Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:03
door GTRene
dat gaat nog aardig hard met die half natte baan, scheelt wel dat jullie de baan al aardig kennen.
waarom ga jij trouwens niet door die 2 rare bochten/paden maar boven langs?
neem aan dat die kar niet zo heel laag is?
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:15
door Snipe
Ik stel me zo voor dat je die bochten buitenom neemt vanwege de krachten die er op je auto komen. Als je naar deze foto kijkt, kun je je er wel iets bij voorstellen.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:19
door GTRene
klopt en dan onderweg ook nog de hobbels waar alles goed inveert
maar miljoenen gingen hem voor onderlangs
klinkt trouwens best lekker die 2.8 en herkenning met de motorkap, wat blijft zo'n Z3 coupe toch prachtig, net nog wat super foto's bekeken op het web van verschillende soorten.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:21
door Hielke
Mooie beelden zo achter die BMW en Renault aan.
Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:22
door Fabian
Rene, de Karoussel is echt slopend voor je auto en onderstel. Ik doe dat niet. Vind het ook niet erg, rij gewoon buitenom. Rij er niet om te winnen, maar voor de fun en wil aan het einde van de dag met enige zekerheid weer richting huis kunnen en niet met Elmar mee hoeven rijden.
De rest van de baan tikt natuurlijk ook aan, maar de klappen die je in de Karoussel te verwerken krijgt zijn echt serieus.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:24
door Snipe
Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:25
door Rupie
Hielke schreef:
Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:26
door GTRene
@Fab, Is dat echt zoveel meer dan de rest van die baan?
ja vraag het maar kan ik er ook rekening mee houden als ik ooit eens weer die kant op zou gaan
edit, je hebt het al beantwoord
ik zag bv die boot van Elmar op een gegeven moment (elders op de baan) ook behoorlijk uit de veren komen en deinen (das boot) en dacht, hm, zitten best veel punten op die baan waar het raar kan lopen als je niet uit kijkt en of een niet goed werkend onderstel hebt.
zal ook wel een verschil zijn als je 10 rondjes doet of maar 1
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:27
door Fabian
Snipe schreef:
Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?
Great minds think alike!
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:28
door Joost
Ik neem de grote Karussell ook buitenom. Auto is veel te laag. Er loopt dan van alles aan aan alle kanten. Niet fijn voor het autootje. Bovendien krijgt de auto zulke klappen te verwerken, kan nooit goed zijn!
Kleine Karussell is een stuk minder stijl dus daar gaat het wel goed.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:29
door Fabian
GTRene schreef:@Fab, Is dat echt zoveel meer dan de rest van die baan?
ja vraag het maar kan ik er ook rekening mee houden als ik ooit eens weer die kant op zou gaan
ik zag bv die boot van Elmar op een gegeven moment (elders op de baan) ook behoorlijk uit de veren komen en deinen (das boot) en dacht, hm, zitten best veel punten op die baan waar het raar kan lopen als je niet uit kijkt en of een niet goed werkend onderstel hebt.
Zie het zo: je rijdt ook niet met 100 over een verkeersdrempel heen toch? En dan 30x achterelkaar binnen 100 meter
Je moet inderdaad bedachtzaam zijn op de hoogteverschillen en de gewichtsverplaatsingen als je met een auto rijdt met een wat losser onderstel.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 11:34
door GTRene
edit: Lol, idd Fab, das niet goed voor je kar, al lijkt het de fiat uno's e.d. niet veel uit te maken, die rossen soms over die bulten, maar das weer een ander verhaal
dus kleine no problem maar grote als je wat zuinig op je spul bent beetje mijden?
zal natuurlijk ook uitmaken of je er wekelijks komt en vele ronden draait of er 1 rondje doet in de 3 jaar
of daar je snelheid wat aanpassen en niet zo hard er door als dat je eigenlijk zou kunnen?
opzich wel leuk de beroemde bocht door,
maar kan me er wel wat bij voorstellen dat als je er vaak rijd en de boel heel wilt houden of niet te zwaar belasten, dat je er goed rekening mee houd.
edit2: het is idd ook een groot verschil of je de geleidelijke hobbels van het parcour neemt of de hamer achtige ribbels en druk van de carousel achtige...hm, idd.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 12:00
door ErikS
Knot schreef:Heerlijke leerstof dat filmpje van Gerwin.
ongehoord, wat gaat dat hard.......
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 12:44
door Fabian
ErikS schreef:
Knot schreef:Heerlijke leerstof dat filmpje van Gerwin.
ongehoord, wat gaat dat hard.......
Ja zeg dat wel. En als je er langs zit dan gaat het allemaal lekker makkelijk, zo'n GTS is wat dat betreft echt onvoorstelbaar.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 13:18
door Elmar
Snipe schreef:
Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?
Je merkt het echt niet, als je in de auto zit.
Maar mijn god, wat een beweging zit er in die e34.
Zou er zeker niet een baan als Assen of CPZ mee willen rijden.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 14:45
door Fabian
Ik heb nog leukere beelden dat je echt aan het vegen en hoeken bent van (over) curb naar (over) curb, dan dans je de tango volgens mij
lache man! Ik vind dat juist wel leuke een beetje een dansende auto op de RIng
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 15:33
door GTRene
zolang die maar redelijk voorspelbaar blijft en dat lijkt opzich wel redelijk in orde dacht ik, tenminste het lijkt niet of die ineens ongewenste bij -stuur bewegingen erdoor krijgt
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 15:42
door Hielke
Al die harde onderstellen zijn highly overrated.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 15:52
door GTRene
Hielke schreef:Al die harde onderstellen zijn highly overrated.
qua prijs bedoel je zekers
maar ff zonder gein, een echt hard onderstel zal daar denk ook niet zo super zijn wellicht (niet echt een biljart laken), maar te veel deinen en of te slap of schokbrekers eigenlijk te oud (maar niet lek) en of te lange slag/uitveren zal allemaal niet echt helpen en in bepaalde gevallen kan het er voor zorgen (bij bv slappe rubbers) dat de 'armen' wat mee kunnen sturen oid, das niet echt prettig als je al wat koers had gezet
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 16:39
door Elmar
Jij moet ook zo niet rijden Gtrene, ik heb je eens zien rijden in het scheivlak.....
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 16:52
door GTRene
sudden bump/veerwegstop door te korte veerweg/veren is idd ook niet leuk
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 18 mei 2013, 17:09
door GTRene
had ooit eens een Lancia Delta HF Intergrale waar iets geks mee was.
dat ding kon je best hard mee door de bochten, tot een bepaalde dwarskracht that is
bv, met 120<>140 door bv een grote doordraaier niks aan de hand en heel vertrouwd qua gevoel...
dan diezelfde bocht met 160 wat eigenlijk ook niet zo heel hard is daar...en dan gebeurt het,
ineens krijg je zonder waarschuwing rear wheel steer
pfff...dat was eng, gelukkig kon ik het mooi opvangen en door je al snelheid afschudde ging het wel ff rechts links rechts links met de kont maar daarna weer rechtuut recht an.
een paar weken later bij een andere grote doordraaier hetzelfde, terwijl ik hem al had laten nakijken op de rubbers en uitlijning, ze konden niks vinden...dus verkocht met vermelding van pas op boven 160 in de bocht e.d., ik had zo in elk geval geen vertrouwen meer in die kar, magoed ik wisselde destijds toch regelmatig van auto en dus was afstand nemen niet zo zwaar
die mensen konden het eerst ook niet vinden, alles leek oke...tot ze erachter kwamen dat een arm? verkeerd om was gemonteerd, zat maar een miniem verschil in oid?? en denk bij bepaalde
invering/kracht stuurt dat dan ongewenst ff bij...scary stuff maar gelukkig had de nwe eigenaar meer een Delta specialist dacht ik, na veel zoeken het gevonden.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 19 mei 2013, 07:56
door Rupie
Kasteel schreef:
Wat een heerlijk filmpje.
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Geplaatst: 22 mei 2013, 22:33
door Fabian
Zo, ben klaar met knippen, plekken en editten. Wat een werk, meer komt er niet hoor