Soms moet je wat lef tonen in het levenRobertdj schreef:Daar noem je ook een merk zeg...
Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Wat dachten we van beide?
ik heb graag een bak vermogen en goede zit positie en lekker knallen 
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Centenkwestie toch?Robin schreef:Maar het hoogst haalbare qua DF. Het lightweight verhaal , de mannen die bijna hun neus ophalen voor die Z06 of M3 GTS want te zwaar etc etc.
DAT neem ik met 'n korrel zout, want ik snap natuurlijk wat hun beweegreden in de basis is.
Had ik al het geld van de wereld had ik graag auto's als een Defender, Morgan Threewheeler, een R500 en wellicht idd nog wel een Exige S1. En eigenlijk dan ook nog wel een zwaar luxe uitgevoerde VW California. De door jouw genoemde auto's komen niet voor in m'n wensenlijst. Ik geloof niet dat het met gewicht te maken heeft. Anders had ik in mijn lijst minimaal 2 auto's uit de lijst moeten schrappen.
Dus 458, Z06, M3 GTS, etc... Vast geweldige auto's, maar niet aan mij besteed. Niet de rijbeleving die ik zoek, en niet de praktische bruikbaarheid die ik nodig heb wanneer ik wat meer ruimte wil / nodig heb.
Ik geloof overigens niet dat iemand een Exige zou kopen terwijl hij / zij eigenlijk een Ferrari / Porsche had gewild. Concept is gewoon niet vergelijkbaar. De rijbeleving is compleet anders en het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
I rest my case, napraten dus.Apolo2 schreef:Hee Luco,Luco schreef: Ook het verhaal van een fwd is altijd onderstuurd is achterhaald, maar goed waarschijnlijk heeft 95% van de mensen hier nog nooit in een niet onderstuurde fwd gereden en praat men elkaar na. Weet je wat het is, iedereen heeft het over atmo en rwd, maar even eerlijk, hoe vaak ga je nu driftend een rotonde rond of maak je werkelijk gebruik van de rwd?
Inkopper: blijkbaar bestaan er geen niet onderstuurde FWD's...vandaar![]()
!
- Ferdi
- Berichten: 3093
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
+ Veel!!Robin schreef:25k voor 'n 205T16?
Where can I sign?
Probleem van zo'n auto zit hem er alleen wel in dat als er iets stuk gaat je wel een klein probleem hebt
Dingen wijken voor 99% af van alle andere 205-jes die je op de weg ziet.
Maakt het overigens niet minder leuk om er eentje te hebben
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Een Exige heeft 'n middenmotor en rwd, 'n 458 ook. Zelfde concept dus. Exige zou de opstap kunnen zijn naar zoiets als 'n 458 of Balboni, Spyder etc. Maar vaak komt dat er niet van.allen schreef:Robin schreef:Ik geloof overigens niet dat iemand een Exige zou kopen terwijl hij / zij eigenlijk een Ferrari / Porsche had gewild. Concept is gewoon niet vergelijkbaar. De rijbeleving is compleet anders en het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
De rijbeleving is anders omdat 'n normale Exige veel trager is over 't algemeendan iets als 'n 458 ofzo. (Herinner me nog goed hoe ik 'n Exige op 'n droog Assen afdroogde met m'n toenmalige Audi S3 LOL)
En waar je voorkeur dan naar uitgaat.... snap ik de keus voor 'n Exige wel.Ook te denken aan minder verzekeringspremie/alarmen/iedereen eromheen te dansen op 'n parkeerterrein tot moedwillige vernieling aan toe/de kif van de buren, familie en collegas tot zoiets onbenullig als 't iets duurdere prijskaartje.
Laat ik 't zo zeggen, ik heb(vroeger) tussentijds wel eens aan iets als 'n Caterham/Donkervoort/Exige ofzo gedacht, leek mij ook echt leuk, maar ook 'n 997 leek me wat, nog steeds best onpraktisch, maar een 458(ook onpraktisch) lijkt me wel wat.
Ben ik dus het unicum die aan een Exige, een 911 én 'n 458 denkt/dacht?
Met dien verstande dat ik het liefst de 458 dan zou willen, het échte werk tov die andere twee. Eén groot probleempje....
Dus wie weet dat ik nog een iets Engels lightweight doe, vanwege, juist ja....
Ik bekijk al maanden 'stiekum' die autoadvertenties hierboven en dan alléén de Lotii.......
Dus.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Grappig, vorig jaar was het nog Porsche uberalles... hoe serieus moeten we Andre nog nemen..Andre schreef:Ik wil deze wel naast me 1M. Dan ben ik klaar. De ferrari s en lambo s en porsche kunnen we gestolen worden.
Ik ben benieuwd wat het volgend jaar zal zijn.. misschien dan toch de nieuwe Exige V6 voor Andre?
Het gaat hier verder weer om snelheid of beleving waarvoor de meeste toch beleving kiezen maar het gros BMW rijd.. mis ik iets?? dat zijn 2 dingen die niet samen gaan..
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Hans, BMW Z4 en rijbeleving is echt 1 op 1 hoor.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Ja maar je moet eerst 200+ rijden om er DF uit te halen.. dat is (en daar gaan we idd weer) bij lightweight wel anders..
Ik zeg niet dat ik de perfecte max DF car heb maar hij komt wel aardig in de buurt, als je start en gewoon stationair loopt staat die al heerlijk te bonken en te pruttelen, als je 80 rijd heb je al het idee dat je 130 gaat, stuur een bocht in en je weet niet wat je overkomt laat staan als je voor de helft van die bocht al vol op je gas kan of bv remmen voor de tarzan bij 60mtr met 200+
Dat is DF! Die kar heeft karakter een Z4 blijft een boodschappen autootje
Het is maar weer net wat je zoekt, als auto liefhebber vind ik de Z4 coupe (vooral de Z4M) wel een schitterend ding, maar karakter vol rijden......?
Ik zeg niet dat ik de perfecte max DF car heb maar hij komt wel aardig in de buurt, als je start en gewoon stationair loopt staat die al heerlijk te bonken en te pruttelen, als je 80 rijd heb je al het idee dat je 130 gaat, stuur een bocht in en je weet niet wat je overkomt laat staan als je voor de helft van die bocht al vol op je gas kan of bv remmen voor de tarzan bij 60mtr met 200+
Dat is DF! Die kar heeft karakter een Z4 blijft een boodschappen autootje
Het is maar weer net wat je zoekt, als auto liefhebber vind ik de Z4 coupe (vooral de Z4M) wel een schitterend ding, maar karakter vol rijden......?
- sitechris
- Berichten: 5030
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Ik kies voor pure snelheid. Hoe fijn zo'n Toyota/Sub 86 ook rijdt, het lijkt mij erg frustrerend dat een gemiddelde Passat met 170 pk diesel je al eruit trekt vanwege gebrek aan koppel bij de Toyota. Ik kan er ontzettend van genieten om lekker te planken op de Autobahn, dat doe ik nog liever dan een scherpe bergweg rijden. Ook leuk, maar snelheid is echt mijn ding. Wel heb ik graag wat beleving bij snelheid (feedback). In een Mercedes hard rijden vind ik net wat te saai. Het gaat te gemakkelijk.
Overigens...mbt de Subaru/Toyota. Voor 20k minder koop je een vergelijkbaar sterke/scherpe Clio RS. Makkelijke keus imo.
Overigens...mbt de Subaru/Toyota. Voor 20k minder koop je een vergelijkbaar sterke/scherpe Clio RS. Makkelijke keus imo.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Beetje onzin wat je schrijft Hans. Iets te hoog Jehova gehalte, je bent nog erger dan een BMW rijder.
