Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
- GTRene
Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1
mooi ding die snelle kevert 

- Erik K.
Welke van de 2 bedoel je?GTRene schreef:mooi ding die snelle kevert

- Peric
Re: [12-11-2010] DF @ Nürburgring Nordschleife deel I
Allememachies Gerwin, je was wél bij de tijd om 'm zo netjes op te vangen, en 'm gewoon door te zetten naar de volgende bocht. RESPECT!Andre schreef:Hier alvast een kleine promo van wat er komen gaat.
Gerwin met de CSL die tevens een schone onderbroek nodig had na de 2e drift:)
[youtube]Superopgevangenuitdebochtenzoweerverderzonderslapper/youtube]
Als je die nog een keer doet krijg je van mij een krat bier.

Mooie dag geweest zo te zien.

- Vliet
Ik had me gister voor de ochtendsessie ingeschreven, was erg leuk moet ik zeggen.
Gisterochtend om 05.45 met vier man en twee auto's naar de ring vertrokken (mijn 325 en de 330d van mijn vader). Net voor Venlo lag er echter wat wij denken een deel van een band op de weg waar wij met allebei de auto's met een behoorlijke vaart overheen klapten. Ik schrok me dood van de enorme klap, en dacht dat het einde verhaal zou zijn voor vandaag. Gelijk gestopt om bij beide auto's te constateren dat er een mistlamp was weggeslagen door de klap. Bij mijn auto de linker en bij mijn vaders auto de rechter
Bij het tankstation stonden echter twee mensen die ook naar de ring op weg waren. Een iemand die een rode porsche bij zich had en iemand met een paarse BMW achterop. De man die de rode porsche mee had leende ons wat ductape
om bij mijn vaders auto even de lamp en de wielkuip te fixeren. Vervolgens na alles nog een keer bekeken te hebben weer volgas door naar de ring.
Om 0800 kwamen wij aan, direct ingeschreven en de tank volgesmeten. Om 0845 even naar de briefing geluisterd (stond eerst per ongeluk buiten bij de voorrijders briefing
Daarna om 0900 gelijk aangeschoven achter een E39 M5 de eerste paar rondes gingen op een erg rustig tempo. Later achter een witte Lexus? die er een behoorlijk tempo op nahield. Op sommige plaatsen was het nog behoorlijk glad. Maar toch altijd goed om wat extra ervaring op te doen, en te zien dat je dan toch al op enorm veel plaatsen de goede lijn rijd.
Ik moest helaas om 11.30 direct weer naar huis wegens andere verplichtingen, had graag nog even blijven kijken.
Al met al een mooie dag! DF bedankt! :banaan:
Gisterochtend om 05.45 met vier man en twee auto's naar de ring vertrokken (mijn 325 en de 330d van mijn vader). Net voor Venlo lag er echter wat wij denken een deel van een band op de weg waar wij met allebei de auto's met een behoorlijke vaart overheen klapten. Ik schrok me dood van de enorme klap, en dacht dat het einde verhaal zou zijn voor vandaag. Gelijk gestopt om bij beide auto's te constateren dat er een mistlamp was weggeslagen door de klap. Bij mijn auto de linker en bij mijn vaders auto de rechter

Bij het tankstation stonden echter twee mensen die ook naar de ring op weg waren. Een iemand die een rode porsche bij zich had en iemand met een paarse BMW achterop. De man die de rode porsche mee had leende ons wat ductape

Om 0800 kwamen wij aan, direct ingeschreven en de tank volgesmeten. Om 0845 even naar de briefing geluisterd (stond eerst per ongeluk buiten bij de voorrijders briefing

Daarna om 0900 gelijk aangeschoven achter een E39 M5 de eerste paar rondes gingen op een erg rustig tempo. Later achter een witte Lexus? die er een behoorlijk tempo op nahield. Op sommige plaatsen was het nog behoorlijk glad. Maar toch altijd goed om wat extra ervaring op te doen, en te zien dat je dan toch al op enorm veel plaatsen de goede lijn rijd.
Ik moest helaas om 11.30 direct weer naar huis wegens andere verplichtingen, had graag nog even blijven kijken.
Al met al een mooie dag! DF bedankt! :banaan:
- Elmar
Toch nog een stukje video.
Een WTF momentje op Kesselchen.
- Enrico
Was een leke dag, mijn 2de DF trackday en denk dat ik wel vaker me zal gaan. Heel andere schfeer dan TF, maar heeft ook zijn charme, met name dat openpitlane lekker doorrijden. Was glad, maar met AWD prima te doen. Heb het erg naar mijn zin gehad en toch wat subaru's hier en daar gezien. Altijd leuk dat groot licht knipperen tegen elkaar...
), het is uiteraad noodzakelijk dat mensen WEL opletten om ongelukken te volkomen.

