GTRene schreef:en wat was er met de zwarte porsche dan...een GT3?
Was een 968 met compressor, 370 pk. Heel jammer, Willem had er veel tijd en moeite in gestoken. Scheen dat de kabelboom een flinke fik veroorzaakte. Hopelijk is de schade niet te groot.
Wat de hammer event lui betrof, daar had ik een hele nare ervaring mee: ik reed flink door en wilde net iemand buitenom inhalen bij de ingang van het Scheivlak, bovenop de heuvel. Deze berijder had netjes aangegeven dat ik buitenom moest en bleef rechts. Snelheid zal rond de 170, 180 zijn geweest. Ik reed de heuvel op en week uit naar links om rustig bovenop de heuvel te remmen, naar zeg 120, 130. Reed daar die gele 997 GT3 aan de linkerkant stapvoets, alsof hij les kreeg en de instructeur de bocht aan het uitleggen was terwijl ze er heel langzaam doorheen reden zodat de berijder alles goed in zich op kon nemen. Op het moment dat hij net over de heuvel in beeld kwam en ik stevig in de remmen ging, moest ik oppeens naar rechts gaan uitwijken om hem te ontwijken. Daar reed echter de auto die had aangegeven dat ik er links langs moest. Tot ongetwijfeld ongerustheid van mijn passagier (ik weet even niet meer wie dat was) zei ik nog iets van "oh, oh, dit gaat niet goed". Omdat ik stevig op de rem stond was een ruwe uitwijkaktie niet echt meer een optie en ik heb hem er zo voorzichtig als mogelijk was langs gestuurd. Het snelheidsverschil en de plaats waren echter zo groot dat het maar net goed ging. Geluk speelde een grote rol en dat mag echt niet gebeuren. Mooie auto's, waardeloze lui die in mijn geval onnodig gevaar veroorzaakten.
Ik gun iedereen zijn plezier op de baan en ik weet dat het verschil tussen een racer die regelmatig op de baan te vinden is, groot is en ik probeer daar rekening mee te houden, maar het verschil in snelheid en het onvermogen om maar iets te doen wat leek op circuitrijden was echt veel te groot.
In contrast hiermee reed er ook een oudere Corsa rond. Dubbele knipperlichten aan om te laten zien dat er een instructeur naastzat en toch zijn best aan het doen om zo vlot mogelijk rond te rijden omdat je toch op het circuit bent (dat ging niet altijd goed, maar dat gold ook voor mij). Zo kan het ook.