In welvaart land Nederland? Houd op man.dvh schreef: Maar deze bedragen zijn niet op te brengen voor de meesten.
Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?
-
Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb
- Robin_NL
Ja man.Doe ff normaal man.Ruben schreef:In welvaart land Nederland? Houd op man.dvh schreef: Maar deze bedragen zijn niet op te brengen voor de meesten.

*steekt chocoladesigaret aan met Monopoly briefje van 10000 en gelooft 't wel*

- stefan740
Het wordt in ieder geval tijd om mijn eigen zorgverzekering af te gaan sluiten, kan zomaar 400 euro per maand schelen. OV jaarkaart opheffing, sociaal leenstelsel en langstudeerboete mis ik gelukkig.
Ik ben wel tevreden
Ik ben wel tevreden

-
Inmiddels afgestudeerd Stefan?
- stefan740
Ik heb nog wel 2 jaartjes nodig 

-
- Martijn_bmw
wees blij dat je dat nog kan doendvh schreef:Als dit écht doorgaat dan zorg ik dan mijn inkomsten per 2014 een stuk lager zijn.
Vriendin op de loonlijst tegen minimumloon, zodat de premie 20,- blijft.
En dan zie ik wel wat ik met de rest doe.. op de BV oppotten en zelf je hypotheek financieren ofzo.
Een ding is zeker, ik ga hier niet aan meedoen.
Maar zolang er geen meerderheid is in de 1ekamer.. kan dit gezien de tegenwind van alle andere partijen niet doorkomen in deze vorm.
Laten we hopen dat dat zo blijft..............

degene in loondiest die tussen de 1 en 2 keer modaal verdiend is het meeste de LUL... 3x raden in welke groep ik zit

- Robin_NL
Frank Boeijen groep?Martijn_bmw schreef:wees blij dat je dat nog kan doendvh schreef:Als dit écht doorgaat dan zorg ik dan mijn inkomsten per 2014 een stuk lager zijn.
Vriendin op de loonlijst tegen minimumloon, zodat de premie 20,- blijft.
En dan zie ik wel wat ik met de rest doe.. op de BV oppotten en zelf je hypotheek financieren ofzo.
Een ding is zeker, ik ga hier niet aan meedoen.
Maar zolang er geen meerderheid is in de 1ekamer.. kan dit gezien de tegenwind van alle andere partijen niet doorkomen in deze vorm.
Laten we hopen dat dat zo blijft..............
degene in loondiest die tussen de 1 en 2 keer modaal verdiend is het meeste de LUL... 3x raden in welke groep ik zit![]()
:banging:
- GTRene
-
- Auto: Etron GT
Auw, dit gaat veel pijn doen. Ik dacht dat ik al genaaid werd omdat mijn werkgever een zorgverzekering voor mij afsluit in de VS met 100% dekking wereldwijd en ik daarnaast nog verplicht ben om mijn Nederlandse verzekering te blijven betalen á €100,- per maand. Met de huidige plannen gaat mijn premie ook wel richting €300 á €400 per maand oplopen...
- Macboy
Ik vind het regeringsplan op vrijwel alle vlakken subliem. Geweldig en doordacht. Zeer gebalanceerd en gemotiveerd vanuit een juist hart. Snap het gezeur niet zo eerlijk gezegd. Zijn groepen die meer moeten betalen maar dat is de groep die ook aardig goed verdient.
Nu kunnen ze opeens niet meer 5x per jaar op vakantie
Nee echt serieus een van de beste regeringsplannen die ik ooit heb gelezen. Nu hopen dat ze het 4 jaar volhouden en dan hebben we weer een rijker Nederland. Kunnen ze het daarna weer een beetje goedmaken.

Nee echt serieus een van de beste regeringsplannen die ik ooit heb gelezen. Nu hopen dat ze het 4 jaar volhouden en dan hebben we weer een rijker Nederland. Kunnen ze het daarna weer een beetje goedmaken.
- daNpy
Macboy schreef:Ik vind het regeringsplan op vrijwel alle vlakken subliem. Geweldig en doordacht. Zeer gebalanceerd en gemotiveerd vanuit een juist hart. Snap het gezeur niet zo eerlijk gezegd. Zijn groepen die meer moeten betalen maar dat is de groep die ook aardig goed verdient.

