Dan moet je dat ding dus buiten je auto hangen.Robertdj schreef:Helaas verknal ik mijn filmpjes meestal door er dom doorheen te lullen
Groupbuy: Go-Pro HD Motorsport
- Snipe
Re: Groupbuy: Go-Pro HD Motorsport
- Ravin ///M
Idd pech... maar ga er toch één bestellen... 

- JeroenB3
Gister effies een rondje gemacht met de GoPro, lachuh
Bij deze het resultaat, de mooiste stukkies op YupTup gezet.
Shot van binnen, achterklep en zijkant. Best sound @ 1.40 8)

Bij deze het resultaat, de mooiste stukkies op YupTup gezet.
Shot van binnen, achterklep en zijkant. Best sound @ 1.40 8)
- Robertdj
Wacht, bedoel je de camera of...?Snipe schreef:Dan moet je dat ding dus buiten je auto hangen.Robertdj schreef:Helaas verknal ik mijn filmpjes meestal door er dom doorheen te lullen
Is geen optie, bij beide opties wil ik er tijdens het rijden makkelijk bij kunnen komen.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Heb hem vandaag ook ontvangen
, veel bevestiging mogelijkheden, alleen is het gebruik van de suction-cup mount niet erg geschikt voor op de voorruit heb ik gemerkt, ik filmde de mount zelf voor een deel waardoor de camera die scherp in beeld heeft en de omgeving juist niet
...
Heb nog een andere mount liggen die daar wel geschikt voor is, alleen ontbrak in het zakje goodies precies de "Tripod" mount, die heb ik nu dus maar even los besteld...
Volgens mij is de camera alleen maar te gebruiken in de plastic case, voor gebruik IN de auto zou dat niet echt nodig zijn, maar dan heb je voor zover ik nu zie, geen bevestiging mogelijkheden...
Komende dagen maar eens pielen met dat ding, ben ook benieuwd naar andere gebruikers ervaringen...
Ben

Heb nog een andere mount liggen die daar wel geschikt voor is, alleen ontbrak in het zakje goodies precies de "Tripod" mount, die heb ik nu dus maar even los besteld...
Volgens mij is de camera alleen maar te gebruiken in de plastic case, voor gebruik IN de auto zou dat niet echt nodig zijn, maar dan heb je voor zover ik nu zie, geen bevestiging mogelijkheden...
Komende dagen maar eens pielen met dat ding, ben ook benieuwd naar andere gebruikers ervaringen...
Ben
-
Onlinemrbbs
Gisterenavond laat in regenweer wat gaan dweilen met de Go Pro mee, maar dat was dus wel een teleurstelling, beelden zijn gewoon te donker om er veel van te zien.
Zelfs wanneer een lichtje aanzetten om toch mijn stuurbewegingen te kunnen zien was het zo goed als donker. Iemand ideeën om in het donker en eventueel in regenweer toch duidelijker beelden te schieten?
Camera was gemonteerd binnen de auto op de chauffeurs zijruit.
Zelfs wanneer een lichtje aanzetten om toch mijn stuurbewegingen te kunnen zien was het zo goed als donker. Iemand ideeën om in het donker en eventueel in regenweer toch duidelijker beelden te schieten?
Camera was gemonteerd binnen de auto op de chauffeurs zijruit.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het beeld is nogal afhankelijk van de lichthoeveelheid, dat heb ik ook reeds gemerkt. De promo filmpjes op de site vind ik erg goed, ik heb mijn twijfels of dat IRL wel haalbaar is.............
Gaat het me tegenstaan, dan wil ik gewoon een ander camcorder..............maar das nu te vroeg om te oordelen, eerst maar weer experimenteren...........
Bevestiging op de voorruit ga ik toch nog proberen...............met hopenlijk een blik op de tellers en de weg.............
Gaat het me tegenstaan, dan wil ik gewoon een ander camcorder..............maar das nu te vroeg om te oordelen, eerst maar weer experimenteren...........
Bevestiging op de voorruit ga ik toch nog proberen...............met hopenlijk een blik op de tellers en de weg.............
- Booooh
Succes! Als het lukt, moet je me maar eens vertellen hoeromo schreef:Bevestiging op de voorruit ga ik toch nog proberen...............met hopenlijk een blik op de tellers en de weg.............

Ben
-
Onlinemrbbs
Hier het filmpje van de regenachtige-avond:
http://vimeo.com/14249264 (password: GoProRulez)
Staat wel pas binnen een dik uur online, graag niet verder rondbazuinen op het net
http://vimeo.com/14249264 (password: GoProRulez)
Staat wel pas binnen een dik uur online, graag niet verder rondbazuinen op het net

-
Onlinemrbbs
Begin volgende nog maar een tweede exemplaar bestellen voor mezelf 
Zou graag filmpje maken picture in picture..
Als nog iemand interesse heeft in een exemplaar, laat maar weten.

