Iedereen al gestemd?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Michel P

Bericht door Michel P » 23 nov 2006, 14:28

Charles Groenhuijsen 100% mee eens! Wat een ironie...... 8)

Geeft wel wat een puinhoop het is in NL, dat dan weer wel :cry:

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 nov 2006, 14:34

PvdA kan zich zelf beter opheffen c.q. opgaan/ fuseren met de SP.

D`66 moet echt zichzelf gaan opheffen, die zijn zo besmet, zelfs met chirurgische handschoenen aan, zal niemand zich daar nog aan branden.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 nov 2006, 14:59

romo schreef:PvdA kan zich zelf beter opheffen c.q. opgaan/ fuseren met de SP.

D`66 moet echt zichzelf gaan opheffen, die zijn zo besmet, zelfs met chirurgische handschoenen aan, zal niemand zich daar nog aan branden.
Mijn idee, PVDA opgeheven ivm overbodig....... :lol: D66 middels euthenasie uit hun lijden verlost..... :twisted:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 nov 2006, 15:16

emiel307sw schreef:ouders groenlinks gestemd, als ik mocht stemmen; SP :D hoopte nog op een links kabinet maar dat is er niet van gekomen
"Als ik mocht stemmen... "

Je hebt nog geen baan, eigen auto, eigen huis dus. :D Over een paar jaar roep je wel anders en stem je VVD. :twisted:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 nov 2006, 15:45

Wouter81 schreef:
emiel307sw schreef:ouders groenlinks gestemd, als ik mocht stemmen; SP :D hoopte nog op een links kabinet maar dat is er niet van gekomen
"Als ik mocht stemmen... "

Je hebt nog geen baan, eigen auto, eigen huis dus. :D Over een paar jaar roep je wel anders en stem je VVD. :twisted:
Juist wouter dat bedoel ik nu!!

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 15:51

Wilbert en Wouter,

Nee hoor. Hoeft helemaal niet. Het zou ook kunnen zijn dat hij zich blijft herinneren dat er meer is om voor te stemmen dan zijn eigen portemonnee. Maar het kan ook zijn dat ie zich tegen die tijd inderdaad een lege beurs heeft gezopen en daar door de Korsakov niet meer aan denkt. Dan is het enige dat zijn bestaan nog vult zijn beurs.

:twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 23 nov 2006, 16:17

Marc schreef:Wilbert en Wouter,

Nee hoor. Hoeft helemaal niet. Het zou ook kunnen zijn dat hij zich blijft herinneren dat er meer is om voor te stemmen dan zijn eigen portemonnee. Maar het kan ook zijn dat ie zich tegen die tijd inderdaad een lege beurs heeft gezopen en daar door de Korsakov niet meer aan denkt. Dan is het enige dat zijn bestaan nog vult zijn beurs.

Het kan ook zijn dat propaganda vanaf Sesamstraat/jeugdjournaal basis en voorgezetondewijs er weer een linkse rakker geprogrameerd en al zal worden opgeleverd :twisted: Mijn zoon heeft mogen stemmen op de middelbareschool, maar PVV en EenNL stonden niet op de lijst......... waarom kijk ik hier niet verbaasd van op.......... :twisted:

Ik heb problemen met de constante neerbuigendheid van links jegens de rechtse politiek. Hierdoor alleen al komt links ongeloofwaardig over. Jan M. is wellicht de sympathieke uitzondering, maar dat is ook makelijker te bereiken als je nog nooit hebt meegeregeerd! Zou Jan M. wel een compromie kunnen sluiten? Zelfs de CU heeft extreme standpunten en willen bijvoorbeeld euthenasie en abortus verbieden........ als ze dat laten vallen omdat ze graag mee willen regeren, dan zijn de 6 zetels een tijdelijke oprisping en is men die bij de volgende verkiezingen weer kwijt!

Ik zou een kabinet SP/PVDA/CDA wel eens willen zien, denk dat deze partijen dan bij de eerst volgende verkiezingen zwaar worden afgestraft. SP omdat die overal tegen blijken te zijn, PVDA omdat die nog meer door de mand gaan vallen, en CDA omdat die willen buigen voor machtgeilheid, en blind zijn dat hun relatieve verlies alleen zo klein is door de vele strategische stemmen.......

Michel

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 23 nov 2006, 16:19

Marc schreef:Wilbert en Wouter,

ja dat dus, over meer stemmen dan je eigen portemonnee dan, vergeet dat andere stuk, ik vind het gewoon belangrijker om een sociaal nederland te hebben, dan betaal ik maar wat meer belasting...
dat ik dan weer reacties krijg over sesamstraat enzo vind ik dan weer jammer.Ieder zijn eigen mening

Tom

Bericht door Tom » 23 nov 2006, 16:24

Het is pas sociaal als iedereen netjes z'n eigen centen zou verdienen.

