De lol in autorijden hervonden.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: De lol in autorijden hervonden.

Bericht door Dennis Cavallino » 18 dec 2012, 11:31

Dat je na al die verhalen over de Aygo nog een BMW hebt durven kopen toont je ware karakter Robin! Held! :hot: :lol:

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee. We zien 'm weleens voorbij skuiv'n.

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2012, 12:22

Jezus, heb je nu toch een BMW gekocht :tooth: :hungry:

Gefeliciteerd, en laat je niet gek maken door onderstuurde FWD rijders in een wijvenmerk. :blink:

wjn

Bericht door wjn » 18 dec 2012, 12:40

Leuke auto om mee te spelen schijnbaar, wist niet dat ze niet meer gemaakt werden.
Robin schreef:Oh ja. Stap je uit, kijk je om: Die stance en je weet dat er maar 6631(edit: 6309) worldwide zijn en de productie over en uit is. Bijzonder.
Herkenbaar gevoel :)
(Kenners snappen 'm.)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 dec 2012, 12:46

Dan zien we je volgend jaar wel in Papenburg :blink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 dec 2012, 16:25

Prachtige auto ! Veel plezier gewenst. Mensen die roepen dat het interieur niet bijzonder is hebben duidelijk geen oog voor detail.

Erg mooi verhaal ook op pagina 3 Robin :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 dec 2012, 16:54

Nu zal dit 'n repost zijn, maar ok. Ik begeef me op glad ijs(letterlijk als je nu in de 1M stapt en de systemen uitzet ook ) De 1M staat tussen de M Goden. Qua rijden/sturen/power hoort ie daar zeker tussen, en 't is notabene de enige met handbak, maar hij draait maar 7000. Toch klinkt ie niet slecht.Verre van, ik vind 'm in 't dagelijks leven mooier klinken dan de M3 V8,....
Ik kies de CSL anytime qua sound. DOH.
Was nooit zo gecharmeerd van de normale M V8, de CRT en GTS(ik hoor amper verschil) klinken dan wel weer agressiever. Vond 't wel geinig.

WJ

Bericht door WJ » 18 dec 2012, 17:00

CSL! :love:
Die Pack Competition M klinkt wel erg goed. :shock:

1M geluid heb ik ook soort van, een hoop geblaas dat uit de uitlaat komt. Weet niet of het bij de 1M ook zo is, maar half gas maakt die (bij mij) eigenlijk het mooiste geluid, volle pot komt er een hoop aggresief geblaas uit. (zo klint het in de auto iig)

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2012, 17:03

WJ schreef:CSL! :love:
Die Pack Competition M klinkt wel erg goed. :shock:

1M geluid heb ik ook soort van, een hoop geblaas dat uit de uitlaat komt. Weet niet of het bij de 1M ook zo is, maar half gas maakt die (bij mij) eigenlijk het mooiste geluid, volle pot komt er een hoop aggresief geblaas uit. (zo klint het in de auto iig)
Klopt. In 't dagelijks gebruik tot 'n 4000 /5000 deellast klinkt ie 't lekkerst , maar zeker niet verkeerd doortrekkend. Het blijft 'n Reihen Sechser dus dat hoor je er ook tussendoor. Bovenin klinkt ie zoemender(relatief) als 'n hele dikke 6 pitter zonder turbo. Maar mocht wel wat meer op de voorrgrond. Tja.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2012, 17:36

uit dat filmpje en di geluiden vond ik de E92 M3 GTS veruit de mooiste qua geluid.
die CSL (geluid uit video) vond ik niet mooi...
de 1M blaast idd, heeft wel iets snels?

hoe dan ook, die motor van de GTS en dat geluid in een 1-serie en dan zeg ik, die is af wat dat betreft.

voor mij dan graag die GTS motor incl bak en soundje in een Z1 :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 dec 2012, 17:55

Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?

Robin

Bericht door Robin » 18 dec 2012, 18:21

Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 dec 2012, 22:07

Prachtbak Robin, van harte ermee :hungry: Mooi geluid ook, ik houd van dat zuigende turbo geluid en deze combineert dat prachtig met het kenmerkende 6 in lijn geluid van BMW. Lekker woest en ruig, I like :mrgreen:

Looks en inderdaad stance zijn wel duidelijk ja, dju wat vet :hosanna:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 18 dec 2012, 23:28

Prachtig ding zeg, veel plezier ermee!

Ben je van plan om hem motorisch nog wat te upgraden? Het is echt ongelooflijk hoe dat blok op kleine aanpassingen reageert. Een wereld van verschil en dan overdrijf ik echt niet.

