Zoekende naar Elise info...
- HJ
Re: Zoekende naar Elise info...
Ben het wel mee eens dat latere Elises beter zijn. Die van mij was van 2000. Geldt ook voor TVR btw. Als je bij de Elise kijkt naar de aanpassingen zijn er een aantal dingen die toch wel belangrijk kunnen zijn zoals een zekeringkastje en wat stekkertjes.
-
Mooi dat alcantara in die zwarte, lijkt wel een beetje bruin.
-
hoe nieuwer hoe beter inderdaad wat betreft bouw kwaliteit. Tenzij je een gemodificeerde koopt, dan zijn vaak veel dingen aangepast.
terug kerend probleem is vocht onder de lak waardoor je bultjes krijgt onder je lak. sommige 2010 hebben het zelfs.
terug kerend probleem is vocht onder de lak waardoor je bultjes krijgt onder je lak. sommige 2010 hebben het zelfs.
-
Die wagen van Ruben voelt zo degelijk aan dat die bijna Lotus onwaardig is! Had hij net zo goed die 1 serie kunnen houden... 

-
Ja tuurlijk 

-
Fuck wie trapt mij van pistonheads af?

- Michel P
hehehe blijft leuk om daar rond te neuzen!!Tom schreef:Fuck wie trapt mij van pistonheads af?![]()
En HansR, een S1 is idd gewoon feest.
Michel
-
Tom aan de Elise, zou eens tijd worden 

- GTRene
deze al voorbij gekomen?
LHD incl hardtop, mooie kleur combo en als toetje Bemani SC 265pk
2004 en vrpr: 27.900,-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

LHD incl hardtop, mooie kleur combo en als toetje Bemani SC 265pk
2004 en vrpr: 27.900,-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Seltener Bemani Elise 111R 800kg Leicht ! Text von Bemani : "Die führende Schweizer Rennwagen- und Tuning-Schmiede bemani powert den Lotus Elise in die Liga der Supersportwagen. Mit einem Kompressor-Kit werden den Toyota-Motoren des Modells Elise R 263PS anstelle der serienmässigen 192 entlockt. Gleichzeitig liefert der zwangsbeatmete Motor ein maximales Drehmoment von 260 Nm. Der Elise beschleunigt so in nur gerade 4,2 Sekunden von 0 auf 100 Km/h. Seit 2005 wurden nur 130 Lotus mit Kompressor ausgerüstet." Sehr gepfelgtes und gut gewartetes Fahrzeug. KEIN Winterbetrieb & KEIN Salz !!! Nur leichter Steinschlag an der Front. Ausser dem Kompressor wurde noch Weiteres verbaut: Lotus OZ Motorsport Felgen Yokohama semi Slics Kompletter Bemani Auspuff, Kat, Krümmer Lotus Motorsport Bremsanlage AP Racing Original Lotus Hardtop in Wagenfarbe Neues Getriebe & Motorsport Kupplung vor 40000Km 4Punkt Gurte Bilstein-Eibach Fahrwerk Lifeline Feuerlöscher Mehr INFO am Telefon .... !
-
Ja ja, hoe hebben ze daar 100 kg uit gekregen...
Btw, slechts 130 SC's? Cool
Btw, slechts 130 SC's? Cool

