 400.000 euro.
Group N ca. 100.000 euro.
Absurde bedragen en alleen fabrieksteams of energie drankjes gesponserde teams (teminste als jullie die shit blijven door zuipen) kunnen dat betalen.
Autosport wordt vaak duur gemaakt en haakt men snel af.
325i rally challenge laat zien dat je ook plezier kan hebben voor weinig.
Waarom niet het wrc gevoel geven voor een fractie van de prijs van een WRC door een proto klasse.
De huur van een groep N auto kost ca 50 a 75 euro de km. De huur van een wrc kost ca 350 a 400 euro de km. Je mag wel een geld pers achterhuis hebben staan wil je hier in rijden.
Word echt zwaar tijd dat het roer drastisch om gaat in de autosport. Div 5 in de rally is al een mooie start waar je met van alles kan rijden mits het 2wd is. Nu nog een 4wd vrije klasse en we Zijn op de goeie weg.
Het eerste waar wat aan gedaan moet worden zijn de prijzen van race/rally banden. Bijv bij de 325i rally cup staat men op een straatband en waarom ook niet. Het is voor iedereen gelijk en de fun is er niet minder om. Het scheelt mega veel op je budget!
1 soort band voor alles. Niet dat je 30 velgen met banden moet hebben voor alle soorten wegdekken.
Er is genoeg te halen en er is genoeg plezier te beleven voor een klein budget. Maar dan moeten de organisators wel meewerken. Key is competitie.
Je zegt dat er genoeg plezier te beleven is voor een klein budget, bv de 325i klasse.
Ook is er een vrije 2 wd klasse.
Als jij zegt dat er ook een 4wd vrije klasse moet komen of een proto klasse, wat denk je dat er dan gaat gebeuren, de kosten gaan dan binnen de kortste keren uit de klauwen lopen, want er zijn dan altijd mensen die gewoon een ex wrc kopen, of zon pools ding met alles erop wat ook op een wrc zit en mee gaan doen.
Kijk naar de ss in de dnrt, de voorste rijders hebben budgetten waar sommige teams die bv gt4 rijden, jaloers op zijn.
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Dat heb je toch altijd.
De eerste fase moet zijn dat ie ingezet kan worden in de rally. Dan moet er een regelement komen.
De eerste fase moet zijn dat ie ingezet kan worden in de rally. Dan moet er een regelement komen.
- Luco
- Berichten: 29388
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Ja nog een klasse erbij, daar zal het vast goedkoper van worden, als het je echt om de competitie gaat dan kan je toch ook de 325i challenge gaan rijden?
of de niksan klasse.
of de niksan klasse.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Kenteken is gewoon mogelijk.
Prijzen e.d. weet ik zeer binnenkort, eigenlijk nu al, maar ik moet e.e.a. nog goed bespreken, vooral wat er voor die prijs die ik doorgestuurd heb gekregen precies wel en niet op zit.
Het idee van een open 4wd klasse is natuurlijk mega, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de medewerking van de KNAF. Ik ben er wel helemaal voor in!
Er staat al één gebruikte te koop voor zover ik weet:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=61279" onclick="window.open(this.href);return false;
MAARRR... Ik probeer de prijs voor een gloednieuwe in Nederland hier onder te houden.
Prijzen e.d. weet ik zeer binnenkort, eigenlijk nu al, maar ik moet e.e.a. nog goed bespreken, vooral wat er voor die prijs die ik doorgestuurd heb gekregen precies wel en niet op zit.
Het idee van een open 4wd klasse is natuurlijk mega, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de medewerking van de KNAF. Ik ben er wel helemaal voor in!
Er staat al één gebruikte te koop voor zover ik weet:
http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=61279" onclick="window.open(this.href);return false;
MAARRR... Ik probeer de prijs voor een gloednieuwe in Nederland hier onder te houden.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
klinkt goed Peter 

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Zal mij benieuwen 
Maar even voor de goede orde,
Je wilt de prijs voor een nieuwe beneden de 49.950 houden?
Je hebt een polo body nodig, daarbovenop nog wat zaken als:
-Evo X techniek, dus motorblok, bak, diffs, assen enz enz
-Ohlins dempers
-FIA rolkooi zo op de fotos te zien
-wielen/banden
-Allerlei kleine onderdelen, denk branstofsysteem enz enz.
-Normale onderdelen, denk ondersteldelen etc
-Interieur, dashboards, stoelen enz enz.
-Plaatwerk, spatborden, motorkap spoiler enz enz.
Tenzij je bijvoorbeeld 2e hands evo onderdelen gebruikt kom je alleen al aan onderdelen bijna aan die 50K als het niet meer is.
Dan mag je nog even fijn typegoedkeuring etc gaan regelen in Nederland. Tenzij je ze als 1.0 op het kenteken verkopen wilt maar dat lijkt me nogal lastig ivm allerlei juridische zaken.
Als je dit even combineerd met de BPM en CO2 tax etc en dan nog onder de 49.950 euro wilt zitten dan moet je haast kunnen toveren.

