BMW M3 tour 2.0! Nu met bewegende beelden!
-
Re: BMW M3 tour 2.0!
-
OnlineFabian
Daar gaan er een paar jaloers op worden hier op DF 

- Petrolhead Tom
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Thijs een hele leuke baan heeft!

- Tristan
Reserveer maar alvast een ritje, Thijs.
Dan zal ik eens een eindconclusie geven over de 1M....
Dan zal ik eens een eindconclusie geven over de 1M....

- Martin van der Zwaard
't is wel verleidelijk om even te komen kijken.
Wat is exact het programma voor vanavond?
Wat is exact het programma voor vanavond?
-
Hmm, zou graag komen maar ben verhinderd vanavond...
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hij was gezellig Thijs!! Goed geregeld!
Bedankt voor het ritje misselijk maken op de achterbank van de 1M
. Het zelf sturen met de X5M was wel leuk. Wat een bizar monster!
Bedankt voor het ritje misselijk maken op de achterbank van de 1M

-
Zo, iedereen heeft in de 1M gereden.. Nu DF nog.. 

- Snipe
*kuch*Ruben schreef:Zo, iedereen heeft in de 1M gereden.. Nu DF nog..
-
OnlineFabian
- Tristan
Leuk avondje. Heb eerst samen met Chris in de X5 ///M gereden. Ik mocht beginnen dus rustig weggereden en viel meteen op hoe soepel de auto rijdt. Eenmaal het dorp uit druk ik op de knop M en ineens wordt de gasrespons feller, DCT in snelste stand en uitlaatgeluid wordt een stuk luider. Toen wat landweggetjes en wat een trekkracht! Totaal geen turbogat, gewoon gas en een mooie lineaire vermogensopbouw. Het weer was prima om de X-drive uit te testen en voelde al vrij snel dat de achterwielen de meeste vermogen krijgt. Bij volgas bocht uit was er amper onderstuur en zelf een tikkeltje overstuur met een spinnend achterwiel. Het gemak waarmee de auto zich laat rijden (geeft vertrouwen) icm. een redelijk scherp sturende front is bizar. Enige wat ontbreekt is het snelheidsgevoel. Door de motor icm. de DCT en hoge zit heb je geen idee hoe hard je rijd, maar de snelheidsmeter geeft achterlijke snelheden aan. Geluid moet ik even aan wennen. Klink mooi maar niet geweldig. Auto met een 2-ledig karakter die een M3 in het nat zeer moeilijk kan maken, 100%
Daarna in de E92 M3 met DCT gestapt. Allereerst de heerlijke zitpositie tov de X5 en de stoelen zitten goddelijk. Eerst was Chris aan de beurt die meteen zijn lokale wegen kennis liet zien. Enorm verschil qua snelheidsgevoel. De DCT schakelt bizar snel, Martin (CSL) die achterin zat zei dat de schakelsnelheden veel sneller en soepeler is dan zijn SMG.
Daarna mocht ik het stuur overnemen en na de 1e bocht had ik al vertrouwen in de auto, dus 2e en 3e bocht met lichte overstuur uitkomen. De motor klink zo enorm goed tov de X5, je wilt alleen maar naar 8000+rpm knallen. Qua stuurgevoel vond ik het overeenkomen met de 123d. Scherp maar blinkt niet uit in gevoel, maar de scherpte is er zeker. DCT bak pas echt prima bij deze motor waarbij veel schakelen noodzaak is. Daarom zou ik een DCT preferen boven de handbak, puur om meer uit de motor te halen.
En daarna een klein stukje met Thijs in de 1 ///M. Vergelijken met de M3 voelt de 1 ///M veel sneller aan. Ondanks dat ik niet zelf gereden heb merkte je hoe sterk en soepel de motor is. Een een geweldig blok, oke, niet zo spectaculair als de M3, maar zeker meer bruikbaar. En de auto klinkt verre van een stofzuiger, ook binnenin is het geluid echt een typische BMW 6 in-lijn.
Dit ritje smaakt naar meer door zelf achter het stuur te kruipen, want naar het stuurgevoel en balans van de auto ben ik nog het meest benieuwd. Maar een M3 verliest het op de landwegen tegen de 1 ///M. Geen twijfel over mogelijk.
Kortom, leuk avondje.
Daarna in de E92 M3 met DCT gestapt. Allereerst de heerlijke zitpositie tov de X5 en de stoelen zitten goddelijk. Eerst was Chris aan de beurt die meteen zijn lokale wegen kennis liet zien. Enorm verschil qua snelheidsgevoel. De DCT schakelt bizar snel, Martin (CSL) die achterin zat zei dat de schakelsnelheden veel sneller en soepeler is dan zijn SMG.
Daarna mocht ik het stuur overnemen en na de 1e bocht had ik al vertrouwen in de auto, dus 2e en 3e bocht met lichte overstuur uitkomen. De motor klink zo enorm goed tov de X5, je wilt alleen maar naar 8000+rpm knallen. Qua stuurgevoel vond ik het overeenkomen met de 123d. Scherp maar blinkt niet uit in gevoel, maar de scherpte is er zeker. DCT bak pas echt prima bij deze motor waarbij veel schakelen noodzaak is. Daarom zou ik een DCT preferen boven de handbak, puur om meer uit de motor te halen.
En daarna een klein stukje met Thijs in de 1 ///M. Vergelijken met de M3 voelt de 1 ///M veel sneller aan. Ondanks dat ik niet zelf gereden heb merkte je hoe sterk en soepel de motor is. Een een geweldig blok, oke, niet zo spectaculair als de M3, maar zeker meer bruikbaar. En de auto klinkt verre van een stofzuiger, ook binnenin is het geluid echt een typische BMW 6 in-lijn.
Dit ritje smaakt naar meer door zelf achter het stuur te kruipen, want naar het stuurgevoel en balans van de auto ben ik nog het meest benieuwd. Maar een M3 verliest het op de landwegen tegen de 1 ///M. Geen twijfel over mogelijk.
Kortom, leuk avondje.

