VW Polo R WRC
- RVV
Re: VW Polo R WRC
Niet Robin,, maar jullie lopen allemaal dingen te wensen die nooit gaan komen WRC achtige streetcars ala EVO's van 10 jaar geleden, eigenlijk was daar mijn commentaar ook op (dus ja daar druk om maken), niet zozeer op de Polo ansich.
- JP
Bah wat lijken die achterlichten veel op die van een M135i.......GTRene schreef:
![]()
-
Wat lijken die WRC letters op de deuren echt.
Je zou bijna denken dat dit dezelfde zijn.

Je zou bijna denken dat dit dezelfde zijn.
-
Vraag anders eens aan Mark RS4 hoe "tevreden" hij was over zijn Polo....
Verder met Rico eens, bovenstaande auto gaat zeker zo duur worden als een standaard Golf GTI en dan is de keus snel gemaakt.

Verder met Rico eens, bovenstaande auto gaat zeker zo duur worden als een standaard Golf GTI en dan is de keus snel gemaakt.
-
Alsjeblieft laten we dat ff hierbuiten laten....wat een deceptie.
Maar er zijn ook mensen WEL blij met hun 1.4 TSI.
Maar er zijn ook mensen WEL blij met hun 1.4 TSI.
- GTRene
ik weet niet wat de nwe golf gti weegt?
doch denk ik dat deze 2.0L Polo meer ala de GTi van welleer zal zijn.
een beetje meer betrokken bij en of iets meer de rijders auto?
ik weet niet hoe de nwe gti rijd, maar denk heel wat luxer stiller comfortabeler "saaier" dan dat ding van vroegah, if so dan denk ik dat de Polo iets speelser over komt, and if so dan zou ik die kiezen boven de Golf als ik een keuze 'moest' maken.
doch denk ik dat deze 2.0L Polo meer ala de GTi van welleer zal zijn.
een beetje meer betrokken bij en of iets meer de rijders auto?
ik weet niet hoe de nwe gti rijd, maar denk heel wat luxer stiller comfortabeler "saaier" dan dat ding van vroegah, if so dan denk ik dat de Polo iets speelser over komt, and if so dan zou ik die kiezen boven de Golf als ik een keuze 'moest' maken.
Der 2.0 TSI leistet im Polo 220 PS und stellt ein maximales Drehmoment von 350 Nm zur Verfügung
-
LOL klopt Marc, de meeste huismoeders, verpleegsters en tandartsassistente's zijn WEL blij met hun Polo....
- Luco
Ja en sommige toms zijn tevreden met een onderstuurde audiRebel schreef:LOL klopt Marc, de meeste huismoeders, verpleegsters en tandartsassistente's zijn WEL blij met hun Polo....

- Robertdj
De arme remmetjes verdrinken helemaal in die overbemeten velgen.
- Robin Hartog
Verklaar me voor gek, maar als ik moest kiezen tussen deze Polo WRC-ding en een Golf 7 GTI heb ik liever de Polo (exclusief stickerpakket, dat dan weer wel). Ik vind een Golf alweer te groot, ik hou van kleine, lichte autootjes. Zo'n Golf zal vast sneller zijn en beter rijden en volwassener en geen ECO-imago heben, zou me aan mijn reet roesten.RVV schreef:Kevin20v schreef:RVV schreef:Ohw shit... nu zie ik je avatar pas
Ik heb overigens nooit gezegd dat het geen eco-blaster is, maar een 220pk versie gaat best lekker van de startstreep ook al zit er geen RWD of AWD onder. Als je er aan de achterkant een stabi onder plakt stuurt ie ook nog netjes zonder onderstuur, al met al snap ik het probleem niet zo.
laat maar.
Snap je punt wel, kan best een aardig wagentje zijn. Looks heeft die mee. FWD heb ik geen commentaar op. VAG is gewoon FWD. RWD past verder ook niet in het VAG straatje. AWD in de vorm van Haldexsystemen misschien wel maar voor een AWD is dat ook weer een verhaal apart. (heb zelf 3 jaar in een Audi S3 gereden, dus wel de nodige ervaring).
Kevin ik heb geen idee welk type Polo je hebt. Zo te zien je avatar lijkt het wel een dik aangekleed stoer ding. Maar even eerlijk? Heb jij daar 30K plus voor betaald? Zo niet zou je daar 30K plus voor over hebben? Of als je zelf voor de keuze stond een Golf GTI 7 of die Polo WRC edition?
Ik denk dat je een beetje overdrijft met dat een Polo WRC (ex stickers, nogmaals) geen bestaansrecht heeft. Misschien in jouw optiek niet, maar ik zou hem dus liever hebben dan een Golf 7 GTI.
Edit: Overigens snap ik prima dat auto-fabrikanten geen specials a la EVO 5/6 maken, dat 'kan' tegenwoordig niet meer.. (Hoewel ik ze zwaar zou toejuichen als ze het deden

- WJ
Ach, alle 3 serie rijders gaan ook massaal over op de 1. Kwestie van tijd dat alle Golf rijders ook overstappen op een Polo.
Anyway, wel leuk dat VW dit nu zo uitbrengt. Wat er in die motorruimte hangt past vast een op een zo in mijn Ibiza.
Anyway, wel leuk dat VW dit nu zo uitbrengt. Wat er in die motorruimte hangt past vast een op een zo in mijn Ibiza.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mijn avatar ook maar even aangepast, ter ere van deze fantastische WRC replica van Volkswagen. Das auto. 

