RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
- InjectTheVenom
Re: another e36 M3 GTR racer build
De fusee arm en het onderste montagepunt van de remklauwhouder zijn aan de kant van de wielnaaf bijgeschuurd getuige de verkleuring op die plaatsen, het vel korrel 400 schuurpapier en het zwarte stof dat op dit vel ligt?
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Nee ook niet, het is de fusee die anders (aangepast) is waardoor hij corrigeert voor extreme verlaging. Zo blijft je draagarmhoek in de juiste positie.
-
Graag gedaan hoorFrank280zx schreef:Mis.....
Die draagarmen zijn gewoon standaard e46 in Unibals, die torsiebar is ook niks hips, gewoon een Koopman oplossing, die is vrij stevig. De originele ophanging is alleen ver van voldoende voor het ding. daarover later meer.
hint:Fusee JA er staat daar echt wat..

OT blijft een vette build! wanneer verwacht je dat hij klaar is?
- Frank280zx
Jeroen K. schreef:Graag gedaan hoorFrank280zx schreef:Mis.....
Die draagarmen zijn gewoon standaard e46 in Unibals, die torsiebar is ook niks hips, gewoon een Koopman oplossing, die is vrij stevig. De originele ophanging is alleen ver van voldoende voor het ding. daarover later meer.
??? die stabi had ik al, die komt van koopman bmw .. 9 maart is ie klaar
-
Laatmaar... ok vet! dus je moet nog even opschieten dusFrank280zx schreef:??? die stabi had ik al, die komt van koopman bmw .. 9 maart is ie klaar

-
Jeroen K. schreef:Graag gedaan hoorFrank280zx schreef:Mis.....
Ik zal hem dan maar ff inkoppen dan!!!

http://www.facebook.com/search/results. ... nDPKoopman
- Frank280zx
haha hihi 

- Frank280zx
Zo staat het verhaal er nu bij, dak word dit weekend voor de laatste keer gelakt en dan zijn we eindelijk van de stofzooi af.
De ophanging achter met nieuwe bovenste draagarm met pick up voor de stabi ( nog niet gemonteerd)
De ophanging achter met nieuwe bovenste draagarm met pick up voor de stabi ( nog niet gemonteerd)
- Frank280zx
Zo weer wat beeld geweld, morgenavond het blok erin! (met weer verse lagerschalen etc door N.gine)
De voorkant toch wel lekker!
Pedalbox, van OBP.. zou bolt in moeten zijn, ziet er op de site goed uit.. maar is bagger....(lees aanpassen tot je een ons weegt)
De brandstoftank met pompen
Op zijn wielen, camber klopt natuurlijk nog niet
De knoppenwinkel en dat is ook alles
Pedalbox, van OBP.. zou bolt in moeten zijn, ziet er op de site goed uit.. maar is bagger....(lees aanpassen tot je een ons weegt)
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 04 mar 2013, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- WJ
Supergaaf! 

- frank de jonge
Fap fap fap haha
Bruut!

Bruut!
-
Blijft een heerlijke build dit!
Volgens mij spreek ik voor ons allemaal als ik zeg: MEER FOTOS!
Volgens mij spreek ik voor ons allemaal als ik zeg: MEER FOTOS!
-
Hey Frank,
Is de pedalbox zo beroerd?? Ik heb hem namelijk ook besteld!
Gr.
Ton
Is de pedalbox zo beroerd?? Ik heb hem namelijk ook besteld!
Gr.
Ton
Frank280zx schreef:Zo weer wat beeld geweld, morgenavond het blok erin! (met weer verse lagerschalen etc door N.gine)
- ///Joost
Brrrrr...wat een fantastisch lekkere build. Mooi zo, al die progressie en close up foto's. 

- Joost
Erg mooi
.

