Vandaag weer verder gegaan aan de 440, gisteren de nodige onderdelen gescoord dus vanochtend maar weer verder gegaan. Pas op voor een overload aan foto's!
Eerst eens mijn oude dashboardkastje eruit gehaald, zat achterin een flinke barst in en 2 gaten, en ook deed mijn lampje het niet meer, waarschijnlijk de schakelaar kapot.

En de 'nieuwe' erin:

Met werkende schakelaar!
Toen de omlijsting rondom de tellerbak losgehaald, samen met de verlichtingsschakelaar. Lekker peuteren daarna om van onderuit het dashboard bij de kilometerteller kabel te komen, die los, bak iets naar voren en stekkers loswrikken:

En eruit, eindelijk!

Alle lampjes vervangen, was al 1 kapot en nu bleken er ook meerdere lampjes normaal te moeten branden als hij op contact word gezet, das wel humor.
Toen nog maar een lampje vervangen, van de verlichtingsschakelaar bijvoorbeeld:

Die deed het ook niet meer.
Toen verder gegaan om het middenstuk van het dashboard los te halen, en ook het verwarmingselement, hiervoor moest ik dus de kabel loskoppelen die ergens helemaal achterin bij de kachel zit:

En toen was het een kwestie van schroeven maar...

Toen was alles eruit! :strong:
Het super deluxe optionele digitale elektronische verwarmingsbedieningspaneel!
En dan maar lampjes gaan vervangen. Hier bijvoorbeeld:

Ow en daar ook nog...

En zo nog veel meer.
Toen kwam het leukste, waarom hangt mijn dashboard toch zo onwijs door?

Nou ja daarom dus...
Ik had een van Phase 2 meegenomen, maar mijn verwarmingspaneel paste daar niet in, en sowieso zijn alle knoppen en schakelaars voorzien van andere stekkers, jammer dus! Dus mocht er nog iemand reserve willen?
Want zo moeten de bovenste bevestigingen eruit zien eigenlijk:

Dus, zaag erin! :strong:
Deze hield ik over:
Beetje knutselen...

Dat zit weer knoert vast! Een of ander hard plastic lijm, vreet zich erin, slaat wit uit, stinkt als een malle maar werkt idioot goed.
En ja, dit bruin uitgeslagen knopje van het verwarmingspaneel kon ook niet echt meer...

Dus die ook maar even gespoten:
Centenbakje en een mooier klokje uit het Phase 2 dash gejat:

En schoongemaakt uiteraard.
En dan terugmonteren...

Nondejuu dat zit strak!
En jahoor, zoals het moet!

Dadelijk eens als het schemerig word een foto nemen van de verlichting werkende.
Handen zijn echt finaal kapot na vandaag, maar het was het waard.

En een beetje reclame: