Subaru Forester 2.0 AWD
- Knot
Re: Subaru Legacy AWD als fun auto?
Oke, achter ook visco dat zou wel ideaal zijn idd. Dacht alleen dat het op de GT modellen (de jappen dus) zat.
"Some models are equipped with viscous limited-slip rear differential. The models include: Impreza WRX, Legacy GT, Legacy Spec.B, Outback 2.5i, Outback XT."
http://www.awdwiki.com/en/subaru" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zat aan deze te denken, staat leuk geprijsd alleen distrubutie zal vrij rap gedaan moeten worden denkik. 5 eigenaren tot nu toe.
http://link.marktplaats.nl/497576396" onclick="window.open(this.href);return false;
"Some models are equipped with viscous limited-slip rear differential. The models include: Impreza WRX, Legacy GT, Legacy Spec.B, Outback 2.5i, Outback XT."
http://www.awdwiki.com/en/subaru" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zat aan deze te denken, staat leuk geprijsd alleen distrubutie zal vrij rap gedaan moeten worden denkik. 5 eigenaren tot nu toe.
http://link.marktplaats.nl/497576396" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
LOL
Dennis Cavallino schreef:Deze al gezien?
http://Www.marktplaats.nl/497576396" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Ik heb m niet gekocht hoor...
-
Rody waarom pak je niet zo n ding.
Evo 4 of Evo 5 RS daar heb je veel meer aan. Goeie Diffs. 4wd drift hoppakee.
http://auto.marktplaats.nl/mitsubishi/4 ... ind=8&fs=1
Evo 4 of Evo 5 RS daar heb je veel meer aan. Goeie Diffs. 4wd drift hoppakee.
http://auto.marktplaats.nl/mitsubishi/4 ... ind=8&fs=1
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport

Geen geld zeg!
- MartijnGizmo
Zie ook locatie van het stuur... 

- Knot
Tsja, het is 1000 of 5000... dat is nog best lastig als je ervan uit gaat dat je m deze winter sowieso tot pakketje maakt.
-
lol ja stuur zit aan de andere kant. Maar voor driften en gekkigheid maakt dat weinig uit. Ze zijn ook niet heel erg duur.
- Dennis Cavallino
Blijft gaaf, zo'n Evo.
- Dennis Cavallino
Wel wezen kijken?Knot schreef:Ik heb m niet gekocht hoor...
Ik moest lachen omdat ik die auto dus aanwees en jij daar zelf naar zat te kijken.
- Knot
http://www.autowereld.nl/subaru/legacy/ ... tails.html
Toch ook wel aardig, 1950 voor het nieuwe model met wat deukjes rondom.
Apeldoorn moet je nooit wat kopen en het boekje is wel op dezelfde dag ingevuld zo aan de inkt te zien.
Toch ook wel aardig, 1950 voor het nieuwe model met wat deukjes rondom.
Apeldoorn moet je nooit wat kopen en het boekje is wel op dezelfde dag ingevuld zo aan de inkt te zien.
- Knot
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 8330000000
Hier ook een echte handelaar die nog de kmstand van vervangen distriebutieriem met permanent parker op de lak schrijft
Hier ook een echte handelaar die nog de kmstand van vervangen distriebutieriem met permanent parker op de lak schrijft

-
Tegenwoordig kun je een Forester Turbo S ook voor een prikkie krijgen. Die zijn imho een stuk leuker. 

- Knot
Pas nog gekeken maar meestal rond de 4k toch nog. Wel 170pk en koppel dan maar vind de looks van de legacy beter.
- MartijnGizmo
Standaard ja, 2x met je ogen knipperen en je zit over de 200...Knot schreef:170pk en koppel

-
Tussen de 2 en 3,5k heb je zo ook al. Kilometerstanden boeien op die auto's niet als ze maar goed onderhouden zijn imho. Vond ik kwa vorm mooier, maar ik heb nog wel hetzelfde blok als de Turbo-S. Hans heeft me destijds nog wel vertelt hoe makkelijk die dingen met minimaal geld te tunen zijn. Dat lijkt me nog wel leuk om een keer te doen als m'n andere project is afgerond. Onderhoud heb ik meestal zelf gedaan. Foutloze auto gebleken. Maar dat zal de Legacy ook vast wel zijn. Over smaak valt verder niet te twisten, maar de waar de Forester voor mij overkomt als een auto voor 59 jarige, lijkt de Legacy in mijn ogen een auto voor de gepensioneerde. 

