Van een Renault Megane RS III Cup naar een GTI 7. Is gekocht
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Re: Renault Megane RS III Cup
De eibachs verlagen veruit het minst. Ik vind het ook raar dat ze achter minder verlagen dan voor..
En als je ziet hoe hoog een RS, vooral zonder cup onderstel, op z'n poten staat dan is een verlaging van rond de 30mm zeker gewenst. Rijeigenschappen zullen enkel beter worden lees ik op meganesport.net.
Luca, in mijn topic op renault-tuning.nl zie je ook een post van 'dixie1' met een foto van een RS trophy verlaagd met H&R veren.
Hier het topic van guido:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Die heeft de VKV veren eronder zitten. Staat echt precies goed zo!
En als je ziet hoe hoog een RS, vooral zonder cup onderstel, op z'n poten staat dan is een verlaging van rond de 30mm zeker gewenst. Rijeigenschappen zullen enkel beter worden lees ik op meganesport.net.
Luca, in mijn topic op renault-tuning.nl zie je ook een post van 'dixie1' met een foto van een RS trophy verlaagd met H&R veren.
Hier het topic van guido:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Die heeft de VKV veren eronder zitten. Staat echt precies goed zo!
- BamiesGTA
H&R:
Eibachs lijken achter iets hoger te staan.
Eibach:
Eibachs lijken achter iets hoger te staan.
- Reind
Wat ziet die auto er eigenlijk apart uit.
15 jaar geleden zou je denken dat er een UFO aankomt. Ook veel plaatwerk en weinig raam. Ik vind het niet lelijk maar door die verlaging lijkt het zo'n kolossaal ding.
15 jaar geleden zou je denken dat er een UFO aankomt. Ook veel plaatwerk en weinig raam. Ik vind het niet lelijk maar door die verlaging lijkt het zo'n kolossaal ding.
- BamiesGTA
In het echt valt de grootte wel mee hoor.
Weet iemand eigenlijk of het een coupé of een hatchback is?
Volgens renault zelf is het een coupé..
Weet iemand eigenlijk of het een coupé of een hatchback is?
Volgens renault zelf is het een coupé..
- Luca
H&R ziet er ook goed uit.
Vkv heeft zoals ze zeggen de veren zelf ontwikkelt maar daar betaal je dan ook de 700,- voor.
Ik weet niet hoeveel H&R kost?!
Maakt het uit mbt het resultaat of je wel of niet een cup chassis heb????
Vkv heeft zoals ze zeggen de veren zelf ontwikkelt maar daar betaal je dan ook de 700,- voor.
- WJ
Ik heb het idee dat met H&R, en dan vooral rijdend, het achter wat doorgezakt lijkt.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Die striping vind ik gaaf aan de zijkant. Weet iemand waar je die kan bestellen?
- frank de jonge
Model heeft erg veel van de Astra GTC
- BamiesGTA
Die veren van vkv kan je gewoon vergelijken met de eibach en h&r veren hoor.Luca schreef:H&R ziet er ook goed uit.
H&r's zitten rond de 250 evenals de eibachs. 700 euro is gewoon belachelijk veel geld. 455 montage en de rest voor de veren, dus qua prijs ong. gelijk. Zou dan enkel de veren proberen te krijgen.
- Luca
Bij "mijn" velgenboer moet ik 350 à 400 betalen voor eibach incl montage. Er wordt alleen aangegeven dat het niet echt de moeite waard is gezien de 1 à 2 cm.
Staat een cup versie trouwens lager dan een normale RS?????
Staat een cup versie trouwens lager dan een normale RS?????
- Joost
Cup is 10mm lager dan origineel.
100 euro voor het monteren van een nieuwe set veren is wel heel erg weinig (maar als jouw bandenboer het daarvoor kan doen zou ik het daar laten doen) . Achterkant is 15 minuten werk, maar met de voorkant ben je wel wat langer bezig. Daarna nog uitlijnen.
100 euro voor het monteren van een nieuwe set veren is wel heel erg weinig (maar als jouw bandenboer het daarvoor kan doen zou ik het daar laten doen) . Achterkant is 15 minuten werk, maar met de voorkant ben je wel wat langer bezig. Daarna nog uitlijnen.
Laatst gewijzigd door Joost op 24 dec 2012, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- BamiesGTA
Je velgenboer moet er wel rekening mee houden dat de voorkant een ramp schijnt te zijn om te monteren.
Dit door de speciale ophanging.
Dit door de speciale ophanging.
- Luca
RS maar een goed gewassen en voorzien van een laagje wax.
Helaas nu te laat (te donker) voor een foto.........
En morgen weer regen
Echt blij met de RS. Wat ik miste bij bv de Audi heb ik weer teruggevonden in de RS. Moet alleen maar eens gaan rijden met de RS ipv bewonderen onder de carpoort.
Zowaar 230 km gereden sinds dat ik hem heb opgehaald
Helaas nu te laat (te donker) voor een foto.........
En morgen weer regen

Echt blij met de RS. Wat ik miste bij bv de Audi heb ik weer teruggevonden in de RS. Moet alleen maar eens gaan rijden met de RS ipv bewonderen onder de carpoort.

