Nissan GT-R , Chevrolet Corvette Z06 OF Porsche GT3( p7)
- cooldragon
Re: Audi RS5 of Nissan GT-R
Moelijke keus....
Beiden stonden bij mij op de verlanglijst en uiteindelijk zijn ze het allebei niet geworden omdat ik bij de GT-R de inruilwaarde een te onzeker factor vond. De GT-R kan of ontzettend waardevast zijn, of ontzettend ON-waarde vast, nog een beetje koffiedik kijken met een nieuw model denk ik.
De RS5 zag ik heel erg lang naar uit, maar ik kocht mijn huidige auto in juli 2009 en toen was de RS5 dus nog lang niet uit. Uiteindelijk is het dus een 997.2 Carrera S geworden en denk dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt als combi van Daily/fun auto. Als het alleen een fun auto was geworden had ik gekeken naar een GT3 en was de GT-R ook toch misschien in beeld gekomen.
Overigens afgelopen weekend, werd een van mijn vooroordelen weer eens de kop in gedrukt.
Was een weekendje in Spa, villa gehuurd en even boodschappen gedaan bij de GB/Carrefour.
Voor de deur 2 invalide parkeerplaatsen en er ging 1 ontzettend dikke wit parelmoer GT-R parkeren, compleet met sportuitlaat, motorische tuning(hij klonk verre van standaard) compleet met vieze achterkant en nurburg ring sticker(ding wordt waarsch goed gebruikt) precies op die invalide plaats.
En wat voor persoon stapt er uit, een man die niet (meer) kon lopen, kwam de auto uit in een combi van electrische lift/rolstoel...... voelde ik me knap lullig.....
natuurlijk wel even een duimpje en even wat vragen gesteld over zijn auto:
inclusief de conversion naar invalide auto (gashendel/remhendel aan het stuur in plaats van pedaal), electronische uitstap, combi rolstoel/driverseat(jaja hij rollt dus in een recaro op zijn rolstoel) en tuning( onderstel,uitlaat,motorisch: 675 pk 800Nm) even een 60.000 euro bijbetaald......
respect dat je je invaliditeit niet je passie laat tegenhouden!
Beiden stonden bij mij op de verlanglijst en uiteindelijk zijn ze het allebei niet geworden omdat ik bij de GT-R de inruilwaarde een te onzeker factor vond. De GT-R kan of ontzettend waardevast zijn, of ontzettend ON-waarde vast, nog een beetje koffiedik kijken met een nieuw model denk ik.
De RS5 zag ik heel erg lang naar uit, maar ik kocht mijn huidige auto in juli 2009 en toen was de RS5 dus nog lang niet uit. Uiteindelijk is het dus een 997.2 Carrera S geworden en denk dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt als combi van Daily/fun auto. Als het alleen een fun auto was geworden had ik gekeken naar een GT3 en was de GT-R ook toch misschien in beeld gekomen.
Overigens afgelopen weekend, werd een van mijn vooroordelen weer eens de kop in gedrukt.
Was een weekendje in Spa, villa gehuurd en even boodschappen gedaan bij de GB/Carrefour.
Voor de deur 2 invalide parkeerplaatsen en er ging 1 ontzettend dikke wit parelmoer GT-R parkeren, compleet met sportuitlaat, motorische tuning(hij klonk verre van standaard) compleet met vieze achterkant en nurburg ring sticker(ding wordt waarsch goed gebruikt) precies op die invalide plaats.
En wat voor persoon stapt er uit, een man die niet (meer) kon lopen, kwam de auto uit in een combi van electrische lift/rolstoel...... voelde ik me knap lullig.....
natuurlijk wel even een duimpje en even wat vragen gesteld over zijn auto:
inclusief de conversion naar invalide auto (gashendel/remhendel aan het stuur in plaats van pedaal), electronische uitstap, combi rolstoel/driverseat(jaja hij rollt dus in een recaro op zijn rolstoel) en tuning( onderstel,uitlaat,motorisch: 675 pk 800Nm) even een 60.000 euro bijbetaald......
respect dat je je invaliditeit niet je passie laat tegenhouden!
- Niels
- Auto: Prius+
Als je het financieel trekt dan hoef je je ook niet tegen te laten houden
Afschrijving wordt voor een RS5 ook koffiedik kijken. Audi heeft wel de reputatie om waardevast te zijn maar in de praktijk springen de tranen je in de ogen voor dit soort auto's. Audi of niet.... Ik snap het punt dan ook wel dat Robin aanhaalt ook al is het gemakkelijk gezegd vanachter de pc
Overigens is de GT-R een zeer gerespecteerde auto (zo niet de benchmark) wat positief kan uitpakken qua restwaarde.

