Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee. We zien 'm weleens voorbij skuiv'n.
Herkenbaar gevoelRobin schreef:Oh ja. Stap je uit, kijk je om: Die stance en je weet dat er maar 6631(edit: 6309) worldwide zijn en de productie over en uit is. Bijzonder.
Klopt. In 't dagelijks gebruik tot 'n 4000 /5000 deellast klinkt ie 't lekkerst , maar zeker niet verkeerd doortrekkend. Het blijft 'n Reihen Sechser dus dat hoor je er ook tussendoor. Bovenin klinkt ie zoemender(relatief) als 'n hele dikke 6 pitter zonder turbo. Maar mocht wel wat meer op de voorrgrond. Tja.WJ schreef:CSL!![]()
Die Pack Competition M klinkt wel erg goed.![]()
1M geluid heb ik ook soort van, een hoop geblaas dat uit de uitlaat komt. Weet niet of het bij de 1M ook zo is, maar half gas maakt die (bij mij) eigenlijk het mooiste geluid, volle pot komt er een hoop aggresief geblaas uit. (zo klint het in de auto iig)
1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
Ken je de 1M en zijn versie van de N54? Ik ken de N54 uit m'n ex 335i, was ook al zo'n smeuig ding die tot 230 't n RS4 V8 echt lastig maakte. De 1M is dus gewoon E92 M3 snel en in sommige dagelijkse acties (veel) sneller. Vanaf 220/30 pas merk je dat de M3 meer over had of aerodynamischer is ofzo. Dan heb je 't over snelheden(ja ik heb de tellernaald al erg raar op ergens rond 5 uur gezien, hoezo begrenst?) die je één keer doet en nooit weer bij 3 graden op zomerbanden in de motregen....1995 M3 schreef:Prachtig ding zeg, veel plezier ermee!
Ben je van plan om hem motorisch nog wat te upgraden? Het is echt ongelooflijk hoe dat blok op kleine aanpassingen reageert. Een wereld van verschil en dan overdrijf ik echt niet.
Ik ken de motor idd, een goede kennis van me heeft ook een 1M. Het is ook exact dezelfde N54 als in mijn 335i, alleen de software is iets aangepast waardoor de 1M o.a. met een iets hogere turbodruk rijdt.Robin schreef:Bedankt voor de reacties.
Ken je de 1M en zijn versie van de N54? Ik ken de N54 uit m'n ex 335i, was ook al zo'n smeuig ding die tot 230 't n RS4 V8 echt lastig maakte. De 1M is dus gewoon E92 M3 snel en in sommige dagelijkse acties (veel) sneller. Vanaf 220/30 pas merk je dat de M3 meer over had of aerodynamischer is ofzo. Dan heb je 't over snelheden(ja ik heb de tellernaald al erg raar op ergens rond 5 uur gezien, hoezo begrenst?) die je één keer doet en nooit weer bij 3 graden op zomerbanden in de motregen....1995 M3 schreef:Prachtig ding zeg, veel plezier ermee!
Ben je van plan om hem motorisch nog wat te upgraden? Het is echt ongelooflijk hoe dat blok op kleine aanpassingen reageert. Een wereld van verschil en dan overdrijf ik echt niet.
Ik weet dat de N54 makkelijk tuneable is , makkelijker dan opvolger N55. Maar (en dat zeg ik niet gauw) dat heeft deze kar totnutoe echt niet nodig . Die 340pk zijn 'n papieren gegeven, maar op verschillende rollenbanken zit ie al op 335pk aan de wielen en bijna 500Nm aan de wielen. + 400 pk en 600Nm chip is 'n peuleschil en hoeft in D niet veel te kosten. Leuk dat 't kan. Maar neh. Eerst maar eens die auto beter leren kennen , ook met wintersetjes etc.
Die motortuning was 't laatste wat ik in gedachten had. Ding is in elke versnelling gewoon snel. Of 't nou in z'n 2 bij 70 is of dat 't de 3 of 4 is. Of 't in z'n 3 bij 100 is of in 4 of 5....
De eerste mod heb ik al uitgevoerd, zaterdag is er 'n M logo achterop gekomen, die er niet op zat. Da's beter voor de gewichtsverdeling lol. Of ie er nu nog opzit is vraag 2. Ding is nogal vies(lees stoer) nu.
3 kids ivm verjaardag junior zaterdag achterin. Even stukje van3km hier bebouwde kom. Eentje in 't midden. Waar is de gordel? Is er niet. Dus 'n zwaar misdrijf begaan...indobesar schreef:Mooie verhalen Robin. Leuk om te lezen dat je er plezier in hebt.![]()
Auto ook approved door de kids?
Én het feit dat de 3-er weer 's kuren had deed Robin besluiten iets impulsiefs te doen.Robin schreef:1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
Ik vroeg vorige week exact hetzelfde en kreeg vervolgens een mes door m'n kop...Robin schreef:1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
3er had 8 maanden lang kuren, dus dat is verre van impulsief dat ik aan wat anders/beters dacht. Dat is de laatste paar maanden wel duidelijk geworden.Peric schreef:Én het feit dat de 3-er weer 's kuren had deed Robin besluiten iets impulsiefs te doen.Robin schreef:1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
En zo te lezen ook nog geen seconde spijt van gehad..
Gebruikers op dit forum: Martijn 327i, Rogerb, Will F. en 7 gasten