een verrukkelijke auto: de Cayman S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 10 okt 2006, 21:17

Vandaag even met een Cayman gereden. (geen S)

Moet toegeven, boven verwachting! Ook de prestaties.
Ding loopt echt goed door, en de handling, balans en grip zijn top.
Verder alle sterke punten van een Porsche worden in mijn ogen ook waar
gemaakt.

Standaard zijn ze ook nog best compleet, dus de "vanaf" prijs klinkt erg aantrekkelijk.
Maar de opties geven je hier het nekschot, er zijn erg veel opties en die zijn enorm duur.
Bijv. NAV kost meer dan 4.200, een sportuitlaat ruim 2.200, 19" turbo velgen ruim 5.000, sportstoelen 2.700 en als klap op de vuurpijl keramische remmen 11.821 :cry:

Opties nekken je hier?

Algemene indruk is toch positief, maar een volbloed sportauto is het zeker niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 okt 2006, 22:21

Ik denk dat veel mensen zich onnodig blind staren op de peekaa's. Porsche peekaa is meer dan je denkt !! Wegligging en rijgevoel/gedrag maken dat in elk geval goed, mocht het je te weinig zijn.

Bovendien begrijp ik nog steeds niet dat tuning hier geen bestaansrecht heeft. Een Cayman van Techart is toch het mooiste wat er is?

Maar wat looks betreft: Robin, mooier dan de Z4M buitenkant bestaat denk ik niet. Wat een bjoetie is dat toch

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 23:04

Wat heeft die cayman als basis uitrusting ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 okt 2006, 23:09

Macboy schreef:Ik denk dat veel mensen zich onnodig blind staren op de peekaa's. Porsche peekaa is meer dan je denkt !! Wegligging en rijgevoel/gedrag maken dat in elk geval goed, mocht het je te weinig zijn.

Bovendien begrijp ik nog steeds niet dat tuning hier geen bestaansrecht heeft. Een Cayman van Techart is toch het mooiste wat er is?

Maar wat looks betreft: Robin, mooier dan de Z4M buitenkant bestaat denk ik niet. Wat een bjoetie is dat toch
Ik kies ook de Z4 M coupe Ilija tov de Cayman.
Cayman zegt me gewoon weinig, Boxster ook niet, te vrouwelijk, schattig ofzo. En dat ik met de E46 330i(231pk) gewoon een Boxster S kon volgen in D tot 230 ofzo. Laat dan maar. En dat dacht die lul in die Boxster ook, wat baalde hij met z'n 'sportwagen'. Haal dan een 911 :P

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 09:43

Ik verbaas me er nog steeds over dat sommige mensen een auto kunnen afserveren op basis van plaatjes en cijfertjes. Ik zou er pas een oordeel over hebben als ik erin gereden had.
Een 330i mag dan niet zo snel zijn misschien, maar de ene auto zal gewoon een grotere smile op mijn gezicht zetten dan de ander. Ik heb beide niet gereden dus ik weet niet welke de grootste smile zal opleveren, maar ik heb wel een idee...
En dat top of the line sedans tegenwoordig net zo snel zijn (in rechte lijn) als de Porsches zegt mij niets, tijdens de canonball zag je ook dat een verdomde 5serie diesel net zo snel als die "echte" Porsche (911). Maar koop je een auto voor die snelwegsprintjes 3x per jaar? Ik niet...

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2006, 10:06

Maik, helemaal mee eens. Maar je weet 't van mij. Ik zoek 1 functionele, ietsies ruime snelle representatieve nieuwe auto. Eentje.

Een Z4/Boxster, TVR, Caterham, Exige, Radical, Donkervoort bieden mij dat dan NET niet, maar op trackdays weer wel natuurlijk, waarbij die eerste 2 iets anders zijn dan de rest in mijn ogen.

Een Exige, Donkervoort zijn dan de 'echte' jongens, de Z4 en Boxster ook een beetje surrogaat. Doe 't dan meteen goed :P

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2006, 10:21

Toch zou jij wel moeten kunnen leven met een Z4M coupe i.p.v. de 335i lijkt me. Als je met meer personen weg moet pak je de sedan van je pa ;-)

Michel

Andre

Bericht door Andre » 11 okt 2006, 10:46

Cayman zal fantastisch rijden daar twijfel ik niet eens aan. Maar voor een fun auto erbij vindt ik hem veel te duur en ook weer de porsche opzichtigheid. Voor dagelijks is het geen auto. Als trackday tool is die fantastisch wel graag een sperretje erin. Maar dan kan je wel een betere auto bouwen voor 84k dan een cayman S.

