-
- Macboy
Re: Lindsay's Alfa 155 Racer Giallo - Spoiler gespoten + upd
Leuk om te volgen en wat gaat het snel eigenlijk allemaal ! Duidelijk geen 5-jaren project 

- Laurens
Mooi hoor, ga je em ook zelf schuren?
Ik loop nu ongeveer 2 weken voor
Ik loop nu ongeveer 2 weken voor

-
Nee hun gaan hem daar schuren,daar hebben ze al die mooie apparaten enzo ervoor !
- @iko
Ben je er 29 maart ook bij?Linds155 schreef:Eindelijk de definitieve afspraak bij de spuiter voor de 155 !
maandag 14 maart , dus over 2 weekjes word de 155 erheen gebracht, en er werd mij verteld dat diezelfde week , de 155 helemaal geel gespoten is en ik dr weer op kan halen!!!
Nu word het wachten toch wel moeilijk!zo benieuwd naar t resultaat !
tot die tijd ga ik de 155 nog wat kaler strippen, zodat de 155 helemaal "kaal" naar de spuiter gaat. Bumper los , rubbers eraf, koplampen en achterlichten eraf etc.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=21550
- Jaapi
Super leuk project , altijd dikke alfa's gevonden! zkr in raceuitvoering,
Toen ik dit zag dacht ik meteen aan een tijdschrift dat ik nog heb liggen uit die tijd
Meteen ff wat foto's van gemaakt

Toen ik dit zag dacht ik meteen aan een tijdschrift dat ik nog heb liggen uit die tijd

Meteen ff wat foto's van gemaakt
- GTRene
ah zo, ik heb het via de compressor gedaan destijds (goedkoop ding)spykerboy schreef:maar met losse spuitbussen gespoten of verf in de compressor gedaan en spuiten? dat is waar ik naar benieuwd ben... heb geen idee namelijk, en om het nou te laten doen... kost weer een boel geld!
dus verf bij autolack winkel (laten mengen) gehaald en in spuitpistool-houder (compressor)
met spuitbusjes alleen is het niet te doen, bovendien veel nevel krijg je dan, terwijl alleen luchtdruk via de compressor dit verschijnsel zich veel minder voordoet, of niet als je goede omstandigheden hebt zodat de lucht mooi weg kan.(afzuigen eventueel met simpele ventilatoren) rest goed afplakken en ruimte schoonmaken ivm eventueel stofdeeltjes die anders kunnen opwapperen en op je lak slaan.
- GTRene
je kan ook zo wat bij een autospuiter bestellen in de kleur die jij wil, doen ze normaal gesproken niet moeilijk over.
compressor met autospuit goodies kun je nieuw al goedkoop bij bv een Gamma ofzo kopen, daar zou je bijna geen 2de hands voor gaan kopen (immers nieuw en garantie e.d.) en vaak zit er al zo'n autospuit ding bij, geloof al iets van 125,-euro ofzo tegenwoordig, en ding wat ik heb is nog als nieuw en toch al 13 jaar oud
gebruik het ook niet veel, maar handig je banden oppompen of wat uitblazen oid
magoed, we zullen Lindsay's draadje niet te veel belasten
je hebt wat te doen, leuke kompressor scoren/kijken incl autospuit ding (met ruime schroefbus)
en een spuitbedrijfje bezoeken als je de kleur weet en nr, mixen ze het zo voor je.
compressor met autospuit goodies kun je nieuw al goedkoop bij bv een Gamma ofzo kopen, daar zou je bijna geen 2de hands voor gaan kopen (immers nieuw en garantie e.d.) en vaak zit er al zo'n autospuit ding bij, geloof al iets van 125,-euro ofzo tegenwoordig, en ding wat ik heb is nog als nieuw en toch al 13 jaar oud

magoed, we zullen Lindsay's draadje niet te veel belasten

je hebt wat te doen, leuke kompressor scoren/kijken incl autospuit ding (met ruime schroefbus)
en een spuitbedrijfje bezoeken als je de kleur weet en nr, mixen ze het zo voor je.
-
Vandaag weer lekker bezig geweest met de auto!
Voorbumper eraf gehaald en de lampen, dit alvast voor het spuiten van de 155!
Daarnaast ook de dashboard, alleen me vergist in de kachelmotor haha, helemaal niet meer aan de airco gedacht... dus heel die kachelmotor los, maar toch niet helemaal ! en ik kon t maar niet vinden... en toen ging er n lichtje branden :idea:
dus die gaan we van het weekend nog losmaken en dan kan de hele kachelmotor eruit!
Dus momenteel is het echt een troep in de auto hahah!
gelukkig maar van korte duur!
Hier zie je hoe de hele kachelmotor erbij hangt aan de airco
Stoel zit er nog los in om makkelijk naar binnen en naarbuiten te rijden, hoeven we niet te duwen nog

Voorbumper eraf gehaald en de lampen, dit alvast voor het spuiten van de 155!
Daarnaast ook de dashboard, alleen me vergist in de kachelmotor haha, helemaal niet meer aan de airco gedacht... dus heel die kachelmotor los, maar toch niet helemaal ! en ik kon t maar niet vinden... en toen ging er n lichtje branden :idea:

Dus momenteel is het echt een troep in de auto hahah!

Hier zie je hoe de hele kachelmotor erbij hangt aan de airco

- Niels 155
- Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Re: Lindsay's Alfa 155 Racer Giallo - stapje verder
Goed bezig moppie!
Zal ik morgen ff je airco dr uit slopen
8)
Zal ik morgen ff je airco dr uit slopen

-
Re: Linds's Alfa 155 Racer Giallo - geflockt dash + race spi
Fotos van het dasboard

en een race spiegel voor in de 155!

en een race spiegel voor in de 155!

- Niels K.
Dag Lindsay,
Leuk om even een project van een ander door te lezen. Je pakt het grondig aan.
Zelf ben ik ook bezig met een auto voor op het circuit en nu zag ik dat je een mooie race spiegel hebt aangeschaft. Dit zou voor mij ook een oplossing zijn aangezien mijn rolkooi in de weg zit om de originele spiegel te kunnen monteren.
Zou je mij kunnen vertellen waar je deze hebt aangeschaft?
Vr. groeten, Niels.
Leuk om even een project van een ander door te lezen. Je pakt het grondig aan.
Zelf ben ik ook bezig met een auto voor op het circuit en nu zag ik dat je een mooie race spiegel hebt aangeschaft. Dit zou voor mij ook een oplossing zijn aangezien mijn rolkooi in de weg zit om de originele spiegel te kunnen monteren.
Zou je mij kunnen vertellen waar je deze hebt aangeschaft?
Vr. groeten, Niels.
- GTRene
dus het glimmende dash ben je kwijt...
lijkt zo op foto wel alcantara
toch eens in het eggie bekijken als ik er aan denk 8)
lijkt zo op foto wel alcantara

toch eens in het eggie bekijken als ik er aan denk 8)
-
ziet er gewoon bruut uit! en de weerspiegelingen worden minder
- Hielke
Worden die mooie 155's op 29 maart ook op Assen ingezet? Heb veel goede verhalen over de preparatie van deze auto's gehoord. Zou leuk zijn ze eens in het echt te zien.
-
nee, eerst zouden we wel 29 maart gaan rijden op Assen, maar dat word nu zandvoort omdat er dan ook daar een testdag is!
dan rijden er 4 autos van ons

-
Re: Linds's Alfa 155 Racer Giallo - spulletjes besteld
En er gaan weer een paar fijne bestellingen de deur uit! :banaan:
Race stuur

Sleepogen

Zwarte sluitingen

Accubak

Startpaneeltje

En een nieuwe pook besteld, andere weer verkocht, omdat mn pedalen ook carbonlook worden, wilde ik mijn pook ook in carbon! dus is het deze geworden :

Laat maar binnenkomen al dat moois! :shakeit:
Race stuur
Sleepogen
Zwarte sluitingen
Accubak
Startpaneeltje
En een nieuwe pook besteld, andere weer verkocht, omdat mn pedalen ook carbonlook worden, wilde ik mijn pook ook in carbon! dus is het deze geworden :
Laat maar binnenkomen al dat moois! :shakeit:
- Reind
Is dat een plat QSP stuurtje? Zoja, raad aan deze niet te kopen. Heb er begin vorig jaar 1tje aangeschaft en het zijn slappe stuurtjes. Elke keer als ik uit de auto stapte en het stuur daarbij iets gebruikte had ik het idee dat ik hem zo uit zijn hart trok. Geeft echt weinig vertrouwen dat stuur. Heb er inmiddels snel een ander in gezet.
-
Hoi Reind,
Ja klopt dat stuurtje is van QSP..!
Ow okee, moet ik dus even in de gaten houden! mijn moeder heeft in dr racer ook een stuur van QSP, daar heb ik nog nooit problemen over gehoord, maar in ieder geval thnx voor de tip!
Groetjes Linds
Ow okee, moet ik dus even in de gaten houden! mijn moeder heeft in dr racer ook een stuur van QSP, daar heb ik nog nooit problemen over gehoord, maar in ieder geval thnx voor de tip!

Groetjes Linds
- Reind
De diepe van QSP is prima. Maar de platte is ronduit slap. Ga je echt spijt van krijgen.Linds155 schreef:Hoi Reind,
Ow okee, moet ik dus even in de gaten houden! mijn moeder heeft in dr racer ook een stuur van QSP, daar heb ik nog nooit problemen over gehoord, maar in ieder geval thnx voor de tip!![]()
Groetjes Linds
- Macboy
Jij hebt niet eens een headset man 

- Reind
Inmiddels wel hoor 8) Moest alleen eerst 8 uur aan de lading
Hoezo, benieuwd naar de stem achter die waanzinnig mooie rijstijl

Hoezo, benieuwd naar de stem achter die waanzinnig mooie rijstijl

-
Hmm..laat zij nou net die diepe in dr racer hebbenReind schreef:De diepe van QSP is prima. Maar de platte is ronduit slap. Ga je echt spijt van krijgen.Linds155 schreef:Hoi Reind,
Ow okee, moet ik dus even in de gaten houden! mijn moeder heeft in dr racer ook een stuur van QSP, daar heb ik nog nooit problemen over gehoord, maar in ieder geval thnx voor de tip!![]()
Groetjes Linds

- Reind
Dat dacht ik al.
-
Vandaag ben ik jarig! en ik wist helemaal niet wat ik nog van mn ouders en vriend kreeg..
Blijkt dat ze contact hebben opgenomen met QSP en dat ze er een spoedbestelling van hebben gemaakt dat alles vandaag binnen is gekomen, en hebben hun alle kosten van de spullen op hun rekening genomen als kado!!

Blijkt dat ze contact hebben opgenomen met QSP en dat ze er een spoedbestelling van hebben gemaakt dat alles vandaag binnen is gekomen, en hebben hun alle kosten van de spullen op hun rekening genomen als kado!!

- Laurens
Gefeliciteerd