Test: Volkswagen Golf R

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Re: Test: Volkswagen Golf R

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 12:43

Daar heb je gelijk in.
We zouden in april ook twee auto's testen op CPZ, alleen ging dat op het laatste moment niet door. De ene bleek op de dag zelf verhinderd te zijn, de andere moest met rokende remmen afhaken na een paar rondjes die de eigenaar zelf gereden had.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 21 jun 2010, 12:45

indobesar schreef:
Snipe schreef:
Hielke schreef:Waarom niet een terugkerende identieke testroute met de auto op de limiet?
Zoals gezegd, omdat er een nogal grote kans is dat Koos Spee en zijn mannen dan spoedig op de stoep staan. Er is nog even geen budget voor een eigen test track waar we dan Andre in het pak van The Stig overheen kunnen laten knallen.

Dat zeg ik niet om ieder idee van anderen af te schieten overigens, maar omdat het onaardig is om niet te reageren.

@Duifjes: de mening van importeurs telt wel degelijk mee, want zonder testauto's valt er weinig te testen.
DF heeft meerdere malen per jaar een trackday. Wat filmpje schieten moet mogelijk zijn lijkt me?
Het lijkt mij sowiezo een goed idee om de activiteiten te bundelen.
Komende ItaliaRun, ideale gelegenheid voor een 'duurtest' bijv.
Idd. op een trackday kunnen wellicht een of meerdere auto's getest worden, met daarnaast nog een stukje op straat.

Ook is het misschien een idee om de verschillende trackday/race auto's aan een test te onderwerpen door een en dezelfde persoon.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 jun 2010, 12:57

Snipe schreef:Wat in mijn ogen de meerwaarde van DF is (of wordt, of zou moeten zijn), is de mix van verschillende soorten filmpjes. De test van de Golf is een prima autotest, maar daarnaast zullen we andere filmpjes moeten brengen.
Helemaal mee eens natuurlijk, maar dit was de test van de Golf R en niet de 316d Efficient Dynamics :)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 jun 2010, 13:07

Binnenkort toch een test met een witte GTI tegen een blauwe R ? :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 13:10

Ja, het schijnt dat die video op 30 augustus wordt opgenomen :mrgreen:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 jun 2010, 13:39

Rijd er nog een blauwe R rond dan? :mrgreen: Ik ga Lotussen die dag :wink:

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2010, 14:01

Andre schreef:Dat moet dan een vrouw worden met dikke strakke jopen en ze moet klinken alsof ze het zaad van gisteravond nog achter in de huig heeft.

En ze moet tijdens het rijden op de limiet gewoon zachtjes kunnen pijpen en slikken zonder knoeien :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2010, 14:05

Snipe schreef:Daar heb je gelijk in.
We zouden in april ook twee auto's testen op CPZ, alleen ging dat op het laatste moment niet door. De ene bleek op de dag zelf verhinderd te zijn, de andere moest met rokende remmen afhaken na een paar rondjes die de eigenaar zelf gereden had.

Gelul Snipe.

Laurens had de seat op de limiet mogen testen, maar dat kon niet omdat men geen 10 min de baan dicht wilde doen en omdat het nu zo is dat er geen verzekering is voor dit soort testen.
Ik heb er al wat vaker over gezegd maar geen reactie op gekregen.
Zolang het risico bij de eigenaar ligt zal je nooit dit soort dingen van de grond krijgen.

Andre

Bericht door Andre » 21 jun 2010, 14:17

Hoe zit het eigenlijk met de risico s van bijv. autovisie, car (chris harris) etc. Als die schade rijden op circuit. Want je wil wel lekker een auto kunnen testen lijkt me.
Laatst gewijzigd door Andre op 21 jun 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 14:18

Ik doelde niet op jouw Seat, Luco, maar op een tweetal straatauto's die overigens ook verzekerd waren.

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2010, 14:27

Snipe schreef:Ik doelde niet op jouw Seat, Luco, maar op een tweetal straatauto's die overigens ook verzekerd waren.

Weet ik, maar ook voor de straatauto's geldt een eigen risico wat niet is afgedekt, dan zal men nooit de grens opzoeken.
En ook voor de raceauto's kan je dan niet goed testen.

En eerlijk gezegd zie ik nog maar weinig testauto's voorbijkomen voor de testers.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 jun 2010, 14:56

Er komen al goeie tips binnen.

De ultieme video auto test hoort op een publiek van kenners gericht te zijn en kan er bijvoorbeeld (het liefst) als volgt uitzien:

1. Multitest met minimaal 4 auto's
2. Deel circuit, deel openbare weg
3. Vier rijders van het allerhoogste niveau die onafhankelijk van elkaar hun onverbloemde mening geven

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 15:02

Hielke schreef:Er komen al goeie tips binnen.

De ultieme video auto test hoort op een publiek van kenners gericht te zijn en kan er bijvoorbeeld (het liefst) als volgt uitzien:

1. Multitest met minimaal 4 auto's
2. Deel circuit, deel openbare weg
3. Vier rijders van het allerhoogste niveau die onafhankelijk van elkaar hun onverbloemde mening geven
Het liefst zouden we dat inderdaad zo doen, alleen is het zo dat het aantal tests op jaarbasis dan waarschijnlijk op de vingers van een hand te tellen zou zijn terwijl het onze intentie is om minimaal een video per week te hebben.

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2010, 15:42

Macboy maar ook anderen achter de schermen zijn we zeer uitgebreid jullie voorstellen aan het bespreken. Onze 'wil' is er echt wel, maar er moet ook nog een 'weg' worden begaan.

Zo vanzelfsprekend als (sommigen mensen voorstellen) hoe het ook kan, zo vanzelfsprekend is het in de praktijk helaas niet.

