Mijn kinderen gaan niet op voetbal
- RVV
Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal
Misschien zouden die scheidsrechters/grensrechters collectief het bijltje er bij moeten neergooien.. ik snap überhaupt waarom je vrijwillig aangeschoten vee zou willen zijn elk weekend. JE verrot laten schelden omdat een paar randmongolen hun sportieve lolletje willen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Kortom, niet bij stil staan hoort er allemaal bij en is van alle tijden.
Gewoon doorspelen en zorgen dat je niet struikelt over die scheids die even daarvoor tegen de vlakte is geslagen
Nee, tussen het NL'se systeem en sommige oplossingen die in dit topic aangedragen worden zit nog een breed gebied. Maar wat mij betreft mogen dit soort figuren de rest van hun leven op de een of andere manier er wel dagelijks aan herinnerd worden wat ze gedaan hebben.
Gewoon doorspelen en zorgen dat je niet struikelt over die scheids die even daarvoor tegen de vlakte is geslagen

Nee, tussen het NL'se systeem en sommige oplossingen die in dit topic aangedragen worden zit nog een breed gebied. Maar wat mij betreft mogen dit soort figuren de rest van hun leven op de een of andere manier er wel dagelijks aan herinnerd worden wat ze gedaan hebben.
- Luco
Nee want daar heeft de dader niks te verliezen bij zware misdrijven, maar pak je op deze leeftijd (of nog jonger) ook de ouders mee wordt het al een ander verhaal, want die hebben wel degelijk wat te verliezen.dvh schreef:Net zoals mensen beter nadenken in Amerikaanse staten waar de doodstraf van toepassing is?gaan ze dan beter nadenken voor ze zoiets doen, en de ouders gaan dan misschien nadenken over de opvoeding.
Ik vind het trouwens wel erg makkelijk om te zeggen dat het er allemaal bijhoort, ik heb ook gevoetbald, nooit geknokt.
-
Zolang ouders niet de verantwoordelijkheid nemen om andere ouders en hun eigen kroost aan te spreken is het einde zoek. We zijn inmiddels zo ver dat een assertief kind niet genoeg is, nee een kind mag alles zeggen en doen wat hij/zij wil. De sociale controle is compleet weg in de (rand) stad. Doe maar lekker gek en ga je eigen gang is het motto hier inmiddels. Ik heb geen idee wat de afkomst is van de daders, wel een vermoeden, denk je nou echt dat ze in het geboorteland van hun ouders zo te keer zouden gaan? Ik weet wel zeker van niet.
Daarnaast vind ik de voorbeelden die grote clubs/spelers geven ook zeer discutabel. Grove overtredingen, zeuren bij de scheidsrechter/grensrechter is wat de jeugd kopieert als zijnde iets dat bij de sport hoort. Zolang dat allemaal mag ben ik alleen blij dat het blijft bij de paar doden hoe triest dat ook klinkt.
Laat ze maar lekker als volwassene berecht worden. Ik geloof nooit dat dit een op zich staand incident is. Als kinderen al een vermelding hebben bij de politie zou dat voor mij een reden zijn om ze niet in clubverband te laten spelen. Wat de oplossing wel is weet ik ook niet, daar mogen de geleerden zich over buigen. Het systeem dat we nu hebben is niet in staat adequaat te reageren op hersenloze en gevoelloze jongeren met schijt aan alles en mensenlevens.
Daarnaast vind ik de voorbeelden die grote clubs/spelers geven ook zeer discutabel. Grove overtredingen, zeuren bij de scheidsrechter/grensrechter is wat de jeugd kopieert als zijnde iets dat bij de sport hoort. Zolang dat allemaal mag ben ik alleen blij dat het blijft bij de paar doden hoe triest dat ook klinkt.
Laat ze maar lekker als volwassene berecht worden. Ik geloof nooit dat dit een op zich staand incident is. Als kinderen al een vermelding hebben bij de politie zou dat voor mij een reden zijn om ze niet in clubverband te laten spelen. Wat de oplossing wel is weet ik ook niet, daar mogen de geleerden zich over buigen. Het systeem dat we nu hebben is niet in staat adequaat te reageren op hersenloze en gevoelloze jongeren met schijt aan alles en mensenlevens.
- Hielke
Afkomst?
Marokkanen toch.
In dat geval is de Nederlandse regering schuldig aan de dood van de grensrechter. Immers de staat mag de opvoeding van die kinderen regelen zodra ze buiten zijn.
Marokkanen toch.