Vooral die laatste zin

Laatst gewijzigd door daNpy op 31 okt 2012, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sjoerd
Ik denk er ook zo over.Macboy schreef:Ik vind het regeringsplan op vrijwel alle vlakken subliem. Geweldig en doordacht. Zeer gebalanceerd en gemotiveerd vanuit een juist hart. Snap het gezeur niet zo eerlijk gezegd. Zijn groepen die meer moeten betalen maar dat is de groep die ook aardig goed verdient.
1 ding wisten we voor de verkiezing al; iedereen levert koopkracht in. De zorgpremie (en HRA) hakken er flink in, als het echter (deels) gecompenseerd wordt dan valt het allemaal mee.
Waar Nederland nu het meest gebaat bij is is stabiliteit. Ik denk dat dit nu wel gaat komen. We moeten als land nu stappen maken.
- dvh
Edit: http://www.zie.nl/video/algemeen/We-heb ... nz2j1frjj9
Ik blijf hem toch nog ( een beetje ) geloven.. We zullen zien..
Ik blijf hem toch nog ( een beetje ) geloven.. We zullen zien..
Laatst gewijzigd door dvh op 31 okt 2012, 21:53, 4 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Ergens snap ik Ruben en Macboy wel als je onder welvaart verstaat dat we allemaal een fatsoenlijk dak boven ons hoofd hebben, allemaal verzekerd zijn van ongeveer dezelfde zorg, allemaal ons natje en droogje hebben, en zelfs allemaal een tv, auto, laptop, mobieltje en dergelijke.
Dan hebben we in vergelijking met een groot deel van de wereld niet te klagen.
Maar zoals dvh ook al zegt, als dit zo doorgaat duurt het niet lang meer en komen er steeds meer mensen onder de armoedegrens, natuurlijk hebben ze die opgetrokken om de cijfers wat rooskleuriger te maken. Als het zo doorgaat krijgen we hier binnen afzienbare tijd echt veel mensen die het niet meer redden, afgelopen jaar zijn die cijfers ook explosief gestegen, ook steeds meer mensen met huurachterstanden en andere schulden bij bv energiemaatschappijen, als dit niet veranderd zullen deze mensen zonder energie en/of zonder een dak boven hun hoofd zitten.
Dan hebben we in vergelijking met een groot deel van de wereld niet te klagen.
Maar zoals dvh ook al zegt, als dit zo doorgaat duurt het niet lang meer en komen er steeds meer mensen onder de armoedegrens, natuurlijk hebben ze die opgetrokken om de cijfers wat rooskleuriger te maken. Als het zo doorgaat krijgen we hier binnen afzienbare tijd echt veel mensen die het niet meer redden, afgelopen jaar zijn die cijfers ook explosief gestegen, ook steeds meer mensen met huurachterstanden en andere schulden bij bv energiemaatschappijen, als dit niet veranderd zullen deze mensen zonder energie en/of zonder een dak boven hun hoofd zitten.
-
Ik heb altijd VVD gestemd, maar dit zorgpremie verhaal is echt te gek voor woorden. Inkomensafhankelijk, maar als je echt veel munten verdient dan is er een bovengrens van 482,-. Volgens mij hebben sommige mensen nog niet door dat ze hierdoor maandelijks ca 8% gaan inleveren. Als je als gezin ineens 600 Euro per maand extra gaat betalen, dan is dat gewoon bizar. Zeker als je weet dat het voor de schatkist nul oplevert. Nivellering kan geen kwaad, maar wel graag met normale percentages/bedragen.
-
Het graaien, sorry verhogen van allerlei belastingen/zorgkosten, is alleen maar om een corrupt systeem in stand te houden. IPV daar iets aan te doen doen ze lekker mee met het leegroven van de burger.
Schandalig
Schandalig
- GTRene
klopt...en zelfs de VVD doet daar aan mee, of althans bepaalde leden...
en hoe meer dat doen hoe sneller de emmer leeg loopt...dan kun je zaken wel vehogen door allerlei belastingen oid, maar dan komt de onderkant niet meer mee op den duur (scheef)
zie deze VVD man...deze is dan gepakt, nouja gepakt is ie niet, hij moet alleen het teveel aan hem betaalde 120.000,-euro teug betalen (wachtgeld blabla>>
dat is dan alleen door dat deze gepakt is...de meesten komen met veel weg en hoe meer het doen , afijn jullie snappen het denk.
http://www.nu.nl/politiek/2946801/oud-w ... terug.html