Afschrijving wordt voor een RS5 ook koffiedik kijken. Audi heeft wel de reputatie om waardevast te zijn maar in de praktijk springen de tranen je in de ogen voor dit soort auto's. Audi of niet.... Ik snap het punt dan ook wel dat Robin aanhaalt ook al is het gemakkelijk gezegd vanachter de pc

- Tristan
Voor mij ook de GT-R. Gewoon een zeer indrukwekkende auto, alleen al als je ernaar kijkt. En over restwaarde, dat is bij alle premium wagens van dit kaliber een drama.
- Robin Hartog
Ooh, helemaal mee eens ja.Niels schreef:Als je het financieel trekt dan hoef je je ook niet tegen te laten houden![]()
Afschrijving wordt voor een RS5 ook koffiedik kijken. Audi heeft wel de reputatie om waardevast te zijn maar in de praktijk springen de tranen je in de ogen voor dit soort auto's. Audi of niet.... Ik snap het punt dan ook wel dat Robin aanhaalt ook al is het gemakkelijk gezegd vanachter de pcOverigens is de GT-R een zeer gerespecteerde auto (zo niet de benchmark) wat positief kan uitpakken qua restwaarde.

- david.
als Audiman zou ik hier voor de Nissan gaan. Non plus ultra scheur hok.
RSen in avant graag,
RSen in avant graag,
- GTRene
heb vandaag die van Booh gezien...
voor en achterkant its huge,,,
zag er wel dik uit, ben er ff in gaan zitten lijkt die auto ineens ala Z3
goed overzicht en de auto lijkt dan veel kleiner, viel me echt super mee.
ook de materialen in de auto, zag er zeer goed uit.
leuk het ff zo te kunnen zien.
voor en achterkant its huge,,,
zag er wel dik uit, ben er ff in gaan zitten lijkt die auto ineens ala Z3

goed overzicht en de auto lijkt dan veel kleiner, viel me echt super mee.
ook de materialen in de auto, zag er zeer goed uit.
leuk het ff zo te kunnen zien.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik had het al eerder gezegd, niets mis met de afwerking van de auto
en gemaakt voor die kleine Japanners (en een beetje voor mij
) , voelt van binnen inderdaad niet zo groot als de buitenkant doet vermoeden...
Ben

Ben
- cooldragon
Mijn oude S4 avant had na 4 jaren en 80.000 km precies 25% afgeschreven bij inruil ,mocht toen niet echt klagen.Niels schreef:Als je het financieel trekt dan hoef je je ook niet tegen te laten houden![]()
Afschrijving wordt voor een RS5 ook koffiedik kijken. Audi heeft wel de reputatie om waardevast te zijn maar in de praktijk springen de tranen je in de ogen voor dit soort auto's. Audi of niet.... Ik snap het punt dan ook wel dat Robin aanhaalt ook al is het gemakkelijk gezegd vanachter de pcOverigens is de GT-R een zeer gerespecteerde auto (zo niet de benchmark) wat positief kan uitpakken qua restwaarde.
En ook al trek je het financieel, lijkt mij niet onverstandig om de inruilwaarde(ook al is die in het sportwagen segment betreurenswaardig) wel enigszins mee te nemen. Ik bedoel, ook al heb je het geld, betekent niet dat je er niet over na hoeft te denken. Het is altijd makkelijk praten vanuit een positie van : what if I...... en zelf nog nooit in die situatie te hebben gestaan.....
Voorbeeld, zag enkele jaren geleden Richard en Daphne Krajicek shoppen......bij de IKEA...
Man is multimiljonair en kan z'n euro's stuk slaan in een design winkel als Van Til, Stoutenbeek etc, maar shopt blijkbaar af en toe ook bij de IKEA en waarom ook niet?
Overigens zijn er ook mensen die er totaal niet naar kijken en ook daar heb ik dan ook respect voor, zou ik ook niet doen als ik echt alleen die ene hele dure droomauto zou willen hebben, er jarenlang voor gespaard zou hebben en er ook echt tot het einde der dagen in zou gaan rijden....of als ik gewoon een getal met daarachter
7 nullen vrij besteedbaar op mijn rekeningetje had staan 8)
- Robin Hartog
Verklaar me voor gek, maar er is 1 auto waar bij mij deze opmerking van toepassing is.cooldragon schreef:Mijn oude S4 avant had na 4 jaren en 80.000 km precies 25% afgeschreven bij inruil ,mocht toen niet echt klagen.Niels schreef:Als je het financieel trekt dan hoef je je ook niet tegen te laten houden![]()
En ook al trek je het financieel, lijkt mij niet onverstandig om de inruilwaarde(ook al is die in het sportwagen segment betreurenswaardig) wel enigszins mee te nemen. Ik bedoel, ook al heb je het geld, betekent niet dat je er niet over na hoeft te denken. Het is altijd makkelijk praten vanuit een positie van : what if I...... en zelf nog nooit in die situatie te hebben gestaan.....
Voorbeeld, zag enkele jaren geleden Richard en Daphne Krajicek shoppen......bij de IKEA...
Man is multimiljonair en kan z'n euro's stuk slaan in een design winkel als Van Til, Stoutenbeek etc, maar shopt blijkbaar af en toe ook bij de IKEA en waarom ook niet?
Overigens zijn er ook mensen die er totaal niet naar kijken en ook daar heb ik dan ook respect voor, zou ik ook niet doen als ik echt alleen die ene hele dure droomauto zou willen hebben, er jarenlang voor gespaard zou hebben en er ook echt tot het einde der dagen in zou gaan rijden....of als ik gewoon een getal met daarachter
7 nullen vrij besteedbaar op mijn rekeningetje had staan 8)

- cooldragon
vertel..... 

- Robin Hartog
Haha. E46 M3. (Al dan niet CSL)cooldragon schreef:vertel.....
- Sperdy
Alsof er twijfel is, nee natuurlijk. De Nissan GT-R allways.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
FerdiACS1 schreef:Alsof er twijfel is, nee natuurlijk. De Nissan GT-R allways.
Knap hoor, jij als Audifanaat pur sang om je roze bril af te zetten en gewoon die Enola Gay op wielen te kiezen.

- JP
Wanneer ?RVV schreef:De winnaar van deze poll ga ik morgen met een andere auto vergelijken in een nieuwe poll.
Misschien tegen een C63 Coupe AMG PP
- Niels
- Auto: Prius+
Dat klopt tot op zekere hoogte:cooldragon schreef:
En ook al trek je het financieel, lijkt mij niet onverstandig om de inruilwaarde(ook al is die in het sportwagen segment betreurenswaardig) wel enigszins mee te nemen. Ik bedoel, ook al heb je het geld, betekent niet dat je er niet over na hoeft te denken.
a) Als je laat leiden door inruilwaarde dan zijn er altijd nog verstandigere aankopen dan een dikke sportieve wagen

b) Laat je je teveel leiden door de verwachte inruilwaarde dan ga je misschien wel over tot een aankoop die je eigenlijk niet wil. Eigenlijk wil je het een (emotie) maar uiteindelijk kies je voor het ander (verstand). Drie jaar rondrijden in een auto die je eigenlijk niet had willen kopen, nou DAT is natuurlijk pas zonde van je geld

c) Naar het voorbeeld van Marc is 15K natuurlijk wel geld maar als je kijkt naar de totale kosten per jaar aan afschrijving, onderhoud en benzine dan hoeft (ga ik uit van 3 jaar) het om dat bedrag ook niet over te gaan lijkt me.
Miljonairs die bij de Ikea te vinden zijn hebben tenminste nog enig besef van de waarde van geld en trekken zich niets aan van wat de buren vinden