In dat geval is de Nederlandse regering schuldig aan de dood van de grensrechter. Immers de staat mag de opvoeding van die kinderen regelen zodra ze buiten zijn.
- Knot
"Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost"
Tsja........ je mag het niet zeggen.. maar zou die E36 van mij met dat korte 3.15 diff nogsteeds de 245 teller halen bij 6500rpm als je die 3 erachter hangt?
Tsja........ je mag het niet zeggen.. maar zou die E36 van mij met dat korte 3.15 diff nogsteeds de 245 teller halen bij 6500rpm als je die 3 erachter hangt?
- Hielke
Je hoeft ze er toch niet alle drie tegelijkertijd achter te hangen?
Laat eerst twee toekijken. Beetje voorpret zeg maar.
Maar zonder gekheid. Wie weigert z'n kinderen op te voeden hoort verantwoordelijk voor de daden van die kinderen te zijn. Laat ze een paar jaar brommen en dan weg. Terug naar huus in Marokko. Daar laten ze het wel om gekkigheid uit te halen want straf is daar ook echt straf.
Als je de rotte appels er op deze manier uithaalt dan moet je eens zien hoe snel onze gebruiken weer gemeengoed worden.
Laat eerst twee toekijken. Beetje voorpret zeg maar.
Maar zonder gekheid. Wie weigert z'n kinderen op te voeden hoort verantwoordelijk voor de daden van die kinderen te zijn. Laat ze een paar jaar brommen en dan weg. Terug naar huus in Marokko. Daar laten ze het wel om gekkigheid uit te halen want straf is daar ook echt straf.
Als je de rotte appels er op deze manier uithaalt dan moet je eens zien hoe snel onze gebruiken weer gemeengoed worden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Shakes schreef:Zolang ouders niet de verantwoordelijkheid nemen om andere ouders en hun eigen kroost aan te spreken is het einde zoek. We zijn inmiddels zo ver dat een assertief kind niet genoeg is, nee een kind mag alles zeggen en doen wat hij/zij wil. De sociale controle is compleet weg in de (rand) stad. Doe maar lekker gek en ga je eigen gang is het motto hier inmiddels. Ik heb geen idee wat de afkomst is van de daders, wel een vermoeden, denk je nou echt dat ze in het geboorteland van hun ouders zo te keer zouden gaan? Ik weet wel zeker van niet.
Het probleem is dat ouders niet directief tegen hun eigen kids optreden, wat mij meermaals opvalt; er wordt "gewoon" onderhandeld met kinderen;
1 Kind in de supermarkt jengelt alles bij elkaar..............moeders; wil je een snoepje? Wil je dan een groene of en rooie?
2 Kind wil niet naar bed; Pa en Ma; wil je dan eerst naar de Bereboot kijken, of eerst de Fabeltjeskrant ( voor de oudere kids onder ons) en dan naar bed?
3Kind wil niet naar school; Pa/Ma ; zal je moeder de school bellen, of zal ik het doen?
4 Pa en Ma weten niet wat ze op tafel moeten zetten; vraag aan kid, wil je vandaag spruiten, pizza, of patat?
FTOM...............met een kind wordt niet onderhandeld......unconditional surrender.......learn to obey !!
-
Exact.
Moet weer denken aan een Ghanees jongetje dat kort geleden dacht dat hij in een Nederlands gezin leefde. Een aantal tikken van moeder later wist hij weer dat dat niet zo was. Prima eigenlijk.
Moet weer denken aan een Ghanees jongetje dat kort geleden dacht dat hij in een Nederlands gezin leefde. Een aantal tikken van moeder later wist hij weer dat dat niet zo was. Prima eigenlijk.
- Luco
Ja en daar heb je gelijk het probleem bij sommige andere culturen, als het kind een jongetje is, staat het bij voorbaat al boven de moeder.
-
"We talk so much about leaving a better world for our kids, that we forget about leaving better kids for this world. Say NO to them once in a while"
Niemand die ingrijpt op het moment, dat zegt ook wel weer iets over de cultuur waar we in leven. Belachelijk wat er is gebeurd.
Heb genoeg gezien en meegemaakt met diverse culturen dankzij o.a. werk, ik zeg niet gauw een klote cultuur maar een groot deel van de jongeren van Marokkaanse afkomst slaat echt nergens op.
Zoals altijd verpesten ze het voor de goede die wel iets willen maken van hun leven.
Wat betreft Zoon stellen boven Moeder, een Turkse vriend van mij heeft me ingelicht hoe het bij hun familie gaat. De vader heeft wel een grote mond in het openbaar, maar thuis heeft toch echt de vrouw de broek aan.
Niemand die ingrijpt op het moment, dat zegt ook wel weer iets over de cultuur waar we in leven. Belachelijk wat er is gebeurd.
Heb genoeg gezien en meegemaakt met diverse culturen dankzij o.a. werk, ik zeg niet gauw een klote cultuur maar een groot deel van de jongeren van Marokkaanse afkomst slaat echt nergens op.
Zoals altijd verpesten ze het voor de goede die wel iets willen maken van hun leven.
Wat betreft Zoon stellen boven Moeder, een Turkse vriend van mij heeft me ingelicht hoe het bij hun familie gaat. De vader heeft wel een grote mond in het openbaar, maar thuis heeft toch echt de vrouw de broek aan.
-
Romo for PRESIDENT!romo schreef:Shakes schreef:
.......learn to obey !!

- Luco
Turken zitten heel anders in elkaar dan Marrokanen.Emiel schreef:"We talk so much about leaving a better world for our kids, that we forget about leaving better kids for this world. Say NO to them once in a while"
Ken zelf ook genoeg turkse mensen, allemaal even beleefd en netjes.
-
Jij kent Metin toch ook?

- Luco
Dat is een uitzondering.Shakes schreef:Jij kent Metin toch ook?
Gajes eerste klas
Brutaal
Grote bek
Aggressief
noem het maar op

- alt
Ben het Romo helemaal eens.
Sport,,,,,,,,,,,,,, nou de sport die de schrijver Jan de Hartog saai vond om naar te kijken ,dat doe ik nog steeds graag, het liefst met mijn eigen vrouw.
Dacht altijd, doe een stadion vol met voetbalsupporters en wacht tot zij het hebben opgelost.
Dan is er waarschijnlijk nog 1 supporter over, maar dat nu ook voetballers mensen dood maken is toch van een andere orde.
Onlangs zag ik op history channel een uitzending over religies.
Een Arabisch Koopman/diplomaat die voor het eerst contact maakte met de Noormannen die destijds aan de Wolga leefden.
De Arabier een geletterde en beschaafde man en de Noorman die alle etiketten aan zijn laars lapte.
Eigenlijk wat wij nu nog zien, hoe de Nederlanders zich internationaal gedragen.
Denk dat de noord Europeanen die weelde nog net kunnen dragen, maar onze nieuwe "nederlanders" die weelde amper of niet vanwege hun oude cultuur.
Denk niet zo zeer de immigranten, die hadden hun oude cultuur.
Maar hun nageslacht die de nieuwe cultuur omarmden met de ogen van hun ouders.
Maar wat voor iedereen geld, hoe ga je met deze gegevens om?
Hoorde eens een journalist die zei in een radio interview, dat toen er gastarbeiders in Marokko werden aangeworven, de Marokkaanse overheid vooral mannen uit het Rifgebergte stuurden naar NL.
Deze mensen leefden buiten de Marokkaanse maatschappij, waar ambtenaren (overheid), laat ik het netjes zeggen, niet werden gewaardeerd.
Dit was in de jaren 70,
Deze grensrechter heeft de prijs betaald voor de nederlanders die destijds niet wilden werken en gemakkelijk een uitkering konden krijgen..
Even voor de duidelijkheid, uitkeringen als vangmat voor mensen die pech hebben, is voor hen een uitkomst om nieuwe start te maken.
Sport,,,,,,,,,,,,,, nou de sport die de schrijver Jan de Hartog saai vond om naar te kijken ,dat doe ik nog steeds graag, het liefst met mijn eigen vrouw.
Dacht altijd, doe een stadion vol met voetbalsupporters en wacht tot zij het hebben opgelost.
Dan is er waarschijnlijk nog 1 supporter over, maar dat nu ook voetballers mensen dood maken is toch van een andere orde.
Onlangs zag ik op history channel een uitzending over religies.
Een Arabisch Koopman/diplomaat die voor het eerst contact maakte met de Noormannen die destijds aan de Wolga leefden.
De Arabier een geletterde en beschaafde man en de Noorman die alle etiketten aan zijn laars lapte.
Eigenlijk wat wij nu nog zien, hoe de Nederlanders zich internationaal gedragen.
Denk dat de noord Europeanen die weelde nog net kunnen dragen, maar onze nieuwe "nederlanders" die weelde amper of niet vanwege hun oude cultuur.
Denk niet zo zeer de immigranten, die hadden hun oude cultuur.