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 23 nov 2006, 16:25

en als sommige mensen nou niet in staat zijn hun eigen geld te verdienen?

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 16:28

Michel,

Jij hebt het er over dat partijen (in jouw voorbeeld de SP/PVDA/CDA) worden afgestraft voor hun gevoerde beleid. Volgens mij zie je regelmatig dat dat helemaal niet gebeurd. Marketing en Timing (als marketinginstrument) zijn daar daar mede de oorzaak van volgens mij.

En even over privatisering: Daar geloof ik in veel gevallen ook niet in. Er wordt vaak geroepen dat het vrijgeven van zaken tot kwaliteitsverbetering leidt, dat 'de consument' dan geen wanprestaties meer duld, en de kwalitatief slechtere zullen afvallen. Ik zie in de praktijk dat er vaak slechts op prijs wordt gekozen, en er dus ook voornamelijk op prijs wordt geconcureerd. Kwaliteit wordt dan een soort van stiefkindje. Wat dat betreft kan ik dus een heel eind met Hielke meegaan (neem zelfs een lichte voorsprong van 0,03!), maar wel onder strikte voorwaarden.

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 16:35

Inderdaad. Alleenstaande ouders met jonge kinderen, bijvoorbeeld. En zo kun je er nog een heleboel verzinnen.

Waar je wel enorm voor moet oppassen in een sociaal stelsel: Het moet toegankelijk zijn voor iedereen die er volgens de norm gebruik van mag maken. Je moet wel enorm oppassen dat er geen misbruik van gemaakt wordt. Dat kun je nauwelijks met regels (HET toverwoord van de 21e eeuw: REGELS) ondervangen. M.i. kun je dat beter door goed opgeleide mensen laten beoordelen. Goed opgeleid in de zin van: Mensen die snappen waarvoor bepaalde voorzieningen bedoeld zijn, en niet mensen die domweg regeltjes uitvoeren. Dan krijg je een soort Befehl is Befehl systeem. En daar houd ik niet van.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 nov 2006, 16:59

Als je alleenstaand bent en kinderen kun je gewoon werken hoor! Kosten van kinderopvang zijn dan minimaal! Idd. geval niet de € 1.520,= die ik elke maand overmaak voor 3 dagen per week 2 kinderen :shock:

Michel P

Bericht door Michel P » 23 nov 2006, 17:03

Over het doordraaien qua privatisering ben ik het helemaal eens!

Maar de sociale voorzieningen worden onbetaalbaar, en dat komt grotendeels door misbruik, alleen als je die gevallen hard aanpakt, komen er zeer stigmatiseren zaken naar boven, en dat lef ontbreekt. Daarom zal men blijven pappen en nat houden. De vinger op de zere plek leggen zoals het vorige kabinet aan is begonnen oogst geen waardering. Toch moeten we met zijn allen concluderen dat de WAO en de bijstand zwaar worden misbruikt, en dat vele uitvoeren ambtenaren bijna partners in crime zijn. Idem voor de scheefgroei in de sociale huurmarkt. Gaat nu allemaal weinig aan veranderen. Wellicht gaat extreem links wel maatregelen terug draaien, een soort terug in de tijd.... Het generaal pardon schalde al weer over de tafel....... de licht opdrogende subsidie sponsen hebben gisteren feest gevierd.. :cry:

Daarom was ik altijd erg gescharmeerd van het basis inkomen systeem. Iedereen ontvangt vanaf zeg zijn 18 jaar een vast bedrag en je bent van uitkerings circussen ed. af, wil je meer dan werk je er maar voor, zoniet dan ga je maar ik een woon met meerdere lutsers samen wonen.......

Michel

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 17:14

Dat snap ik niet helemaal. Hoe wil je de 'lutsers' (zoals jij de werkschuwen noemt, naar ik aanneem) dan stimuleren om te gaan werken? Zoals ik jouw idee lees ben ik bang dat je alleen maar meer afhankelijke mensen 'kweekt' die het allemaal wel goed vinden en niet voor hun eigen kostje willen zorgen. Kun je me dat uitleggen?

En duifjes: 1520 euro??? Van je netto of je bruto salaris? Wat een bedrag. Ik vind dat we in Nederland eens goed naar de kinderopvang in andere landen moeten kijken. Zo als het hier geregeld is vind ik het knap waardeloos. Wachtrijen, veel te duur, enz. En ik heb niet eens kinderen!

