Maurice Stelt zich voor R34 GTR
- jos_br
Re: Maurice Stelt zich voor
Misschien beter af te splitsen qua topic, wordt nu een beetje om zeep geholpen??
Jos.
Jos.
- SG Maus
Ik heb zelf uiteraard ook zitten dubben kees, Monoblock's hadden wellicht een nog mooiere optie geweest.
Standaart zit er brembo op de R34 GTR, helemaal niet slecht overigens maar dit leek me toch net even mooier en beter. De prijs van deze set was ook net even iets gunstiger dan die van Alcon of AP.
qua blokken ga ik gewoon een beetje experimenteren.
De zuigers in de klauwen verschillen de middelste is groot en de 2 buitenste zijn net een maatje kleiner, stoptech claimt met deze zet ook echt de strijd aan te gaan met de monoblock series van veel andere concurenten van Stoptech waaronder AP.
Mocht de set me echt niet bevallen dan verkoop ik ze weer en ga ik alsnog voor de AP of Alcon setup.
Standaart zit er brembo op de R34 GTR, helemaal niet slecht overigens maar dit leek me toch net even mooier en beter. De prijs van deze set was ook net even iets gunstiger dan die van Alcon of AP.
qua blokken ga ik gewoon een beetje experimenteren.
De zuigers in de klauwen verschillen de middelste is groot en de 2 buitenste zijn net een maatje kleiner, stoptech claimt met deze zet ook echt de strijd aan te gaan met de monoblock series van veel andere concurenten van Stoptech waaronder AP.
Mocht de set me echt niet bevallen dan verkoop ik ze weer en ga ik alsnog voor de AP of Alcon setup.
- SG Maus
ze zitten eronder 

- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: Maurice Stelt zich voor R34 GTR
blijven inderdaad wat hebben en dan is de 34 wel een van de mooiste skylines. Ik ben het wel met Kees eens dat het interieur wat 'micra' aandoet.
En die raamstreamer zou ik er ook af halen, beetje te playstation! De motorkap idd in kleur en een hele nette auto! En stiekem de laatste echte skyline
En die raamstreamer zou ik er ook af halen, beetje te playstation! De motorkap idd in kleur en een hele nette auto! En stiekem de laatste echte skyline
- SG Maus
Begin vd week de auto weer even naar Pro Import gebracht, de testperiode was voorbij en we waren erachter dat de auto lekker en safe reed.
Nu was het tijd voor henk om van de ultrasafe mapping over te gaan op een mapping waarbij de auto eindelijk meer deed dat rijden op wastegatedruk (1.0 -1.1 bar piek )
Vanmiddag kreeg ik een leuk telefoontje van een dolenthousiaste Henk : "Je mag hem komen halen hahahaa" het lachje klonk veelbelovend en ik bleef dus doorvragen bij Henk.
Henk vertelde mij dat hij even op bijna 630 PK piekte, maar omdat ik een std oliepomp heb ( de nieuwe komt hopelijk kort na de sg2k Challenge ) hij de auto toch nog even een tikje terug heeft gegeven.
Het resultaat op 1.38 Bar !!!!!

Nu op naar de SG2K Challenge.
www.streetgasm-challenge.com
Nu was het tijd voor henk om van de ultrasafe mapping over te gaan op een mapping waarbij de auto eindelijk meer deed dat rijden op wastegatedruk (1.0 -1.1 bar piek )
Vanmiddag kreeg ik een leuk telefoontje van een dolenthousiaste Henk : "Je mag hem komen halen hahahaa" het lachje klonk veelbelovend en ik bleef dus doorvragen bij Henk.
Henk vertelde mij dat hij even op bijna 630 PK piekte, maar omdat ik een std oliepomp heb ( de nieuwe komt hopelijk kort na de sg2k Challenge ) hij de auto toch nog even een tikje terug heeft gegeven.
Het resultaat op 1.38 Bar !!!!!

Nu op naar de SG2K Challenge.
www.streetgasm-challenge.com
- Joopieboy
Holy shit, dat is wel ruig haha. Mooie kromme ook!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Wil geen azijnpisser zijn en misschien ligt het aan mij maar je moet wel erg lang wachten voordat er iets gebeurd
: , misschien misleidt de grafiek ten opzichte van hoe het voelt in de auto en daar gaat het tenslotte om, maar ben wel benieuwd naar je
bevindingen ...
Doortrekken naar 8000 toeren zal wel lekker klinken
...
Ben

Doortrekken naar 8000 toeren zal wel lekker klinken
Ben
-
Damn........
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Gezien het feit dat het vermogen nagenoeg gelijk ligt aan die van mijn Viper ben ik eigenlijk wel enorm benieuwd hoe deze 2 auto's zich naast elkaar verhouden.
Mij lijkt het namelijk ook dat er een een behoorlijk turbogat zit in de setup. Voor de 4500-5000 rpm gebeurd er vrij weinig????
Mooie waardes verder, maar ik zou toch graag meer kracht onderin willen zien.
Mij lijkt het namelijk ook dat er een een behoorlijk turbogat zit in de setup. Voor de 4500-5000 rpm gebeurd er vrij weinig????
- Downforce Hans
Vrij weinig is een understatement...................Nutkees schreef:Gezien het feit dat het vermogen nagenoeg gelijk ligt aan die van mijn Viper ben ik eigenlijk wel enorm benieuwd hoe deze 2 auto's zich naast elkaar verhouden.