Maar hun nageslacht die de nieuwe cultuur omarmden met de ogen van hun ouders.
Maar wat voor iedereen geld, hoe ga je met deze gegevens om?
Hoorde eens een journalist die zei in een radio interview, dat toen er gastarbeiders in Marokko werden aangeworven, de Marokkaanse overheid vooral mannen uit het Rifgebergte stuurden naar NL.
Deze mensen leefden buiten de Marokkaanse maatschappij, waar ambtenaren (overheid), laat ik het netjes zeggen, niet werden gewaardeerd.
Dit was in de jaren 70,
Deze grensrechter heeft de prijs betaald voor de nederlanders die destijds niet wilden werken en gemakkelijk een uitkering konden krijgen..
Even voor de duidelijkheid, uitkeringen als vangmat voor mensen die pech hebben, is voor hen een uitkomst om nieuwe start te maken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ben ik een sadist als ik zeg dat het me plezier zou doen om dat live te zien?Knot schreef:"Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost"

- Luco
Wouter81 schreef:Ben ik een sadist als ik zeg dat het me plezier zou doen om dat live te zien?Knot schreef:"Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost"
Tsja........ je mag het niet zeggen.. maar zou die E36 van mij met dat korte 3.15 diff nogsteeds de 245 teller halen bij 6500rpm als je die 3 erachter hangt?![]()
En daarna de filmpjes op LiveLeak, gegarandeerde hit.
Ik wil ze wel vastbinden aan de auto, ondanks dat het een bmw is.
- RVV
Toch Romo er speelt een paradox, alles wat jij omschrijft is can toepassing op kaaskop kids bij voorkeur Tokkie uitgevoerd. Maar bovenstaand gedrag zie ik nooit bij jonge kinderen van allochtonen. Kan zijn dat die niet drammen omdat ze al vroeg op straat worden geschopt door hun ouders. Maar dan nog is er geen sprake can onderhandeling maar van een voldongen feit voor die kiddo's. Die het ook weer stoer vinden want hun oudere broertjes lopen ook al jaren "los" op straat. Geen toezicht geen overzicht... Resultaat laat zich raden..... Een drammend kind kan strontverwend raken, maar veel erger is dat een kind wat niet KAN drammen tegen zijn ouders totaal onverschillig raakt. Want er volgt namelijk geen enkele correctie op negatief gedrag... Eerst snoep jatten op 8 jarige leeftijd, zijn ze 10 breken ze auto open, op 12 jarige leeftijd (EN ze weten dat voor hun algehele immuniteit geld want minderjarige kunnen niet bestraft worden...romo schreef:Shakes schreef:Zolang ouders niet de verantwoordelijkheid nemen om andere ouders en hun eigen kroost aan te spreken is het einde zoek. We zijn inmiddels zo ver dat een assertief kind niet genoeg is, nee een kind mag alles zeggen en doen wat hij/zij wil. De sociale controle is compleet weg in de (rand) stad. Doe maar lekker gek en ga je eigen gang is het motto hier inmiddels. Ik heb geen idee wat de afkomst is van de daders, wel een vermoeden, denk je nou echt dat ze in het geboorteland van hun ouders zo te keer zouden gaan? Ik weet wel zeker van niet.
Het probleem is dat ouders niet directief tegen hun eigen kids optreden, wat mij meermaals opvalt; er wordt "gewoon" onderhandeld met kinderen;
1 Kind in de supermarkt jengelt alles bij elkaar..............moeders; wil je een snoepje? Wil je dan een groene of en rooie?
2 Kind wil niet naar bed; Pa en Ma; wil je dan eerst naar de Bereboot kijken, of eerst de Fabeltjeskrant ( voor de oudere kids onder ons) en dan naar bed?
3Kind wil niet naar school; Pa/Ma ; zal je moeder de school bellen, of zal ik het doen?
4 Pa en Ma weten niet wat ze op tafel moeten zetten; vraag aan kid, wil je vandaag spruiten, pizza, of patat?
FTOM...............met een kind wordt niet onderhandeld......unconditional surrender.......learn to obey !!
