Pagina 4 van 4

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 21 jun 2012, 12:51
door Richardt.
Overigens moet ik met die BMW op ASO die bocht ook wel echt goed nemen met die snelheid. Is elke ronde weer kantje boord. Als je bovenaan net verkeerd los komt of een stukje gras mee pikt met je buitenste achterwiel verlies je heeeeeel veel tijd :lol:

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 jul 2012, 14:53
door Richardt.
Iemand de seasonal events met de Ferrari F1 al gedaan?

Ik baalde eerst best wel, omdat ik die F1 auto helemaal niet lekker vind rijden. Maar ben er nu achter hoe je die auto moet rijden, veel gebruik maken van de downforce dus. Je kunt vaak harder door de bochten dan je denkt.

Alleen de Nurburgring moet ik nog een keer over doen. Daar heb ik zilver gehaald. Maar het is me nog niet gelukt om daar een rondje foutloos te rijden helaas.

Oh en daarnaast weer een heerlijke auto gevonden. Heb een SLS AMG gekocht, en alles gekocht wat er te kopen viel (exclusief de supercharger), vleugeltje er op enzo. Heerlijke auto, waar je heel hard mee kunt rijden.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 jul 2012, 16:53
door Robin
Richardt. schreef:Iemand de seasonal events met de Ferrari F1 al gedaan?

Ik baalde eerst best wel, omdat ik die F1 auto helemaal niet lekker vind rijden. Maar ben er nu achter hoe je die auto moet rijden, veel gebruik maken van de downforce dus. Je kunt vaak harder door de bochten dan je denkt.

Alleen de Nurburgring moet ik nog een keer over doen. Daar heb ik zilver gehaald. Maar het is me nog niet gelukt om daar een rondje foutloos te rijden helaas.

Oh en daarnaast weer een heerlijke auto gevonden. Heb een SLS AMG gekocht, en alles gekocht wat er te kopen viel (exclusief de supercharger), vleugeltje er op enzo. Heerlijke auto, waar je heel hard mee kunt rijden.

Nog niet geprobeerd, volgens mij al wel één héle week niet ge-GT5-d.

De SLS AMG is überhaupt standaard al 'n zeer fijne auto vind ik. Ook in die AMG special event waar je dus op 'n druipnatte Nordschleife achteraan begint met het inhalen van andere deelnemers ging me dat ding goed af, wel zilver dus niet de snelste( 8 minuut 40 ofzo) maar geen echte fout gemaakt. In de stromende regen en alles uit(behalve m'n onderbroek en sokken)

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 10 jul 2012, 12:49
door Chris van S.
SLS is inderdaad een erg fijne auto om mee te rijden. Daarom heb ik al meerdere versies in mijn garage staan. Maar gewoon een standaard SLS op sport hard is een redelijk makkelijke en fun auto om goed hard mee te rijden. Alhoewel de auto redelijk zwaar is....

Ferrari F1 auto's vind ik zelf ook niet echt fijn om mee te rijden. Maar met een beetje afstellen en een paar long runs kan je je de auto eigen maken. En daarbij is de 2010 versie de minst fijne....

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 17 jul 2012, 14:11
door Robin
F40 is misschien niet de makkelijkste auto, maar als je oefent is de standaardversie(ongeveer 500pk op zachte sportbanden en massa verlaagd naar 1100kg) een lekkere duik /lift en zwalkauto en in mijn ogen 't meest gedetailleerd van eigenlijk alle straatauto's. (Qua looks en replay, de echtheidsbeleving; in de kont bij acceleratie, duiken bij 't remmen etc)
Op TopGeartrack lijkt 't gewoon echt eigenlijk.
Terwijl ik irl voor de McLaren F1 ga vind ik de F40 in GT5 oogstrelend gedetailleerd en mooi. :love:

Ik heb ook 'n raceversie met 689pk en alle shit, op race zacht. Toch 'n hele goede racert vor z'n klasse/ouderdom.

In HD:

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 17 jul 2012, 17:45
door Andre
Dit word me nieuwe stuurtje. Bmw gt2 clubsport set. Ook geschikt voor ps3

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=efPaAPyt ... ata_player[/youtube]

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 18 jul 2012, 15:48
door ErikS
Ook voor de eggsbox? :strong:

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 18 jul 2012, 18:32
door WJ
Mooi stuurtje zeg, ben benieuwd hoe dat speelt. :df:

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 19 jul 2012, 00:06
door Thomas911
Jezus wat een vet stuur! :hot:

Ik speel zelf met een fanatec gt3 rs v2 (porsche gt3 rs mk1 stuur) ik kan alleen geen foto uploaden om te laten zien :(

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 13:02
door Robin
Ben weer 'n beetje aan 't GT5en de laatste weken.

Qua STANDAARD niet getunede auto's op 'n baan als de Nordschleife(dan noem je ook 'n baan) vind ik de Lexus LFA uitmuntend, maar ook de SLS Mercedes in standaardvorm , plus de bekende 458. Mijn top 3 van STANDAARDauto's. Ze sturen mooi in, hebben power zat, mooie looks, geluid, vliegen er niet af op hogere snelheid redelijk vergevingsgezind.

De Aventador is prachtig in alles en zeer snel, maar het onderstuur en lomperigheid, het minder beweeglijke dan de bovenstaande 3 ivm de AWD maken het voor mij geen standaard topper: Ja je kunt de aandrijfbias 20/80 ofzo doen, maar dan nog gaat ie niet zo vloeiend beweeglijk ala standaard rwd auto's....

Wie heeft nog meer tips betr top standaardauto's aub?

Een McLaren F1 is top en prachtig, maar die fikt je de achterbanden in de eerste 3 versnellingen al op als je op 'n recht stuk zit zeg maar. Ook de F40, skitterend, maar dat turbogat en soms terug naar z'n 1 want 2 niemand thuis: Gas erop , zie Macca hierboven.

Ook de Ruf CTR, zie F40....

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 14:32
door Chris van S.
In standaard vorm vind ik dat je de Scuderia nog vergeet. Echt een heerlijke auto om langdurig mee te vlammen. Ook op sport harde banden.
McLaren F1 kan je alleen maar enigszins normaal rijden op race banden. Dan is het echt een ontzettend leuke auto om mee te spelen.

Op de Ring vind ik de TVR Tamora op sport hard in standaard trim een erg leuke auto om mee te sturen. Ook met een standaard Corvette Z06 kan je erg leuk rondjes vlammen.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 15:18
door Downforce Hans
Andre schreef:Dit word me nieuwe stuurtje. Bmw gt2 clubsport set. Ook geschikt voor ps3

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=efPaAPyt ... ata_player[/youtube]

Lijkt me geen stuur van 250 euro...............plus dat ik dit filmpje niet aan mijn zoon laat zien :lol:

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 15:28
door Andre
lol

Het stuurtje kost inderdaad wel 250 euro maar daar moeten nog pedalen en base bij. :)

Het stuurt werkelijk fantastisch onvergelijkbaar met alle andere stuurtjes.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 17:20
door WJ
De Corvette is ook leuk om mee over de baan te banjeren.
Ik vind de Avantador met wat modificaties erg leuk rijden. Echt een beul.

Wat ik ook wel gedaan heb is wat niet bestaande (in GT5) auto's geprobeerd na te maken. Specs opzoeken op internet en daarna gaan knutsellen in GT5. Zo tover je bv een 1M tevoorschijn. Dit kan je natuurlijk met heel wat andere merken doen.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 23:42
door indobesar
De Corvette Z06 en ZR1 zijn idd heerlijk.
Persoonlijk vind ik de NSX Type R ook fantastisch. Heeft minder vermogen, maar dat wordt niet gemist door de lage massa en fijne handling imho.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 09 okt 2012, 23:50
door Robertdj
De RUF BTR, maar eigenlijk is iedere RUF heerlijk.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 10 okt 2012, 09:57
door Robin
WJ schreef:De Corvette is ook leuk om mee over de baan te banjeren.
Ik vind de Avantador met wat modificaties erg leuk rijden. Echt een beul.

Wat ik ook wel gedaan heb is wat niet bestaande (in GT5) auto's geprobeerd na te maken. Specs opzoeken op internet en daarna gaan knutsellen in GT5. Zo tover je bv een 1M tevoorschijn. Dit kan je natuurlijk met heel wat andere merken doen.
Inderdaad, zo zit ik ook wel eens te klooien.

Z06 en ZR1 zijn inderdaad ok. Nissan GTR ook wel eigenlijk, maar wat lomp. Ik heb 't over standaardauto's, het weggedrag verbetert natuurlijk al gauw van sport hard via sport zacht naar slicks. Wereld van verschil.

Vreemd ook dat de Lexus LFA standaard gewoon op Döttinger Höhe 300 plus rijdt en de standaard Macca F1 ook natuurlijk, maar bij lange na niet doorgaat naar 340-50-60-70 etc....

@Robertdj, de standaard CTR vind ik veel te nerveus en met 'n turbolag van hier tot Alaska.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 10 okt 2012, 10:31
door Robertdj
Dat vind ik juist leuk, clean/tijd rijden kan ik toch niet, liever een rondje stampen waarbij ik iedere bocht getrakteerd wordt met verschillende gradaties overstuur. De rondetijd mag dan wel bagger zijn, maar ik heb wel lol. :)

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 10 okt 2012, 14:41
door Elco
Robin schreef: Een McLaren F1 is top en prachtig, maar die fikt je de achterbanden in de eerste 3 versnellingen al op als je op 'n recht stuk zit zeg maar. Ook de F40, skitterend, maar dat turbogat en soms terug naar z'n 1 want 2 niemand thuis: Gas erop , zie Macca hierboven.