Maargoed een Z4 rijdt helemaal niet zo fijn bij 200 of harder laat staan dat je zulke snelheden moet rijden om er DF uit te halen. Als je het over een M5 hebt ala dan heb je gelijk maar alles wat een propellor heeft over dezelfde kam scheren slaat natuurlijk ook weer nergens op. Ja ik geloof best dat een 340r (als die rijd) in jou ogen veel beleving geeft, maar dat sluit verder niks uit. Beetje te hoog "niets wast beter wit dan witte reus" gehalte.
Maargoed een Z4 rijdt helemaal niet zo fijn bij 200 of harder laat staan dat je zulke snelheden moet rijden om er DF uit te halen. Als je het over een M5 hebt ala dan heb je gelijk maar alles wat een propellor heeft over dezelfde kam scheren slaat natuurlijk ook weer nergens op. Ja ik geloof best dat een 340r (als die rijd) in jou ogen veel beleving geeft, maar dat sluit verder niks uit. Beetje te hoog "niets wast beter wit dan witte reus" gehalte.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Wouter81
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Mijn GTI is een geweldig goede auto maar rond deze tijd van het jaar is FWD echt wel kut, heb nog wielspin bij snelheden tegen de 100 km/u! Zou hierna graag een RWD willen, stukje meer uitdaging zeg maar. Dagelijks nog plezier in mijn Golf maar het is wel een tikje eendimensionaal.
- smiley
- Berichten: 9728
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Waarom ruilen jullie niet eens een dagje, en maak er een leuk artikeltje van?RVV schreef: Ja ik geloof best dat een 340r (als die rijd) in jou ogen veel beleving geeft, maar dat sluit verder niks uit. Beetje te hoog "niets wast beter wit dan witte reus" gehalte.
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Ik ken Andre >30 jaar dus van vóór het internettijdperk , als kind /puber hadden we 't al meer over rallies/gr B dan over races. Dit is bij hem niks nieuws.Hans R schreef:Grappig, vorig jaar was het nog Porsche uberalles... hoe serieus moeten we Andre nog nemen..Andre schreef:Ik wil deze wel naast me 1M. Dan ben ik klaar. De ferrari s en lambo s en porsche kunnen we gestolen worden.![]()
Ik ben benieuwd wat het volgend jaar zal zijn.. misschien dan toch de nieuwe Exige V6 voor Andre?![]()
. Ik kies ook 'n RS200/Delta S4/ 205 T16 boven alles/ een 458, maar net niet boven 'n Macca F1LM .
Anyway, die jongen heeft anderhalf jaar de GT3 'geprobeerd' en de manco's ook onder ogen gezien.
Ik praat misschien te makkelijk over 'n 458 ofzo omdat ik zo'n ding nog niet heb gehad of nooit zal bezitten wie weet....
Wel heb ik met de E90 M3 een soortgelijke beleving als Andre met z'n GT3. Soms wegen de plussen niet op tegen de minnen...
Gelukkig dat er dan 'alternatieven' zijn als Exiges etc...maar van dat soort apparaten moet je wél houden en ook de boel afwegen.
Je zei zelf al dat je een GT3 4.0 verkiest boven je 340R. Dat snap ik ook. Maar wat let je.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Poll is natuurlijk onduidelijk, maar we snappen wat wordt beboeld. Het beste is 'best of both worlds', ben tevreden nu 
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Oh NU ben je pas tevreden? Was 'n Exige niet goed genoeg?SpyderFerdi schreef:Poll is natuurlijk onduidelijk, maar we snappen wat wordt beboeld. Het beste is 'best of both worlds', ben tevreden nu
ik beboel maar.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
+1
Tot dat de Lambo Sesto Elemento bij mij op de stoep staat
Tot dat de Lambo Sesto Elemento bij mij op de stoep staat
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Nu de vraag welke van de twee duurder in onderhoud is.SpyderFerdi schreef:+1
![]()
Tot dat de Lambo Sesto Elemento bij mij op de stoep staat
slotje.