25% afschrijven in vier jaar op een S4 is tamelijk briljant te noemen

-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Was dat toevallig vrijdagavond? Uurtje of 20?partyondude schreef:Ik ben recentelijk op uitnodiging bij de presentatie van het nieuwe modeljaar GT-R geweest.
Heb er lekker in kunnen zitten, helaas niet rijdenMaar wat een gruwelijk hok is dat zeg! No brainer voor mij, de GT-R dus
Ik ga trouwens voor de GT-R. Echt een machtige bak.
- RVV
OVerduidelijke winnaar is de Nissan GT-R geworden! Audi vooral voor de mooi en de Nissan voor de bruutheid.
Audi RS5 17% [ 16 ]
Nissan GT-R 83% [ 79 ] x
Tijd voor een nieuwe poll de Nissan GT-R tegen de Corvette Z06. Op papier heel erg aan elkaar gewaagd, waarschijnlijk ook even snel, maar compleet verschillende auto's De Nissan is een high tech product uit Japan en de Corvette Z06 lijkt meer een old skool muscle car, met de eigenschappen van een volbloed sportwagen. Afgelopen dinsdag waren ze beide aanwezig op Assen. Heel moeilijk om nu te zeggen welke auto ik zou kiezen. Misschien dat de GT-R weer gaat winnen, maar dan zal het verschil denk ik heel erg klein zijn.
Audi RS5 17% [ 16 ]
Nissan GT-R 83% [ 79 ] x
Tijd voor een nieuwe poll de Nissan GT-R tegen de Corvette Z06. Op papier heel erg aan elkaar gewaagd, waarschijnlijk ook even snel, maar compleet verschillende auto's De Nissan is een high tech product uit Japan en de Corvette Z06 lijkt meer een old skool muscle car, met de eigenschappen van een volbloed sportwagen. Afgelopen dinsdag waren ze beide aanwezig op Assen. Heel moeilijk om nu te zeggen welke auto ik zou kiezen. Misschien dat de GT-R weer gaat winnen, maar dan zal het verschil denk ik heel erg klein zijn.
- cooldragon
a)+b) heb nergens gezegd dat ik me liet leiden, heb gezegd dat het wel als een factor meespeelt. Denk juist dat ik de verstandige keuze heb gemaakt. EN een auto die meer DF biedt(voor mij iig) EN die ook nog eens beter in de markt ligt...wat wil je nog meer?Niels schreef:Dat klopt tot op zekere hoogte:cooldragon schreef:
En ook al trek je het financieel, lijkt mij niet onverstandig om de inruilwaarde(ook al is die in het sportwagen segment betreurenswaardig) wel enigszins mee te nemen. Ik bedoel, ook al heb je het geld, betekent niet dat je er niet over na hoeft te denken.
a) Als je laat leiden door inruilwaarde dan zijn er altijd nog verstandigere aankopen dan een dikke sportieve wagen![]()
b) Laat je je teveel leiden door de verwachte inruilwaarde dan ga je misschien wel over tot een aankoop die je eigenlijk niet wil. Eigenlijk wil je het een (emotie) maar uiteindelijk kies je voor het ander (verstand). Drie jaar rondrijden in een auto die je eigenlijk niet had willen kopen, nou DAT is natuurlijk pas zonde van je geld![]()
c) Naar het voorbeeld van Marc is 15K natuurlijk wel geld maar als je kijkt naar de totale kosten per jaar aan afschrijving, onderhoud en benzine dan hoeft (ga ik uit van 3 jaar) het om dat bedrag ook niet over te gaan lijkt me.
Miljonairs die bij de Ikea te vinden zijn hebben tenminste nog enig besef van de waarde van geld en trekken zich niets aan van wat de buren vinden![]()
25% afschrijven in vier jaar op een S4 is tamelijk briljant te noemen![]()
laatste punt ben ik het 10000% met je eens en daarom kaartte ik dus dat punt a) aan

enne die magistrale inruilwaarde speelde dus mee in mijn keuze...
was daarvoor eigenlijk niet eens van plan om daar een auto te kopen...
dus misschien ook wel gedeeltelijk impulsief.... *oops*
Laatst gewijzigd door cooldragon op 30 mar 2011, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Als we op basis daarvan moeten kiezen wordt het nog heel lastig. De GT-R is bij mijn weten de baan niet op geweest...RVV schreef:Afgelopen dinsdag waren ze beide aanwezig op Assen.
Maarrrrrrr.... Ik zag het ding voor het eerst 'in het wild'. Toch wel mooi, en dat zeg ik niet zo vaak over Japanners. Anyway, waar is de poll?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Nissan GT-R tegen de Chevrolet Corvette Z06 (zie p4)
Gewoon zonder onderbouwing, omdat het kan: de Corvette please!

- Robin Hartog
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Voor mij de Z06 nu, want de puurdere ECHTE musclecar. Klasssieke front(mid)motor rwd layout, grote motorinhoud, koppel, pk's en niet al te zwaar relatief. Legendarisch en al heel wat races op z'n naam als C6R. Prijs was in NL voor zo'n ding en z'n prestaties ook nog redelijk te doen.
Gewoon 'n eerlijke klassieke sportwagen zonder gimmicks/frutsels.
Gewoon 'n eerlijke klassieke sportwagen zonder gimmicks/frutsels.

-
Nope...weer de GT-R voor mij....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Deze poll wordt een stuk closer denk ik.
Ik blij toch bij de GT-R
Ik blij toch bij de GT-R

- GTRene
Voor mij nu de Corvette Z06
niet om het interieur
iets puurder dan de high-tech GT-R
niet om het interieur

iets puurder dan de high-tech GT-R