Zou graag filmpje maken picture in picture..
Als nog iemand interesse heeft in een exemplaar, laat maar weten.
- Ravin ///M
Mij had je al op de lijst staan he 

-
Onlinemrbbs
CheckRavin ///M schreef:Mij had je al op de lijst staan he

- Booooh
Vandaag even geprobeerd te filmen
, beelden zijn helaas erg onzuiver, iemand anders problemen met de focus??? Het is echt niet om aan te zien, eerste testjes met de camera (niet in de behuizing) zagen er wel scherp uit, google geeft wel wat focus problemen met de GoPro maar die zijn allemaal onder water...
Ik heb nu de lens van de behuizing maar even verwijderd, probeer dan later op de dag opnieuw wat te filmen, maar kan me niet indenken dat het verwijderen van de lens de bedoeling is...
Iemand nog andere ideeën/tips?
Ben

Ik heb nu de lens van de behuizing maar even verwijderd, probeer dan later op de dag opnieuw wat te filmen, maar kan me niet indenken dat het verwijderen van de lens de bedoeling is...
Iemand nog andere ideeën/tips?
Ben
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Had ik eigenlijk ook, daarom maakt ik ook reeds de opmerking dat hun promo filmpjes op de site zo goed zijn..........................zo goed had ik namelijk zelf bij lange na niet........................ 

-
Onlinemrbbs
Allen:
Best even volgende youtube tutorial volgen, ik heb steeds perfect en duidelijk beeld!
http://www.youtube.com/watch?v=BLWppamX ... re=related
Je hebt twee settings die de focus bepalen een Spot Metering / Center metering.
Best even volgende youtube tutorial volgen, ik heb steeds perfect en duidelijk beeld!
- Booooh
Ik heb beide settings gebruikt omdat ik dacht dat het daar aan lag, helaas hetzelfde (slechte) resultaat. Het lensje van de behuizing lijkt als een leesbril te werken, scherp dichtbij en onzuiver veraf, ik ga straks als het droog wordt even proberen met het lensje van de behuizing verwijderd...lancerevoclub.org schreef:Allen:
Ben
- romo
Net even weer gelilmd.....................zuignap op de voorruit links van de binnenspiegel, dat gaat prima, alleen hangt de camera dan op de kop..........met iMovies kan ik de boel wel roteren, dus niet zo`n probleem.
Beeld redelijk, ook niet meer dan dat, het lijkt soms wat snel............moet / kan ik dat aanpassen?
De tellers krijg ik niet in beeld, maar ik kan de camera nog wel wat kanteleln..............
We blijven proberen..........................
Grootste nadeel vind ik toch wel dat je niet vooraf kan zien wat je gaat filmen, een zoeker is toch wel een must............
Beeld redelijk, ook niet meer dan dat, het lijkt soms wat snel............moet / kan ik dat aanpassen?
De tellers krijg ik niet in beeld, maar ik kan de camera nog wel wat kanteleln..............
We blijven proberen..........................
Grootste nadeel vind ik toch wel dat je niet vooraf kan zien wat je gaat filmen, een zoeker is toch wel een must............
- Bert ///M3
Sorry ik ben al voorzien van 1 dus voor mij geen GB.
Wat mij wel opvalt is het geluid. Ik ben even aan het kijken wat bij mij het beste bevalt qua plaatsing maar ik heb het idee dat gaten boren niet echt nodig is, wel heb ik het deurtje van de behuizing gewisseld voor de niet waterdichte. Dat maakt misschien het verschil
Bij mij staat die hele auto te shaken als hij stationair draait en daar zie je niks van terug op het beeld, dat is wel mooi. Alleen zie je bijna niks in donkere ruimtes maar dat zal wel beter zijn tijdens het rijden denk ik.
Wat mij wel opvalt is het geluid. Ik ben even aan het kijken wat bij mij het beste bevalt qua plaatsing maar ik heb het idee dat gaten boren niet echt nodig is, wel heb ik het deurtje van de behuizing gewisseld voor de niet waterdichte. Dat maakt misschien het verschil

Bij mij staat die hele auto te shaken als hij stationair draait en daar zie je niks van terug op het beeld, dat is wel mooi. Alleen zie je bijna niks in donkere ruimtes maar dat zal wel beter zijn tijdens het rijden denk ik.
- JeroenB3
Boven de uitlaat geeft het mooiste geluid, maar weer minder beeld.
Zodra je hem in de wind hangt wordt het geluid veel slechter...
Zodra je hem in de wind hangt wordt het geluid veel slechter...
-
Onlinemrbbs
Heb je bij iedere onboard camera hoor wanneer je die in de wind hangt. Meestal hang ik hem binnen de auto zodat je ook mijn stuurbewegingen kan zien.
- Booooh
Nou de mijne gaat helaas retour USA
, heb een voorbeeld laten zien aan GoPro, camera wordt nagekeken en gerepareerd of vervangen, nu nog even een kopie regelen bij Kevin van de aankoopnota, wel een gedoe zo...
Ben