Maar even voor de goede orde,
Je wilt de prijs voor een nieuwe beneden de 49.950 houden?
Je hebt een polo body nodig, daarbovenop nog wat zaken als:
-Evo X techniek, dus motorblok, bak, diffs, assen enz enz
-Ohlins dempers
-FIA rolkooi zo op de fotos te zien
-wielen/banden
-Allerlei kleine onderdelen, denk branstofsysteem enz enz.
-Normale onderdelen, denk ondersteldelen etc
-Interieur, dashboards, stoelen enz enz.
-Plaatwerk, spatborden, motorkap spoiler enz enz.
Tenzij je bijvoorbeeld 2e hands evo onderdelen gebruikt kom je alleen al aan onderdelen bijna aan die 50K als het niet meer is.
Dan mag je nog even fijn typegoedkeuring etc gaan regelen in Nederland. Tenzij je ze als 1.0 op het kenteken verkopen wilt maar dat lijkt me nogal lastig ivm allerlei juridische zaken.
Als je dit even combineerd met de BPM en CO2 tax etc en dan nog onder de 49.950 euro wilt zitten dan moet je haast kunnen toveren.
- Luco
- Berichten: 29388
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Volgens mij vraagt die 59.900 ex btw.
Als je hem in polen op kenteken krijgt heb je hier geen typegoedkeuring meer nodig.
Bpm en co2 tax komt er natuurlijk wel bij.
Als je hem in polen op kenteken krijgt heb je hier geen typegoedkeuring meer nodig.
Bpm en co2 tax komt er natuurlijk wel bij.
-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Wow. Zal mij benieuwen!
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Dat zijn natuurlijk al weer hele andere bedragen dan waarvoor in januari dit jaar de eerste Polo met Evo techniek te koop stond, 39K!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Wacht nou heel even tot alles uitonderhandeld is svp; we proberen het namelijk echt heel voordelig op Nederlands kenteken te krijgen..!
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
We wachten af.
Moet ik alvast op zoek naar een donor Polo 1.4 op Nederlands kenteken???
Moet ik alvast op zoek naar een donor Polo 1.4 op Nederlands kenteken???
- Martijn M
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Het is toch allemaal veel makkelijker.
Eerst laat je je Polo hier jatten, als het goed is vang je dan nog wat van de verzekering. Dan wordt die vast wel als schadebak in Polen ingevoerd, kunnen ze hem repareren, kentekenplaatje erop en opbouwen. Dan staat die zo op Pools kenteken, terug invoeren en klaar.

Eerst laat je je Polo hier jatten, als het goed is vang je dan nog wat van de verzekering. Dan wordt die vast wel als schadebak in Polen ingevoerd, kunnen ze hem repareren, kentekenplaatje erop en opbouwen. Dan staat die zo op Pools kenteken, terug invoeren en klaar.
- Luco
- Berichten: 29388
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Natuurlijk wel eerst de motor en andere delen er zelf afhalen en verkopen, dan pas laten jatten.Martijn M schreef:Het is toch allemaal veel makkelijker.![]()
Eerst laat je je Polo hier jatten, als het goed is vang je dan nog wat van de verzekering. Dan wordt die vast wel als schadebak in Polen ingevoerd, kunnen ze hem repareren, kentekenplaatje erop en opbouwen. Dan staat die zo op Pools kenteken, terug invoeren en klaar.


-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Nu is dit wel weer 'n ander projectje en 'n replica, maar oeh wat 'n dikke modderfakker.
Maar 't zal wel bij dromen blijven:
http://www.flickr.com/photos/fialcia/se ... 665729888/" onclick="window.open(this.href);return false;


Maar 't zal wel bij dromen blijven:
http://www.flickr.com/photos/fialcia/se ... 665729888/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
ReplicaRobin schreef:Nu is dit wel weer 'n ander projectje en 'n replica, maar oeh wat 'n dikke modderfakker.![]()
Maar 't zal wel bij dromen blijven:
http://www.flickr.com/photos/fialcia/se ... 665729888/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
En al weer een stapje verder.
Op 8 of 9 juli kunnen de eerste geïnteresseerden mee naar Polen voor een bezoek aan de werkplaats en een eerste korte proefrit.
Als iemand serieuze interesse heeft, hebben we misschien nog één plaats vrij hiervoor.
Site en hosting wordt ook druk aan gewerkt, dus er wordt heel aardig gas gegeven, ook buiten de Polo, haha.
Op 8 of 9 juli kunnen de eerste geïnteresseerden mee naar Polen voor een bezoek aan de werkplaats en een eerste korte proefrit.

Als iemand serieuze interesse heeft, hebben we misschien nog één plaats vrij hiervoor.
Site en hosting wordt ook druk aan gewerkt, dus er wordt heel aardig gas gegeven, ook buiten de Polo, haha.

-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Noord Polen of Zuid Polen.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
goed/leuk nieuws Peter, wellicht dat Andre mee kan/wil?
ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en het gedrag e.d. van zo'n wagen
ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en het gedrag e.d. van zo'n wagen

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Mega Polen...Robin schreef:Noord Polen of Zuid Polen.

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Een auto zoals jij hem voorgesteld hebt!
Inmiddels samen met Gert, Patrick Savalle en Thijs van Wijk weer neergeland in Nysa, waar de auto waar we voor komen bijna gereed is.
Wat een dik bommetje in het echt zeg; echt ontzettend gaaf!
Foto's en video's volgen snel!
Wat een dik bommetje in het echt zeg; echt ontzettend gaaf!
Foto's en video's volgen snel!