- Daan
Vanmiddag even met vd Kooij in Lochem gebeld voor wat info.
ik : Hebben jullie misschien een Elise CR staan als demo?
vdkooij : Nee, we zijn wel met 'iets' bezig, maar dat kan nog maanden duren.
ik : Maar als je wat wilt verkopen moet je het produkt toch kunnen demonstreren?
vdkooij : Helaas, we hebben wel een CR staan van een klant, maar daar mag je alleen maar naar kijken.
ik in een laatste poging : OK, maar dan hebben jullie natuurlijk wel een 111S staan?
vdkooij : Helaas ook niet.
Sorry hoor, maar ik begrijp nu volkomen waarom er in dit jaar slechts 6 Elise's via vd Kooij op de weg zijn gezet in NL. Ik snap best wel dat het een klein merk is en dat vd Kooij niet 6 nieuwe Elise's in de showroom kan zetten. Maar een CR, 111S en een R of SC moet je minimaal toch wel in Nederland hebben staan? Kennelijk zijn ze in Hethel ook niet zo kritisch. Zoiets kost gewoon klanten denk ik dan.
Daan...
ik : Hebben jullie misschien een Elise CR staan als demo?
vdkooij : Nee, we zijn wel met 'iets' bezig, maar dat kan nog maanden duren.
ik : Maar als je wat wilt verkopen moet je het produkt toch kunnen demonstreren?
vdkooij : Helaas, we hebben wel een CR staan van een klant, maar daar mag je alleen maar naar kijken.
ik in een laatste poging : OK, maar dan hebben jullie natuurlijk wel een 111S staan?
vdkooij : Helaas ook niet.
Sorry hoor, maar ik begrijp nu volkomen waarom er in dit jaar slechts 6 Elise's via vd Kooij op de weg zijn gezet in NL. Ik snap best wel dat het een klein merk is en dat vd Kooij niet 6 nieuwe Elise's in de showroom kan zetten. Maar een CR, 111S en een R of SC moet je minimaal toch wel in Nederland hebben staan? Kennelijk zijn ze in Hethel ook niet zo kritisch. Zoiets kost gewoon klanten denk ik dan.
Daan...
-
Het merk is gewoon te klein in Nederland. Je kunt beter gewoon even wat mensen opzoeken die zo'n ding hebben. Iemand zelf laten rijden zie ik mezelf niet zomaar doen, maar ik heb er destijds een paar meegenomen in de Speedster en later de Caterham.
-
Heeft vd kooi niks op de andere vestiging staan? Dat is wel heel slecht, klein of niet.
- Daan
Heb ik gevraagd, maar werd ook negatief beantwoord. Nu staat er in Amsterdam over het algemeen weinig hoor, of het moet een klanten auto zijn.
Het zal zoals Allen zegt wel uitdraaien op een ritje bietsen hier en daar. Helemaal niet wat ik wil trouwens, alleen al uit principe omdat de importeur niet eens een karretje van 30 a 40k heeft staan.
Daan...
Het zal zoals Allen zegt wel uitdraaien op een ritje bietsen hier en daar. Helemaal niet wat ik wil trouwens, alleen al uit principe omdat de importeur niet eens een karretje van 30 a 40k heeft staan.
Daan...
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Rij dan even naar Antwerpen, daar staat de CR ook. (2 weken geleden nog zien staan)
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Je zit geestelijk nog helemaal met een gewone auto dealer in gedachten.
Als je een rondje doet in een lotus, en ziet hoe je aangestaard wordt door ongeveer 1 op de 3 voorbijgangers, krijg je langzaam door dat je iets aparts rijdt.
De auto's zijn apart, de eigenaren zijn apart, en de dealer is apart.
Wen er maar aan.
Het is een verdomd klein wereldje.
Als je een rondje doet in een lotus, en ziet hoe je aangestaard wordt door ongeveer 1 op de 3 voorbijgangers, krijg je langzaam door dat je iets aparts rijdt.
De auto's zijn apart, de eigenaren zijn apart, en de dealer is apart.
Wen er maar aan.
Het is een verdomd klein wereldje.
- Daan
Dat snap ik allemaal. Vooral dat de eigenaren apart zijn
Dat neemt echter nog niet weg dat het ronduit belachelijk is dat de importeur niet één nieuwe NA Elise heeft staan voor proefritten. Ik heb de CR b.v. nu al in drie NL autobladen zien staan. Waar halen zij die auto dan vandaan? Ik bedoel, het is niet dat ze een F458 van 4 ton moeten voor financieren o.i.d. We praten hier over handel met een waarde van een goed aangeklede Golf. Eerder dit jaar hadden ze die Autorai aanbieding nog en zag je best veel berichtjes in de lokale automedia staan over de CR. Zeker dit soort auto's moet je dan hebben staan gezien de buitengewone rij ervaring.
Tja, ik zal het handels technisch wel verkeerd zien dan...
Daan...

