E36 M3 3.2 sedan - zwart van buiten, niet van binnen :-)
- Erik K.
Re: E36 M3 3.2 sedan - zwart van buiten, niet van binnen :-)
Zelfs vorig jaar met de CBR amper aan de 110graden gehad en toen had ik 's middags 33graden buitentemp. op de meter staan.
Uiteraard reden we 'stevig' door waardoor je aardige (33graden) rijwind koeling hebt.
Ik rij overigens met Castrol 10W60 Motorsport, heb ook voorheen met Motul 15W60 gereden, merk daar eigenlijk geen verschil in qua temp/verbruk.
Uiteraard reden we 'stevig' door waardoor je aardige (33graden) rijwind koeling hebt.
Ik rij overigens met Castrol 10W60 Motorsport, heb ook voorheen met Motul 15W60 gereden, merk daar eigenlijk geen verschil in qua temp/verbruk.
- Erik dB
Heb je een grote Zanussi koelkast ingebouwd ofzo? Dat kan ook een verschil maken 

- Erik K.
- Erik dB
Vandaag was het een mooie regenachtige dag om de rotondes in Flevoland te testen. Daarnaast had ik ook een afspraak in die contreien om de M3 te voorzien van een setje Goodridge remeleidingen en nieuwe remblokken, dus dat kwam goed uit. Ook wel lekker voor Fineline om eens een keer een echte auto op de brug te hebben ipv die Japanse turbohokken :strong: .
Maar goed, naast gasgeven kan de M3 nu ook weer prima remmen met de nieuwe leidingen, verse 5.1 vloeistof, en twee setjes Hawk-blokken. Ik ben benieuwd hoe ze het na het inremmen gaan doen, maar so far, so good!
Maar goed, naast gasgeven kan de M3 nu ook weer prima remmen met de nieuwe leidingen, verse 5.1 vloeistof, en twee setjes Hawk-blokken. Ik ben benieuwd hoe ze het na het inremmen gaan doen, maar so far, so good!
- MartijnGizmo
Fijne upgrades! Goodridge-leidingen + 5.1-vloeistof staat hier ook nog op de wishlist. Ik zie dat ze die ook voor mijn voiture hebben, wat kostte montage daaro? 

- Erik dB
We gaan lekker verder met het op smaak brengen van Emmetje. Inmiddels is er een Supersprint einddemper gemonteerd, en staat de auto momenteel bij Paul Vlasblom voor wat andere aanpassingen:
- H&R stabisetje
- Verwisselen van de topmounts
- Wat powerflex in de ophanging achter
- Verse Castrol TWS, en wat vanos/brandstof/oliefilters
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen qua extra rijplezier!
- H&R stabisetje
- Verwisselen van de topmounts
- Wat powerflex in de ophanging achter
- Verse Castrol TWS, en wat vanos/brandstof/oliefilters
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen qua extra rijplezier!
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
ik ook, benieuwd naar je zwarte powerflex, twijfel ik nog over... 

- Erik dB
Paars, zover ik weetsiegerdehaan89 schreef:ik ook, benieuwd naar je zwarte powerflex, twijfel ik nog over...

-
- Auto: M3P, 130i
Als je weer in Uden bent, zie ik graag je M3. 

- Erik dB
Zo, daar zijn we weer. Het is lang geleden dat ik zoveel afritjes op de A2 heb gepakt
.
Ik had wel gehoopt, maar niet helemaal verwacht dat het verschil met de oude setup zo groot zou zijn. Op de vooras heb ik nu zo'n 2.7 graad negatief camber met iets toespoor, en achter is het camber licht negatief. Tesamen met de nieuwe H&R stabi's die achter op de hardste stand en voor de op de zachtste stand staan levert dit een HEEL ander rijgedrag op. Van het initiele "push-understeer" is zo goed als geen sprake meer, en de wagen gaat nu een stuk gebalanceerder en rapper de bochten door. De onderstelrubbers die vervangen moesten worden zijn ook vervangen, dus het strakkere gevoel is nu ook daar.
Ik=blij

Ik had wel gehoopt, maar niet helemaal verwacht dat het verschil met de oude setup zo groot zou zijn. Op de vooras heb ik nu zo'n 2.7 graad negatief camber met iets toespoor, en achter is het camber licht negatief. Tesamen met de nieuwe H&R stabi's die achter op de hardste stand en voor de op de zachtste stand staan levert dit een HEEL ander rijgedrag op. Van het initiele "push-understeer" is zo goed als geen sprake meer, en de wagen gaat nu een stuk gebalanceerder en rapper de bochten door. De onderstelrubbers die vervangen moesten worden zijn ook vervangen, dus het strakkere gevoel is nu ook daar.
Ik=blij

- Tim N
-
- ///Joost
Goed werk! De ophanging van de E36 is toch waar het allemaal om draait. Bij m'n eigen M worden momenteel ook nieuwe draagarmen geplaatst. Goed om te horen dat je zoveel verschil merkt van je investering. 

- Vlokmans
Komisch, dit parallelle traject
Heb je nog andere punten op je lijst staan?

- Erik dB
Goed heVlokmans schreef:Komisch, dit parallelle traject![]()

- Knot
Mooi om te lezen dat de aanpassingen in de smaak vallen!
Stabiset heeft Bas me afgeraden, of dik onderstel of stabi's met verlagingsveren was zijn tip voor mij.
De demper, is de een race versie? Toch ook weer een kleine 500 euro dacht ik maar wel machtige roffel eruit, doet veel aan de beleving.
Stabiset heeft Bas me afgeraden, of dik onderstel of stabi's met verlagingsveren was zijn tip voor mij.
De demper, is de een race versie? Toch ook weer een kleine 500 euro dacht ik maar wel machtige roffel eruit, doet veel aan de beleving.
- Erik dB
Is het vervangen van zo'n oliekoeler makkelijk te doen? Ik wilde toch maar het zekere voor het onzekere nemen, en heb nu een nieuwe oliekoeler achter me liggen 

- Vlokmans
Het blijft toch wel de leukste bodemloze put die ik de afgelopen jaren heb gehad
Ondertussen ook al aardig wat achtergelaten bij Paul in Uden, maar de auto is het waard!
Ben je nog bezig geweest met de speling op je versnellingspook/ -bak?

Ondertussen ook al aardig wat achtergelaten bij Paul in Uden, maar de auto is het waard!
- Knot
Moet wel te doen zijn toch die koeler zelf vervangen, het systeem spoelt zichzelf door, alleen even bijvullen en controleren eerste paar keer.
- Erik dB
Nee, neem ik bij de volgende beurt mee. Eerst nog een verse draagarm laten monteren komende week....Vlokmans schreef:Het blijft toch wel de leukste bodemloze put die ik de afgelopen jaren heb gehad![]()
@Knot, dat denk ik ook, maar ik wil wel zeker weten wat ik allemaal nodig heb. Alleen de koeler, en that's it?
- Knot
Denk ook nog wel wat ringetjes etc... net zoals je de dichtring vernieuwt als je de aftapplug uit je carter draait bij verversen.
- GTRene
nr: 5 heb je er een paar van nodig
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... l_cooling/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb zelf ook zo'n koeler, doch heb er bij mij schroefdraad in getapt met vaste nippels er in gedraaid
kreeg het oude systeem namelijk niet meer dicht na het haas geval op de 1 of andere manier, die op ijn kar zit ook andersom en moet via flex leiding ipv vaste pijp, maar destijds hadden ze op wat stukjes van die vaste pijp nippels gesoldeerd, maja werkte dus later niet meer.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... l_cooling/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb zelf ook zo'n koeler, doch heb er bij mij schroefdraad in getapt met vaste nippels er in gedraaid
kreeg het oude systeem namelijk niet meer dicht na het haas geval op de 1 of andere manier, die op ijn kar zit ook andersom en moet via flex leiding ipv vaste pijp, maar destijds hadden ze op wat stukjes van die vaste pijp nippels gesoldeerd, maja werkte dus later niet meer.
- Erik dB
Ga ik die ook nog even regelen. Ik wil de buitenkant van de auto ook nog een keer laten detailen, er zitten behoorlijk wat swirls in de lak. En dat moet niet
. Weet iemand een goede detailer in omgeving A'dam?

- Martijn_bmw
?? toch naar een E46 aan het kijkenErik dB schreef:http://link.marktplaats.nl/506292520" onclick="window.open(this.href);return false;
Die prijzen gaan de goede kant op, deze ziet er best netjes uit (voor wat het waard is natuurlijk...).
**zit stiekem naar mogelijke opvolgers voor de M3 sedan te kijken**

prachtig exemplaar die E36 van jou

-
LOL, mooi om te lezen dat Bas na al die jaren nog steeds anti-stabi's is! En maar gewoon lekker AST blijven monteren waarvan de achterpoten te hard zijn om fatsoenlijk mee over de Ring te komen.Knot schreef: Stabiset heeft Bas me afgeraden, of dik onderstel of stabi's met verlagingsveren was zijn tip voor mij.
Mijn mening: Voor een vlotte straatauto is een setje stabi's het heerlijkste wat er is. Misschien op de stopwatch niet sneller, maar 10x meer gevoel en finesse zonder keiharde veren en dempers te hoeven gebruiken. Je hebt toch met de 540i van Dick gereden? 3x raden wat daar onder zit...