je zou toch denken dat die heren genoeg geld binnen harkten...
shame on them.
en hoe meer dat doen hoe sneller de emmer leeg loopt...dan kun je zaken wel vehogen door allerlei belastingen oid, maar dan komt de onderkant niet meer mee op den duur (scheef)
zie deze VVD man...deze is dan gepakt, nouja gepakt is ie niet, hij moet alleen het teveel aan hem betaalde 120.000,-euro teug betalen (wachtgeld blabla>>
dat is dan alleen door dat deze gepakt is...de meesten komen met veel weg en hoe meer het doen , afijn jullie snappen het denk.
http://www.nu.nl/politiek/2946801/oud-w ... terug.html
en dat is al de zoveelste VVD'r die in opspraak komt van oplichting e.d.UTRECHTSE HEUVELRUG - Oud-wethouder Stan Klijnhout (VVD) van de gemeente Utrechtse Heuvelrug heeft ruim 121.000 euro aan te veel ontvangen wachtgeld aan de gemeente terugbetaald.
Het onderzoek van het Openbaar Ministerie tegen de ex-wethouder wegens valsheid in geschrifte loopt nog.
Dat heeft een woordvoerster van de gemeente woensdagmorgen bekendgemaakt. In juni van dit jaar bleek dat Klijnhout na zijn periode als wethouder neveninkomsten had verzwegen. Daardoor kreeg hij jaarlijks 26.000 euro te veel wachtgeld uitgekeerd. De gemeente deed aangifte.
Klijnhout was wethouder van 2002 tot eind 2005. Hij kreeg van 2006 tot oktober 2009 wachtgeld. Hij is ook directeur van het Marechausseemuseum in Buren en verzweeg dat hij in de wachtgeldperiode een salarisverhoging kreeg. Op grond daarvan had zijn wachtgeld aangepast moeten worden.
Klijnhout is teruggetreden als VVD-raadslid toen de affaire aan het licht kwam. Hij liet toen weten dat hij het ''ten diepste betreurde'' dat hij de gemeente, de raad of de politiek in het algemeen door zijn verzuim in een
je zou toch denken dat die heren genoeg geld binnen harkten...
shame on them.
- Tristan
Lees nergens een compensatie. Ja, de belastingschijf gaat van 52% naar 49%. Nou, poe poe....Sjoerd schreef:
1 ding wisten we voor de verkiezing al; iedereen levert koopkracht in. De zorgpremie (en HRA) hakken er flink in, als het echter (deels) gecompenseerd wordt dan valt het allemaal mee.
Heb geen probleem mee om koopkracht in te leveren, maar zie nergens in de plannen terug dat dit de economie zal stimuleren. Alleen dat het begrotingstekort wordt verkleind.
-
OnlineLuco
Nog steeds een tekort dus, dus we zijn er nog lang niet.Tristan schreef:Lees nergens een compensatie. Ja, de belastingschijf gaat van 52% naar 49%. Nou, poe poe....Sjoerd schreef:
Heb geen probleem mee om koopkracht in te leveren, maar zie nergens in de plannen terug dat dit de economie zal stimuleren. Alleen dat het begrotingstekort wordt verkleind.
- Petrolhead Tom
Komop Luco je verwacht toch niet dat ze dat gigantische tekort in een begroting wegpoetsen?Luco schreef:Nog steeds een tekort dus, dus we zijn er nog lang niet.Tristan schreef:Lees nergens een compensatie. Ja, de belastingschijf gaat van 52% naar 49%. Nou, poe poe....Sjoerd schreef:
-
OnlineLuco
Dat zeg ik toch ook niet, ik constateer alleen dat er nog steeds een tekort is, mede omdat ze alleen maar een lastenverzwaring doorvoeren en er bijna niks bezuinigd wordt.
Ow ja het volk moet bezuinigen, de overheid natuurlijk niet, nou een nieuwsflash, met het volk uitwringen los je het begrotingstekort never/nooit op, daarvoor zullen ze de hand in eigen boezem moeten steken en dat zie ik niet gebeuren.
Ow ja het volk moet bezuinigen, de overheid natuurlijk niet, nou een nieuwsflash, met het volk uitwringen los je het begrotingstekort never/nooit op, daarvoor zullen ze de hand in eigen boezem moeten steken en dat zie ik niet gebeuren.
- wjn
De groep die inlevert zit tussen modaal en 2x modaal, cq. de werkende massa.Macboy schreef:Ik vind het regeringsplan op vrijwel alle vlakken subliem. Geweldig en doordacht. Zeer gebalanceerd en gemotiveerd vanuit een juist hart. Snap het gezeur niet zo eerlijk gezegd. Zijn groepen die meer moeten betalen maar dat is de groep die ook aardig goed verdient.
De echte "veel" verdieners blijven buiten schot door de belastingverlaging. Ook ministers en kamerleden komer er relatief gunstig vanaf door het plafond wbt zorgpremie ruim onder hun salaris te leggen.
Daar heb ik problemen mee.
Ik denk dat als je gaat rekenen als twee verdieners met kinderen, dat je evenveel achteruit gaat / inlevert als één van beiden stopt met werken. Minder zorgpremie, geen kinderopvang betalen, diverse subsidies binnen handbereik.
Dan ga je alsnog achteruit, maar dan wel met voordelen voor jezelf / je gezin.
- Robertdj
Ik verdien rond modaal, maar van mijn 5 vakanties blijf je af!Macboy schreef:Ik vind het regeringsplan op vrijwel alle vlakken subliem. Geweldig en doordacht. Zeer gebalanceerd en gemotiveerd vanuit een juist hart. Snap het gezeur niet zo eerlijk gezegd. Zijn groepen die meer moeten betalen maar dat is de groep die ook aardig goed verdient.
-
Ik vind het niet eens zo'n slecht idee.wjn schreef: Ik denk dat als je gaat rekenen als twee verdieners met kinderen, dat je evenveel achteruit gaat / inlevert als één van beiden stopt met werken. Minder zorgpremie, geen kinderopvang betalen, diverse subsidies binnen handbereik.
Dan ga je alsnog achteruit, maar dan wel met voordelen voor jezelf / je gezin.