BMW 528i -> De boot is dood! Lang leve de boot!
- Peric
Re: BMW 528i - Style 5 met RE050
STYLE 5!!

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Vandaag stil komen te staan.
Rook eerst wat zoetige lucht. En zag vervolgens de temperatuur stijgen. Even bij de BP gestopt, kijken of er koelvloeistof bij moest. Kwam er aardig wat vloeistof onder de wagen uit....
Lang verhaal kort, thermostaat bleef dicht zitten.
Thermostaat en -huis vervangen, meteen waterpomp meegepakt, bleek ook multiriem nodig, en de viscokoppeling was ook kaduuk.
Afijn, het rijdt weer. Volgende week draagarmen vervangen, voortrein trilt bij licht remmen en ca 90 km/h.
Eerst nog even uitlaten op CPZ zondag.
Al wel weer 23000 km bijgezet in korte tijd. Elke tank tussen 7,9 en 8,1 L/100km, niet slecht!
Rook eerst wat zoetige lucht. En zag vervolgens de temperatuur stijgen. Even bij de BP gestopt, kijken of er koelvloeistof bij moest. Kwam er aardig wat vloeistof onder de wagen uit....
Lang verhaal kort, thermostaat bleef dicht zitten.
Thermostaat en -huis vervangen, meteen waterpomp meegepakt, bleek ook multiriem nodig, en de viscokoppeling was ook kaduuk.
Afijn, het rijdt weer. Volgende week draagarmen vervangen, voortrein trilt bij licht remmen en ca 90 km/h.
Eerst nog even uitlaten op CPZ zondag.
Al wel weer 23000 km bijgezet in korte tijd. Elke tank tussen 7,9 en 8,1 L/100km, niet slecht!
-
Ai..
Maar hij rijdt weer.
Maar hij rijdt weer.

- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Fantastisch toch zon standkachel: kacheltje aan, ontbijten en gaan.
Niks krabben, niks kou...
Wordt nou toch wel echt tijd voor wintersloffen maar dinsdag eerst nog naar zandvoort !
Niks krabben, niks kou...
Wordt nou toch wel echt tijd voor wintersloffen maar dinsdag eerst nog naar zandvoort !
-
OnlineMartijn_bmw

ik dacht er inderdaad vanochtend aan toen ik stond te krabben

- Arthur
- Auto: Nr.51
Gewoon zo'n vorstbeschermertje (kacheltje) erin flikkeren, verlengsnoer eraan en 's morgens aanzetten als je gaat ontbijten.
- Martin van der Zwaard
Hier nog een. En ik was voordat ik mijn huidige BMW kocht bezig met een 3-serie waar er een op zat van Webasto, met ab en timer. Het is dat die lul toen de prijs ineens 750,- omhoog deed anders had ik die auto gehad en nooit meer hoeven krabbenMartijn_bmw schreef:![]()
ik dacht er inderdaad vanochtend aan toen ik stond te krabbentoen dacht ik nog, zou wel super zijn standkacheltje

- Arthur
Zou je die auto zo lang gehouden hebben dan?

- Martin van der Zwaard
Ik volg een beetje jou trend Arthur 

- Arthur
LOL!! Dan moet je nog vaak krabben!

- Martin van der Zwaard
- GTRene
wat is een garage toch ideaal...
zo'n kachel in je auto lijkt me ook eng/raar
zo'n kachel in je auto lijkt me ook eng/raar

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Carport is ook wel handig... 
- Tim N
- Spijkerhard
Re: BMW 528i - Remmen: tips?
Zo.
Assen weer onveilig gemaakt. Uur of 4 als TT Taxi gespeeld. Veel enthousiaste passagiers met een brede smile op hun gezicht zien uitstappen. Dat zon schip zoo hard de bocht om gaat....
Moest echter halverwege zaterdag stoppen omdatde remmen op waren. Wil er wel wat zwaardere dan standaard opzetten. Iemand tips?
De Ferodo 3000 rammelden nog al op de 325. Op de M3 had ik Carbon Lorainne, die bevielen wel. Is dat ook voor een E39 aan te bevelen?
Assen weer onveilig gemaakt. Uur of 4 als TT Taxi gespeeld. Veel enthousiaste passagiers met een brede smile op hun gezicht zien uitstappen. Dat zon schip zoo hard de bocht om gaat....
Moest echter halverwege zaterdag stoppen omdatde remmen op waren. Wil er wel wat zwaardere dan standaard opzetten. Iemand tips?
De Ferodo 3000 rammelden nog al op de 325. Op de M3 had ik Carbon Lorainne, die bevielen wel. Is dat ook voor een E39 aan te bevelen?
- Knot
Ik zou voor EBC Yellow gaan, had ik op de E39 M5 voor en achter (op ATE/OEM schijven), piept nagenoeg niet, stof is normaal van de wielen te verwijderen en remde prima. Prijs viel ook reuze mee en zitten al aanloopkantjes standaard op de blokken.
- Petrolhead Tom
Misschien een paar extra koude kuchtslangen monteren?
- daNpy
Is het een temperatuur probleem dan?
Of gewoon verhoogde slijtage omdat het materiaal het niet aan kan

- Petrolhead Tom
Ik lees ook dat de remmen op zijn. Maar slijten remmen niet veel harder als ze de temperatuur niet kwijt kunnen? Het helpt natuurlijk altijd om langer door te kunnen rijden.daNpy schreef:Is het een temperatuur probleem dan?
M5 remconversie?

- daNpy
"Race" remmerij moet juist op temperatuur zijn om goed te werken. Boven 500-600 graden.
Als ze te koud blijven schaven ze juist teveel af. Stond laatst een link naar een Engelse website hierover op DF met veel nuttige info mbt trackdays enz.
Als er nog standaard remmen onder de 5 liggen denk ik eerder dat het gewoon slijtage is omdat er meer van de remmen is gevraagd dan waarvoor ze bedoeld zijn
Als ze te koud blijven schaven ze juist teveel af. Stond laatst een link naar een Engelse website hierover op DF met veel nuttige info mbt trackdays enz.
Als er nog standaard remmen onder de 5 liggen denk ik eerder dat het gewoon slijtage is omdat er meer van de remmen is gevraagd dan waarvoor ze bedoeld zijn

- Petrolhead Tom
Nou ja een full race setup is denk ik niet waar Han naar op zoek is. Dat lijkt me niet echt prettig voor dagelijks gebruik. Als je dan gaat kijken naar blokken en schijven beginnen deze meestal te falen omdat ze te warm worden. Daarom de koelslang suggestie.
- daNpy
Nee full race is denk ik ook niet wat Han zoekt, maar er zijn zeker diverse tussen-oplossingen imo.
Zoals EBC, die leveren diverse types blokken.
Zoals EBC, die leveren diverse types blokken.
- GTRene
Ik bestel van de week ook een lijstje met wat onderdelen en kleine zaken voor men kar, o.a. remblokjes rondom.
Altijd heel tevreden geweest over de DS3000 doch de laatste set die ik had/heb is vrij agressief qua rem stof (niet qua rammels oid, dat is nihil )
nu de blokjes op de helft zijn en de schijven ook, stoft het iets harder en bij fors remmen gooit ie eerder met gloeiende stof/ijzer deeltjes wat de lak niet altijd leuk vind, helemaal als je weinig rijd en dus niet snel de auto hoeft te wassen.
ik denk dat er in de EBC blokjes minder ijzer? deeltjes zitten en heb vorig jaar al besloten om de volgende keer voor de EBC blue stuff NDX te gaan, leuke prijs en bevalt velen erg goed, ben dus benieuwd.
Gooi dan ook meteen nwe schijven er op rondom, maar rijd ze eerst wat verder op en dat kan nog wel ff duren trouwens
zag bij de APK van de week dat ik maar zo'n 2.000km gereden heb afgelopen jaar.

Altijd heel tevreden geweest over de DS3000 doch de laatste set die ik had/heb is vrij agressief qua rem stof (niet qua rammels oid, dat is nihil )
nu de blokjes op de helft zijn en de schijven ook, stoft het iets harder en bij fors remmen gooit ie eerder met gloeiende stof/ijzer deeltjes wat de lak niet altijd leuk vind, helemaal als je weinig rijd en dus niet snel de auto hoeft te wassen.
ik denk dat er in de EBC blokjes minder ijzer? deeltjes zitten en heb vorig jaar al besloten om de volgende keer voor de EBC blue stuff NDX te gaan, leuke prijs en bevalt velen erg goed, ben dus benieuwd.
Gooi dan ook meteen nwe schijven er op rondom, maar rijd ze eerst wat verder op en dat kan nog wel ff duren trouwens

- daNpy
Rood of geel zou voor Han dus wel geschikt zijn, aangezien de auto redelijk zwaar is en Han aardig kan sturen neig ik naar geel. Maar als hij ook veel dagelijks rijdt en 2x per jaar een trackday is dat misschien al overkill.
Persoonlijke keuze en ervaring zal het uitwijzen
Persoonlijke keuze en ervaring zal het uitwijzen