Zowaar 230 km gereden sinds dat ik hem heb opgehaald

- BamiesGTA
Luca, afgelopen donderdag zijn er bij de mijne vkv veren onder gegaan. Zijn met de voorkant zeker 3 uur bezig geweest! Echt een wirwar van stangetjes, heel apart systeem. Moet zeggen dat t erg goed bevalt! Qua looks is hij nu perfect. Ik heb wel spoorverbreders aan de achterzijde zodat de wielkasten net wat beter vullen. Door het verlagen verdwijnen de achterwielen een beetje te ver naar binnen naar mijn zin, dus vandaar.
Qua rijgedrag kan ik nog weinig negatiefs ontdekken anders dan dat de continental contisport banden zwaar ondermaats presteren bij nat wegdek, maar dat was voor de verlaging ook al.
RS rolt nu een stuk minder en is ook wel wat stugger geworden, maar niet storend imo.
Zal binnenkort wat foto's schieten van t resultaat!
Qua rijgedrag kan ik nog weinig negatiefs ontdekken anders dan dat de continental contisport banden zwaar ondermaats presteren bij nat wegdek, maar dat was voor de verlaging ook al.
RS rolt nu een stuk minder en is ook wel wat stugger geworden, maar niet storend imo.
Zal binnenkort wat foto's schieten van t resultaat!
- Luca
Ik ben benieuwd!
Mbt die spoorverbreders snappen ik zeker. Had idd gezien bij andere verlaagde RS dat idd de wielen naar binnen vielen.
Vkv is wel de duurste maar ik denk ook dat ze de mooiste set aanbieden mbt de hoogte/verlaging.
Waar ben je geweest?
Mbt die spoorverbreders snappen ik zeker. Had idd gezien bij andere verlaagde RS dat idd de wielen naar binnen vielen.
Vkv is wel de duurste maar ik denk ook dat ze de mooiste set aanbieden mbt de hoogte/verlaging.
Waar ben je geweest?
- BamiesGTA
Heb 't laten doen bij mijn vaste adres, atec tuning in Ridderkerk. Totaal 4 uur bezig geweest en voor montage 150,- kwijt. Niet slecht!
Het lijkt me dat je bij vkv ook enkel de veren kunt kopen toch?
Het lijkt me dat je bij vkv ook enkel de veren kunt kopen toch?
- Luca
Denk het wel.
- BamiesGTA
Hier wat foto's met vkv veren.
16mm spoorverbreders achterzijde. Staat achter nu perfect. Voorzijde staan de wielen mijn inziens iets te ver in de wielkasten, maar ben bang dat ik de rijeigenschappen teveel ga wijzigen als ik daar ook spoorverbreders ga toepassen.
16mm spoorverbreders achterzijde. Staat achter nu perfect. Voorzijde staan de wielen mijn inziens iets te ver in de wielkasten, maar ben bang dat ik de rijeigenschappen teveel ga wijzigen als ik daar ook spoorverbreders ga toepassen.
- Bijlagen
-
- P1010102.JPG (806.88 KiB) 3036 keer bekeken
-
- P1010101.JPG (824.35 KiB) 3036 keer bekeken
-
Potverdillemes. Lekker.
- Joost
Ziet er goed uit.
Foto´s van die van mij volgen over 2 weken
.
Foto´s van die van mij volgen over 2 weken

-
Plaatje. Maar je verhaal wat betreft de rijeigenschappen begrijp ik niet. Ik zou eerder zeggen dat je het beter rondom aan kan pakken voor de minste invloed op het rijgedrag. Maar, stoere auto zo 

- BamiesGTA
Bedankt. Dat achter wel / voor niet verhaal heb ik een keer gelezen en blindelinks aangenomen als waarheid..
- WJ
Staat er mooi bij zeg!
Atec ben ik ook vaste klant voor mijn "mods".
Atec ben ik ook vaste klant voor mijn "mods".

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Blijft een briljante auto. Ben de weken aan het aftellen totdat ik de mijne ook heb. Deze velgen vind ik trouwens ook gaaf. Net als de zwarte velgen overigens, die zouden op jouw auto ook erg goed passen.
- BamiesGTA
Ja dat denk ik ook! Maar ben van plan om mijn huidige velgen zwart te laten poedercoaten en misschien een geel randje ipv rood zoals bij de modellen vanaf 2012. Tevens gele remklauwen.