Nieuwe TV kopen. Tips??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 16:02

Ohw Robin, ik speel vals? :D

Martijn 5 pakken melk of 3 pakken melk? Zijn er nog 3 teveel. Zijn ze draadloos?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 aug 2012, 16:06

Nee hoor, als jij liever een zwart scherm van 5 meter doorsnede in je kamer hebt hangen ipv twee mooie, wegwerkbare, speakertjes die een beter geluid geven; be my guest. Je argumentatie klopt alleen niet.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 16:12

Wat ik wil zeggen. Het geluid is compleet naar achteren geschoven door de platte tv's. Sommige merken slaan compleet door, en maken tv's van 1.5 cm....wat heb je daar in godsnaam aan als hij toch 4 cm van de muur hangt? En daarbij krijg je uit een tv van 1.5 cm dus never nooit niet fatsoenlijk geluid. Dus zijn de mensen verplicht hun hele huis vol te hangen met pakken melk en kabels.

Bose begrijpt dit probleem.....en heeft een tv ontwikkeld die subliem geluid heeft.
De zogenaamde Bose Videowave 2 : http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1342196969

Ook deze tv, heeft perfect geluid en beeld in een kast. Dus de fabrikanten realiseren zich dat steeds meer mensen een hekel hebben aan draden en pakken melk in hun huiskamer en zijn er wel mee bezig.
Dit segment gaat de komende tijd nog groeien.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 16:16

Robin Hartog schreef:Nee hoor, als jij liever een zwart scherm van 5 meter doorsnede in je kamer hebt hangen ipv twee mooie, wegwerkbare, speakertjes die een beter geluid geven; be my guest. Je argumentatie klopt alleen niet.

5 meter doorsnede :D De Beovision 10 46' is 113cm breed bij 103 cm hoog......stelling van Pythagoras mag je zelf doen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2012, 16:18

wbt je mening dat de meeste Tv fabrikanten helemaal niet meer naar het geluid kijken ben ik met je eens en toen ik een TV ging kopen heb ik ook daar op gelet.

En de TV die ik nu heb komt ook best een behoorlijk geluid uit en voldoende om gewoon TV te kijken maar het kan nooit tippen aan een mooie audio installatie...

logisch ook want die audio kost al zo'n 1500EUR en dan kan je natuurlijk niet verwachten van een TV die zo'n 700-800EUR kost net zo'n goed geluid produceert ;)

Zelfde als verwachten dat je mobiel net zoveel rekencapaciteit heeft als een PC etc ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 aug 2012, 16:28

Dat Bose ding is idd een mooi systeem, maar toch weer een kast erbij met kabels.. Dacht dat je dat niet wilde?

@5 meter doorsnede: Je sarcasme-meter staat uit.

Overigens maken fabrikanten de LCD's natuurlijk zo dun mogelijk omdat mensen dat mooi vinden; beter dan zo'n kast als vroeger. Het geluid dat eruit komt is niet goed, maar wel hard genoeg voor mensen om de TV te verstaan. Maar mooi geluid is het niet.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 16:57

Afbeelding

Plat, platter, platst...
Plat is ook niet altijd alles ;-)

Gelukkig komen er steeds meer merken die dit begrijpen en zoeken naar een goede combinatie van beeld en geluid in een apparaat. Ik denk dat de komende tijd meer alternatieven gaan komen voor mensen die geen surroundset (meer) willen en toch een fatsoenlijk geluid.

Uiteraard is het allemaal niet zo zwart-wit als ik het omschrijf ;-)

Tom

Bericht door Tom » 03 aug 2012, 17:04

Voor een TV zal dat erg goed klinken (meeste tv's klinken echt nergens naar). Ook voor muziek zal het wel beter klinken dan de Sony etc. surround sets maar weer niet op kunnen tegen een goede audioset. En ik denk dat mensen die geluid belangrijk vinden en daar de tv op uitkiezen ook graag muziek in hoge kwaliteit willen horen...

DDX

Bericht door DDX » 06 aug 2012, 21:01

Ik heb hier een sony nx810 staan op een speakervoet, volgens mij zit daar nog best wel een aardig geluidje in, heb de speakervoet alleen niet aangesloten.
http://www.buzzillions.com/reviews/sony ... 0s-reviews

Maar Rebel, luister jij nooit naar radio/cd oid ?
Dan heb je ook al speakers nodig, dus kan je netzogoed je tv geluid daar over laten horen ?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 aug 2012, 21:17

Precies, niets mis met een stel zuilen in de woonkamer... :tong:

Rebel

Bericht door Rebel » 06 aug 2012, 22:24

Jazeker luister ik ook muziek. En dat geluid komt uit 2 speakers en die staan in 'n totaal andere opstelling en plaats in de kamer.
Maar jij luistert dus muziek uit 4 pakken melk en een black-box-flight recorder? Of heb je 2 systemen met speakers in huis?
Of staat je tv precies tussen de beide muziek-speakers? ik vat het ff niet...?

Nogmaals een tv behoort gewoon goed geluid te geven. Niet iedereen wilt die setjes in zijn kamer. Gelukkig zijn de fabrikanten zich er steeds meer van bewust en zal het alleen maar beter worden.