) jatten ze tassen leeg van oma's en als ze 16 zijn draaien ze hun handen niet om voor een paar doodschoppen.... En allemaal omdat ze totaal onverschillig zijn. Want er is niemand die ze ooit heeft gecorrigeerd... En die het wel proberen, de linkse geitenwollen theedrinkers vinden dat ze eerst een kans verdienen.. Die hebben ze dan ook maar gelijk mooi in hun zak... Nee afkomst zal er niks mee te maken hebben... Het zal ook wel... Maar die kiddo's hebben ouders waavan hun ouders ook op dezelfde manier hun opvoede.... Gewoon op straat flikkeren red je maar... En ja dan schoppen ze een 41 jarige (mijn leeftijd slik) gewoon het licht uit de ogen... Want wie flikt hun nou wat....berouw voor hun daden? Haha statusverhogend werkt het.... Nieuwe helden voor een nieuwe generatie schoffies van 5 à 6 jaar oud die tot 10 uur s avonds op straat zwerven...leve Mederland. Insert sarcasme
- GTRene
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
@ Rico;
Mee eens hoor, niet directief en correctief gedrag door ouders geeft spoiled brags..........
Kids op straat knallen en niet meer naar omkijken, daar kan je in het geheel niet directief en correctief zijn. Straat schoften dus met eigen regels en "speelveld".................anarchisme in de praktijk............
Soort van overtreffende "trap" ( letterlijk en figuurlijk in dezen)
Waarvan akte op het voetbalveld.
Mee eens hoor, niet directief en correctief gedrag door ouders geeft spoiled brags..........
Kids op straat knallen en niet meer naar omkijken, daar kan je in het geheel niet directief en correctief zijn. Straat schoften dus met eigen regels en "speelveld".................anarchisme in de praktijk............
Soort van overtreffende "trap" ( letterlijk en figuurlijk in dezen)
Waarvan akte op het voetbalveld.
- RVV
Ik was 8 jaar, we hebben het over 1979, in de straat achter ons woonde een een Marokaanse man, op een dag kwam zijn gezin naar Nederland. 3 leeftijdgenootjes.. Als 8 jarige vind je dat leuk want 3 nieuwe "vriendjes" in de straat. Rasicme was me vreemd (nog steeds trouwens) want mijn grootste schoolkameraad was ook een Marokaanse jongen (Hamid). Hamid woonde al sinds zijn geboorte in Nederland en was op zijn kleurtje na voor mij ook gewoon Nederlands. Dus toen die 3 Marokaanse jochies kwamen zag ik die ook zo. Nederlands konden die Jochies nog niet praten maar met handen en voeten redden kinderen zich toch wel? Alleen ging het bij deze jochies wat anders... Al snel begonnen ze een waar terreur gedrag te vertonen. Pakten spullen af can buurtvriendjes. Toen ze een keer mijn fiets wilde inpikken (niet stelen, maar om een rondje om op te fietsen) was ik het daar niet mee eens. Want je was zomaar een halve dag je fiets kwijt. Toen kreeg ik ik van de oudste een keukenmes onder mijn neus gedrukt. Ik was toen niet heel erg onder de indruk en liep met mijn fiets weg om wat Frans gefoeter achter me aan te horen. Ach je maakte je er niet zo druk om, maar normaal vond je het ook niet. Later maakte het wel indruk op mij. Die kinderen zwierven altijd op straat.. Veel overlast in de buurt, ( en ja ik flikte ook genoeg kattekwaad geintjes uit) maarja veel werd er in die tijd niet mee gedaan....
Wat ik wil zeggen..... Die kinderen van toen zijn de ouders van de huidige generatie die het geen probleem vind om een vrijwilliger op zaterdag aan het veld het licht uit de ogen te schoppen.
E
Wat ik wil zeggen..... Die kinderen van toen zijn de ouders van de huidige generatie die het geen probleem vind om een vrijwilliger op zaterdag aan het veld het licht uit de ogen te schoppen.
E
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Bekende van me is zelf allochtoon, komt uit het midden Oosten.... nu uitsmijter in de horeca in de randstad (naast een baan in de IT). Als je hem hoort praten over Marokkanen.... (terwijl hij zelf allochtoon is dus), daar zijn wij nog lieverdjes bij wat wij roepen.
Grootste tuig op aarde aldus hem.
Was gister nog een artikel aan het lezen over die grensrechter. Op hetzelfde moment zo'n SIRE spotje op de radio, over tolerantie. Iedereen kent het spotje wel....
Tja, goed en idealistisch iets maar het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. 'Zij' tolerant, ik ook tolerant. 'Zij' niet tolerant, dan ik ook zeker niet. Oog om oog, tand om tand.... wat mij betreft. Geen genade voor zulk uitschot. Geldt overigens ook voor kaaskoptuig (voetbalhooligans ed.). Gelijke monniken, gelijke kappen. Even hard aanpakken.