Robin

Bericht door Robin » 19 dec 2012, 07:39

Bedankt voor de reacties.

1995 M3 schreef:Prachtig ding zeg, veel plezier ermee!

Ben je van plan om hem motorisch nog wat te upgraden? Het is echt ongelooflijk hoe dat blok op kleine aanpassingen reageert. Een wereld van verschil en dan overdrijf ik echt niet.
Ken je de 1M en zijn versie van de N54? Ik ken de N54 uit m'n ex 335i, was ook al zo'n smeuig ding die tot 230 't n RS4 V8 echt lastig maakte. De 1M is dus gewoon E92 M3 snel en in sommige dagelijkse acties (veel) sneller. Vanaf 220/30 pas merk je dat de M3 meer over had of aerodynamischer is ofzo. Dan heb je 't over snelheden(ja ik heb de tellernaald al erg raar op ergens rond 5 uur gezien, hoezo begrenst?) die je één keer doet en nooit weer bij 3 graden op zomerbanden in de motregen....

Ik weet dat de N54 makkelijk tuneable is , makkelijker dan opvolger N55. Maar (en dat zeg ik niet gauw) dat heeft deze kar totnutoe echt niet nodig . Die 340pk zijn 'n papieren gegeven, maar op verschillende rollenbanken zit ie al op 335pk aan de wielen en bijna 500Nm aan de wielen. + 400 pk en 600Nm chip is 'n peuleschil en hoeft in D niet veel te kosten. Leuk dat 't kan. Maar neh. Eerst maar eens die auto beter leren kennen , ook met wintersetjes etc.

Die motortuning was 't laatste wat ik in gedachten had. Ding is in elke versnelling gewoon snel. Of 't nou in z'n 2 bij 70 is of dat 't de 3 of 4 is. Of 't in z'n 3 bij 100 is of in 4 of 5....

De eerste mod heb ik al uitgevoerd, zaterdag is er 'n M logo achterop gekomen, die er niet op zat. Da's beter voor de gewichtsverdeling lol. Of ie er nu nog opzit is vraag 2. Ding is nogal vies(lees stoer) nu.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 dec 2012, 08:48

Mooie verhalen Robin. Leuk om te lezen dat je er plezier in hebt. :thumbup:

Auto ook approved door de kids? :swinging:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 19 dec 2012, 09:28

Robin schreef:Bedankt voor de reacties.

1995 M3 schreef:Prachtig ding zeg, veel plezier ermee!

Ken je de 1M en zijn versie van de N54? Ik ken de N54 uit m'n ex 335i, was ook al zo'n smeuig ding die tot 230 't n RS4 V8 echt lastig maakte. De 1M is dus gewoon E92 M3 snel en in sommige dagelijkse acties (veel) sneller. Vanaf 220/30 pas merk je dat de M3 meer over had of aerodynamischer is ofzo. Dan heb je 't over snelheden(ja ik heb de tellernaald al erg raar op ergens rond 5 uur gezien, hoezo begrenst?) die je één keer doet en nooit weer bij 3 graden op zomerbanden in de motregen....

Ik weet dat de N54 makkelijk tuneable is , makkelijker dan opvolger N55. Maar (en dat zeg ik niet gauw) dat heeft deze kar totnutoe echt niet nodig . Die 340pk zijn 'n papieren gegeven, maar op verschillende rollenbanken zit ie al op 335pk aan de wielen en bijna 500Nm aan de wielen. + 400 pk en 600Nm chip is 'n peuleschil en hoeft in D niet veel te kosten. Leuk dat 't kan. Maar neh. Eerst maar eens die auto beter leren kennen , ook met wintersetjes etc.

Die motortuning was 't laatste wat ik in gedachten had. Ding is in elke versnelling gewoon snel. Of 't nou in z'n 2 bij 70 is of dat 't de 3 of 4 is. Of 't in z'n 3 bij 100 is of in 4 of 5....

De eerste mod heb ik al uitgevoerd, zaterdag is er 'n M logo achterop gekomen, die er niet op zat. Da's beter voor de gewichtsverdeling lol. Of ie er nu nog opzit is vraag 2. Ding is nogal vies(lees stoer) nu.
Ik ken de motor idd, een goede kennis van me heeft ook een 1M. Het is ook exact dezelfde N54 als in mijn 335i, alleen de software is iets aangepast waardoor de 1M o.a. met een iets hogere turbodruk rijdt.
Zeg ook absoluut niet dat de 1M langzaam is hoor, integendeel zelfs! En dat hij E92 M3 snel is geloof ik direct. Mijn 335i met alleen software en DCI is bijv. al een stuk sneller dan een E92 M3. Wat zeg ik, zelfs een V10 M5 zou het heel lastig krijgen van 100 naar 200. Het is gewoon een heerlijk blok en ik snap goed dat je op dit moment nog helemaal geen plannen hebt om hem aan te passen. Hoe dan ook, veel plezier ermee....