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 17:20

Ik geloof het allemaal wel, als ondernemer wil ik maar 1 ding en dat is dat mensen vertrouwen in de economie hebben. Mocht een SP gaan regeren dan zal dat vetrouwen na een kleine opleving snel afbrokkelen.

Maatschappij bestaat uit 3 lagen imho.

Onderklasse
Middenklasse
bovenklasse

De onderklasse brengt niks in het laatje en zit graag op die 10% meer loon/uitkering te azen die onze communist heeft belooft, Wie moet dat opbrengen ? De bovenklasse echt niet hoor, die hebben de schaapjes allang op het droge. Dus de middenklasse, de klasse die de kar moet trekken in NL mag inleveren, die kunnen straks minder consumeren, omdat ze netto geen flikker meer overhouden als 2 verdieners 2 kids en 1560 euro chrechebijdrage in de maand. De productie krijgt een flinke knauw, want die 10% bij de onderklasse zet geen zoden aan de dijk, gaat op aan extra balen sjek en aflossing bij lenen.nl. Minder productie, hup mensen ontslaan, maar zitten op redelijk pluche dankzij onze communist JM. Mijn doelgroep krijgt dan het hardst op zijn flikker. Gevolg na het zuur van afgelopen jaren nu gortdroge boterhammen in de nabije toekomst..

Kortom niet best allemaal. De mensen die het hardst moeten werken en de kar moeten trekken in de land zijn straks echt de gebeten hond.

Ben dondersblij dat de PvdA afgestraft is. Anders kun je gelijk emigreren.

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 17:30

Als je Nederland in drie lagen deelt dan ben ik helemaal met je eens, dat de middenlaag door veel linkse partijen eigenlijk al als bovenlaag wordt beschouwd. IMHO één van de allergrootste kortzichtigheden van de linkse partijen. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar als ik rechts stem zijn er weer andere zaken waar ik zo mogelijk nog verdrietiger van wordt.

Maar ik kan je stem tegen links vanuit dat argument goed begrijpen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 nov 2006, 17:31

ik hoorde Pastors vorige week nog op de radio met:" Jij heb geen (hogere) uitkering nodig, maar een wekker!" of iets van die strekking, en zo denk ik er ook over :twisted:

Nu ik alles weer in kranten nalees, had m'n 'strategische' VVD stem beter naar Wilders kunnen gaan, en ik heb idd een buitenlandse(maar niet Moslim!) vriendin.

In deze nieuwe club zie ik geen heil.

Degenen die 't meest makkelijk doen over wat meer belasting betalen, of ZEUREN over een bepaald iets/gebouw door overheidsgeld betaald, en die dan verontwaardigd roepen:" Daar betalen we ALLEMAAL aan mee!", weten gvd niet wat belasting betalen is :twisted:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 nov 2006, 17:36

Marc schreef:Maar als ik rechts stem zijn er weer andere zaken waar ik zo mogelijk nog verdrietiger van wordt.
De taalverloedering? :lol:
(sorry, flauw, maar Marc kan wel wat hebben ;))

Even geen zin om me uitgebreid in de discussie te mengen, maar ik ben blij dat er hier tenminste fatsoenlijk en met argumenten gediscussieerd kan worden, in tegenstelling tot op sommige andere fora.

Die quote was inderdaad geniaal Robin. Ik mag die Pastors echt wel en hoop echt dat hij door gaat met EenNL. Zo ja, dan liggen er over vier jaar heel veel SP stemmen op hem te wachten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 nov 2006, 17:41

Peter, volgens mij stonden die quotes op hun(eennl.nl?) site bedenk ik me nu...anyway.

Jan Marijnissen die F1 freak is is imho hetzelfde als Gordon die geilt op Penthouse-chickverkiezingen of Ork Ork Ork, soep eten doe je met een ......lepel

Allemaal prima maar 't rijmt niet :P

Marc

Bericht door Marc » 23 nov 2006, 17:42

Ja, van taalverloedering wordT ik heel verdrietig. Van tikfouten trouwens ook. Het verdrietigst wordT ik echter van betweterige Limburgers, die in zich in het echt niet eens in Nederlands kunnen uitdrukken. Ooit kende ik op een vaag forum ene QV, die was daar sprekend voorbeeld van.

Joep

Bericht door Joep » 23 nov 2006, 17:59

Hmm...

Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar VVD. Niet omdat die zo goed is, maar de rest is al helemaal bagger.

