[14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
dat gaat nog aardig hard met die half natte baan, scheelt wel dat jullie de baan al aardig kennen.
waarom ga jij trouwens niet door die 2 rare bochten/paden maar boven langs?
neem aan dat die kar niet zo heel laag is?
waarom ga jij trouwens niet door die 2 rare bochten/paden maar boven langs?
neem aan dat die kar niet zo heel laag is?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Ik stel me zo voor dat je die bochten buitenom neemt vanwege de krachten die er op je auto komen. Als je naar deze foto kijkt, kun je je er wel iets bij voorstellen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
klopt en dan onderweg ook nog de hobbels waar alles goed inveert
maar miljoenen gingen hem voor onderlangs
klinkt trouwens best lekker die 2.8 en herkenning met de motorkap, wat blijft zo'n Z3 coupe toch prachtig, net nog wat super foto's bekeken op het web van verschillende soorten.

maar miljoenen gingen hem voor onderlangs

klinkt trouwens best lekker die 2.8 en herkenning met de motorkap, wat blijft zo'n Z3 coupe toch prachtig, net nog wat super foto's bekeken op het web van verschillende soorten.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Mooie beelden zo achter die BMW en Renault aan.
Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Rene, de Karoussel is echt slopend voor je auto en onderstel. Ik doe dat niet. Vind het ook niet erg, rij gewoon buitenom. Rij er niet om te winnen, maar voor de fun en wil aan het einde van de dag met enige zekerheid weer richting huis kunnen en niet met Elmar
mee hoeven rijden.
De rest van de baan tikt natuurlijk ook aan, maar de klappen die je in de Karoussel te verwerken krijgt zijn echt serieus.

De rest van de baan tikt natuurlijk ook aan, maar de klappen die je in de Karoussel te verwerken krijgt zijn echt serieus.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Hielke schreef: Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
@Fab, Is dat echt zoveel meer dan de rest van die baan?
ja vraag het maar kan ik er ook rekening mee houden als ik ooit eens weer die kant op zou gaan
edit, je hebt het al beantwoord
ik zag bv die boot van Elmar op een gegeven moment (elders op de baan) ook behoorlijk uit de veren komen en deinen (das boot) en dacht, hm, zitten best veel punten op die baan waar het raar kan lopen als je niet uit kijkt en of een niet goed werkend onderstel hebt.
zal ook wel een verschil zijn als je 10 rondjes doet of maar 1
ja vraag het maar kan ik er ook rekening mee houden als ik ooit eens weer die kant op zou gaan

edit, je hebt het al beantwoord

ik zag bv die boot van Elmar op een gegeven moment (elders op de baan) ook behoorlijk uit de veren komen en deinen (das boot) en dacht, hm, zitten best veel punten op die baan waar het raar kan lopen als je niet uit kijkt en of een niet goed werkend onderstel hebt.
zal ook wel een verschil zijn als je 10 rondjes doet of maar 1

Laatst gewijzigd door GTRene op 18 mei 2013, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Great minds think alike!Snipe schreef:Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Ik neem de grote Karussell ook buitenom. Auto is veel te laag. Er loopt dan van alles aan aan alle kanten. Niet fijn voor het autootje. Bovendien krijgt de auto zulke klappen te verwerken, kan nooit goed zijn!
Kleine Karussell is een stuk minder stijl dus daar gaat het wel goed.
Kleine Karussell is een stuk minder stijl dus daar gaat het wel goed.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Zie het zo: je rijdt ook niet met 100 over een verkeersdrempel heen toch? En dan 30x achterelkaar binnen 100 meterGTRene schreef:@Fab, Is dat echt zoveel meer dan de rest van die baan?
ja vraag het maar kan ik er ook rekening mee houden als ik ooit eens weer die kant op zou gaan![]()
ik zag bv die boot van Elmar op een gegeven moment (elders op de baan) ook behoorlijk uit de veren komen en deinen (das boot) en dacht, hm, zitten best veel punten op die baan waar het raar kan lopen als je niet uit kijkt en of een niet goed werkend onderstel hebt.

Je moet inderdaad bedachtzaam zijn op de hoogteverschillen en de gewichtsverplaatsingen als je met een auto rijdt met een wat losser onderstel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
edit: Lol, idd Fab, das niet goed voor je kar, al lijkt het de fiat uno's e.d. niet veel uit te maken, die rossen soms over die bulten, maar das weer een ander verhaal
dus kleine no problem maar grote als je wat zuinig op je spul bent beetje mijden?
zal natuurlijk ook uitmaken of je er wekelijks komt en vele ronden draait of er 1 rondje doet in de 3 jaar
of daar je snelheid wat aanpassen en niet zo hard er door als dat je eigenlijk zou kunnen?
opzich wel leuk de beroemde bocht door,
maar kan me er wel wat bij voorstellen dat als je er vaak rijd en de boel heel wilt houden of niet te zwaar belasten, dat je er goed rekening mee houd.
edit2: het is idd ook een groot verschil of je de geleidelijke hobbels van het parcour neemt of de hamer achtige ribbels en druk van de carousel achtige...hm, idd.

dus kleine no problem maar grote als je wat zuinig op je spul bent beetje mijden?
zal natuurlijk ook uitmaken of je er wekelijks komt en vele ronden draait of er 1 rondje doet in de 3 jaar

of daar je snelheid wat aanpassen en niet zo hard er door als dat je eigenlijk zou kunnen?
opzich wel leuk de beroemde bocht door,
maar kan me er wel wat bij voorstellen dat als je er vaak rijd en de boel heel wilt houden of niet te zwaar belasten, dat je er goed rekening mee houd.
edit2: het is idd ook een groot verschil of je de geleidelijke hobbels van het parcour neemt of de hamer achtige ribbels en druk van de carousel achtige...hm, idd.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
ongehoord, wat gaat dat hard.......Knot schreef:Heerlijke leerstof dat filmpje van Gerwin.