- Dennis Cavallino
Daarom past Knot er prima in, die rijdt net zo. 

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
De mijne is voor 3K te koop 167K km en 200PK Automaat met elektronisch LSDallen schreef:Tegenwoordig kun je een Forester Turbo S ook voor een prikkie krijgen. Die zijn imho een stuk leuker.

- Knot
Aut is helaas no-go.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Handbak voor een habbekrats scoren 

-
Dat visco diff achterin is niet wat Knot.
Voor winterfun heb je niet per-se een turbo nodig, dus kun je met de 2 liter volstaan, of een 2.2 pakken, die zijn er ook. (kijk ook op Mobil.de daar worden er regelmatig ook turbo versie's aangeboden voor heel weinig geld)
Dan even naar Marnix in Arnhem, met je non-turbo, dan krijg je er JDM koppen op en loopt de boel een stuk vlotter
Met die koppen er op heb ik er ook een tijdje mee op de Ring gereden (net als Marnix overigens). Dat is echter op het droog niet erg leuk omdat je gewoon vermogen te kort komt: de wegligging van die auto is met enkele simpele ingrepen dan al zoveel beter dan de motor aan kan... Legacy rijdt behoorlijk anders dan een Impreza, maar daar kom je vanzelf achter (mits je een keer ombouwt naar turbo motor want anders pluk je de voordelen van de Legacy eigenlijk niet).
Tip: pak het oudere model die zijn lichter en iets compacter qua buitenmaat: Marktplaats Advertentie 623818186 (dit model kan ook, maar is al weer iets zwaarder: Marktplaats Advertentie 616652783 )
Dit is het jongere/tussen model, dat je goed kunt pakken, maar zou je eerder adviseren het model er voor te pakken:

Dit model, maar dan de sedan:

Voor winterfun heb je niet per-se een turbo nodig, dus kun je met de 2 liter volstaan, of een 2.2 pakken, die zijn er ook. (kijk ook op Mobil.de daar worden er regelmatig ook turbo versie's aangeboden voor heel weinig geld)
Dan even naar Marnix in Arnhem, met je non-turbo, dan krijg je er JDM koppen op en loopt de boel een stuk vlotter

Met die koppen er op heb ik er ook een tijdje mee op de Ring gereden (net als Marnix overigens). Dat is echter op het droog niet erg leuk omdat je gewoon vermogen te kort komt: de wegligging van die auto is met enkele simpele ingrepen dan al zoveel beter dan de motor aan kan... Legacy rijdt behoorlijk anders dan een Impreza, maar daar kom je vanzelf achter (mits je een keer ombouwt naar turbo motor want anders pluk je de voordelen van de Legacy eigenlijk niet).
Tip: pak het oudere model die zijn lichter en iets compacter qua buitenmaat: Marktplaats Advertentie 623818186 (dit model kan ook, maar is al weer iets zwaarder: Marktplaats Advertentie 616652783 )
Dit is het jongere/tussen model, dat je goed kunt pakken, maar zou je eerder adviseren het model er voor te pakken:

Dit model, maar dan de sedan:

- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik heb nog een type RA bak liggen + bijbehorend diff en achterassen, dat was de setup die ik onder de WRX had gebouwd om te kunnen driften !
Allemaal lego dat subaru spul
Allemaal lego dat subaru spul

-
Benieuwd wat er voor terug komt. Gezien de trend van de laatste jaren verwacht ik een 'ecohok'.Stefan R schreef:De mijne is voor 3K te koop 167K km en 200PK Automaat met elektronisch LSDallen schreef:Tegenwoordig kun je een Forester Turbo S ook voor een prikkie krijgen. Die zijn imho een stuk leuker.

- Knot
Even voor de duidelijkheid, ik wil niet gaan knutselen he, gewoon kopen, trappen en daarna verkopen of wegbrengen.
- Petrolhead Tom
Met al dat geknutsel wordt het dan nog een duur geintje. Legacy is trouwens wel een geweldige auto. Is dit plan nog levensvatbaar Knot of moet het toch maar wachten?