- Nutkees
- Erik dB
"Life starts @ 4500rpm"
Lijkt me een knappe raambanner :bro:
Lijkt me een knappe raambanner :bro:
- Joy
Lijkt me een heerlijk pak vermogen. Grafiek laat een vrij late opspoeling van de turbo zien, weet niet of dat aan de manier van rollen ligt?
Een R34 grafiek met 600 nog wat pk's ter vergelijk:

Deze heeft bij 4500 toeren dubbel zoveel vermogen ter beschikking.
-
Durf m'n Prius er wel naast te zetten tot de 60 :strong:
- Richard430
Volgens mij zag ik je gisteren in Amerongen nog rijden.
- SG Maus
even een filmpje als aanvulling op de dynosheet :
Wat er gezegd word is waar hoor onderin doet de auto vrij weinig.... en voelt het als een normale straatauto aan. De RB26 DETT is zoeizo een motor welke toeren moet maken om zich lekker te voelen hoor.
vanaf 4500 RPM is het beestachtig :strong: Let wel het vermogen onderin is vrij logisch aangezien het een turbo is die normaliter zichzelf lekker voelt rond de 1.6 a 1.7 bar ( 700-750 PK )
Mijn auto staat nu nog steeds redelijk safe met 1.38 bar turbodruk maar dit heeft als reden dat mijn blok nog vrij stock is. Ik ga van de winter er lekker mee aan de gang en ga daarna hopelijk richting de 650-700PK
ik ben ook erg benieuwd wat wij tegen elkaar zouden doen kees, lijkt me de moeite waard om eens op een mooie dag een mooi stukje asfalt te pakken. :piraatje:
Wat er gezegd word is waar hoor onderin doet de auto vrij weinig.... en voelt het als een normale straatauto aan. De RB26 DETT is zoeizo een motor welke toeren moet maken om zich lekker te voelen hoor.
vanaf 4500 RPM is het beestachtig :strong: Let wel het vermogen onderin is vrij logisch aangezien het een turbo is die normaliter zichzelf lekker voelt rond de 1.6 a 1.7 bar ( 700-750 PK )
Mijn auto staat nu nog steeds redelijk safe met 1.38 bar turbodruk maar dit heeft als reden dat mijn blok nog vrij stock is. Ik ga van de winter er lekker mee aan de gang en ga daarna hopelijk richting de 650-700PK
ik ben ook erg benieuwd wat wij tegen elkaar zouden doen kees, lijkt me de moeite waard om eens op een mooie dag een mooi stukje asfalt te pakken. :piraatje:
- SG Maus
Ben ook benieuwd wat voor turbo of turbo's deze skyline heeft. Ik heb een T75R prototype turbo welke redelijk groot isJoy schreef:Lijkt me een heerlijk pak vermogen. Grafiek laat een vrij late opspoeling van de turbo zien, weet niet of dat aan de manier van rollen ligt?

- Luco
Koppel zakt ook redelijk in, kan die die niet vlakker maken?
- Nutkees
Gaan we doen Maurice, dat soort dingen vind ik altijd wel leuk.
Sport nog wel eens tegen Marco (20b rx7) en dat blijft ook altijd leuk. Verschillen zijn zo klein met dergelijke vermogens, maar zijn auto is een twin turbo dus spoelt iets sneller dat die van jouw denk ik??
We moeten na je run maar eens kijken denk ik!
Sport nog wel eens tegen Marco (20b rx7) en dat blijft ook altijd leuk. Verschillen zijn zo klein met dergelijke vermogens, maar zijn auto is een twin turbo dus spoelt iets sneller dat die van jouw denk ik??
We moeten na je run maar eens kijken denk ik!
- SG Maus
vind ik nog wel meevallen als je het vergelijkt met veel andere skylinesLuco schreef:Koppel zakt ook redelijk in, kan die die niet vlakker maken?

voor het gevoel blijft de auto alleen maar doorgaan hoor.
@ Kees,
De RX7 zal inderdaad iets eerder opspoelen, maar met de skyline moet je gewoon leren om als je een sprintje trekt direct al een extra versnelling terug te gaan ( het lijkt een beetje op motorrijden )
wij houden na de challenge wel even contact lijkt me alleen al gaaf om jouw wagen in het echt te zien!
- Joy
Maus, de specificaties van de 'dyno-R34' staan op onderstaande site:
http://www.totalcarconcept.eu/shop/cms.php?id_cms=44
http://www.totalcarconcept.eu/shop/cms.php?id_cms=44
- SG Maus
Heb even gekeken en dat is inderdaad een Twin turbo
HKS GT2530 Turbines (machined)

HKS GT2530 Turbines (machined)

- SG Maus
Even het stof eraf blazen

Inmiddels rij ik een poosje met de setup, de auto voelt vertrouwd aan en heeft ook tijdens de eerste StreetGasm 2000 challenge geen krimp gegeven.
De stoptech remmen bevallen mij werkelijkwaar SUPER! ook op de Nordsleife hielden deze beter dan verwacht ( na alle negatieve verhalen )

Inmiddels is de auto alweer bestickerd voor de aankomende StreetGasm 2000

En even een grappige Wrapping op het dak speciaal voor de challenge

Ook heb ik andere wielen besteld
VOLK RACING TE37 SL
en heb ik TOP Secret Carbon Bonnet dampers besteld.

Inmiddels rij ik een poosje met de setup, de auto voelt vertrouwd aan en heeft ook tijdens de eerste StreetGasm 2000 challenge geen krimp gegeven.
De stoptech remmen bevallen mij werkelijkwaar SUPER! ook op de Nordsleife hielden deze beter dan verwacht ( na alle negatieve verhalen )

Inmiddels is de auto alweer bestickerd voor de aankomende StreetGasm 2000

En even een grappige Wrapping op het dak speciaal voor de challenge

Ook heb ik andere wielen besteld

en heb ik TOP Secret Carbon Bonnet dampers besteld.
- Petrolhead Tom
Duckface. Winning!
Blijft een gave kar hoor!

Blijft een gave kar hoor!
-

Whoa! is dat een omgebouwde? Scary shit!