-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Ja zeg dat wel. En als je er langs zit dan gaat het allemaal lekker makkelijk, zo'n GTS is wat dat betreft echt onvoorstelbaar.ErikS schreef:ongehoord, wat gaat dat hard.......Knot schreef:Heerlijke leerstof dat filmpje van Gerwin.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Je merkt het echt niet, als je in de auto zit.Snipe schreef:Wat zei jij ook alweer over de MX-5? In de auto merk je het niet zo, toch?Hielke schreef:Dat Elmar met zo'n boot zonder nette veren en schokdempers op een circuit wil rijden snap ik dan weer niet.

Maar mijn god, wat een beweging zit er in die e34.

Zou er zeker niet een baan als Assen of CPZ mee willen rijden.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Ik heb nog leukere beelden dat je echt aan het vegen en hoeken bent van (over) curb naar (over) curb, dan dans je de tango volgens mij 
lache man! Ik vind dat juist wel leuke een beetje een dansende auto op de RIng

lache man! Ik vind dat juist wel leuke een beetje een dansende auto op de RIng

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
zolang die maar redelijk voorspelbaar blijft en dat lijkt opzich wel redelijk in orde dacht ik, tenminste het lijkt niet of die ineens ongewenste bij -stuur bewegingen erdoor krijgt 

- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Al die harde onderstellen zijn highly overrated.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
qua prijs bedoel je zekersHielke schreef:Al die harde onderstellen zijn highly overrated.


maar ff zonder gein, een echt hard onderstel zal daar denk ook niet zo super zijn wellicht (niet echt een biljart laken), maar te veel deinen en of te slap of schokbrekers eigenlijk te oud (maar niet lek) en of te lange slag/uitveren zal allemaal niet echt helpen en in bepaalde gevallen kan het er voor zorgen (bij bv slappe rubbers) dat de 'armen' wat mee kunnen sturen oid, das niet echt prettig als je al wat koers had gezet

- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Jij moet ook zo niet rijden Gtrene, ik heb je eens zien rijden in het scheivlak..... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
sudden bump/veerwegstop door te korte veerweg/veren is idd ook niet leuk 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
had ooit eens een Lancia Delta HF Intergrale waar iets geks mee was.
dat ding kon je best hard mee door de bochten, tot een bepaalde dwarskracht that is
bv, met 120<>140 door bv een grote doordraaier niks aan de hand en heel vertrouwd qua gevoel...
dan diezelfde bocht met 160 wat eigenlijk ook niet zo heel hard is daar...en dan gebeurt het,
ineens krijg je zonder waarschuwing rear wheel steer
pfff...dat was eng, gelukkig kon ik het mooi opvangen en door je al snelheid afschudde ging het wel ff rechts links rechts links met de kont maar daarna weer rechtuut recht an.
een paar weken later bij een andere grote doordraaier hetzelfde, terwijl ik hem al had laten nakijken op de rubbers en uitlijning, ze konden niks vinden...dus verkocht met vermelding van pas op boven 160 in de bocht e.d., ik had zo in elk geval geen vertrouwen meer in die kar, magoed ik wisselde destijds toch regelmatig van auto en dus was afstand nemen niet zo zwaar
die mensen konden het eerst ook niet vinden, alles leek oke...tot ze erachter kwamen dat een arm? verkeerd om was gemonteerd, zat maar een miniem verschil in oid?? en denk bij bepaalde
invering/kracht stuurt dat dan ongewenst ff bij...scary stuff maar gelukkig had de nwe eigenaar meer een Delta specialist dacht ik, na veel zoeken het gevonden.
dat ding kon je best hard mee door de bochten, tot een bepaalde dwarskracht that is

bv, met 120<>140 door bv een grote doordraaier niks aan de hand en heel vertrouwd qua gevoel...
dan diezelfde bocht met 160 wat eigenlijk ook niet zo heel hard is daar...en dan gebeurt het,
ineens krijg je zonder waarschuwing rear wheel steer

pfff...dat was eng, gelukkig kon ik het mooi opvangen en door je al snelheid afschudde ging het wel ff rechts links rechts links met de kont maar daarna weer rechtuut recht an.
een paar weken later bij een andere grote doordraaier hetzelfde, terwijl ik hem al had laten nakijken op de rubbers en uitlijning, ze konden niks vinden...dus verkocht met vermelding van pas op boven 160 in de bocht e.d., ik had zo in elk geval geen vertrouwen meer in die kar, magoed ik wisselde destijds toch regelmatig van auto en dus was afstand nemen niet zo zwaar

die mensen konden het eerst ook niet vinden, alles leek oke...tot ze erachter kwamen dat een arm? verkeerd om was gemonteerd, zat maar een miniem verschil in oid?? en denk bij bepaalde
invering/kracht stuurt dat dan ongewenst ff bij...scary stuff maar gelukkig had de nwe eigenaar meer een Delta specialist dacht ik, na veel zoeken het gevonden.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Wat een heerlijk filmpje.Kasteel schreef:
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Zo, ben klaar met knippen, plekken en editten. Wat een werk, meer komt er niet hoor
Is nu aan het uploaden, nog 1,5 uur ongeveer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZidNva_6 ... e=youtu.be[/youtube]

Is nu aan het uploaden, nog 1,5 uur ongeveer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZidNva_6 ... e=youtu.be[/youtube]
- Knot
- Berichten: 40223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [14-05-2013] DF @ Nürburgring Nordschleife deel V
Neem eens een dikke verbinding man 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast