VW Golf GTI vervangen. But what to choose?

Dit is ons algemene autoforum.
Gino

Re: VW Golf GTI vervangen. But what to choose?

Bericht door Gino » 07 dec 2012, 13:16

Jeroen K. schreef:
Downforce Hans schreef:Wij gingen vorig jaar bij Pietersen in Rotterdam naar zo`n cadillac cts-v kijken, zo ding met een zr1 blok.
Mochten we alleen een proefrit maken als we zeker zouden weten als we hem zouden kopen, zelfs een kop koffie kon er niet vanaf......tja dan niet.........
wil niet veel zeggen hoor, maar dat doet elke dealer. het is gewoon ruk als je een auto's moet rangeren en mensen gewoon komen proberen en dan uiteindelijk zeggen ja nu de prijs. wij doen dat gemakkelijk wij hebben het eerst over de prijs. hebben we wat de prijs betreft een deal dan word de auto tevoorschijn gehaald en kan men proefrijden. verder niks mis mee.... anders heb jij als dealer ongeloofelijk veel werk voor nix gedaan terwijl men anderen had kunnen helpen...... kop koffie kan je hier dan wel altijd krijgen ;) :P
Ik weet niet of het met een auto uit de hogere prijsklasse anders werkt, maar mijn ervaring is dat na een telefoontje of bezoekje vooraf de auto waar ik interesse heb klaar staat. Kopietje van het rijbewijs en de sleutels worden overhandigd waarna ik op m'n gemak een uur of wat kan gaan rijden. Wat is het nut van een partij banden schoppen en onderhandelen over een prijs als je niet weet of de auto in kwestie je wel bevalt?

Laat het product je maar overtuigen, over de prijs hebben we het later wel. Lijkt me de enige juiste instelling voor een verkoper, en ik heb zelden anders meegemaakt...

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 dec 2012, 13:20

Fernando schreef:
Jeroen K. schreef:
Downforce Hans schreef:Wij gingen vorig jaar bij Pietersen in Rotterdam naar zo`n cadillac cts-v kijken, zo ding met een zr1 blok.
Mochten we alleen een proefrit maken als we zeker zouden weten als we hem zouden kopen, zelfs een kop koffie kon er niet vanaf......tja dan niet.........
wil niet veel zeggen hoor, maar dat doet elke dealer. het is gewoon ruk als je een auto's moet rangeren en mensen gewoon komen proberen en dan uiteindelijk zeggen ja nu de prijs. wij doen dat gemakkelijk wij hebben het eerst over de prijs. hebben we wat de prijs betreft een deal dan word de auto tevoorschijn gehaald en kan men proefrijden. verder niks mis mee.... anders heb jij als dealer ongeloofelijk veel werk voor nix gedaan terwijl men anderen had kunnen helpen...... kop koffie kan je hier dan wel altijd krijgen ;) :P
Wat is er ruk aan als mensen na een proefrit over de prijs willen babbelen?
dat is niet ruk tuurlijk mogen ze over de prijzen babbellen, doen wij alleen voordat we de auto van boven gaan halen voor een proefrit, anders ben je zo een uur kwijt aan pakken en aan terug zetten zonder resultaat...

Fernando

Bericht door Fernando » 07 dec 2012, 13:33

Wat dat betreft sluit ik me volledig bij Gino aan, het is natuurlijk van de zotte dat je eerst over de prijs onderhandelt en vervolgens een proefrit krijgt. Want wat als dat ding nou niet bevalt?

allen

Bericht door allen » 07 dec 2012, 13:48

Jeroen K., verkopers met jouw mentaliteit leveren bij mensen als ik geen verkopen op. Als ik kom proefrijden is dat omdat ik een auto serieus in overweging neem. Een auto is geen zakje drop die je weg pleurt als de smaak niet blijkt te bevallen.
In mijn geval heeft de dealer alle moeite gedaan om me in een paar verschillende modellen te laten rijden. Dat heeft ze een order opgeleverd.

Als een bedrijf verwacht dat een klant komt smeken om z'n hard verdiende geld daar te mogen storten voor een stuk blik, dan mag deze nog weleens achter z'n oren krabben.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 dec 2012, 13:55

Fernando schreef:Wat dat betreft sluit ik me volledig bij Gino aan, het is natuurlijk van de zotte dat je eerst over de prijs onderhandelt en vervolgens een proefrit krijgt. Want wat als dat ding nou niet bevalt?
Als je dat in Apeldoorn doet heb je al een contract getekend die je alleen met dreiging van een advocaat nog kunt ontbinden. :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2012, 13:58

Dennis Cavallino schreef:
Fernando schreef:Wat dat betreft sluit ik me volledig bij Gino aan, het is natuurlijk van de zotte dat je eerst over de prijs onderhandelt en vervolgens een proefrit krijgt. Want wat als dat ding nou niet bevalt?
Als je dat in Apeldoorn doet heb je al een contract getekend die je alleen met dreiging van een advocaat nog kunt ontbinden. :lol:
Haha toevallig bij, (shit ben de naam kwijt)
Ow nee was Jonker in Hoevelaken, oplichters.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 dec 2012, 14:59

Ik doe dat anders geregeld, eerst onderhandelen over de prijs, dan kijken rijden en eventueel kopen. Huidige auto stond aan de andere kant van het land. Ga niet 200+km heen en 200+km weer terug voor de lol.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2012, 16:48

Dat gedoe met die proefritten is mijn schuld denk ik ...

Maar serieus snap prima dat proefrit lastig wordt. Eerst over prijs eens worden en dan pas rijden lijkt me prima voorbehoud. We willen allemaal andersom maar dat is anno 2012 niet meer zo logisch helaas.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 07 dec 2012, 17:21

Macboy schreef:Dat gedoe met die proefritten is mijn schuld denk ik ...

Maar serieus snap prima dat proefrit lastig wordt. Eerst over prijs eens worden en dan pas rijden lijkt me prima voorbehoud. We willen allemaal andersom maar dat is anno 2012 niet meer zo logisch helaas.
Beetje onzin. Zo goed zijn de auto verkopen niet, dus de dealers hebben de kopers niet voor het uitzoeken... Ik snap wel dat een dealer wat achterdochtig is als iemand belt voor een proefrit in een GTI, RS of QV oid, maar als je langs bent geweest en hebt aangegeven dat je serieuze interesse hebt en dan nog eens na belt, dan mogen ze toch wel eens in actie komen. Bij VW was dat overigens ook zo, bij Alfa iets anders, die QV is dan ook bij een dealer 100km verderop besteld die wel meewerkte...

Zo, nu weer ontopic, is die RS nu al besteld of niet :)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 dec 2012, 17:39

dan gaat het niet door, dat is simpel maar dat je niet erna gaat onderhandelen en er achter komt dat het niet uitkomt voor beide partijen, zowel en bevalt niet dan dikke pech voor de dealer, ik zou het als ik eigen bedrijf heb totaal niet anders doen met proefritten, spaard een boel tijd

komt mede ook door al het internet, mensen gaan in de buurt opzoek naar zo'n auto, proefrijden om te weten of het een auto is die zal bevallen en gaan dan opzoek naar een veel goedkopere aan de andere kant van het land, als je eerst onderhandeld weet je of het serieus is of niet...

Snipe

Bericht door Snipe » 07 dec 2012, 17:44

Tja, de dealers verdienen natuurlijk allemaal bakken met geld dus ze hoeven geen moeite te doen voor een klant. Ik zou bij een bedrijf waar ze zo moeilijk doen alleen in geen 100 jaar een auto kopen. Graag of niet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 dec 2012, 17:49

Moet er wel bij zeggen (als aanvulling op mijn vorige reactie) dat het initiatief van mijn kant kwam. De verkoper had liever dat ik langs zou komen etc, etc. Daar had ik zelf geen trek in... Dus toen op die manier eruit gekomen. Mij maakt het niet veel uit, als het maar vrijblijvend is. Dan is de volgorde mij om het even. Maar ik teken iig niets, vooraf.

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2012, 18:12

Ik kan Jeroen zijn verhaal op zich wel begrijpen.
Alleen ligt dan aan de situatie.

Jeroen werkt bij Fiat ?
Als je bij een dealer werkt die 15 - 20 auto's per dag moet verkopen om de targets te behalen, begrijp ik dat het druk is met veel auto's en weinig marge en ga je het efficiënter proberen te regelen waardoor je wat makkelijker veel volume aan kan.

Maar zodra het wat meer premium wordt, verwacht je ook een behandeling die daarop is afgestemd.
Dus meer tijd voor de klant, en meer werken naar de behoefte van de klant.

Als je als Fiat dealer 20 basic Fiat 500tjes moet draaien voor bedrijven , en weet ik het wat. En er komt een oude mevrouw die wellicht nr 21 wil kopen, dan kan ik me voorstellen dat deze mevrouw meegetrokken wordt in de dagelijkse routine / werkwijze van dit bedrijf en dan kan de volgorde die deze vrouw in gedachte had wellicht wat aangepast worden.

Maar goed, ben je een goede verkoper. Dan breng je dit met tact en dmv duidelijke communicatie zou je een beroep kunnen doen op de redelijkheid van deze mevrouw door uit te leggen dat de leen fiat behoorlijk drukbezet is en om de druk wat te verlichten deze andere werkwijze toegepast wordt. En dat dit ook in het voordeel is van mevrouw, want kom je uit de prijs, dan is de leenauto ook per direct beschikbaar.

