Tom schreef:Creditcard vind ik erg handig voor internetaankopen en in het buitenland. Ook fijn gevoel om achter de hand te hebben (ooit meegemaakt: geen cash bij en pinpas werkte niet nadat ik 60 liter benzine had getankt in duitsland..). Bij mij boeken ze eind van de maand het volledig openstaande bedrag van m'n rekening af. Kost mij dus alleen twee tientjes ofzo per jaar voor de kaart zelf.
+1
Zo gaat het bij mij ook, nu is het wel zo`n 5 jaar geleden dat ik voor het laatst gebruik heb gemaakt van die kaart, dus veel kosten heb ik er ook niet aan, en altijd iets achter de hand.......
Elise schreef:Als je vroegah een creditkaart had, dan werd iedere maand het volledige openstaande bedrag van je lopende rekening afgeschreven.
Bij de laaste aanvraag die wij deden voor een mastercard (al weer een jaar of 8 geleden) kreeg je een mooi formulier waarop je kon aangeven hoeveel procent je per maand wilde afbetalen. De keuzes waren 25%, 50% en 75% uit mijn hoofd.....maar 100% stond standaard niet als mogelijkheid op het formulier, dat moesten we speciaal navragen.
En daar zit hem de kneep..... zo zadelen ze je automatisch met een lening op....die bij het BKR geregistreerd wordt.
Als dat zou kloppen had ik dus nooit een kaart genomen, ik heb er eentje, en die wordt bij gebruik einde maand 100% afbetaald.
Mij gaan ze niet met een lening opzadelen, er wordt afgelost en wel binnen 4 weken............als je dit als consument niet kunt, dan moet het verboden worden om een dergelijke kaart te bemachtigen.
Ze controleren bij aanvraag van een CK direct of en hoeveel kredietwaardigheid je hebt, daarmede wordt bepaald 1; kom je überhaupt in aanmerking voor een CK, 2; wat is je maximale bestedingslimiet........
Als ik in Dubai ben staat het ding op minimaal €50K.......