-
Gaan we nou serieus klagen over een 220PK hot hatch?!
Prijs is misschien een issue ja, maarreeh, dat zou het bij zo'n quattro A1 ook moeten zijn......
Die is ook retegaaf.
Waar gaat het heen met DF...............

Prijs is misschien een issue ja, maarreeh, dat zou het bij zo'n quattro A1 ook moeten zijn......
Die is ook retegaaf.

- Luco
Logisch dat ze het op 220 pk houden, anders worden al die golf gti rijders om hun oren gereden door een polo
Gewoon een kuurtje in die 2.0 proppen en je hebt ruim 300pk

Gewoon een kuurtje in die 2.0 proppen en je hebt ruim 300pk

- Petrolhead Tom
Ik weet dat ik iets te vaak mijn Anti-Audi mening verkondig maar ik heb laatst die A1 quattro gezien in Berlijn. Echt het dikste karretje dat ze ooit gemaakt hebben in Ingolstadt. Ik zou hem verkiezen boven welke R8 dan ook. Echt heel gaaf.ErikS schreef:Gaan we nou serieus klagen over een 220PK hot hatch?!
Die is ook retegaaf.
Klagen over een Polo met 220pk slaat natuurlijk nergens op. Het is geen WRC auto maar wel een geinig dik ding. Zonder stickers dat dan weer wel.
- Robin Hartog
Eensch, ik vind die A1 sowieso gaaf! Vind het erg jammer van die prijs hoor, pff.. Maar die Quattro heb ik een tijd terug ook in Amsterdam zien staan; WAT een gaaf ding zo!Petrolhead Tom schreef:Ik weet dat ik iets te vaak mijn Anti-Audi mening verkondig maar ik heb laatst die A1 quattro gezien in Berlijn. Echt het dikste karretje dat ze ooit gemaakt hebben in Ingolstadt. Ik zou hem verkiezen boven welke R8 dan ook. Echt heel gaaf.ErikS schreef:Gaan we nou serieus klagen over een 220PK hot hatch?!
Die is ook retegaaf.
Klagen over een Polo met 220pk slaat natuurlijk nergens op. Het is geen WRC auto maar wel een geinig dik ding. Zonder stickers dat dan weer wel.

- Sperdy
Marketing autootje. Rij je gewoon mee voor lul met al die stickers. Puber autootje.
- Luco
Misschien kan je je ook even voorstellen, is wel zo netjes.Twelve schreef:Hier kan je de WRC wel mee winnen.

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Om de het negatieve maar eens te doorbreken ben ik blij dat VW deze auto bouwt ipv het zoveelste zuinigheidswonder. Een golf GTI is leuk, dus waarom zou een Polo met meer vermogen niet leuk zijn?
WRC stickers eraf en gaan. Veel plezier aan de toekomstige eigenaren.
- Sperdy
+1. Inderdaad, die WRC plakkertjes moeten er vanaf. Dan heb je natuurlijk een leuke GTi.Jurjen schreef:Om de het negatieve maar eens te doorbreken ben ik blij dat VW deze auto bouwt ipv het zoveelste zuinigheidswonder. Een golf GTI is leuk, dus waarom zou een Polo met meer vermogen niet leuk zijn?
- WJ
Ik zie net op een ander forum het gewicht van 1324kg voorbij komen, dat kan toch niet kloppen? Een GOLF GTI weegt 1314 leeg volgens autoweek. Mijn Ibiza twincharger met DSG zit op 1130kg.

- Macboy
Ik wilde net al typen aan de mensen die hiervoor postten dat de Golf GTI veel lichter is dan mensen misschien denken. Zelf groot voorstander van kleine snelle auto's. In dat opzicht liever een Polo GTI dan een Golf GTI. Totdat je erin gaat rijden en dan merkt dat de grote veel voordelen heeft boven de kleine.
- GTRene
toevallig (moest boodschappen doen en dus maar extra rondje gemaakt om de boel meteen warm te draaien) reed ik vandaag achter een nwe Polo, ik keek eerst ff naar de 1-serie achterlichten
en toen meer de auto welke mij positief opviel.
nu moet ik zeggen dat ik niet direct achter de polo reed, er zat nog een kleine auto tussen namelijk een Aygo welke mij een leuk vergelijk kon geven, dus mooi even erachter en links en rechts ff bekijken.
de Aygo die ik best 'leuk' vond voor zo'n klein ding vond ik meteen een heel stuk minder dan die Polo
kortom de Polo is een leuke kleine auto om te zien, wel dacht ik aan een breedbouw ala rally versie er van te maken om hem wat stoerder te maken, dat ding vraagt er gewoon om

nu moet ik zeggen dat ik niet direct achter de polo reed, er zat nog een kleine auto tussen namelijk een Aygo welke mij een leuk vergelijk kon geven, dus mooi even erachter en links en rechts ff bekijken.
de Aygo die ik best 'leuk' vond voor zo'n klein ding vond ik meteen een heel stuk minder dan die Polo

kortom de Polo is een leuke kleine auto om te zien, wel dacht ik aan een breedbouw ala rally versie er van te maken om hem wat stoerder te maken, dat ding vraagt er gewoon om