Veel
Clio RS (Foto update)
- michaelvg
Re: Clio RS (Foto update)
Dammit dat ziet er toch ook heel mooi uit!
Veel
ermee (maar dat zal wel lukken denk ik).
Veel
- Michel P
Vertel eens wat meer ervaringen over deze band. Is het de semi FEDERAL BAND SS-595 RS-R?Paskal Morriën schreef:Zit een AST-onderstel wat gefine-tuned is door Madeno. In combinatie met de Federal-banden ligt het echt als een kart op de weg..
Michel
- Joost
Hier mijn verhaal van de eerste serieuze test met de Clio RS.
Vrijdag las ik op diverse forums dat de Ring dit weekend al open zou zijn en dat zondag als extraatje de GP Strecke er bij zou zitten, toen begon het aardig te kriebelen. Paar vrienden gebeld en het resultaat was dat we zondag om half negen ´s ochtends met 4 auto´s klaar stonden om te vertrekken naar de Eiffel.
De Clio was er klaar voor. Ik had 2 weken geleden de cup velgen gemonteerd met nieuwe bandjes (Federal RSR), cup spoiler gemonteerd, sleepoog en raamband gemonteerd. Ik had niet verwacht dat de Clio zo vroeg in het seizoen zijn Ringdoop al zou krijgen, er lag vorige week immers nog een dik pak sneeuw in de Eiffel, maar deze kans kon ik niet voorbij laten gaan.
De heenreis, dik 350 kilometer, de kuipstoel in de achterste stand, cruise control aan, muziekje aan. Super relaxed eigenlijk. Dat is wel eens anders geweest in voorgaande jaren toen ik met compleet leeggetrokken auto's die kant op ging. Puristen zullen zeggen dat al die luxe niet hoort in een circuitauto maar ik ben verdomd blij dat het er in zit. Die (paar) seconde die de auto hierdoor langzamer zal zijn neem ik voor lief.
Het was al weer even geleden, een jaar of 4, dat ik zelf op de Ring gereden had, en nu ook nog met een voor mij 'nieuwe' auto, dus het was best een beetje spannend.
Aangekomen op de Parkplatz eerst een rondje gelopen, weinig veranderd. Het was helemaal niet druk dus dat beloofde veel goeds.
Kaartje gekocht, prijzen zijn een aardig stuk hoger dan 4 jaar geleden, maar ja, ze moeten wat om het miljoenenkostende Ring Werk uit de rode cijfers te krijgen.
Terug naar de auto. Stonden een hoop echt dikke auto's maar toch trok de Clio aardig de aandacht op de Parkplatz. Auto gestart, alle losse spullen die ik in de auto had overgeladen in een andere auto. Nog even de olie gechecked. stoel in standje 'race', helm op, radio uit, cruise control uit, ready to go!
Het rondje, in 1 woord, geweldig.
Ik ben in redelijk wat auto's de Ring over geweest maar de grip die de Clio heeft is ongekend.
De Clio geeft je direct een erg vertrouwd gevoel en je kan echt ver gaan voordat het 'mis' gaat.
Onderstuur is er dus gewoon bijna niet. Op de GP Strecke weet ik absoluut de weg niet en die baan is op sommige plekken zo ontzettend breed (Mercedes Arena) dat je echt even niet meer weet waar je naar toe moet. Zelfs dan blijft het Cliootje insturen. Maak je het dan echt te bond (zoals ik eigenlijk elk rondje in de Mercedes Arena) dan komt de kont even om maar dit is met een beetje tegenstuur weer op te heffen (en stiekem eigenlijk best wel leuk!)
De Nordschleife was nog wat vochtig maar met een beetje beleid prima te rijden. De eerste 3 rondjes was nog even diep graven in het geheugen, het vierde en laatste rondje was alle, ergens diep opgeslagen informatie, weer paraat.
De remmen zijn meer dan dik in orde, hebben geen krimp gegeven, geen fading, en meer dan voldoende remkracht (remmen zijn de standaard Brembo's met Ferodo DS2500 blokken, stalen remleidingen en DOT 5.1 remvloeistof).
De banden zijn me super bevallen. Temperatuur was nog niet heel erg hoog (graad of 6), maar zelfs nu al meer dan voldoende grip. Ik ben erg benieuwd wat deze banden doen als het wat warmer is en de banden goed op temperatuur komen.
Komende week even de montage van de stoel verbeteren, bout losgetrilt waardoor de stoel niet helemaal lekker meer vast zat.
Twijfel erg om het originele stuur te laten zitten. Is eigenlijk net iets te groot en te lomp maar de cruisecontrol bediening zit op het stuur, en die wil ik echt niet kwijt. Misschien maar eens uitzoeken of ik de bediening uit het stuur kan halen en ergens anders kan monteren.
Na de montage van de luchtfilterkit lijkt de auto iets minder goed door de toeren te lopen, geluid is wel erg gaaf, maar toch maar even checken of de mapping niet aangepast dient te worden.
Ben aan het uitzoeken of het heel lastig is een olietemperatuurmeter en oliedrukmeter te monteren, vind het toch wel fijn om dit te kunnen checken, maar het schijnt (als je een reeele waarde wil hebben) niet zo makkelijk te zijn
Al met al 4 rondjes gereden, geen baansluitingen of vervelende ongelukken gezien, heel erg rustig op de baan. Zo hoort een perfect dagje Ring er in mijn ogen uit te zien.
Belangrijkste ervaringen van de dag:
- een Clio RS stuurt gewoon echt goed
- de Federal RSR 'budget' semi slick stuurt erg lekker
- cruise control en een autoradio zijn echt relaxed
Ik heb nog 21 ronden over op mijn kaart dus de Clio zal vast dit jaar nog wel een paar keer de Ring over gaan.
Vrijdag las ik op diverse forums dat de Ring dit weekend al open zou zijn en dat zondag als extraatje de GP Strecke er bij zou zitten, toen begon het aardig te kriebelen. Paar vrienden gebeld en het resultaat was dat we zondag om half negen ´s ochtends met 4 auto´s klaar stonden om te vertrekken naar de Eiffel.
De Clio was er klaar voor. Ik had 2 weken geleden de cup velgen gemonteerd met nieuwe bandjes (Federal RSR), cup spoiler gemonteerd, sleepoog en raamband gemonteerd. Ik had niet verwacht dat de Clio zo vroeg in het seizoen zijn Ringdoop al zou krijgen, er lag vorige week immers nog een dik pak sneeuw in de Eiffel, maar deze kans kon ik niet voorbij laten gaan.
De heenreis, dik 350 kilometer, de kuipstoel in de achterste stand, cruise control aan, muziekje aan. Super relaxed eigenlijk. Dat is wel eens anders geweest in voorgaande jaren toen ik met compleet leeggetrokken auto's die kant op ging. Puristen zullen zeggen dat al die luxe niet hoort in een circuitauto maar ik ben verdomd blij dat het er in zit. Die (paar) seconde die de auto hierdoor langzamer zal zijn neem ik voor lief.
Het was al weer even geleden, een jaar of 4, dat ik zelf op de Ring gereden had, en nu ook nog met een voor mij 'nieuwe' auto, dus het was best een beetje spannend.
Aangekomen op de Parkplatz eerst een rondje gelopen, weinig veranderd. Het was helemaal niet druk dus dat beloofde veel goeds.
Kaartje gekocht, prijzen zijn een aardig stuk hoger dan 4 jaar geleden, maar ja, ze moeten wat om het miljoenenkostende Ring Werk uit de rode cijfers te krijgen.
Terug naar de auto. Stonden een hoop echt dikke auto's maar toch trok de Clio aardig de aandacht op de Parkplatz. Auto gestart, alle losse spullen die ik in de auto had overgeladen in een andere auto. Nog even de olie gechecked. stoel in standje 'race', helm op, radio uit, cruise control uit, ready to go!
Het rondje, in 1 woord, geweldig.
Ik ben in redelijk wat auto's de Ring over geweest maar de grip die de Clio heeft is ongekend.
De Clio geeft je direct een erg vertrouwd gevoel en je kan echt ver gaan voordat het 'mis' gaat.
Onderstuur is er dus gewoon bijna niet. Op de GP Strecke weet ik absoluut de weg niet en die baan is op sommige plekken zo ontzettend breed (Mercedes Arena) dat je echt even niet meer weet waar je naar toe moet. Zelfs dan blijft het Cliootje insturen. Maak je het dan echt te bond (zoals ik eigenlijk elk rondje in de Mercedes Arena) dan komt de kont even om maar dit is met een beetje tegenstuur weer op te heffen (en stiekem eigenlijk best wel leuk!)
De Nordschleife was nog wat vochtig maar met een beetje beleid prima te rijden. De eerste 3 rondjes was nog even diep graven in het geheugen, het vierde en laatste rondje was alle, ergens diep opgeslagen informatie, weer paraat.
De remmen zijn meer dan dik in orde, hebben geen krimp gegeven, geen fading, en meer dan voldoende remkracht (remmen zijn de standaard Brembo's met Ferodo DS2500 blokken, stalen remleidingen en DOT 5.1 remvloeistof).
De banden zijn me super bevallen. Temperatuur was nog niet heel erg hoog (graad of 6), maar zelfs nu al meer dan voldoende grip. Ik ben erg benieuwd wat deze banden doen als het wat warmer is en de banden goed op temperatuur komen.
Komende week even de montage van de stoel verbeteren, bout losgetrilt waardoor de stoel niet helemaal lekker meer vast zat.
Twijfel erg om het originele stuur te laten zitten. Is eigenlijk net iets te groot en te lomp maar de cruisecontrol bediening zit op het stuur, en die wil ik echt niet kwijt. Misschien maar eens uitzoeken of ik de bediening uit het stuur kan halen en ergens anders kan monteren.
Na de montage van de luchtfilterkit lijkt de auto iets minder goed door de toeren te lopen, geluid is wel erg gaaf, maar toch maar even checken of de mapping niet aangepast dient te worden.
Ben aan het uitzoeken of het heel lastig is een olietemperatuurmeter en oliedrukmeter te monteren, vind het toch wel fijn om dit te kunnen checken, maar het schijnt (als je een reeele waarde wil hebben) niet zo makkelijk te zijn
Al met al 4 rondjes gereden, geen baansluitingen of vervelende ongelukken gezien, heel erg rustig op de baan. Zo hoort een perfect dagje Ring er in mijn ogen uit te zien.
Belangrijkste ervaringen van de dag:
- een Clio RS stuurt gewoon echt goed
- de Federal RSR 'budget' semi slick stuurt erg lekker
- cruise control en een autoradio zijn echt relaxed
Ik heb nog 21 ronden over op mijn kaart dus de Clio zal vast dit jaar nog wel een paar keer de Ring over gaan.
- Joost
@Michel, ja die is het.
- Paskal
- Auto: meerdere
Herkenbaar en leuk verslag Joost
Succes met het verder optimaliseren van je Clio. Wie weet zijn we tzt niet zo'n duo zoals die Luxemburgers op de parking met hun 997 GT3-RS-en maar met een Clio RS
Succes met het verder optimaliseren van je Clio. Wie weet zijn we tzt niet zo'n duo zoals die Luxemburgers op de parking met hun 997 GT3-RS-en maar met een Clio RS
- Joost
Aan jouw enthousiasme te zien lijkt me dat niet heel erg onwaarschijnlijk!
Was gezellig je weer even te zien en te spreken Paskal
Was gezellig je weer even te zien en te spreken Paskal
Laatst gewijzigd door Joost op 17 jan 2011, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Prachtig verslag Joost, enthousiasme spat ervan af
En met deze prachtige foto heb je een leuke herinnering aan de Ringdoop !

Wat een dik ding is het toch
- Petrolhead Tom
Echt fantastisch! Ik vind deze nog mooier dan de facelift!

-
DF-user-4179
Mooi dat je nu al op de ring hebt kunnen rijden.. Ding ziet er toppie uit !
Ook goed om te lezen dat jou de RSR's goed bevallen ik ben er zelf ook erg te spreken over
Ook goed om te lezen dat jou de RSR's goed bevallen ik ben er zelf ook erg te spreken over
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat ziet er toch gewoon supervet uit. Sportief zoals het hoortMacboy schreef:Prachtig verslag Joost, enthousiasme spat ervan af![]()
-
PatrickC2
Wat een supergaaf ding is zo'n RS toch
I want one 8)
- Paskal
Tip: rij geen rondje mee met Joost want daarna ben je helemaal verkochtPatrickC2 schreef:Wat een supergaaf ding is zo'n RS tochI want one 8)
- Michel P
Paskal schuimt het net al af naar een RS, en stelt de aankoop van de X5 even uit......... 
-
PatrickC2
Dat kan ik dan beter niet doenPaskal Morriën schreef:Tip: rij geen rondje mee met Joost want daarna ben je helemaal verkochtPatrickC2 schreef:Wat een supergaaf ding is zo'n RS tochI want one 8)
Maar ik wil wel een keer een rondje meerijden hoor
-
DF-user-4179
Net je c2 klaar en dan nu wat anders hahah,... last van het "bouwvirus" 
-
steve smith
Wordt tijd. Die 205jes uit 19noach zijn aan pensioen toe!Michel P schreef:Paskal schuimt het net al af naar een RS, en stelt de aankoop van de X5 even uit.........
- Paskal
En nog maar een actiefoto van gisteren:
Laatst gewijzigd door Paskal op 17 jan 2011, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
Wat wil je weten? Heb er 2 seizoenen op gereden met de Alfa.Michel P schreef:Vertel eens wat meer ervaringen over deze band. Is het de semi FEDERAL BAND SS-595 RS-R?Paskal Morriën schreef:Zit een AST-onderstel wat gefine-tuned is door Madeno. In combinatie met de Federal-banden ligt het echt als een kart op de weg..
Michel
- Joost
Mooie foto.
Thanks.
Thanks.
- Joost
Nog wat beeldmateriaal.
- Bijlagen
-
- IMG_5025_1.jpg (346.25 KiB) 1662 keer bekeken
-
- IMG_5022.jpg (291.39 KiB) 1662 keer bekeken
-
- IMG_5017.jpg (322.25 KiB) 1662 keer bekeken
-
- IMG_5016.jpg (304.26 KiB) 1662 keer bekeken
- JP
Echt een gaaf ding...
Zondag een paar keer voorbij zien komen, en dat ging aardig hard...
Mooi geluidje ook.... 
- Paskal
Apparaatje klinkt inderdaad erg lekker. Volgens Joost met name door het intake-systeem en niet zozeer door de uitlaat maar hoe dan ook mag het geluid er wezen 
@Joost: waar blijft die voorstelling op nring.nl trouwens
Nog wat fotootjes:

@Joost: waar blijft die voorstelling op nring.nl trouwens
Laatst gewijzigd door Paskal op 18 jan 2011, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- TurboClouseau
Poeh, echt een hele mooie kar 
- Joost
Paskal, ik ben erg benieuwd hoe de Clio RS zich verhoudt de tot de 206 RC waarmee jij eerder op de dag een paar ronden bent meegereden.
- Michel P
steve smith schreef:Wat wil je weten? Heb er 2 seizoenen op gereden met de Alfa.Michel P schreef:Vertel eens wat meer ervaringen over deze band. Is het de semi FEDERAL BAND SS-595 RS-R?Paskal Morriën schreef:Zit een AST-onderstel wat gefine-tuned is door Madeno. In combinatie met de Federal-banden ligt het echt als een kart op de weg..
Michel
Geef je ervaringen eens met deze band. Overweeg ze als ik nieuw rubber voor de Exige nodig heb.
Michel