Robin

Bericht door Robin » 19 dec 2012, 09:33

indobesar schreef:Mooie verhalen Robin. Leuk om te lezen dat je er plezier in hebt. :thumbup:

Auto ook approved door de kids? :swinging:
3 kids ivm verjaardag junior zaterdag achterin. Even stukje van3km hier bebouwde kom. Eentje in 't midden. Waar is de gordel? Is er niet. Dus 'n zwaar misdrijf begaan...

Robin

Bericht door Robin » 19 dec 2012, 09:35

@1995 M3. Ik heb even de top geprobeerd vanaf 'n 80 ofzo en 't verbaasde mij hoe snel ik 2 x 120 ervoor had. Daarna ging 't allemaal wat trager. Maar voor zo'n vierkantje op wielen standaard echt snel.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 dec 2012, 09:35

Wat ik me een beetje afvraag met die tuning van een 1M is het volgende: je leest overal dat de auto zo goed reageert op het gas. Dat je niet echt last hebt van het feit dat de auto turbogeblazen is. Hoe gaat dat na tuning? Wordt het gaspedaal dan niet een beetje een aan/uit knop door de verhoogde turbodruk? Ik zou de rijdbaarheid van een auto als de 1M verkiezen boven nog eens wat pk's. Helemaal toen ik zag hoe gigantisch snel Andre er van door ging in zijn 1M tijdens de toerrit.

Luco

Bericht door Luco » 19 dec 2012, 09:37

Een subaru, of een evo of onderbemeten diesels is leuk om te tunen.
Van zon auto als deze moet je afblijven.

Peric

Bericht door Peric » 19 dec 2012, 09:41

Robin schreef:
Sperdy schreef:Robin, zo maar gewoon ff vraagje: maar waarom die M135i gecancelled en tóch de 1M?
1M stond bij m'n dealer, 1.5 uur mee gereden, kijken of 't wat is. Na 'n kwartier wist ik dat wel al.
Én het feit dat de 3-er weer 's kuren had deed Robin besluiten iets impulsiefs te doen.
En zo te lezen ook nog geen seconde spijt van gehad.. :)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 dec 2012, 09:46

Robin schreef:
Ik vroeg vorige week exact hetzelfde en kreeg vervolgens een mes door m'n kop...

Robin

Bericht door Robin » 19 dec 2012, 09:51

Peric schreef:
Robin schreef:
Én het feit dat de 3-er weer 's kuren had deed Robin besluiten iets impulsiefs te doen.
En zo te lezen ook nog geen seconde spijt van gehad.. :)
3er had 8 maanden lang kuren, dus dat is verre van impulsief dat ik aan wat anders/beters dacht. Dat is de laatste paar maanden wel duidelijk geworden.

BMW maakt aardig spul, maar in 't algemeen op 't moment geen waar voor je geld imo. Van 'n 116i tot 'n 760. Dit is m'n 10e BMW en godzijdank wél wat ik wil. Er zijn maar 'n paar irl BMWs waar ik mee gereden heb waar je van zegt:Dit klopt. IRL is dat 'n 320d een 530d en dat is 't. Zijn gewoon prima dagelijkse karren. Niet sportief maar wel goed. De rest loop ik nu met 'n grote boog omheen. Ja 'n M135i blijkt erg goed te zijn en 'n M5. Maar de rest? Neh. Dan zijn er zoveel andere merken. Ik vind 't echt niks. Misschien dat de oncoming M235i/M2 wat wordt en de M3/4 denk ik. Maar ja $$$.

99% van de nieuwe BMWs vind ik niet hun motto waarmaken.

Peric

Bericht door Peric » 19 dec 2012, 10:25

Je was in de running voor een M135i.
Dat je ineens in een 1M rondrijd vind ik vrij impulsief.. :) (ingegeven door het zóveelste probleem met de 3-er)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 dec 2012, 10:35

Ben ik het wel mee eens! vanaf BMW '02 t/m zeg maar E46 vond ik eigenlijk elke BMW mooi en voor zijn tijd reed hij vele malen beter dan ze directe concurenten.

Maar daarna is het snel minder geworden voor vele BMW modellen... :-(

Plaats reactie