Laatst gewijzigd door Tristan op 16 jun 2011, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adje ///M3
Nog mensen dwars gegaan met dit lekkere vochtige weer?
Spijtig genoeg heb ik op 't laatste moment nog moeten annuleren

- Chris van S.
Leuk verhaal Tristan! Aan jouw gevoel heb ik niets toe te voegen.
Misschien had ik de "baankennis" omdat het voor mij een thuiswedstrijd was. Maar nog mooier vind ik het om te zien hoe Tristan als BMW rijder zo in een BMW kan stappen en gelijk dusdanig thuisvoelt in de auto om gelijk de grenzen aan te voelen in de bochten.
Erg leuk avondje! Super georganiseerd, leuke sfeer en geweldige gastvrijheid.
Misschien had ik de "baankennis" omdat het voor mij een thuiswedstrijd was. Maar nog mooier vind ik het om te zien hoe Tristan als BMW rijder zo in een BMW kan stappen en gelijk dusdanig thuisvoelt in de auto om gelijk de grenzen aan te voelen in de bochten.
Erg leuk avondje! Super georganiseerd, leuke sfeer en geweldige gastvrijheid.
-
Bedankt voor de gezelligheid heren, was ook onzerzijds een genoegen.
Preview wat betreft foto´s, de credits gaan naar Herman Wassenaar.

Preview wat betreft foto´s, de credits gaan naar Herman Wassenaar.
-
KuchAdje ///M3 schreef:Nog mensen dwars gegaan met dit lekkere vochtige weer?

@Chris
Wat ging dat ding van jou nog hard zeg!
- Martin van der Zwaard
Is rit nou nog doorgegaan gisteren?
Laurens en ik wilde nog ff gaan maar het was al aan de late kant. Hadden er dan pas om 20.00u a 20.15u geweest. Dus hebben we besloten niet te gaan omdat het weinig nut had. Had al wel een sms van Tristan dat het nog niet zeker was of er gereden ging worden.
Laurens en ik wilde nog ff gaan maar het was al aan de late kant. Hadden er dan pas om 20.00u a 20.15u geweest. Dus hebben we besloten niet te gaan omdat het weinig nut had. Had al wel een sms van Tristan dat het nog niet zeker was of er gereden ging worden.
- Tristan
We hebben uiteindelijk niet gereden, iedereen was te druk met de proefritjes. 

- Tristan
Had overigens wel medelijden met Martin (2 meter lang) en 1 van de verkopers achterin de E92 M3 terwijl Chris en ik aan het knallen waren. Nogmaals mijn excuses.

- Macboy
Gaaf zeg !!!
- Martin van der Zwaard
Tristan schreef:We hebben uiteindelijk niet gereden, iedereen was te druk met de proefritjes.

Dan hadden Laurens en ik toch nog even langs kunnen rijden.
- Tristan
Reed er pas om 22:00 weg.
-
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, ben zo benieuwd naar de 1M.
-
damn, was graag langsgeweest met de M. helaas had ik examens, volgende keer ben ik er zkr bij [als die komt....].
- GTRene
lees het nu pas hiero, leuk initiatief en leuke auto's
zelf nog nooit met SMG of DKG of DSG e.d.
gereden
trouwens die X5M wat een dik ding.

zelf nog nooit met SMG of DKG of DSG e.d.

trouwens die X5M wat een dik ding.