Was gister nog een artikel aan het lezen over die grensrechter. Op hetzelfde moment zo'n SIRE spotje op de radio, over tolerantie. Iedereen kent het spotje wel....
Tja, goed en idealistisch iets maar het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. 'Zij' tolerant, ik ook tolerant. 'Zij' niet tolerant, dan ik ook zeker niet. Oog om oog, tand om tand.... wat mij betreft. Geen genade voor zulk uitschot. Geldt overigens ook voor kaaskoptuig (voetbalhooligans ed.). Gelijke monniken, gelijke kappen. Even hard aanpakken.
- alt
Onze regenten voetballen al een eeuw niet meer, die laten hun kinderen hockeyen.
Dus probleem opgelost, na wat stille tochten en kaarsjes branden en roepen hoe erg dat was.( let op, zij praten altijd in de verleden tijd).
Na de val van de Berlijnse muur, kwamen de studies uit het Oostblok.
Een van de studies die mij is bij gebleven is een studie over hoe mensen zich gedragen in oorlogsomstandigheden.
Stalin heeft miljoenen mensen laten deporteren, die te voet duizenden kilometers hebben moeten lopen, als straf.
Wie de groep niet kon bijhouden, werd doodgeschoten.
Het onderzoek ging over, of er destijds mensen waren die hun eigen leven in de weegschaal die mensen hielpen die niet meer verder konden lopen.
Deze mensen werden als zij achterop kwamen ook dood geschoten.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat mensen altijd mensen waren die dat risico wilden lopen en mensen die dat onder geen beding deden.
Vindt dat je dit ook van toepassing is op deze "nederlanders".
Kijk naar Parijs Dakar wat er gestolen werd door de inboorlingen.
Zie de Dakar in Zuid Amerika hoe behulpzaam de Zuid Amerikanen zijn.
Dus probleem opgelost, na wat stille tochten en kaarsjes branden en roepen hoe erg dat was.( let op, zij praten altijd in de verleden tijd).
Na de val van de Berlijnse muur, kwamen de studies uit het Oostblok.
Een van de studies die mij is bij gebleven is een studie over hoe mensen zich gedragen in oorlogsomstandigheden.
Stalin heeft miljoenen mensen laten deporteren, die te voet duizenden kilometers hebben moeten lopen, als straf.
Wie de groep niet kon bijhouden, werd doodgeschoten.
Het onderzoek ging over, of er destijds mensen waren die hun eigen leven in de weegschaal die mensen hielpen die niet meer verder konden lopen.
Deze mensen werden als zij achterop kwamen ook dood geschoten.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat mensen altijd mensen waren die dat risico wilden lopen en mensen die dat onder geen beding deden.
Vindt dat je dit ook van toepassing is op deze "nederlanders".
Kijk naar Parijs Dakar wat er gestolen werd door de inboorlingen.
Zie de Dakar in Zuid Amerika hoe behulpzaam de Zuid Amerikanen zijn.
- SvB
Mijn zoon voetbalt al vanaf zijn 5e bij een Katholieke vereniging en eigenlijk altijd in de selectie.
Laatste paar jaren iedere keer gezeik met het elftal waar ook een aantal "Besnedenlanders" inzitten.
De trainer en de rest van de vereniging konden/kunnen de mannen niet de baas.
Mijn zoon gaat het echt om het spelletje en baalde hier enorm van.
Begin van dit seizoen is die dan ook naar een andere vereniging overgestapt waar die weer met veel plezier voetbalt.
In dit elftal is het leerniveau van de mannen ook een stuk hoger, HAVO en hoger, dit merk je echt vind ik.
Mannen hebben een hele andere mentaliteit met wederzijds respect.
Ik ga nog steeds met veel plezier naar zijn elftal kijken en hoop het nog lang te blijven doen.
Laatste paar jaren iedere keer gezeik met het elftal waar ook een aantal "Besnedenlanders" inzitten.
De trainer en de rest van de vereniging konden/kunnen de mannen niet de baas.
Mijn zoon gaat het echt om het spelletje en baalde hier enorm van.
Begin van dit seizoen is die dan ook naar een andere vereniging overgestapt waar die weer met veel plezier voetbalt.
In dit elftal is het leerniveau van de mannen ook een stuk hoger, HAVO en hoger, dit merk je echt vind ik.
Mannen hebben een hele andere mentaliteit met wederzijds respect.
Ik ga nog steeds met veel plezier naar zijn elftal kijken en hoop het nog lang te blijven doen.