BMW 330cd Project (Gereed! pic's pag. 12)
- Jelmer850i
Re: BMW 330cd Project
een beetje kort door de bocht, er zijn meerdere versies
Is dit nooit ergens getest? Ben er wel benieuwd naar, heb je gelijk Ipod, usb, bleutooth etc, in je auto.
Een tomtom van 100 euro werkt al beter dan de navi van BMW, dus waarom zou zo'n systeem niet goed functioneren?
Is dit nooit ergens getest? Ben er wel benieuwd naar, heb je gelijk Ipod, usb, bleutooth etc, in je auto.
Een tomtom van 100 euro werkt al beter dan de navi van BMW, dus waarom zou zo'n systeem niet goed functioneren?
- Jelmer850i
Nog vergeten, het interieur wordt gerepareerd, de stoel wordt voorzien van een nieuw stuk leder en het geheel wordt gespoten, met 100.000km garantie erop.
Ik ben erg benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik ben erg benieuwd hoe dat uitpakt.
-
Uit eigen ervaring via het autobedrijf waar ik werk kan ik jou het bedrijf navaudio én hun producten enorm afraden. Allebei echt drie keer niks!
Heinze
Heinze
- Jelmer850i
heb je ook een soortegelijke optie die je kan aanbevelen? 

-
Nou ...Jelmer850i schreef: Een tomtom van 100 euro werkt al beter dan de navi van BMW...

- Alex_BMW
Er is nog een chinees navi systeem in omloop voor nog minder geld maar zover de kwaliteit betwijfel ik dat punt een beetje, ik denk dat je voor kwaliteit en betrouwbaarheid al snel op een pioneer, kenwood oid uitkomt alleen is het jammer dat je bij deze systemen de OEM look mist,
-
MK4 Navi met V.32 software (3d birdview) en 2011 DVD. Geen klachten, en werkt perfect.... 

- Jelmer850i
Yup maar dan mis je bleutooth usb ipod etc wel zo mooi als dat in hetzelfde scherm kan. Heb overigens al een bleutooth setje van parrot. Liggen bouw dat eerst wel in
- Jelmer850i
Re: BMW 330cd Project (aanschaf pic's op pag. 2)
Er komt tevens een nieuw set Alpina velgen (imitatie) onder met nieuwe dunlop banden
- Ravin ///M
Immi? Heb je dan wel een breedset?
- Jelmer850i
met een velgenbed? t is t nieuwe type die heeft dat niet dus...
- Ravin ///M
Hoeft niet persé een velgbed te zijn, maar iig een bredere velg achter.
- Wout@E36
Leuk project zo.
Zelf ook wezen kijken naar een mooie 330cd, maar het is geen makkelijke zoektocht.
Wel leuk om hem helemaal naar je smaak te maken, klinkt alsof het een serieus mooie wagentje wordt.
Zelf ook wezen kijken naar een mooie 330cd, maar het is geen makkelijke zoektocht.
Wel leuk om hem helemaal naar je smaak te maken, klinkt alsof het een serieus mooie wagentje wordt.
-
Mooie wagen!
- Jelmer850i
Staat misschien wel mooier, zal eens vragenRavin ///M schreef:Hoeft niet persé een velgbed te zijn, maar iig een bredere velg achter.

-
je bent weer lekker bezig zie ik
wat kost dat eigenlijk je leer spuiten ??
In me 530d heb ik grijs leer ook in de zij panelen het lijkt me wel mooi om daar een donkere tint in te doen
dashboord is ook donker grijs?
vind two tone altijd wel mooi in een auto