- Godspeed
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Kak, ik heb zonder na te denken meteen op Pure snelheid geklikt. Nu al spijt als ik alles hierboven lees 
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Het word al weer meer een droom auto draadje. Dat geeft eigenlijk niet. Ik zal me GT3 verhaal wel even toelichten.
Ik heb ooit een paar keer een GT3 gereden op circuits. Dan ging ik er over nadenken. Je gaat het naar je zelf toe verheerlijken hoe fantastisch het eigenlijk is. Het is ook fantastisch maar je vergeet heel snel je dagelijkse situatie waarin je leeft. Je leeft niet 24 uur per dag op een circuit en je hebt ook geen vliegveld achter je huis. Maar ondanks dat bleef het aan je trekken en het moest er keer van komen. Je bent tenslotte mens en je geloofd zaken niet eerder dan dat je het zelf hebt gedaan. Dus uiteindelijk de stap genomen om een GT3 te kopen. Heb er een aantal trackdays mee gedaan en heb mega genoten. Maar ik kon het volle potentieel van de GT3 niet op de weg gebruiken. De grip grenzen waren dermate hoog dat je absurde snelheden moest gaan rijden. Dus de GT3 stond in de garage en hij kwam alleen voor een paar trackdays uit de garage. Het bezit van mooie auto s heeft mij nooit kunnen bekoren. Al mijn auto plezier komt uit rijden en glijden. Dan waren er nog de nadelen van de giga cop magnet en de misgunningen van mensen om je heen. Dan daar bovenop nog de reparatie prijzen en de kosten van remschijven en remblokken. Ja na 4000 km waren de schijven al bijna weg. De voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Het bezit van zogenoemde supercars zegt mij niet zoveel als ze niet rijden zoals ik dat graag wil. Ik zag laatst een filmpje van aventador lambo op een groot terrein een drift probeert te zetten. Dan zie ik al aan filmpje hoe hij reageert op het gas. Het moment dat ik zo n auto had gekocht zou ik al spijt hebben. Waarom ik prefereer namelijk het bezit niet maar het rijden. En dan zijn er weinig supercars die mij kunnen bekoren. Te veel op grip gemaakt en pk s die nagenoeg voor mijn rijstijl onbruikbaar zijn. Dan zijn er nu mensen die zeggen ja Centenkwestie:) Nee. Als ik naar de WRC kijk en loeb zie gaan in een 1.6 turbo WRC dan maar alleen dan komt bij het woord centenkwestie boven drijven. Al met al ben ik blij dat ik een GT3 heb meegemaakt en er over kan meepraten. Maar ben ook heel blij dat ie verkocht is.
Waarom geniet ik zo van een 1M? Omdat met ze widebody en rwd met sper op 18 inch voor mij de fun bied als een ouwe RWD escort mk 2 rally auto. Maar het eerste wat ik vervang zijn de 245/265 19 inch wielen en banden. Te breed om fun te hebben op de openbare weg. Ik rijd eigenlijk het hele jaar op de 8jx18 wintervelgen met 235/40 banden. De auto komt daarbij zo mooi tot leven en is hierdoor voor mij een leuke fun auto. Die voor mij een beetje een rallygevoel geeft.
Ik heb ooit een paar keer een GT3 gereden op circuits. Dan ging ik er over nadenken. Je gaat het naar je zelf toe verheerlijken hoe fantastisch het eigenlijk is. Het is ook fantastisch maar je vergeet heel snel je dagelijkse situatie waarin je leeft. Je leeft niet 24 uur per dag op een circuit en je hebt ook geen vliegveld achter je huis. Maar ondanks dat bleef het aan je trekken en het moest er keer van komen. Je bent tenslotte mens en je geloofd zaken niet eerder dan dat je het zelf hebt gedaan. Dus uiteindelijk de stap genomen om een GT3 te kopen. Heb er een aantal trackdays mee gedaan en heb mega genoten. Maar ik kon het volle potentieel van de GT3 niet op de weg gebruiken. De grip grenzen waren dermate hoog dat je absurde snelheden moest gaan rijden. Dus de GT3 stond in de garage en hij kwam alleen voor een paar trackdays uit de garage. Het bezit van mooie auto s heeft mij nooit kunnen bekoren. Al mijn auto plezier komt uit rijden en glijden. Dan waren er nog de nadelen van de giga cop magnet en de misgunningen van mensen om je heen. Dan daar bovenop nog de reparatie prijzen en de kosten van remschijven en remblokken. Ja na 4000 km waren de schijven al bijna weg. De voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Het bezit van zogenoemde supercars zegt mij niet zoveel als ze niet rijden zoals ik dat graag wil. Ik zag laatst een filmpje van aventador lambo op een groot terrein een drift probeert te zetten. Dan zie ik al aan filmpje hoe hij reageert op het gas. Het moment dat ik zo n auto had gekocht zou ik al spijt hebben. Waarom ik prefereer namelijk het bezit niet maar het rijden. En dan zijn er weinig supercars die mij kunnen bekoren. Te veel op grip gemaakt en pk s die nagenoeg voor mijn rijstijl onbruikbaar zijn. Dan zijn er nu mensen die zeggen ja Centenkwestie:) Nee. Als ik naar de WRC kijk en loeb zie gaan in een 1.6 turbo WRC dan maar alleen dan komt bij het woord centenkwestie boven drijven. Al met al ben ik blij dat ik een GT3 heb meegemaakt en er over kan meepraten. Maar ben ook heel blij dat ie verkocht is.
Waarom geniet ik zo van een 1M? Omdat met ze widebody en rwd met sper op 18 inch voor mij de fun bied als een ouwe RWD escort mk 2 rally auto. Maar het eerste wat ik vervang zijn de 245/265 19 inch wielen en banden. Te breed om fun te hebben op de openbare weg. Ik rijd eigenlijk het hele jaar op de 8jx18 wintervelgen met 235/40 banden. De auto komt daarbij zo mooi tot leven en is hierdoor voor mij een leuke fun auto. Die voor mij een beetje een rallygevoel geeft.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 dec 2011, 12:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Hoevaak ik gebruik maak van rwd? Bij mijn weekend auto 100% van de keren dat ik 'm gebruik.Luco schreef:Weet je wat het is, iedereen heeft het over atmo en rwd, maar even eerlijk, hoe vaak ga je nu driftend een rotonde rond of maak je werkelijk gebruik van de rwd?
Ook het verhaal van een fwd is altijd onderstuurd is achterhaald, maar goed waarschijnlijk heeft 95% van de mensen hier nog nooit in een niet onderstuurde fwd gereden en praat men elkaar na.
Ik geloof (/weet) ook wel dat een fwd fun kan bieden, zou best graag een leuke fwd erbij willen hebben, maar nooit als enige fun-auto.
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pure snelheid of Emotievol rijplezier?
Nu is 't wél zo dat Andre wel altijd het onderste uit de kan van elke auto haalt waar ie mee rijdt/heeft gereden. Daardoor legt ie de manco's van die auto's bloot. Iets wat 'n normale sterveling niet doet.
Zijn autorij/glijgrens ligt behoorlijk hoger dan van ons/velen hier. Neemt niet weg dat Romo van z'n 1M geniet en Ferdi ook van z'n Spyder en Luco van z'n Seat/R5 en ik niet van m'n 5er. LOL

Zijn autorij/glijgrens ligt behoorlijk hoger dan van ons/velen hier. Neemt niet weg dat Romo van z'n 1M geniet en Ferdi ook van z'n Spyder en Luco van z'n Seat/R5 en ik niet van m'n 5er. LOL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 9 gasten