Ben
- Bert ///M3
Ik ben gister en vandaag even aan het prutsen geweest met bewerkingssoftware. Dat valt nog niet mee eerlijk gezegd, behoorlijk fustrerend. Ze moeten daar eens naar kijken gewoon een simpel progje er bij voor wat knip en plakwerk zodat je als pc en video editting leek wat makkelijker uit de voeten kan.
Eerst Windows Movie Maker. Daar kon ik in het begin wel de bestanden in krijgen, maar ik kreeg steeds een half groen scherm in het output bestand. Dacht eerst zal iets met interlacing zijn, maar kreeg het er niet uit. Lang aan het klooien geweest met codecs, op een gegeven moment wou het helemaal niet meer
Zoeken op google gaf wel wat resultaat maar werkte voor mij niet dus hoop maar opgegeven.
Andre gevraagd wat die gebruikt, die verwees me door naar Hielke en die adviseerde Adobe Premiere Pro. Dat geprobeerd maar die krijg ik niet geinstalleerd, loopt te mekkeren over systeem eisen
Zal wel aan mijn PC uit het stoomtijdperk liggen
Pinnacle Studio 14 HD er op gezet, leuk programma, wel zwaar op de PC. Kon de files zo importeren maar steeds fouten bij het renderen, schoot dus ook niet op. Gekke is dat ik het wel op DV AVI formaat krijg maar dat is 720 x 400 en low quality. Doe je custom res naar 1920 x 1080 dan loopt hij vast, DivX wil ook niet renderen breekt steeds af met een error, WMV ook
Dat er maar weer af gegooid en volgende, Cyberlink Powerdirector 8. Wat simpeler, maar voila geen centje pijn, werkt ook vlotter als Pinnacle
Kan standaard de files laden, en je hebt standaard AVCHD 1920x1080 output en MPEG2 1920x1080 output. Werkt simpel, dingen als picture in picture etc is voor mij als prutser zelfs in 10 minuten te doen. Stukje geprobeerd, AVCHD output geeft wel een wat groter bestand maar volgens mij zo goed als geen kwaliteitsverlies + compatible met youtube. Dus deze blijf ik maar gebruiken denk ik 
Eerst Windows Movie Maker. Daar kon ik in het begin wel de bestanden in krijgen, maar ik kreeg steeds een half groen scherm in het output bestand. Dacht eerst zal iets met interlacing zijn, maar kreeg het er niet uit. Lang aan het klooien geweest met codecs, op een gegeven moment wou het helemaal niet meer

Andre gevraagd wat die gebruikt, die verwees me door naar Hielke en die adviseerde Adobe Premiere Pro. Dat geprobeerd maar die krijg ik niet geinstalleerd, loopt te mekkeren over systeem eisen

Pinnacle Studio 14 HD er op gezet, leuk programma, wel zwaar op de PC. Kon de files zo importeren maar steeds fouten bij het renderen, schoot dus ook niet op. Gekke is dat ik het wel op DV AVI formaat krijg maar dat is 720 x 400 en low quality. Doe je custom res naar 1920 x 1080 dan loopt hij vast, DivX wil ook niet renderen breekt steeds af met een error, WMV ook

Dat er maar weer af gegooid en volgende, Cyberlink Powerdirector 8. Wat simpeler, maar voila geen centje pijn, werkt ook vlotter als Pinnacle

- WJ
Ik heb geen ervaring met bovenstaande (behalve Win Movie Maker) maar ik gebruik Sony Vegas Pro 9.0c
Vind ik persoonlijk een erg mooi programma. Heeft bergen opties, maar gewoon simpel een filmpje in elkaar gooien is ook geen probleem. En kan het op alle mogelijke manieren renderen.
Vind ik persoonlijk een erg mooi programma. Heeft bergen opties, maar gewoon simpel een filmpje in elkaar gooien is ook geen probleem. En kan het op alle mogelijke manieren renderen.
-
Onlinemrbbs
Sony Vegas Pro all the way.. doe je alles mee wat je wil. Zijn ook goeie tutorials te vinden op youtube!WJ schreef:Ik heb geen ervaring met bovenstaande (behalve Win Movie Maker) maar ik gebruik Sony Vegas Pro 9.0c
-
Onlinemrbbs
Heb één Go Pro teveel besteld, als iemand geïnteresseerd is kan je die hebben aan dezelfde voorwaarden.
Laat maar horen dus!
Laat maar horen dus!