wat kost dat eigenlijk je leer spuiten ??
In me 530d heb ik grijs leer ook in de zij panelen het lijkt me wel mooi om daar een donkere tint in te doen
dashboord is ook donker grijs?
vind two tone altijd wel mooi in een auto
- Jelmer850i
nee gewoon zwart dash, 2tone interieur is inderdaad lekker.
Verder hoeven bij mij alleen de voorstoelen gespoten worden, de achterbank en zijpanelen zijn in goeie staat. Het wordt dus dezelfde tint ook, qua kosten valt het best mee opnieuw bekleden is stukken duurder, maar bij mij moest er ook een stuk leder vernieuwd worden dus is niet te vergelijken, gaat om een paar 100tjes. 250 of zo meende ik. Als het raadzaam is om het in een andere kleur te spuiten weet ik niet.
Maar we hebben nog steeds geen pic gezien van die dikke 5-er van je
Verder hoeven bij mij alleen de voorstoelen gespoten worden, de achterbank en zijpanelen zijn in goeie staat. Het wordt dus dezelfde tint ook, qua kosten valt het best mee opnieuw bekleden is stukken duurder, maar bij mij moest er ook een stuk leder vernieuwd worden dus is niet te vergelijken, gaat om een paar 100tjes. 250 of zo meende ik. Als het raadzaam is om het in een andere kleur te spuiten weet ik niet.
Maar we hebben nog steeds geen pic gezien van die dikke 5-er van je
-
Misschien is dit een interessant topic wat betreft origineel lijkende chinese navigatie:Jelmer850i schreef:heb je ook een soortegelijke optie die je kan aanbevelen?
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3969425,page=9
Is/was blijkbaar populair op een E46 forum als groepsaankoop.
- Jelmer850i
ik heb ook zitten zoeken en vond een draad van zo'n 80 pagina's op een ander forum, waar ook dit persoon in zat. Maar goed als ik dit zo lees:
"Het is te merken dat het in de basis een goedkope Chinese radio is. De knoppen klikken nogal goedkoop en compleet anders dan de andere BMW-knoppen bijvoorbeeld. Het is vooral ook te zien aan de teksten in de menu's. De Nederlandse vertalingen zijn lachwekkend slecht. Zo wordt bijvoorbeel het Engels "Time" vertaald door "maal". Dat kan in sommige zinnen wel, maar als de GPS het heeft over "UTC maal" is er toch iets misgegaan bij het vertalen. Dat soort voorbeelden zijn er wel meer, soms lachwekkend, maar soms snap je echt niet wat er staat.
De taal heb ik dus maar snel op Engels gezet, da's al een stuk beter.
De software die erop zit werkt prima, als navigatiepakket zit er iGo op. Nog niet echt mee gewerkt, maar het lijkt prima te werken. De radio, en USB werken ook prima en het geluid is ook goed. Ik heb er echter nog niet langer dan 5 minuten mee gereden, dus meer uitgebreide ervaringen komen nog wel een keer."
Blijft vreemd, waarom komt een kwaliteitsmerk niet met een goeie inbouwkit, denk aan pioneer/kenwood/alpine ec.
"Het is te merken dat het in de basis een goedkope Chinese radio is. De knoppen klikken nogal goedkoop en compleet anders dan de andere BMW-knoppen bijvoorbeeld. Het is vooral ook te zien aan de teksten in de menu's. De Nederlandse vertalingen zijn lachwekkend slecht. Zo wordt bijvoorbeel het Engels "Time" vertaald door "maal". Dat kan in sommige zinnen wel, maar als de GPS het heeft over "UTC maal" is er toch iets misgegaan bij het vertalen. Dat soort voorbeelden zijn er wel meer, soms lachwekkend, maar soms snap je echt niet wat er staat.
De taal heb ik dus maar snel op Engels gezet, da's al een stuk beter.
De software die erop zit werkt prima, als navigatiepakket zit er iGo op. Nog niet echt mee gewerkt, maar het lijkt prima te werken. De radio, en USB werken ook prima en het geluid is ook goed. Ik heb er echter nog niet langer dan 5 minuten mee gereden, dus meer uitgebreide ervaringen komen nog wel een keer."
Blijft vreemd, waarom komt een kwaliteitsmerk niet met een goeie inbouwkit, denk aan pioneer/kenwood/alpine ec.
-
- Jelmer850i
Ik heb dat draadje gezien maar is niet echt overtuigend, de eerste foto's, dat menu

-
Jelmer, ik zal die oem MK4 houden. upgraden en nieuwe dvdtje erin, zoals B46 het zei
http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ation-Kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Collega van mij heeft een MP3/USB interface voor zn E46. Werkt goed, weet alleen niet meer welk 'merk' het is. Als je goed googled, vind je wel een handvol varianten.
Voor je USB/BT/MP3 oplossing kan je bijv. zoiets nemen:B46 schreef:MK4 Navi met V.32 software (3d birdview) en 2011 DVD. Geen klachten, en werkt perfect....
http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... ation-Kit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Collega van mij heeft een MP3/USB interface voor zn E46. Werkt goed, weet alleen niet meer welk 'merk' het is. Als je goed googled, vind je wel een handvol varianten.
- Jelmer850i
Heb al een parrot liggen bt usb en ipad lukt daar al mee, via het stuur weet ik niet even kijken. Maar goed via dat scherm is natuurlijk uber:-)
-
Ik heb zelf de dynavin unit er ook in zitten.
Ik heb er gemengde gevoelens over. Hij heeft echt veel functies en het is een soort carpc. Andere navigatie op de sd kaartje en je kunt het allemaal gemakkelijk runnen. Heb zelf al verschillende Igo versies gedraaid, TomTom en nog wat meuk.
Aangzien ik iedere dag zowieso 2uur in de auto zit is de carkit echt super. Geen draden bende en dergelijke heerlijk.
Verder sta je werkelijk verbaasd van de kwaliteit van het scherm als je dvd of televisie aan het kijken bent. Dit is echt zeer mooi. Rijdend tv kijken op antenne zorgt wel weer voor veel sneeuw.
Nadeel vind ik echter als je wat zon van achteren hebt zie je niks meer op de unit. Deze weerspiegelt dus zien op welke zender je zit of je navi bekijken zit er niet meer in. Verder zijn de knoppen iets lichtdoorschijnend. Door de knop zie je wat oranje gloeien... Is trouwens niet bij alle units zo maar bij veel wel.
Deze unit is echt wat you see is what you get. Het is chinees dus je moet er met beleid mee omgaan. Op die manier kun je er veel plezier van beleven. Of hij echter de kleine 700 euro waard is... 500/550 euro vind ik een mooie prijs voor deze unit.
Ik heb er gemengde gevoelens over. Hij heeft echt veel functies en het is een soort carpc. Andere navigatie op de sd kaartje en je kunt het allemaal gemakkelijk runnen. Heb zelf al verschillende Igo versies gedraaid, TomTom en nog wat meuk.
Aangzien ik iedere dag zowieso 2uur in de auto zit is de carkit echt super. Geen draden bende en dergelijke heerlijk.
Verder sta je werkelijk verbaasd van de kwaliteit van het scherm als je dvd of televisie aan het kijken bent. Dit is echt zeer mooi. Rijdend tv kijken op antenne zorgt wel weer voor veel sneeuw.
Nadeel vind ik echter als je wat zon van achteren hebt zie je niks meer op de unit. Deze weerspiegelt dus zien op welke zender je zit of je navi bekijken zit er niet meer in. Verder zijn de knoppen iets lichtdoorschijnend. Door de knop zie je wat oranje gloeien... Is trouwens niet bij alle units zo maar bij veel wel.
Deze unit is echt wat you see is what you get. Het is chinees dus je moet er met beleid mee omgaan. Op die manier kun je er veel plezier van beleven. Of hij echter de kleine 700 euro waard is... 500/550 euro vind ik een mooie prijs voor deze unit.
- Jelmer850i
Goed hoor niets van dei alpina knakker, dan niet...
Was ook nog bezig met een Nieuw set CLS wielen:
Breedset
Velgen voor 8.0x18 banden 225/40r18
Velgen achter 8.5x18 banden 255/35r18
Smal set
Velgen voor + achter 8.0x18 banden 225/40r18
Qua prijs scheelt het wel een berg, het breedset is +/- 450 euro duurder.
Heb om een foto gevraagd, maar goed dat is weer teveel van het goeie blijkbaar.
Next
Heeft iemand nog een tips?
Toch raar heb je een webwinkel, adverteer je op MP etc. reageert een klant probeer je je zo snel mogelijk ervanaf te maken zodat je weer verder kan. Maar goed als ik nu een goeie aanbieding krijg en een fototje zeg ik ja en hebben ze weer wat verkocht. Toch vreemd.
Als iemand hier velgen verkoopt kan natuurlijk ook
.
Was ook nog bezig met een Nieuw set CLS wielen:
Breedset
Velgen voor 8.0x18 banden 225/40r18
Velgen achter 8.5x18 banden 255/35r18
Smal set
Velgen voor + achter 8.0x18 banden 225/40r18
Qua prijs scheelt het wel een berg, het breedset is +/- 450 euro duurder.
Heb om een foto gevraagd, maar goed dat is weer teveel van het goeie blijkbaar.
Next

Heeft iemand nog een tips?
Toch raar heb je een webwinkel, adverteer je op MP etc. reageert een klant probeer je je zo snel mogelijk ervanaf te maken zodat je weer verder kan. Maar goed als ik nu een goeie aanbieding krijg en een fototje zeg ik ja en hebben ze weer wat verkocht. Toch vreemd.
Als iemand hier velgen verkoopt kan natuurlijk ook