Pagina 4 van 6

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:15
door Luco
Martijn M schreef:Naja, als ik een sessie zou rijden zou ik toch even 10 minuten de tijd nemen om mijn auto op temperatuur te brengen... Dan hou je effectief weinig rijtijd over per sessie. Ik zou het persoonlijk niet op delen in 3 verschillende sessies maar in 2 sessies
Je kan je auto ook voor de sessie op temperatuur brengen.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 19 jan 2013, 17:20
door daNpy
Martijn M schreef:Naja, als ik een sessie zou rijden zou ik toch even 10 minuten de tijd nemen om mijn auto op temperatuur te brengen... Dan hou je effectief weinig rijtijd over per sessie. Ik zou het persoonlijk niet op delen in 3 verschillende sessies maar in 2 sessies
Of wat meer tijd per sessie (houd echter ook langere pauze's in).

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 30 jan 2013, 10:58
door mdbijl
Ik vind nergens op de trackdays voor Assen of Zolder streetcar sessies terug. Het zou voor mij de drempel verlagen om mee te doen aan een trackday.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 30 jan 2013, 11:50
door martll
Dat komt omdat die dagen open pitlane rijden is. Dus iedereen mag de baan op wanneer hij/zij wilt.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 12:41
door hanske
Zojuist een berichtje op facebook van de BMW Drivers Days.


BMW Drivers Days


Tot onze spijt moeten wij melden dat bilsterberg niet door gaat.
Naar overleg zijn ze eindelijk gekomen met de geluid limit en die is 71 db op 40 meter .
Gezien dat dus echt niet goed komt ter omrekening voor onze club.
zou dit neer komen op een max van 4 uur rij tijd.
het circuit is dit jaar alleen open voor zo als daar gezegd word voor straat auto,s

Het zit de Bilsterberg GMBH niet echt mee zo te zien, de BMW Drivers Days zouden hier als ik het goed heb al in April gaan rijden maar hebben het evenement zojuist gecanceld. :bag:

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 13:06
door GTRene
71db is niet veel, doch op 40 meter kan het anders zijn?

weet niet hoe je zoiets moet zien in vergelijking met bv de geluids limiet op CPZ of Assen?

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 13:19
door Riceaux
I = Io / D2

Formule'tje waarmee je het max aantal dB's wat de auto mag produceren kan uitrekenen. I is de intensiteit van het geluid, oftewel dB en de D is de afstand in meters.

Weet niet op wat voor afstand de meting wordt gedaan op CPZ. Maar stel dat het 10 meter is, dan zou het betekenen dat het maximum op CPZ 6dB hoger is dan op Bilsterberg.

Als mijn wiskundig inzicht nog een beetje klopt in ieder geval en ik de formule juist interpreteer. :mrgreen:

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 17:50
door Peter Tunissen
Dat hadden we ook al gehoord inderdaad; morgen overleg met Andy en dan gaan we kijken of het interessant is voor ons om door te laten gaan.
Over het algemeen rijden bij ons minder mensen tegelijkertijd, dus misschien zouden we toch nog een dag rond kunnen krijgen.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 21:37
door smiley
Jeutje, een oem speedster is fluisterstil, en die heeft de fabriek verlaten met 82db.
71 is gekkenwerk.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 04 feb 2013, 22:10
door Fabian
Peter Tunissen schreef:Dat hadden we ook al gehoord inderdaad; morgen overleg met Andy en dan gaan we kijken of het interessant is voor ons om door te laten gaan.
Over het algemeen rijden bij ons minder mensen tegelijkertijd, dus misschien zouden we toch nog een dag rond kunnen krijgen.
Maar is dat ook zo als je in sessies rijdt zoals nu gepland staat?

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 05 feb 2013, 12:36
door PD power
Als iedereen een extra dempertje ophangt, zal het wel goedkomen, toch.......?

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 09:27
door sitechris
Ook een newb vraagje: hoe regelen jullie je autoverzekering tijdens een trackday? Of is het gewoon op eigen risico die dag? Een helm is verplicht toch?

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 12:10
door daNpy
Geen verzekering (wel mogelijk via DF - althans vorig jaar)
Helmplicht

Komt er vanaf dit jaar nog een technische keuring? Zou ik wel een pluspunt vinden eigenlijk.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 12:55
door Luco
daNpy schreef:

Komt er vanaf dit jaar nog een technische keuring? Zou ik wel een pluspunt vinden eigenlijk.
Ik heb het hier wel eens over gehad met Rico via pb, ik wilde de discussie niet starten omdat er dan mensen zijn die weer denken dat je DF dwarsboomd (niet de intentie dus)
Maar eigenlijk vind ik het voor elke trackdayorganisator een must om een redelijk strenge keuring te hebben.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 13:22
door Richardt.
Waar denk je dan zoal aan Luco?
Lijkt me dat voor straatauto's de APK volstaat + korte inspectie van banden en remmen?

Trackcar's hebben uiteraard geen APK, maar daar lijken me de banden en remmen ook het belangrijkste. Aan de andere kant, beetje fanatiek rijden en tegen het einde van de dag is het zaakje ook wel versleten.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 13:27
door GTRene
komt er nog bij dat als je bv vooraf betaald zoals bij bv DF dagen en je dan bv een auto niet goed keurt je toch met een klein 'probleempje' zit.
met wat gezond verstand en oplettendheid kom je wellicht al ene heel eind zoals het eigenlijk altijd al ging.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 13:41
door Luco
Richardt. schreef:Waar denk je dan zoal aan Luco?
Lijkt me dat voor straatauto's de APK volstaat + korte inspectie van banden en remmen?

