Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Factuur veel hoger dan prijsopgaaf - wat nu?

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2013, 16:11

RVV schreef:Zo'n klassieker met nog de original scheiben aus neunzighunderdachtundsiebzig... uniek.. ding is gelijk de helft minder waard met van die nieuwerwetse remschijven :mrgreen:
Mwoah scheckheftgepflegt zegt ook wat! :mrgreen:

D20VT

Bericht door D20VT » 01 mar 2013, 17:07

Indien de schijven de minimale dikte hebben bereikt, geef je dat neem ik aan netjes aan bij de klant.

Volgens mij hebben ze daar een werkplaatsreceptionist voor. Tring tring meneer, tijdens de reparatie komt onze monteur eea tegen, dit zijn de mogelijkheden. Bla bla bla

En een auto meegeven met slechte remschijven (onder minimale dikte) Of banden met een minimale hoeveelheid profiel, is voor een dealer ook geen punt hoor.

Een net regeltje op de werkorder : Let op let op ondanks advies vervanging remschijven ivm slijtage op uitdrukkelijk verzoek van klant geen nieuwe remschijven gemonteerd geen garantie, klant risico's uitgelegd. Bij ophalen klant laten tekenen klaar.

Ik zou er idd ook heel makkelijk mee zijn. Reparatie is niet uitgevoerd zoals opgegeven door de klant, meerwerk dient in overleg te gaan. Of oude delen terugmonteren of een hele goede regeling voor de gemaakte kosten.

Ik neem aan dat je niet te maken hebt met een Poolse stukadoor die voor een net prijsje je badkamer even doet en naderhand met een iets hoger factuurtje komt. Ga er vanuit dat een dealer tegenwoordig wel beter weet

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 01 mar 2013, 19:48

Mooie prijs. Heb je daar niet een goedkope garage in de buurt? Van de week zag ik nog een versnellingsbak gewisseld worden bij een Almera voor 200 euro....(niet letten op de omgeving :D )

Roy RS

Bericht door Roy RS » 02 mar 2013, 10:17

Ik heb een heel eenvoudige regel, die ik ook altijd van te voren meld, alles wat buiten het normale werk (lees afgesproken prijs) valt, wil ik eerst over gebeld worden en zelf goedkeuring voor geven.

Blijkt soms een moeilijke regel voor dealers, maar ik sta niet alleen, sommige doen het al standaard! Geen overleg is geen opdracht gegeven=geen geld

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 02 mar 2013, 12:10

Afbeelding

Leuke actie bij Euromaster :whistle:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 mar 2013, 12:20

Roy RS schreef:Ik heb een heel eenvoudige regel, die ik ook altijd van te voren meld, alles wat buiten het normale werk (lees afgesproken prijs) valt, wil ik eerst over gebeld worden en zelf goedkeuring voor geven.

Blijkt soms een moeilijke regel voor dealers, maar ik sta niet alleen, sommige doen het al standaard! Geen overleg is geen opdracht gegeven=geen geld
Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Dat iets een keer een tientje of wat hoger uit valt is nog wel te begrijpen. Maar honderd euro of een veelvoud daarvan is voor velen toch een nare verrassing.

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 mar 2013, 12:33

Gisteren twee leuke ritten in de E12 525 overleefd. Good job BMW. :df:

Ashley

Bericht door Ashley » 02 mar 2013, 23:09

hmm ik heb dit ook meegemaakt. die knullige meneer P van Parts Manager dealer @ veldhoven heeft mijn bloed ook een paar keer laten koken omdat hij erg slordig en nonchalant met reparatie/onderdelen is.

het verhaal (verhalen) bespaar ik jullie wel.

echt een super eikel :devil: :devil: Grrr :dood: :dood: (hmm waarom staat er geen dubbel loops jachtgeweer in het smile-list? )

Plaats reactie