Maar over het algemeen is het allemaal gerommel in de marge, zoals al eerder gezegd is. De een is wel voor aftrek hypotheek rente, de ander weer niet...maar uiteindelijk zal er per jaar toch gewoon zo'n 130 Miljard knalharde Euro's binnen moeten komen bij vadertje staat...op welke manier maakt niet zo heel veel uit...

Maar ik mis aan de ene kant IMO belangrijke punten zoals bijv. staatsschuld...

Weet iemand hoe veel EUR er p/j aan rente over de staatsschuld wordt betaald???

13,2 Miljard euro in 2006. Dat is 10% van de begroting :shock:
Daar worden geen zieken voor verpleegd, daar wordt geen onderwijs voor gegeven. Sommige zeggen dat de staatsschuld het spaarpotje voor de toekomst is, MAAR je komt er niet onderuit dat de overheid dit jaar gewoon 13 Miljard aflost aan rente...en dit groeit. Tevens is Nederland ook nog aan het vergrijzen, wat ook meer en meer kosten met zich mee brengt.

Op deze manier zullen de belastingen en premies in de toekomst gewoon weer flink omhoog moeten...

Is natuurlijk niet gemakkelijk die staatsschuld aflossen, want er is al een begrotingstekort...maar als je er nu mee begint dan ben je over 10-20 jaar een heel eind. (omvat 230 miljard EUR).

Elk jaar 10 milj+ aan rente betalen zie ik als vermogen vernietiging...

Dit soort punten mis ik, ik geloof dat alleen CDA aandacht aan de staatsschuld besteed (maar die staatsschuld is maar een voorbeeld...)

En als ik dan hoor wat Pastors tegen drie Marokaanse meisjes zegt, dan snap ik niet dattie zelfs maar die ene zetel heeft gekregen.

Want dat was gewoon SCHANDALIG. Heeft niks met de werk mentaliteit van of wat dan ook te maken.

Groet Joep

PS in the USA wordt er 10k$ Per seconde rente betaald over de staatsschuld...to put it into perspective

PS2 Vind JM wel het fijnst overkomen via TV/Radio. Z'n houding, kledingstijl en woordgebruik!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 nov 2006, 18:32

Wilbert schreef:
partyondude schreef:
Wilbert schreef: Alle stemmen die hij gehaalt heeft zijn van mensen die niet slim zijn en alles geloven wat ze voorgehouden wordt. Mensen wat de SP wil bereiken gaat niet lukken dat kost ons land zo veel geld dat wij straks allemaal aan de geeuwhonger liggen. Huizen die niks meer waard zijn geen dikke auto meer voor de gene die hier een eigen bedrijf hebben net zo als ik dan kunnen we geen boetrham meer verdienen en moeten wij mensen op straat schoppen dat is toch niet wat dit wil. Kijk even naar de afgelopen 4 jaar eerste puinhoop opgeruimt en daarna weer aan het opbouwen gegaan en wat hebben zie je meer mensen hebben een baan minder staatsschuld enz..
Waar in hemelsnaam baseer jij op dat SP stemmers niet slim zouden zijn?

Gisteren toevallig naar het publiek gekeken bij 1NL en Wilders? Sommigen daarvan zagen er ook niet al te snugger uit. Voetbalsjaaltjes, bierbuiken en flink aan het tikken.

Mensen over een kam scheren en daarbij vooroordelen gebruiken is wel zo makkelijk en o zo gevaarlijk. En vooral niet zo snugger :wink:

Feiten, daar draait het om.
Ik zeg ook zeker niet dat meneer wilders goed volk trekt! Maar die gaat in mijn ogen niet voor sinterklaas spelen. Dat is wat me tegen staat..

Dus ik mag ook geen mening meer hebben of val ik jou er soms mee aan???
Tuurlijk mag je wel een mening hebben, graag zelfs anders zijn we zo klaar met discussieren. Maar kom dan met steekhoudende argumenten en geen loze kreten :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 23 nov 2006, 18:43

Dit zijn geen loze kreten maar dit gaat er gebeuren als JM het voor het zeggen krijgt!! Ik ben daar als eigen ondernemer gewoon erg bang voor dat wij weer voor de shit kunnen opdraaien. Ik ben een VVD stemmer en daar zal wel het verschil liggen.

Shakes

Bericht door Shakes » 23 nov 2006, 18:51

De politiek stigmatiseert steeds meer. Kijk even hoe Bos tekeergaat en welk stempel rechts krijgt van links.

Kloof is net als in de samenleving ontzettend groot. Gevaarlijk!
Het gaat niet goed in NL

Overigens LOL@ Pastors. Enge vent verder.

Plaats reactie