Pagina 4 van 5

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 24 apr 2011, 23:43
door maarten22
YGM!

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 10:55
door Petrolhead Tom
Ben benieuwd. :thumbup:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:39
door RVV
Ik vind de 355 een auto die aardig over de houdbaarheidsdatum heen is. Volgens mij kan zo'n ding buiten het gefap op het geluid alleen maar tegen vallen.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:43
door Bram
Hoezo?

Het geluid maakt wat mij betreft toch een groot deel uit van de totale beleving van een auto. Kan me niet indenken dat het rijgedrag een enorme domper is. Er zijn ondertussen vast strakker rijdende auto's, maar een middagje met dat apparaat boenderen op B wegen kan niet tegenvallen volgens mij. Ramen op en gas erop Afbeelding

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:44
door Petrolhead Tom
Ik denk dat het totaal plaatje wel heel erg indrukwekkend is. Maar als Ferdi een spyder al te spartaans vind zal hij het geluid van een Ferrari wel iets te veel vinden en zo komt hij straks gewoon met een 1M in huis.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:54
door Rupie
RVV schreef:Ik vind de 355 een auto die aardig over de houdbaarheidsdatum heen is. Volgens mij kan zo'n ding buiten het gefap op het geluid alleen maar tegen vallen.
Dit kunnen we als afsluitende post gebruiken.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 12:54
door Richardt.
Ik denk dat zo'n 355 ook een pak minder rijdt dan de Schnitzel. Zo'n 355 is leuk voor erbij, hooguit een paar duizend km per jaar rijden en voornamelijk geld in onderhoud stoppen.

Nee, ik zou de filmpjes met dat bloedgeile gelui koesteren en er niet in in gaan rijden. 95% kans dat je droom in duigen valt :(

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 14:29
door Sperdy
Petrolhead Tom schreef:Ik denk dat het totaal plaatje wel heel erg indrukwekkend is. Maar als Ferdi een spyder al te spartaans vind zal hij het geluid van een Ferrari wel iets te veel vinden en zo komt hij straks gewoon met een 1M in huis.
Dit is natuurlijk het scenario, zie je van 150.000km afstand al aankomen natuurlijk ... :whistle:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 14:52
door M@rcel
Mooiste 355 die ik ooit gezien heb was een zwarte Spyder in Londen. Wat een schoonheid.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 18:12
door Martijn_bmw


dit vind ik ook zo'n heerlijk ferrari filmpje :love:

maar ik heb heb er een keer 1,5 uur in gereden en moet zeggen dat de rest van de auto wel tegenvalt maar het geluid blijft :love: :thumbup:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 20:53
door FreudeamFahren
Het toeval wil dat ik vandaag een blokje om mocht in een F355 Spider 8) Het betrof de variant met de klassieke Ferrari "open gate" handbak, voorzien van een originele uitlaat. Geen overdreven hard gejank dus. Het was prachtig weer vandaag, dus ik heb met de kap open gereden. Het was geen heel lange rit, dus meer dan puntsgewijs een paar zaken benoemen kan ik niet:

* Wat Steve zegt klopt: een Spider is bepaald niet gezegend met een stijve koets. Op de smalle, bol staande klinkerweggetjes binnendoor in het Twentse landschap voel je het aan alle kanten: bodyflex is the name of the game.
* De V8 is een echt toerenmonster. Onderin is er bijna niemand thuis, maar van 6.000 toeren naar 8.500 toeren in II, III en IV is een feest! Het geluid kende ik van ettelijke uurtjes Youtuben, maar als het voluit achter je oren in Dolby Surround tutti maximali klinkt is het andere koek: ERG fijn :thumbup:
* Het kan zijn dat dit een lui exemplaar was, het kan zijn dat ik nog verwend ben door het koppel uit de M5, maar ik was niet heel erg onder de indruk van de acceleratie. Bovenin de toeren zit er aardig tempo in, maar je moet echt volle pin doorjengelen om alle pks eruit te krijgen.
* De zitpositie is Italiaans: alsof je aardappels zit te schillen met de teil tussen de benen. Niet optimaal dus, maar ook niet heel oncomfortabel.
* De stoelen zijn van het slag "ze zitten anders dan ze eruit zien". Als je er naar kijkt zie je sportieve straatstoelen, als je erin zit ontbreekt het naar mijn smaak op een aardig aantal punten aan steun. Geen toppertjes dus.
* Als de bak koud is, is geduld gewenst. Als de bak warm is, klik-klakt hij zoals ik altijd al had gehoopt: lekker mechanisch! Het is niet de snelste bak om mee te schakelen, maar dat hoeft voor mij ook niet. Schakelen moet leuk zijn, niet "super snel". Daarom doet de super smooth DSG rommel mij ook niet zo heel veel: ik krijg geen kick van knopjes drukken.
* De afwerking van het interieur is niet om over naar huis te schrijven. Het paneeltje achter de pook bijvoorbeeld, waar een groot aantal van de knoppen van de verwarming etc zitten is bedekt met een zacht rubberachtig matje: erg cheap en duidelijk niet mooier geworden na een paar jaren gebruik.
* De auto rijdt verder erg makkelijk, erg dociel. Na twee bochtjes was heel & toe al geen probleem meer. Het rempedaal is verder stevig, tamelijk gevoelvol. Ik heb niet hard genoeg kunnen jagen om er echt hitte in te krijgen.
* De auto communiceert heel aardig via stoel & stuur. Het zicht rondom is daarbij erg goed. Dat maakte dat ik binnen no-time de auto heel vlot over de Twentse binnenwegen kon sturen. Hij is totaal niet intimiderend en prima te plaatsen.

Het ritje was slechts bijzaak tijdens een zakelijke afspraak, dus ik heb niet heel uitvoerig met camera's aan de slag gekund. Verder dan een aardig brakke iPhone foto ben ik niet gekomen:

Afbeelding

Ik denk dat in een head-to-head vergelijking tussen een Boxster Spyder en een F355 Spider mijn voorkeur overduidelijk naar de eerste uit gaat. De F355 was voor mij het bewijs: never meet your heroes...

Ferdi, mocht het je interesseren: de service adviseur vertelde het volgende. De auto moet eigenlijk elke 20.000 km of elk jaar een beurt hebben. De meeste F355s maken 10.000 km per jaar. Een kaal jaarbeurtje kost rond de € 900. Er gaat dan nieuwe olie op, nieuwe remvloeistof, APK en de auto wordt volledig nagelopen. Eens per 3 jaar of 50.000 km gaat het hele achter subframe eronderuit, zodat de distributieriem gewisseld kan worden. Dat kost € 3.500, los van eventuele bijkomstigheden. Verder scheuren spruitstukken wel eens en bij de dichte varianten (GTB en GTS) scheurt de lak wel eens rond de "buttres", zeg maar de opbouw op de achterspatborden. Verder ligt de markt van de F355s er goed bij: er zit nog wat doorloop in de markt en afschrijven doen ze niet of nauwelijks nog. Handbakken zijn gewilder dan F1s. Pas vanaf de F430 is dat andersom.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 20:59
door Mathieu
De zitpositie is Italiaans: alsof je aardappels zit te schillen met de teil tussen de benen. Niet optimaal dus, maar ook niet heel oncomfortabel.
:lol: Je kunt het toch zo mooi vertellen.......

Ik vond daarentegen de stoelen wel weer goed zitten. Zal wel aan mijn dikke reet liggen?

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 22:56
door GTRene
ah...die ervaring had ik dus ook qua zitten...men S54 M coupe zat en voelde vele malen beter...
vond de stoelen en de positie? waardeloos :bag:
ik zat in de GTB (dichte)
niet eens mee gereden, toen ik dat voelde dacht ik...dit wordt het sowieso niet...dacht dat je wellicht de stoelen in verschillende breedtes had...vond ze heel breed voor mijn ranke reet :D

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 26 apr 2011, 23:05
door Bram
Zullen we even in gedachten houden dat een F355 in 1994 op de markt kwam en we dus over een 17 jaar oud ontwerp discussiëren?

Om mogelijk de zaken weer enigszins in perspectief te zien :mrgreen:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 27 apr 2011, 13:05
door Sperdy
Mooi en goed verhaal FaF.
De kans dat ik 355GTB/S las daily ga rijden is er ook niet, om alle redenen die je noemt. Dat is me allang duidelijk. Wel ga ik morgen een middagje sturen, het lijkt me een leuke belevenis. Wat klinken ze goed, en wat zien ze er prachtig uit. Daarna gaat het boek dicht. Ook weer gehad...

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 27 apr 2011, 19:02
door Maik
Die 355 gaat ook weer niets worden met Ferdi ben ik bang :wink:
Op de 1 of andere manier vind ik de Nissan gtr wel wat voor jou Ferdi... Zou je jezelf daarin zien rijden? Ik denk dat als je erin gereden hebt dat hij je dan wel aanspreekt als ik zo inschat wat jij zoekt in een auto (en dan doel ik op het rijden).

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 18:04
door Sperdy
Teaser: Ferrari California... verslag volgt later :)

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 18:38
door Downforce Hans
California zal super rijden maar wat is het een lelijke auto zeg.................

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 18:46
door Petrolhead Tom
Downforce Hans schreef:California zal super rijden maar wat is het een lelijke auto zeg.................
Ik begin hem steeds mooier te vinden.

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 18:50
door Downforce Hans
Ze zitten slecht in elkaar ook, een klein tikkie en........
http://www.telegraaf.nl/buitenland/9650 ... tml?p=16,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 19:45
door Bram
Een klein tikkie met een SUV ja, dat trekt iedere normale auto slecht :mrgreen:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 20:12
door steve smith
Downforce Hans schreef:Ze zitten slecht in elkaar ook, een klein tikkie en........
http://www.telegraaf.nl/buitenland/9650 ... tml?p=16,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Copy-paste van een Suburban kenteken......

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Stationwagen
Aantal zitplaatsen 8
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) Grijs
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 5328 cm³
Snelheid en vermogen
Vermogen 238 kW (324 Pk)

Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig 2665 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 3357 kg
Massa rijklaar 2765 kg
Knappe sportauto die dat tegen houdt.....

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 20:13
door Bram
Hier, 3 ton, aangezien de meeste Amerikanen toch wel een slordige 150 kg p/s wegen :mrgreen:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 20:16
door steve smith
Maar wellicht dat zo´n Plastic Chevy er wel tegen kan.

Proberen? :mrgreen:

Re: Ferrari 355 GTS ....

Geplaatst: 28 apr 2011, 20:43
door Joy
steve smith schreef:Maar wellicht dat zo´n Plastic Chevy er wel tegen kan.

Proberen? :mrgreen:
Afbeelding