Als ik dat geld moest uitgeven voor een porsche dan een 2e hands GT3. Liefst 1 uit duitsland ex bpm en gewoon voor trackdays gebruiken. Want rijden op de nederlandse wegen met de afgunstige blikken naar zo n ding en politie achtervolgingen daar ben je dan op gegeven moment ook wel klaar mee.

Nee blijf het zeggen fantastische auto s maar dan moet je niet in Nederland wonen.

Doe maar een zwarte CSL waarvan de meeste denken dat het een 316i is. Dat past beter in dit land. Hoe goed een Cayman ook rijdt.

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 10:51

Robin schreef:Maik, helemaal mee eens. Maar je weet 't van mij. Ik zoek 1 functionele, ietsies ruime snelle representatieve nieuwe auto. Eentje.

Een Z4/Boxster, TVR, Caterham, Exige, Radical, Donkervoort bieden mij dat dan NET niet, maar op trackdays weer wel natuurlijk, waarbij die eerste 2 iets anders zijn dan de rest in mijn ogen.

Een Exige, Donkervoort zijn dan de 'echte' jongens, de Z4 en Boxster ook een beetje surrogaat. Doe 't dan meteen goed :P
Dan snap ik nog steeds niet waarom je "blind" voor de Z4 zou kiezen dan...

Koop over een jaartje nou maar gewoon een elise voor erbij (50% van de kosten en 90% van de fun van een exige), gewoon wat meer horloges gaan verkopen :) . En of je dan al dan niet dagelijks ermee gaat rijden maakt dan ook niet uit, je bespaart dan wel weer op de brandstof (maar wel elke 2jaar een motorrevisie :lol: ).

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 10:59

Maik, tuurlijk, klinkt goed zo'n voorstel, maar ik snap Robin wel een beetje, zit namelijk min of meer in het zelfde schuitje, hele dag in de toko staan, dan heb je maar heel weinig tijd om het potentieel van zo'n auto te benutten in je schaarse vrije tijd.

Het is dat ik dagelijks ca 60 kilometer woon/werk heb en de leukste binnendoor weggetjes kan pakken, verschillende routes. Af en toe snelweg, genoeg variatie. in die tijd dat ik rij heb ik ook de tijd om de auto te gebruiken. Maar stel dat ik net als Robin vlakbij de zaak zou wonen, dan kwam ik niet eens toe aan die leuke ritjes, helemaal niet met 2 kleine kids waarvan ik ook wil genieten in mijn vrije tijd (vooral wil genieten). anders had ik ook geen flikker aan de M3 gehad.

Wat Andre feitelijk zegt is het beste voorstel, dikke Porsche of CSL zonder kenteken en alleen nog maar mee op circuits gaan rijden. Of van mijn part een Exige maar die is ook wat underpowerd vergeleken bij een GT3.

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 11:12

Rico v Velzen schreef:Maik, tuurlijk, klinkt goed zo'n voorstel, maar ik snap Robin wel een beetje...
Ik ook wel hoor, ik probeer alleen meer lotus-meuk hier op de club te krijgen :) :wink:
Rico v Velzen schreef: .... Of van mijn part een Exige maar die is ook wat underpowerd vergeleken bij een GT3.
Tsja, de vooringenomenheid is er moeilijk uit te rammen hier :) , maar heb je ooit een Exige gereden? Ik weet zeker dat je het een enorm gave kar vind, ook al trekt hij niet superhard meer na de 150... Maar in zo'n wagen lijkt het bij die snelheid al 200-M3-kms/u :wink:

En nog iets, op zandvoort komen de Z3 M'etjes mij trouwens maar heel voorzichtig voorbijgekropen op het rechte stuk moet ik zeggen (met mijn schamele 150pk'tjes). Van het rechtuitbranden haal je echt je lol niet uit op een circuit, tenminste, IK niet....

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 11:28

Sorry Maik ik was niet helemaal duidelijk ik praatte even voor Andre, qua GT3 vs Exige..

Ik bedoel hij is 450pk V8 GTR's gewend op circuits.