Dat neemt echter nog niet weg dat het ronduit belachelijk is dat de importeur niet één nieuwe NA Elise heeft staan voor proefritten. Ik heb de CR b.v. nu al in drie NL autobladen zien staan. Waar halen zij die auto dan vandaan? Ik bedoel, het is niet dat ze een F458 van 4 ton moeten voor financieren o.i.d. We praten hier over handel met een waarde van een goed aangeklede Golf. Eerder dit jaar hadden ze die Autorai aanbieding nog en zag je best veel berichtjes in de lokale automedia staan over de CR. Zeker dit soort auto's moet je dan hebben staan gezien de buitengewone rij ervaring.
Tja, ik zal het handels technisch wel verkeerd zien dan...
Daan...
-
Heb eens even snel gekeken. Er staan toch meerdere tweedehands versies te koop? Neem aan dat je daar best in proef kan rijden? Kreeg in Amsterdam destijds de Speedster zonder morren mee. Moest wel een blaadje met een eigen risico bedrag ondertekenen, maar kon daarna gewoon in m'n uppie vertrekken.
In Lochem staat een Sports Racer te koop. Zal wel de versie zonder sc zijn.
En als ze moeilijk doen, dan ga je toch gewoon naar Antwerpen?
In Lochem staat een Sports Racer te koop. Zal wel de versie zonder sc zijn.
En als ze moeilijk doen, dan ga je toch gewoon naar Antwerpen?
- smiley
Zowel amsterdam als lochem verkopen bijna niks op jaarbasis.
Houd voor de lol de lijst maar een paar maanden bij. Gebeurd niet veel.
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... hp?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
onderhoud, onderhoud, onderhoud.
Als die nieuwe lotus formule erdoor gedrukt wordt, zou het me niks verbazen als Hessing dealer wordt, en vdk zijn license verliest. Ze zullen er geen traan om laten, en schuiven wel 2ehandsjes.
Houd voor de lol de lijst maar een paar maanden bij. Gebeurd niet veel.
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... hp?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
onderhoud, onderhoud, onderhoud.
Als die nieuwe lotus formule erdoor gedrukt wordt, zou het me niks verbazen als Hessing dealer wordt, en vdk zijn license verliest. Ze zullen er geen traan om laten, en schuiven wel 2ehandsjes.
- GTRene
volgens mij zit er hier net over de NL grens? ook een lotus dealer...
long time ago wel eens geweest, maar weet niet of die wat hebben staan, weet de naam niet eens meer
long time ago wel eens geweest, maar weet niet of die wat hebben staan, weet de naam niet eens meer

- Daan
@Allen : Er staan inderdaad wel wat tweedehands te koop, echter momenteel niet iets in de buurt van wat ik zoek (2006+ 111R of recentere 111S/CR). Ik heb al een 2000 S1, een 2001 S2 en een 2009 SC gereden (die laatste ook gewoon van Amsterdam meegekregen, zelfs zonder iets te tekenen). Alleen nog niet de 192PK en 134PK Toyota's. Antwerpen ga ik zeker kijken zoals hierboven al gemeld. Maar zal op z'n vroegst eind volgende maand zijn. Nu heb ook geen haast, dus dat maakt niet uit.
@Smiley : Die lijst kan ik wel dromen inderdaad. Op een enkele auto na, is deze al maanden lang ongewijzigd gebleven.
Tzt maar gewoon een LHD bij een Britse dealer bestellen
Daan...
@Smiley : Die lijst kan ik wel dromen inderdaad. Op een enkele auto na, is deze al maanden lang ongewijzigd gebleven.
Tzt maar gewoon een LHD bij een Britse dealer bestellen

Daan...
- smiley
Die zilveren uit Baarn is een 192 pk.
Misschien toch maar eens gaan kijken (en rijden
)
Misschien toch maar eens gaan kijken (en rijden

-
Hehe ja die occasions staan er echt al lang op. Maar vind ik niet zo gek met die prijzen. Ook een manier om prijzen kunstmatig hoog te houden, niks op tegen om meer te betalen als je zelf aan het eind van de rit weer een goede prijs krijgt, maar de prijzen liggen wel erg ver van de marktwaarde af imho.
Ben een keer in Lochem geweest, stond ook een Elise die getuned was (geen compressor oid), werd toen enthousiast uitleg gegeven, moest ff meelopen naar het magazijn ergens op een zolder waar vd Kooi zelf wat aangepaste motor-onderdelen liet zien en wat eraan verbeterd was. Kon ook dat weekend naar Zandvoort komen om eens mee te rijden.
Enthousiasme voor het merk was er wel, maar ook toen wilde ze niet erg hard verkopen. Diezelfde Elise had nog meer dan een jaar te koop gestaan.
Ben een keer in Lochem geweest, stond ook een Elise die getuned was (geen compressor oid), werd toen enthousiast uitleg gegeven, moest ff meelopen naar het magazijn ergens op een zolder waar vd Kooi zelf wat aangepaste motor-onderdelen liet zien en wat eraan verbeterd was. Kon ook dat weekend naar Zandvoort komen om eens mee te rijden.
Enthousiasme voor het merk was er wel, maar ook toen wilde ze niet erg hard verkopen. Diezelfde Elise had nog meer dan een jaar te koop gestaan.
- smiley
Heeft iemand bij vdk wel eens geinformeerd wat die GT1 op zou moeten brengen?
-
Dat is alsof je een paar jaar oude full options Golf GTI vergelijkt met een nieuw Golfje die helemaal standaard is. En die vergelijking gaat natuurlijk niet op.Hans R schreef:Tja, als jij een bijna Elise Club racer had gekocht (nieuw €40000,-) dan vind ik dit toch een hoop geld voor een 6 jaar oude Elise R, dan maar €7500,- erbij leggen en je heb het nieuwste model incl 2 jaar garantie.
Dat ding op marktplaats heeft naar mijn mening best een redelijke vraagprijs.