Geburde vaker, mensen rijden dan zo geconcentreerd dat ze vlagen over het oog zien. Zo heb ik mij hand uit de zijraam als een vogel moeten waperen voor iemand die ook de vlag totaal had gemist en met een timeattack snelheid de crash site naderde.... oops, kan geburen (ik vloekde wel even in de autoRobert Geux schreef:Kleine laatste kanttekening bedoeld voor een paars-achtige E36: proberen in te halen bij dubbel gezwaaid geel vlak voor SX is echt NOT DONE !!!!

- Jorrit
Andre schreef:
Als dit niet "The Move 2010" is dan weet ik het ook niet meer

Ik heb samen met Koen de kou getrotseerd en vanaf 9 tot half 1 foto's staan maken in Hatzenbach. De foto's laten nog even op zich wachten omdat Koen waarschijnlijk nog steeds zijn auto sleutels aan het zoeken is in het gras
- JP
Tsja, die had geen spiegels. In Kallenhard kwam ik hem nog tegen. (Hij stond achterstevoren) en toen zag 'ie me nog niet.....Elmar schreef:

Ik deed altijd de alarmlichten aan, maar niemand volgde dat 'voorbeeld'. Hoort blijkbaar alleen bij Tourstenfahrten.Enrico schreef: Geburde vaker, mensen rijden dan zo geconcentreerd dat ze vlagen over het oog zien. Zo heb ik mij hand uit de zijraam als een vogel moeten waperen voor iemand die ook de vlag totaal had gemist en met een timeattack snelheid de crash site naderde.... oops, kan geburen (ik vloekde wel even in de auto), het is uiteraad noodzakelijk dat mensen WEL opletten om ongelukken te volkomen.

- Robertdj
Ik vond de marshallplek bij Brunchen een beetje onhandig. Aan de binnenkant van de combinatie, kan me voorstellen dat je hem dan wel 's mist. Maar verder idd goed opletten, 'schrok' trouwens wel toen ik geel zag tijdens de pacecar rondjes, had ik niet echt verwacht. Brokken maken is natuurlijk nooit leuk, maar als je op 'veilig' rijdt en het gaat nog fout is het helemaal zuur.Enrico schreef: Geburde vaker, mensen rijden dan zo geconcentreerd dat ze vlagen over het oog zien. Zo heb ik mij hand uit de zijraam als een vogel moeten waperen voor iemand die ook de vlag totaal had gemist en met een timeattack snelheid de crash site naderde.... oops, kan geburen (ik vloekde wel even in de auto), het is uiteraad noodzakelijk dat mensen WEL opletten om ongelukken te volkomen.
-
- Auto: VW luchtgekoeld
Mooie kever(s) René!René Kloeze schreef:ff 1 fotootje van mij:

- GTRene
lol
en toch, die met die gold wheels vind ik het meest bijzonder 
hoe ging die van jou over de vrij slippery Ring? ten opzichte van de gemiddelde andere auto's?