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 11:30

Ja, dat dan weer wel, maar ik probeer Andre niet in een speedster/elise/exige te lullen, maar jou en Robin :lol:

Andre moet gewoon een exige S nemen en nog lichtelijk laten kietelen tot 250pk, dan heeft ook hij niet veel meer te klagen hoor (al een stuk sneller dan een 130i iig) :wink:

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2006, 11:41

Maik, ik ken de Z4 3.0i handbak: Prima! En ik ken de E46 M3:Prima ding. De BETERE MIX is de Z4 M.

Ik ken de Boxster: Prachtig weggedrag, maar power:Mwoah.
Modellering:Mwoah

Cayman= dan niet iets waarvan ik denk:Tjonge(buiten weggedrag etc)
IK VIND GEWOONHEM NIET MOOI!!!!!!! :P
En 'tuurlijk' wil je me proberen in 'n Exige, Donky te lullen. Da's beter dan 'n Cayman in 'mn ogen, serieus.

Maar ik zoek NOGMAALS 1 auto die compromissen biedt icm met de NL mentaliteit dat een Opel Speedster of 911 uit 1988 hier al meer opvalt dan een 2003 CSL.

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 11:58

Robin schreef:blablabla..... Maar ik zoek NOGMAALS 1 auto die compromissen biedt.... blablabla
Ik niet horen, oren kaput....

NOGMAALS van mijn kant: ik zou mijn keuze niet laten bepalen door uiterlijk, vooral als de Z4 EN de Cayman beide geen beaty's zijn IMO, maar oke, de Z4 vind ik misschien 1 procentje mooier, maar als daar 10% meer rijplezier tegenover staat...

Maargoed, ik ga POETSERS niet nog langer in echte rijdersauto's proberen te lullen :lol:

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2006, 12:23

Mijn auto is op dit moment heel erg vies Maik hoor :P

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 14:01

Maik schreef:
Maargoed, ik ga POETSERS niet nog langer in echte rijdersauto's proberen te lullen :lol:
*kuch Maik wat glimt ie mooi en ook nog wel op de Nordschleife kuch* :wink: :mrgreen:

[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/7214748 ... 5147_1.jpg[/img]

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 14:34

IK PROTESTEER :!: DAT IS EEN PHOTOSHOP :!: :!: :!:

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 11 okt 2006, 16:57

Robin, zo heb ik ook altijd gedacht.
1 auto is meer dan genoeg tegenwoordig.
Met die gedachte heb ik ook altijd gehandeld, en ook vorig jaar mijn 330i gekocht.

Het enige wat mij op dat punt heeft veranderd is mijn gezin.
Als ik geen kinderen zou hebben, kocht ik 1 auto.
Omdat ik thuis werk, maak ik al erg weinig KM dus 2 auto's is dan zinloos.
Daarom voor mij vanaf nu 1 familieauto en 1 funauto.

Maar een auto alleen voor op het circuit is voor bijna niemand interressant.
Als ik iets koop wil ik er ook mee kunnen rijden, ik heb erg weinig vrijetijd dus als ik een keer prive weg ga wil ik ook genieten.
Genieten, zo veel mogelijk.

Andre

Bericht door Andre » 11 okt 2006, 17:42

Marcel jij denkt veel te lang na. Koop nou maar wat je hart je ingeeft.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 okt 2006, 17:57

Dré,

Ik hoor jou al meerdere keren over politieachtervolgingen 8)
Vertel, vertel, vertel.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 11 okt 2006, 19:29

Andre, ik denk helemaal niet veel na.
Heb alleen een proefrit gemaakt in een 335i, nou als funauto voor erbij gaat hem dat niet worden.
Toevallig in een Cayman gereden, als er hier geen topic over was had ik het niet eens gemeld.

Verder niets ondernomen, druk druk druk.

Kijk wat op internet, en wacht mijn kans af. Heb tot nu toe niet echt haast maar dat kan morgen veranderen.

Oh ja, en jullie lastigvallen met mijn probleem :shock: ha, ha.

Jesse P

Bericht door Jesse P » 11 okt 2006, 19:41

Marcel, haal nou maar een CSL. We weten allebei dat je niet rustig slaapt voor er zo'n ding op het pad staat....toch? :)

Ik zal zorgen dat de auto PRIMA onderhouden wordt in Hilversum, met haal- en brengservice, gratis leenauto, ik was 'm, ik poets 'm én ik tank hem af......

Deal or no deal?

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 11 okt 2006, 22:21

Jesse kun je hem met huisselectie leveren?

Deal or no deal?

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 23:17

Dat is wel het mooiste

Plaats reactie