Ik lul maar wat.
Maar kan het me voorstellen.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 dec 2012, 18:24

Op de ontopic vraag even reageren. Nee, de RS heb ik nog niet besteld. Wacht nog steeds op inruilbod.

Mbt de Lancer: gave auto, maar niet mijn ding. Heb geen klik met die auto, hoe snel en bruut deze ongetwijfeld ook rijdt.

Mbt de dealer: wat ik niet begrijp is dat je niet serieus genomen wordt voor een Giulietta QV terwijl je in een BMW 130i of GTI komt aanrijden. Ik laat dat de verkoper dat ook altijd weten. Om kaf van koren te scheiden. Werkt dus niet altijd.

Overigens ben ik over het traject bij Renault dealer in Gorinchem (VKV) tot heden erg tevreden (op wachten op inruilbod na). Het zijn liefhebbers daar, heb bijna 2 uur staan kleppen over de RS, GTI en andere auto gerelateerde zaken. Proefrit zonder moeite. Zo kan het dus ook.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 dec 2012, 20:31

proefrit in een nieuwe auto is anders dan occasion, want een nieuwe hebben we gewoon altijd buiten staan, occassions staan hoog en droog ;)

en jammer van de evo dat leek mij wel geschikt, subaru STI anders?

sitechris

Bericht door sitechris » 07 dec 2012, 21:21

Ik ga toch lichtjes twijfelen aan die EVO. Hij is wel erg bruut. Ik houd hem toch even in achterhoofd als ik er met de Megane en OPC niet uitkom. Dan kan het nooit kwaad om eens naar Zwaag af te reizen. Weet iemand 1-2-3 wat de prijs is met BPM en BTW? 32500 klinkt mooi, maar dan ben je er nog niet natuurlijk.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 dec 2012, 23:16

sorry was me neit opgevallen dat ie ex ex was, stuurde hem ff snel als voorbeeld op werk, de volgende is wel op nl kenteken...

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 4490000000

sitechris

Bericht door sitechris » 08 dec 2012, 20:29

Eerste inruilbod op de GTI is binnen. Een erg goed bod van VKV. Volgende week ga ik er naar toe, mijn vriendin gaat mee en we gaan er nog een keertje in rijden. Als mijn vriendin met de auto kan leven ga ik onderhandelen. Lees: tekenen.

Ben vandaag ook bij de Opel dealer geweest en offerte laten opstellen voor de OPC. Volgend jaar komt er weer 1000 euro bij (BPM), dus die auto gaat met wat opties al richting de 50k. Dat vind ik net wat teveel van het goede.

wjn

Bericht door wjn » 08 dec 2012, 22:13

sitechris schreef:Eerste inruilbod op de GTI is binnen. Een erg goed bod van VKV. Volgende week ga ik er naar toe, mijn vriendin gaat mee en we gaan er nog een keertje in rijden. Als mijn vriendin met de auto kan leven ga ik onderhandelen. Lees: tekenen.
Kijk, zo moet je idd handelen.

Zo deed ik het ook. Auto gezien (Beetle), mooie kar, vrouw mee voor de proefrit, auto o.k., deze opties moeten erin (xenon en zo), welke kleur wil jij, tekenen ;)

sitechris

Bericht door sitechris » 09 dec 2012, 08:43

De kleur heb ik al bepaald. Metaallak wit met zwarte velgen. Maar ik twijfel tussen 18 en 19 inch wielen. 19 inch look better, maar hij zit op het randje van hard/te hard dan. Met 18 inch is het net wat soepeler.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 dec 2012, 09:36

Volgens EVO was 18 inch qua rijden de betere keus. De duurtester aldaar is tussendoor van 19 naar 18 inch gegaan en dat maakte de auto een stuk comfortabeler en levendiger. Ik weet niet of je al met beide maten hebt kunnen rijden? Anders zou dat denk ik het beste vergelijk opleveren. :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 09 dec 2012, 11:09

sitechris schreef:De kleur heb ik al bepaald. Metaallak wit met zwarte velgen. Maar ik twijfel tussen 18 en 19 inch wielen. 19 inch look better, maar hij zit op het randje van hard/te hard dan. Met 18 inch is het net wat soepeler.
18" idd, komen de remmen ook beter in uit.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 dec 2012, 11:44

Ik had ook 19 onder de Golf R dat was prima zeker niet te hard!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 dec 2012, 12:20

Volgens mij zit er aardig wat verschil tussen het onderstel van een Golf R en een Megane met Cup chassis. :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2012, 12:48

zal er ook aan liggen welk merk/type banden je gebruikt (soort sidewall sterkte e.d.) en of hoe hard je de banden pompt.

Plaats reactie