-
Heel erg gaaf project

- Frank280zx
Ton, het is niet een al te best ding;
Allereerst past hij niet links, Rechts zou het wel uitkomen en daar is hij ook voor ontworpen, maar ze hebben simpelweg de vloerplaat omgezet en dat zou dan links voor LHD moeten zijn zijn.
Maar zoals je inmiddels na zoveel detailwerk vast is opgevallen is de vloerplaat links en rechts niet gelijk. Kortom je moet hem verzagen om mooi vlak, en niet helemaal in je portier ( scheef onder stuur) op de grond te monteren, daarnaast heb ik gekozen om het zaakje te lassen.
Verder is de rembalans bar gewoon met een lager in een gat geschoven waardoor hij ook van links naar rechts speling heeft. wie weet moet dat maar dat geeft mij nog geen fijn idee. Als het systeem op druk ik kan ik dat pas bepalen. maar hij oogt als of ie er maar bungelt.
Ook voor de gaskabel moet je wat verzinnen wat ook die is niet geheel bolt in zoals de beschrijving doet vermoeden.
Het voordeel? Hij is goedkoop en alles zit erbij, maar de kwaliteit is niet wat ik ervan verwacht.. echt Brits zeg maar.....
Mijn verwachting was verkeerd, hij zal het prima doen maar het is nogal wat fabricatie werk wat je niet hoopt bij de term 'bolt in'
Allereerst past hij niet links, Rechts zou het wel uitkomen en daar is hij ook voor ontworpen, maar ze hebben simpelweg de vloerplaat omgezet en dat zou dan links voor LHD moeten zijn zijn.
Maar zoals je inmiddels na zoveel detailwerk vast is opgevallen is de vloerplaat links en rechts niet gelijk. Kortom je moet hem verzagen om mooi vlak, en niet helemaal in je portier ( scheef onder stuur) op de grond te monteren, daarnaast heb ik gekozen om het zaakje te lassen.
Verder is de rembalans bar gewoon met een lager in een gat geschoven waardoor hij ook van links naar rechts speling heeft. wie weet moet dat maar dat geeft mij nog geen fijn idee. Als het systeem op druk ik kan ik dat pas bepalen. maar hij oogt als of ie er maar bungelt.
Ook voor de gaskabel moet je wat verzinnen wat ook die is niet geheel bolt in zoals de beschrijving doet vermoeden.
Het voordeel? Hij is goedkoop en alles zit erbij, maar de kwaliteit is niet wat ik ervan verwacht.. echt Brits zeg maar.....
Mijn verwachting was verkeerd, hij zal het prima doen maar het is nogal wat fabricatie werk wat je niet hoopt bij de term 'bolt in'
- Frank280zx
progressie
- GTRene
als ik die foto zo zie wat zou daar dan mooi in balans (cilinder rij links en rechts
) een prachtige M3 V8 in passen, zou die kar goed passen/staan 

- Bert ///M3
Sodeju, lekker maatje voorbanden 

- Frank280zx
Ja i.d.d. 270 breed (10,5J) sommige zeggen dat het teveel band is, maar goed er rijden gelijkwaardige autos in de UK op evenveel band, en ik wil ook 4 uurs gaan rijden 
En de bochten naar de supersprint knepen de uitlaat dus een nieuwe bocht ...;
En het spaghetti incident .... word wel netter maar de heat of the momen;
Onluchting Bak (die dingen lekken nogal als ze warm worden door het orginele ding);
Zoals het er nu uitziet zaterdag starten!

En de bochten naar de supersprint knepen de uitlaat dus een nieuwe bocht ...;
En het spaghetti incident .... word wel netter maar de heat of the momen;
Onluchting Bak (die dingen lekken nogal als ze warm worden door het orginele ding);
Zoals het er nu uitziet zaterdag starten!
- frank de jonge
Dat moet je uiteraard ff vastleggen op video en met ons delen 

- InjectTheVenom
Welke saus heb je bij jouw spaghetti ik ben voor bolognese gegaan 

- Frank280zx
We zitten nu op 90% ik heb samen met RMR even een lang weekend doorgehaald!
Achterkant;
De uitlaat... rechts af... een mooiere radius is er niet te maken in deze configuratie, maar gezien we de spruitstukken wat hebben bevrijd zal het niet al te veel schelen in pk's
De voorkant;
Spaghetti, Alleen de Benzinepomp en de meters (sensors) moeten nog verder is het klaar. Iemand hier heel veel ervaring met de x20 stekkers ?
Tsja beetje een rommeltje maar goed waar gehakt wordt... dat moet natuurlijk even netjes gemaakt worden als alles er eenmaal in hangt.
Ik moet namelijk nog even wat onderzoek doen, voor de rest werkt nu alles perfect! (starter, wisser, lichten, knippers etc)
Achterkant;
De uitlaat... rechts af... een mooiere radius is er niet te maken in deze configuratie, maar gezien we de spruitstukken wat hebben bevrijd zal het niet al te veel schelen in pk's
De voorkant;
Spaghetti, Alleen de Benzinepomp en de meters (sensors) moeten nog verder is het klaar. Iemand hier heel veel ervaring met de x20 stekkers ?
Tsja beetje een rommeltje maar goed waar gehakt wordt... dat moet natuurlijk even netjes gemaakt worden als alles er eenmaal in hangt.
Ik moet namelijk nog even wat onderzoek doen, voor de rest werkt nu alles perfect! (starter, wisser, lichten, knippers etc)