Trackcar's hebben uiteraard geen APK, maar daar lijken me de banden en remmen ook het belangrijkste. Aan de andere kant, beetje fanatiek rijden en tegen het einde van de dag is het zaakje ook wel versleten.

Remmen
Banden
Accupolen
Vloeistoflekages
Degelijke/veilige bevestiging gordels
Andere losliggende delen in kofferbak of rest van de auto
Speling wielen/lagers, stuurkolom

En er zijn vast meer dingen.

@Rene, in principe denk ik dat ook altijd, maar heb toch ook al een paar keer auto's op de paddock gezien waarvan ik dacht of ze wel de baan op konden.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 14:20
door Peter Tunissen
Ik vind een keuring vooraf altijd zoiets doms... :goodnight:
Alsof iemand bewust met een bijv. vloeistoffen lekkende auto op een circuitdag aan komt zetten. Als je dan van bijv. Utrecht af komt, heb je een auto op de paddock staan waar geen olie of koelvloeistof meer in zit, dat is lekker...
Lekkages ontstaan 99 van de 100 keer juist op het circuit, door de belasting van het circuitrijden.
Het is in mijn ogen dus veel logischer en veel beter om mensen op de paddock en in de pitstraat te hebben rondlopen die naar alle deelnemende auto's kijken of ze allemaal nog wel fris zijn.
En dat gebeurt er op DF dagen dus ook. :df:
Misschien dat iemand me nog van gedachten kan doen veranderen over wat hierboven staat, maar andes gaan we dit jaar ook geen keuring vooraf doen.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 14:21
door Peter Tunissen
mdbijl schreef:Ik vind nergens op de trackdays voor Assen of Zolder streetcar sessies terug. Het zou voor mij de drempel verlagen om mee te doen aan een trackday.
Die organiseren we (in ieder geval dit jaar) alleen op Zandvoort en op Bilster Berg inderdaad! :thumbup:

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 14:26
door Luco
Peter Tunissen schreef:Ik vind een keuring vooraf altijd zoiets doms... :goodnight:
Alsof iemand bewust met een bijv. vloeistoffen lekkende auto op een circuitdag aan komt zetten. Als je dan van bijv. Utrecht af komt, heb je een auto op de paddock staan waar geen olie of koelvloeistof meer in zit, dat is lekker...
Lekkages ontstaan 99 van de 100 keer juist op het circuit, door de belasting van het circuitrijden.
Het is in mijn ogen dus veel logischer en veel beter om mensen op de paddock en in de pitstraat te hebben rondlopen die naar alle deelnemende auto's kijken of ze allemaal nog wel fris zijn.
En dat gebeurt er op DF dagen dus ook. :df:
Misschien dat iemand me nog van gedachten kan doen veranderen over wat hierboven staat, maar andes gaan we dit jaar ook geen keuring vooraf doen.

Natuurlijk gaat er niemand bewust met naar een dag met een vloeistoflekkende auto, maar er komen er ook genoeg op een trailer aan en/of auto's die niet al te vaak rijden buiten de trackdays om.
Verder kan iedereen iets over het hoofd zien en/of iets vergeten.

Met alle respect, bij alle df dagen die ik heb gereden heeft er nog nooit iemand naar een van mijn auto's gekeken of die nog wel fris was.
Maar goed, elke organisatie maakt zijn eigen keuzes.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 15:02
door RVV
Wat niet fris is hoef je ook niet te controleren op frisheid aka de smaakpolitie :police: :lol:

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 19:06
door daNpy
Accu pool afschermen, helm, stoel, gordels, papieren en verlichting controleren. Simpele zaken die de veiligheid verhogen en geen zware belasting zijn voor de organisatie.

Zat laatst op Assen achter een E30 waarvan de remlichten het niet deden. En daar kom je maar op 1 manier achter :?

Bovendien is het juridisch wel slim om je zaakjes in te dekken door bijv technische keuring of papieren controle (APK); mocht er een ongeluk plaats vinden kan degene die hier schade van ondervind bij de organisatie aan kloppen hoe dit kon gebeuren.
En als je dan met een verklaring komt "we nemen aan dat mensen met een auto komen die in orde is" haal je het niet. En ook niet met de afstand van aansprakelijkheid-clausule, want als organisatie heb je nou eenmaal je verantwoordelijkheid.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 19:10
door Riceaux
Bovendien is het juridisch wel slim om je zaakjes in te dekken door bijv technische keuring of papieren controle (APK); mocht er een ongeluk plaats vinden kan degene die hier schade van ondervind bij de organisatie aan kloppen hoe dit kon gebeuren.
En als je dan met een verklaring komt "we nemen aan dat mensen met een auto komen die in orde is" haal je het niet.
Gewoon een verklaring van een technisch goede auto opnemen in de rijdersverklaring. Dan ben je als organisator niet aansprakelijk neem ik aan? Ook al wil je als organisator natuurlijk liever ook niet dat er ongelukken gebeuren door een gebrekkige staat van onderhoud van de auto's van de deelnemers.

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 19:21
door Peter Tunissen
daNpy schreef:Zat laatst op Assen achter een E30 waarvan de remlichten het niet deden. En daar kom je maar op 1 manier achter :?
Was dat op een DF dag dan?

Re: Driving Fun trackday kalender 2013

Geplaatst: 06 feb 2013, 19:24
door daNpy
Peter Tunissen schreef:
daNpy schreef:Zat laatst op Assen achter een E30 waarvan de remlichten het niet deden. En daar kom je maar op 1 manier achter :?
Was dat op een DF dag dan?
Nee hoor, maar het is een klein voorbeeldje :)