Ook de Ruf CTR, zie F40....
Doseren met dat gaspedaal! Dat is ook zo leuk aan gt5, dat (bijna) iedere auto weer anders rijdt. Je moet soms echt in een flow komen. Dan kun je ook echt hard met een standaard macca F1. Mijn pr op de ns op sport hard: 7:12.

verder wat WJ zegt:
Wat ik ook wel gedaan heb is wat niet bestaande (in GT5) auto's geprobeerd na te maken. Specs opzoeken op internet en daarna gaan knutsellen in GT5. Zo tover je bv een 1M tevoorschijn. Dit kan je natuurlijk met heel wat andere merken doen
1M had ik ook al 'nagemaakt' c63 amg black specificaties is ook erg leuk, Lotus evora S etc.

Blijft leuk af en toe wat rondjes virtueel knallen.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 10 okt 2012, 16:18
door Robin
Elco schreef: Doseren met dat gaspedaal!
Ja hèhè. Maar dat neemt niet weg dat je daardoor minder gauw op 't gaspedaal kunt dan de 'competitie'. Tuurlijk zijn de Macca, F40 en CTR oud spul tov de 458, LFA en SLS. Dat zal 't mede ook zijn.

Ik rij veel met de Macca in standaard setup (627pk ongeveer en sport zacht), EN ZONDER ABS (!!!) EN TC zoals de echte. Idem de F40, < 500pk , 1100nogwat kilo sport zacht en GEEN stumperhulpjes. CTR idem op sport zacht.

En zie daar auto's die niet zo vergevingsgezind zijn(vooral zonder ABS) als de nieuwere lichting(LFA, 458, SLS etc), waarbij de Macca nog de 'easiest' is, want vermogensafgifte als grote atmo relaxeder dan die 2.9 twinturbo of die 3.4 twinturbo....

Mind you: Ik ben gek op de Macca EN de F40, skitterend spul.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 11 okt 2012, 09:49
door Robin
Nu heb ik net als jullie tientallen autootjes in alle soorten en maten, maar de Enzo stond er nog niet tussen. Ben er nooit echt fan van geweest, de vormgeving vond ik niks, maar 't went al wat in 10 jaar tijd.

Dus gisteren 'n Rosso Scuderia Enzo aangeschaft. Sport hard. Zie McLaren F1 etc. Sport zacht al beter/lekkerder. Maar hij is niet zo lekker als de 3 die ik altijd noem en qua power etc is de Macca echt sneller standaard.

Nu met de gewichtsbesparing (1050kg?) en 900+ pk plus zachte slicks is 't wel 'n bommetje, maar niet zo lekker als de karren waar ik 't hierboven over heb.
Ook de power boven 200kmh voor 900pk viel me wat tegen. Met de standaardoverbrenging hak je al met 340kmh in de begrenzer.

Voor 't eerst op Daytona Oval gereden want geen zak aan. Langere overbrenging en ik kon 385 max halen voordat ik in de boarding kwam want insturen knudde.

Leuke actie, maar niet aan mij besteed. :D

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 11 okt 2012, 12:48
door Chris van S.
Ik ben ook absoluut een Macca aanhanger. Ik heb er zelfs 4 in mijn garage staan. Een standaard, een lichtgewicht standaard, een slightly tuned en een maximale getunede. Maar ik denk dat de standaard versie toch het lekkerste is. Je kan zo makkelijk hard gaan met die auto, en het geluid is heerlijk.

Gisteren de LFA en de ZR1 is onder de loep genomen. Allebei 2x gekocht en 1 daarvan getuned naar mijn idee. Maar dan is mijn favo toch echt de standaard ZR1. Tov de Z06 vind ik de de ZR1 in GT5 een minder vriendelijkere auto, ondanks dat hij minder poweful is. In hogere toerentallen lijkt het net alsof er nog een extra beul koppel vrijkomt. MAW je kan zo verschrikkelijk makkelijk en gecontroleerd op de ideaallijn de bocht uit driften. Ik heb een favouriet erbij in elk geval.... (spoiler pakket erop zetten oogt erg gaaf, zeker de optie voor het kleine lipje op de achterklep)

Ik heb vorig jaar met de Enzo in standaard trim de 4 uurs race van de Ring gereden. En toen vond ik het een heerlijke auto. Maar laatst weer een paar ronden gereden met de Enzo en ik vind het in de basis een onderstuurd ding. Ook hier heb ik weer 2 versies in mijn garage staan. Misschien maar is proberen om een fijngeslepen versie ervan te brouwen.

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Geplaatst: 07 jan 2013, 16:59
door Robin
Gisteren werd at last de Sauber Mercedes C9 Silberpfeil in de online shop aangeboden. De auto waar ik maanden op wachtte. 940pk standaard(irl 720, 900 nogwat had de '90 C11) en met 'n oliebeurt 987 pk. (!!)

Een van de mooiste karren in GT5 vind ik. Of ie nou zo lekker riijdt...tja 't is 'n downforce Gr C prototype wat wil je?

Ook en passant credits stukgeslagen op 'n Nissan R 89C proto, een Countach Aniversary 25 en 'n NSX prototype. Dat was dus even dik 5 miljoen credits down the drain.:)

Oh ja ook 'n 135i tje gekocht en licht getuned. Hard sport , verademing om daar mee wat te driften etc.