En voor de mensen die graag Hielke of Andre dit zien doen, ook dat willen we verzorgen en in beeld brengen. Maar zowel Hielke als Andre hebben duidelijk in dit topic aangegeven dat ze hun redenen hebben om het niet te willen doen. Mochten ze van gedachte veranderen dan gaan we hier graag in mee.

Overigens denk ik dat ook een beetje onderschat (en ondergewaardeerd) wordt hoeveel tijd en werk in het maken van een 5 minuten filmpje zit.
.
Reken ongeveer op een dag voorbereidend bezig zijn, een dag uitvoerend werk (Deze Golf R helaas maar 3 uur) en 15 uur editen en montagewerk.

Voor wat betreft muziek, helaas moet dit rechtenvrije muziek zijn. Het is namelijk op geen enkele manier lonend om muziek met rechten toe te passen (kost ongeveer 20000 euro per jaar)

Last but not least. Behalve rijden is presenteren ook een 'kunst' op zich. Niet iedereen kan zich met het desbetreffende 'pratend hoofd' indentificeren. Dat is een spagaat waar je/we toch nooit uit zullen komen. Elke avond zie ik op TV 20 'pratende hoofden' voorbij komen, waarvan ik maar 2 of 3 leuk vind. Maar je moet het nu eenmaal met dat 'pratende hoofd' doen als je desbetreffende programma wilt kijken.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 jun 2010, 15:44

Één test per week?

Nou ja, ok. Heb begrepen dat de DF-ers niet de beoogde doelgroep waren. Dan zou het in theorie kunnen.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 jun 2010, 15:46

Hielke schreef:Één test per week?

Nou ja, ok. Heb begrepen dat de DF-ers niet de beoogde doelgroep waren. Dan zou het in theorie kunnen.
Eén video per week, wat in veel gevallen een test zal zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook een reportage zijn. En DF'ers niet de doelgroep? Dat is niet helemaal waar. We hopen alleen dat er meer DF'ers komen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jun 2010, 15:53

Ik krijg zo af en toe het idee dat er mensen zijn die filmpjes van een soort Top gear kwaliteit verwachten.
Als er dan niet gelijk wat met "hun duidelijke"aanwijzingen gedaan wordt dan zijn de poppen aan het dansen.
Er zal nog veel met vallen en opstaan gefimd worden maar uiteindelijk zal het best goed komen.
Het zal alleen wat wat tijd kosten maar ik denk dat we dat geduld wel hebben.

Ga zo door jongens :thumbup:

JP

Bericht door JP » 21 jun 2010, 16:57

Luco schreef:
Snipe schreef:Ik doelde niet op jouw Seat, Luco, maar op een tweetal straatauto's die overigens ook verzekerd waren.

Weet ik, maar ook voor de straatauto's geldt een eigen risico wat niet is afgedekt, dan zal men nooit de grens opzoeken.

En eerlijk gezegd zie ik nog maar weinig testauto's voorbijkomen voor de testers.
is de definitie van Driving fun (het begrip en niet de BV) dan dat het altijd op de limiet en (te) snel moet gaan?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 jun 2010, 16:58

JP schreef:
Luco schreef:

is de definitie van Driving fun (het begrip en niet de BV) dan dat het altijd op de limiet en (te) snel moet gaan?

Lijkt me niet, laatst een hele middag met de Mini wezen toeren, niet hard rijden gewoon lekker rustig rijden, pure DF! :df:

Luco

Bericht door Luco » 21 jun 2010, 17:01

JP schreef:
Luco schreef:

Voor mij niet, maar gezien de diverse reacties hier, eigenlijk wel, iig een beetje spectaculair.
Ik persoonlijk kan in elke auto DF hebben, ook met een patrol kan je df hebben, het is maar net wat je ervan verwacht.

Roy

Bericht door Roy » 23 jun 2010, 11:17

Tuurlijk, maar een filmpje moet wel spectaculair zijn, anders haak je (ik in ieder geval) snel weer af. Het filmpje ziet er zeker goed uit, maar het is wel een standaard RTL Autowereld gelul filmpje. Allemaal hartstikke leuk die statistieken, maar die kan ik ook op google vinden. Je schiet beelden voor de exclusiviteit, daarmee kan je "scoren".. niet met specs opratelen.

Neem nou dat filmpje van Andre wat in dit topic staat... die duurt maar 1 minuut, maar die zou ik 10x kunnen bekijken en de "test" van de Golf kijk ik 1x voor de helft.

Hoe het filmpje nu is, is het leuk voor het "mainstream" publiek. Mijn vader die auto's gewoon leuk vind, niet bijzonder zou er naar kijken. Echte autogekken niet. Het filmpje wat je nu ziet, had net zo goed met een 100pk Golfje geschoten kunnen worden.

Just my 2 cents...

Andre

Bericht door Andre » 23 jun 2010, 12:18

Je moet de mensen bij de les houden dus je moet wat uitdagends met zo n auto doen. Het hoeft niet 1 lange driftsessie te wezen. Maar zo nu en dan even iets leuks ertussen.

Tom

Bericht door Tom » 23 jun 2010, 12:31

Andre schreef:Je moet de mensen bij de les houden dus je moet wat uitdagends met zo n auto doen. Het hoeft niet 1 lange driftsessie te wezen. Maar zo nu en dan even iets leuks ertussen.
Juist welke DF stelt z'n 18 jarige dochter ter beschikking? :popcorn:

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 23 jun 2010, 12:36

Als er een wekelijkse test komt is dit misschien makkelijker.
http://www.rosebrides.com/polish-brides.html
Afbeelding

Roy

Bericht door Roy » 23 jun 2010, 13:02

Mag het dan wel wat smakelijker aub?

Plaats reactie