hoe ging die van jou over de vrij slippery Ring? ten opzichte van de gemiddelde andere auto's?
- Knot
Ik heb me uiteindelijk ook prima vermaakt zeg, komen net thuis binnenlopen hier, dagje rust en meilenwerk eraan vastgeknoopt.
Heenweg was een drama, door toestanden gingen we pas om 18:30 weg, stromende regen, en het AST onderstel helpt dan echt niet mee met zoveel water, ben niet boven de 100 geweest want dan was ik steeds de controle kwijt. Ben wel wat gewend maar schaatsen is niet mijn ding. Wilde eerst in Venlo overnachten maar wat een kutstad is dat zeg, niets te vinden, om station helemaal opgebroken, alleen een Van der Valk met een suite voor 189 euro... dank je vriendelijk. Even afgekoeld en toen toch maar verder. Autobahn staat nog meer water dus soms had ik echt moeite om vrachtwagens voor te blijven.... doe mij op zo'n moment maar een standaard onderstelletje zeg, toen ik uiteindelijk om 23:55 uitstapte in Ernst had ik het stuur nog in mn handen!
De pacelaps heb ik niet gedaan maar ben om 11:00 gestart. Rondom RE050a erop en de Sunny's als (drift)backup mee, uiteindelijk niet gebruikt omdat het al gek genoeg ging en ik er 100% zeker van wilde zijn de verrassingskans (schadekans) zo klein mogelijk te houden. Jammer dat een hoop aan de tafel nog de formulieren in stonden te vullen, gewoon thuis doen dan heb je maar 15 seconden nodig aan de inschrijftafel, inleveren, tekenen, bandjes en transponder mee en pleite!
Vond het half nat/droog wel een uitdaging maar doe mij liever compleet nat of compleet droog dan kan je echt maximaal gaan, nu was het altijd met marge. Verbaasde me wel over het enthausiastme waarmee een hoop onderweg waren waar meteen te zijn was dat ze of geen baankennis of geen voertuigbeheersing hadden.... ook beiden is mogelijk dat zag ik in mn eerste ronde. Een E36 met CIBER reclame erop, pakte verkeerde lijnen, pakte de curbs en ging niet aan de kant. Ben er achter blijven hangen omdat ik wist dat het fout zou gaan en idd bij Hocheichen brak ie uit, deed in mijn ogen niet echt moeite om tegen te sturen en daarna rechts de vangrail in.... toen wist ik wel wat me te wachten stond die dag
Zelf ben ik ook geen expert natuurlijk maar het is wel belangrijk dat je eerst voertuigbeheersing hebt, vervolgens de nordschleife een ronde of 100 hebt gereden en daarna kan je pas van vaart maken gaan spreken, zeker in de regen!
Totaal 18 ronden gemaakt met een dikke 400 circuitkilometers op de klok. Einde van de middag op nat nog wat gedrift maar gewoon op de RE050A, soms last van onderstuur maar had liever dat ie soms niet ging dan dat het te gek werd, waren al genoeg schades gereden in mijn ogen, ook vangrailtikkers die niets gemeld hebben volgens mij.
Zal straks het beetje materiaal eens uitzoeken wat ik heb, camera maar een paar keer laten lopen.
Organisatie bedankt voor de mogelijkheid! Het was heerlijk rijden zonder motoren, bussen etc.
Dottinger hohe een keer voluit gedaan maar haalde de 220 niet eens door de harde wind.
Heenweg was een drama, door toestanden gingen we pas om 18:30 weg, stromende regen, en het AST onderstel helpt dan echt niet mee met zoveel water, ben niet boven de 100 geweest want dan was ik steeds de controle kwijt. Ben wel wat gewend maar schaatsen is niet mijn ding. Wilde eerst in Venlo overnachten maar wat een kutstad is dat zeg, niets te vinden, om station helemaal opgebroken, alleen een Van der Valk met een suite voor 189 euro... dank je vriendelijk. Even afgekoeld en toen toch maar verder. Autobahn staat nog meer water dus soms had ik echt moeite om vrachtwagens voor te blijven.... doe mij op zo'n moment maar een standaard onderstelletje zeg, toen ik uiteindelijk om 23:55 uitstapte in Ernst had ik het stuur nog in mn handen!
De pacelaps heb ik niet gedaan maar ben om 11:00 gestart. Rondom RE050a erop en de Sunny's als (drift)backup mee, uiteindelijk niet gebruikt omdat het al gek genoeg ging en ik er 100% zeker van wilde zijn de verrassingskans (schadekans) zo klein mogelijk te houden. Jammer dat een hoop aan de tafel nog de formulieren in stonden te vullen, gewoon thuis doen dan heb je maar 15 seconden nodig aan de inschrijftafel, inleveren, tekenen, bandjes en transponder mee en pleite!
Vond het half nat/droog wel een uitdaging maar doe mij liever compleet nat of compleet droog dan kan je echt maximaal gaan, nu was het altijd met marge. Verbaasde me wel over het enthausiastme waarmee een hoop onderweg waren waar meteen te zijn was dat ze of geen baankennis of geen voertuigbeheersing hadden.... ook beiden is mogelijk dat zag ik in mn eerste ronde. Een E36 met CIBER reclame erop, pakte verkeerde lijnen, pakte de curbs en ging niet aan de kant. Ben er achter blijven hangen omdat ik wist dat het fout zou gaan en idd bij Hocheichen brak ie uit, deed in mijn ogen niet echt moeite om tegen te sturen en daarna rechts de vangrail in.... toen wist ik wel wat me te wachten stond die dag

Zelf ben ik ook geen expert natuurlijk maar het is wel belangrijk dat je eerst voertuigbeheersing hebt, vervolgens de nordschleife een ronde of 100 hebt gereden en daarna kan je pas van vaart maken gaan spreken, zeker in de regen!
Totaal 18 ronden gemaakt met een dikke 400 circuitkilometers op de klok. Einde van de middag op nat nog wat gedrift maar gewoon op de RE050A, soms last van onderstuur maar had liever dat ie soms niet ging dan dat het te gek werd, waren al genoeg schades gereden in mijn ogen, ook vangrailtikkers die niets gemeld hebben volgens mij.
Zal straks het beetje materiaal eens uitzoeken wat ik heb, camera maar een paar keer laten lopen.
Organisatie bedankt voor de mogelijkheid! Het was heerlijk rijden zonder motoren, bussen etc.
Dottinger hohe een keer voluit gedaan maar haalde de 220 niet eens door de harde wind.
-
- Auto: VW luchtgekoeld
GTRene schreef:lolen toch, die met die gold wheels vind ik het meest bijzonder

Nou, zo'n achter-uitbreek-momentje als hierboven in het filmpje heb ik ook 1x gehad moet ik zeggen maar die kon ik goed corrigeren en een keer wilde-ie dat gaan doen ergens tussen Planzgarten en de kleine carroussel, maar daar was ik gelukkig sneller bij.
Volgens mij ligt het bij dergelijke omstandigheden er vooral aan hoe goed je kan rijden op de ring en wat voor banden je hebt. Vergelijken heeft denk ik weinig zin daarom, maar kan me zo voorstellen dat een 997 eea sowieso wat makkelijker doet

Maar ik denk dat iemand die wel kan rijden in droge omstandigheden wel erg snel de Ring zou kunnen ronden in mijn auto.
Ik heb iig een erg leuke dag gehad en zelf weer veel geleerd en de broodnodige ervaring opgedaan

- SvB
@ Knot,
Ik moest je nog bedanken voor je 2 driftronden van Loret en Arjan.
Ze hadden volop genoten, Loret iets minder maar Arjan was onder de indruk van je rijcapaciteiten
Ik moest je nog bedanken voor je 2 driftronden van Loret en Arjan.
Ze hadden volop genoten, Loret iets minder maar Arjan was onder de indruk van je rijcapaciteiten

- JP
Knot kwam me nog voorbij en toen driftend door Aremberg 

- Knot
Loret vond het wel gaaf maar op hoge snelheid vond ze het soms wat minder (als ik zelf ook knap moest nadenken hoe ik het op ging lossen zegmaar) 
Maar blij dat ze het waarderen natuurlijk!
Wel jammer dat het om 16:15 klaar was. Zat me net op te maken om zonder passagier nog even 2 ronden leip te gaan.
Had het onderstel op 4x/4x geklikt maar met dat driften had ik m eigenlijk terug moeten zetten naar 1 of 2x. Lijnen rijden is het super met AST maar voor het echte driften (overgooien, pendelen etc) is AST gewoon helaas niet geschikt.

Maar blij dat ze het waarderen natuurlijk!
Wel jammer dat het om 16:15 klaar was. Zat me net op te maken om zonder passagier nog even 2 ronden leip te gaan.
Had het onderstel op 4x/4x geklikt maar met dat driften had ik m eigenlijk terug moeten zetten naar 1 of 2x. Lijnen rijden is het super met AST maar voor het echte driften (overgooien, pendelen etc) is AST gewoon helaas niet geschikt.
- Hielke
Da's niet lekker als ze als een blind paard gaan overstekenElmar schreef:Toch nog een stukje video.

- Knot
Of te druk bezig of het "de snellere moet maar passeren" iets te letterlijk nemen.
Zelf ben ik als ik iemand zag inlopen al een bocht te vroeg soms aan de kant gegaan, kan er maar voorbij zijn.. waarom zou je dat moment gaan uitstellen om iemand erlangs te laten? Ik heb ook maar 193 paardjes mee op mn 1450kg rijklaar.....
Ben wel benieuwd of er iemand is die vind dat ik niet goed of snel genoeg aan de kant ging overigens.
Zelf ben ik als ik iemand zag inlopen al een bocht te vroeg soms aan de kant gegaan, kan er maar voorbij zijn.. waarom zou je dat moment gaan uitstellen om iemand erlangs te laten? Ik heb ook maar 193 paardjes mee op mn 1450kg rijklaar.....
Ben wel benieuwd of er iemand is die vind dat ik niet goed of snel genoeg aan de kant ging overigens.
- Erik dB
Hij was wel lekker consequent, want er had ook nog bijna een stukje Clio in de achterbumper gezeten.Hielke schreef:Elmar schreef:Toch nog een stukje video.
Da's niet lekker als ze als een blind paard gaan oversteken
Mafkees

- Erik
- Auto: BMW ///M
Kan die eigenaar van die grijze (R)S6 zich even melden die achter de grijze Subaru WRX zonder vleugel met kooi zat in de carousel ?
Ik wil graag beelden zien van de actie die ik uitspooktecarousel uit, en daarna naar rechts omhoog
Ik wil graag beelden zien van de actie die ik uitspooktecarousel uit, en daarna naar rechts omhoog

- Knot
Tsja... ieder zn ding maar soms is het idd not done...
Die Clio ging wel lekker toch Erik? Moest wel doortrappen om m sommige stukken wat meters los te rijden toen je dat rondje in de buurt reed.
Die Clio ging wel lekker toch Erik? Moest wel doortrappen om m sommige stukken wat meters los te rijden toen je dat rondje in de buurt reed.
- Erik dB
Dat was ook erg goed te zien toen ik 2 rondjes achter je aanreed, hij zag er behoorlijk snappy uit. Wel een lekker tempo trouwens!Knot schreef:klaar was. Zat me net op te maken om zonder passagier nog even 2 ronden leip te gaan.
*edit* De Clio beviel inderdaad erg goed, en was met zn 197pk geen stakker. Ik moest wel alle zeilen bijzetten om bij te blijven

- EmielS60
Maar even geregistreerd hier...
Gistermiddag 9 heerlijke rondes gereden. Was eigenlijk niet van plan te rijden maar kon het toch niet laten, van dit Ringvirus kom ik nooit meer af.
Rond de middag waren er nog een paar droge plekken, aan het eind was het toch écht overal nat. Zelfs met goede straatbanden was het af en toe echt alsof je op eieren reed. Hard werken maar super leerzaam. DH rechtdoor is altijd leuk.
Auto heeft het super gedaan, al kreeg ik wel het commentaar dat ie wel erg stil is....
Emiel.

Gistermiddag 9 heerlijke rondes gereden. Was eigenlijk niet van plan te rijden maar kon het toch niet laten, van dit Ringvirus kom ik nooit meer af.
Rond de middag waren er nog een paar droge plekken, aan het eind was het toch écht overal nat. Zelfs met goede straatbanden was het af en toe echt alsof je op eieren reed. Hard werken maar super leerzaam. DH rechtdoor is altijd leuk.
Auto heeft het super gedaan, al kreeg ik wel het commentaar dat ie wel erg stil is....

Emiel.
- Erik
- Auto: BMW ///M
De ringvilla Clio had er een erg lekker tempo in !
Trok hem eigenlijk puur op vermogen weg, bochtensnelheid was gelijk, puur op lijnen won je wat of gaf je wat, ik was in ieder geval onder de indruk van dat ding, heb er denk ik een halve ronde achter gereden en toen ervoor, was erg leuk ! Ging lekker op ! Later nog ff nageluld :banaan:
Waar ik op doel met mijn actie na de carousel is een fraaie full lock drift in 3 die eindigde in de rpm begrenzer met die audi een meter of 30 achter me en aan de knallen te horen vlammen uit m'n pijp !
Dat wil ik wel op beeld zien (als ze er zijn).
Grt
Erik
Trok hem eigenlijk puur op vermogen weg, bochtensnelheid was gelijk, puur op lijnen won je wat of gaf je wat, ik was in ieder geval onder de indruk van dat ding, heb er denk ik een halve ronde achter gereden en toen ervoor, was erg leuk ! Ging lekker op ! Later nog ff nageluld :banaan:
Waar ik op doel met mijn actie na de carousel is een fraaie full lock drift in 3 die eindigde in de rpm begrenzer met die audi een meter of 30 achter me en aan de knallen te horen vlammen uit m'n pijp !
Dat wil ik wel op beeld zien (als ze er zijn).
Grt
Erik
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat is niet helemaal jouw bocht, of wel Gerwin?Gerwin Ring schreef:haha gaan we proberen. De nieuwe AF entry lijn met scandinavian flipAndre schreef:Hier alvast een kleine promo van wat er komen gaat.
Philip met de CSL die tevens een schone onderbroek nodig had na de 2e drift:)
Als je die nog een keer doet krijg je van mij een krat bier.![]()
overigens Philip moet zijn Gerwin (Ben 25 kg afgevallen, is natuurlijk erg verwarrend)
was een heerlijk dagje, erg rustig op de baan en op bepaalde momenten behoorlijk op eieren lopen. Rondjes met DF-camera/Andre/om en om waren erg vermakelijk! Top! Benieuwd naar de beelden!
DF heren: bedankt en graag wordt vervolgt!

Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 13 nov 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.