Btw, de enige juiste plaats voor een subwoofer is tussen beide speakers. Ook al denken sommige mensen dat de plaats van een subwoofer niet belangrijk is, toch voelt het onnatuurlijk als hij buiten de speakeropstelling staat. Nou dat ziet fraai uit, een tv, een subwoofer, links en rechts speakers en achter je nog een set speakers...?. :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2012, 22:37

Een tv waar een goed geluid uit komt is geen platte tv............die bestaan gewoon niet.
Speakertjes met een klankkast die een diepte hebben van 1 cm en daar moet een goed geluid uit komen zeker............ :hmmm: :nah:

Rebel

Bericht door Rebel » 06 aug 2012, 23:20

Hans je moet wel de voorgaande posten ook even lezen alvorens je maar iets kwaakt :D

DDX

Bericht door DDX » 06 aug 2012, 23:31

Rebel schreef: Of staat je tv precies tussen de beide muziek-speakers?
Dit dus.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 aug 2012, 23:35

Ik zie het probleem niet zo, krijg je op je kop van je Feng Shui guru als de tv en speakers dezelfde hoek van je kamer delen?

Tom

Bericht door Tom » 07 aug 2012, 01:23

MartijnGizmo schreef:Precies, niets mis met een stel zuilen in de woonkamer... :tong:
+1
En daar komt al het geluid uit, ook van de tv. TV staat tussen de zuilen.
Klinkt voor zowel muziek als tv beter dan zo'n tv-met-goed-geluid.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 aug 2012, 10:01

DDX schreef:
Rebel schreef: Of staat je tv precies tussen de beide muziek-speakers?
Dit dus.
nog een +1

de meeste mensen hebben niet een aparte TV en muziek hoek in hun huiskamer maar moeten het doen met 1 zithoek waarin zowel de TV als de audio staan opgesteld ;)

en ja dan staan dus 9 van de 10 keer de speakers netjes opgesteld met een TV er tussen...

Rebel

Bericht door Rebel » 07 aug 2012, 12:43

In dat geval hebben jullie inderdaad gelijk.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 aug 2012, 15:20

Daar was ik inderdaad constant vanuit gegaan ;) (en ook voor de meeste mensen, waaronder ikzelf, de dagelijkse werkelijkheid)

Ook jij hebt gelijk als je 2 zithoeken / woonkamers hebt en in een alleen TV kijkt en de andere al een (mooie) audioinstallatie hebt staan dat je dan voor de TV niet ook weer met aparte speakers etc. wil klooten...

maargoed ik was niet uit gegaan van die prijsklasse woningen ;)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 aug 2012, 17:14

Martijn_bmw schreef:Daar was ik inderdaad constant vanuit gegaan ;) (en ook voor de meeste mensen, waaronder ikzelf, de dagelijkse werkelijkheid)

Ook jij hebt gelijk als je 2 zithoeken / woonkamers hebt en in een alleen TV kijkt en de andere al een (mooie) audioinstallatie hebt staan dat je dan voor de TV niet ook weer met aparte speakers etc. wil klooten...

maargoed ik was niet uit gegaan van die prijsklasse woningen ;)
Rob ziet zijn wereld als de wereld. :ken ik jou:

DDX

Bericht door DDX » 07 aug 2012, 21:31

Maar als je een apparte tv kamer hebt wil je toch juist ook 5.1 sound ? ;)

Ben blij dat we van de crt bakken af zijn waar van die enorme speakers aan de zijkant hingen die ik (en denk veel mensen) toch nooit gebruikten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 sep 2012, 13:37

Martijn_bmw schreef:
Rebel schreef:Ga deze maar eens luisteren, die pompt wel een snaarstrakke bass en sprankelend hoog, zonder 5 pakjes melk en zo'n lelijke black-box- flight-recorder in je woonkamer te zetten

http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 1263826711
Je hebt duidelijk niet mijn link gelezen... ik heb het niet over een Bose 5.1 systeem maar over Cambridge Audio 2.1 Minx: 2 speakers van 15*8*8cm die je naast je tv kan zetten/hangen en een subje van 20*20*20cm.
Waar heb je die Cambridge set vandaan als ik vragen mag of weet je een goedkoop adres?
Die minx 525 kost 1500 en lijkt me wel wat om aan mijn Denon receiver te hangen......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2012, 16:28

Ik zag dat op de IFA te Berlijn de nieuwste OLED TV`s te bewonderen zijn met een ongekende beeldkwaliteit, superdun, superkwaliteit,kost nog wel de nodige pegels maar dan heb je ook weer wat...........

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 sep 2012, 16:52

Volgens mij zijn de prijzen overal redelijk vast en het zelfde bij camebridge ;-)

Ik heb ze gekocht bij RMR sound systems in soest.

Die mannen zijn echt extreem audiofiel en hebben ook vanalles staan tot speakers van 50k per stuk...

Aanrader om heen te gaan ;-)

Rebel

Bericht door Rebel » 02 sep 2012, 09:07

Oled is aardig, maar geen revolutionaire ontwikkeling op tv gebied.
De echte vooruitgang op tv-gebied (nee, niet 3D) wordt waarschijnlijk UHDTV, met 4320p, 16x zoveel pixels, 30 miljoen pixels. Hoezo beter beeld? Echter zal deze technologie pas op zijn vroegst na 2020 in de winkels liggen.
Verder blijft een tv kiezen een persoonlijke smaak. Ieder merk gebruikt een bepaald scherm (wel of niet eigen fabrikaat) en gaat hiermee aan de slag. En juist dit laatste is de belangrijkste factor. Door allerlij technieken toe te passen proberen ze op hun manier een zo goed mogelijk compromis te maken en in hun ogen een zo goed mogelijk beeld weer te geven.

Er is maar een goede site, die al deze technieken, merken/tv's test, en dat is : http://www.flatpanelshd.com/

Plaats reactie