I'm pissed, very pissed

Dit is ons algemene autoforum.
markk

Bericht door markk » 02 okt 2006, 18:29

Vandaag gebeld door de klantencoordinator van het korps. Net op tijd want ik had al een hele tijd niets meer gehoord en was in staat een klacht over de afhandeling van klachten in te dienen :-)

Maar hij was op verlof geweest en had dus een goed excuus. Had mijn klacht gelezen, wezen informeren bij de betreffende agenten en die hadden een heel ander verhaal. Surprise, surprise. Hij wist dus niet wat hij er mee aan moest en vroeg mij wat ik verwachte ?

Huh ?

Ik verwacht uiteraard dat de klacht serieus wordt genomen, en dat een onpartijdige partij een objectief beeld gaat vormen over het gebeuren en daar vervolgens consequenties aan verbind.

Kortom de beste man moest gaan werken, de klacht als coordinator coordineren en daar zat ie niet echt op te wachten was mn indruk. Hij stelde een gesprek op bureau voor, wat ik een goed idee vond en heb hem wat vrije woensdagen als avonden gegeven wanneer ik zou kunnen.

Belt ie terug, ergens dinsdag 16.00 uur en zegt daarbij dat het heel lastig was en de betreffende agent eigenlijk geen zin had om mij te spreken want hij had mij al telefonisch te woord gestaan. Vervolgens gevraagd of het relevant is of de beste man wel of geen "zin" heeft om mij te spreken en vertelt dat dinsdag 1600 uur ik jammergenoeg niet kon. Woensdagen overdag of avonden door de weeks of weekenden.

Meneer gaat me een brief sturen met mogelijke data waarop we kunnen spreken...

Woehahaha, zie het al helemaal voor me. Een klantencoordinator die dit eigenlijk niet wil, die uiteindelijk niet objectief kan zijn (nl. zelfde korps / collega's), agentjes die dit willen verstoppen en ondergetekende die vasthoudt en als er niets uitkomt gewoon bij de ombudsman, de burgemeester aanklopt ofwel aangifte doet.

Wordt vervolgd...

Mark.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 okt 2006, 19:07

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.

Mooi verhaal idd.

Hans

Bericht door Hans » 02 okt 2006, 19:18

markk schreef:Belt ie terug, ergens dinsdag 16.00 uur en zegt daarbij dat het heel lastig was en de betreffende agent eigenlijk geen zin had om mij te spreken want hij had mij al telefonisch te woord gestaan.
Nee dat snap ik, glashard in je gezicht gaan staan liegen met een klachtencoordinator is wat lastiger dan 1 op 1 via de telefoon.

Maik

Bericht door Maik » 02 okt 2006, 19:51

Laat ze maar even lekker zweten Mark! Bizar verhaal weer.... :?

Rebel

Bericht door Rebel » 02 okt 2006, 20:11

Respect Mark, je wordt de "Don Quichot"' van DF :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 okt 2006, 00:41

Let wel: ga niet je eigen verhaal verdraaien. Zeg dat je heb gezwaaid (wat ook gewoon niet grappig is) en dat je daarna nog zei dat het belachelijk is had je ook niet moeten doen. Zij doen gewoon hun werk.

Maar los daarvan kan het gewoon niet wat er is gebeurd. Zij hadden je gewoon staande moeten houden en aangeven dat ze daar niet van gediend zijn. Klaar.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 okt 2006, 09:55

Ik zou m'n verlies nemen. Je bent aan een spel begonnen dat je nooit kunt winnen.

De dienders hebben terecht gedacht dat je ze op de hak wilde nemen. Is dan wel niet zo, je bent verkeerd gereden, maar zo zal niemand het zien. Het zwaaien en aanspreken kan ook onmogelijk als iets anders geinterpreteerd worden. Ze hadden je ook voor belediging van een diender in functie kunnen bekeuren. Hoe dan ook, al heb je wekelijks een gesprek met die mannen, milder zul je ze nooit meer stemmen.

Tis net als met het geval van Patrick met die dienders in Zoetermeer. Hij wilde terecht of onterecht met die gasten fucken maar vergat dat zij als ze willen veel kwader kunnen.

Als je dit door laat spelen dan ben je straks het gesprek van de dag in de politiekantine. Een kwade gast gaan ze je er niet om vinden maar een irritant element wel. En wat het allerergst is, je staat dan helemaal bovenaan op de lijst van verkeersdeelnemers waarop gelet moet worden. Het zijn net mensen die politie-agenten :wink:

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2006, 10:32

Laatste punt is wel een goed argument van Hielke.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 okt 2006, 10:51

Hielke, je zegt dus eigenlijk slik alles van die gasten want ze hebben de macht. Het is toch van de zotte dat Mark aangeeft wanneer hij zou kunnen en ze ijskoud een andere dag en tijd noemen, en dat ze nergens zin in hebben......... Lijkt me dat ze toch enigsinds arrogant reageren op de klacht (los of deze terecht of onterecht is). Men dient e.e.a. wel op een normale manier op te pakken. Dat het net scheidrechters/leraren ofwel vaak apart volk is die laser/flits BOA spreekt boekdelen........ Fred Teeven van de VVD heeft daar wel en punt, niet in de berm liggen meuren en flitsincasso's gestapo dienen maar boeven vangen.....

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 okt 2006, 10:58

Ik zou het doen zoals Macboy zegt. Eerlijk zijn en open kaart spelen. En vasthouden aan het feit dat ze je niet hebben staande gehouden.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 okt 2006, 12:24

Hielke wat ben jij een watje, valt me tegen van je 8)

Toen ik een maand geleden dit voorstelde en zei dat hij moest betalen en er niet meer aan moest denken omdat het t allemaal niet waard is om je dik over te maken..... toen viel iedereen over me heen.

Nu heeft Mark eenmaal deze stap gemaakt, en zit hij in de molen, nu moet hij ook ervoor gaan. Ik heb alleen maar respect voor hem als hij dit klaar krijgt.

Ik geef eerlijk toe dat ik in eerste instantie zou betalen en zand erover.
Maar als je eenmaal een keuze maakt moet je er voor gaan.

Beter sterven in 't harnas dan als lafaard.

markk

Bericht door markk » 03 okt 2006, 20:25

Heb al allang telefonisch mn excuus voor mn gedrag aangeboden. Ook in mn klachtenbrief. Ga ik ook face 2 face / IRL doen. Geen probleem.

Maar ik laat me geen oor aannaaien door een agent die twee zaken compleet verzint.

Als hij ook gewoon zn excuus aanbied, en indien mogelijk de zaak intrekt gaan we een biertje drinken en mag ie ff blazen in de BoxsterS. Als ie ze niet meer kan intrekken (te laat, te laat) en gewoon ff normaal gaat doen wacht ik op de uitslag van het OM (want ben uiteraard ook in beroep gegaan) en laten we het ook gaan.

Maar daar reken ik niet op. Ik gok op een nietszeggende gesprekje en een klacht die verder dan als afgehandeld beschouwd wordt.

Dan gaat briefje naar Ombudsman / burgemeester en doe ik bij het korps in Alphen aangifte. Waarschijnlijk kom je dan ook niet erg veel verder maar if you don't try...

Het kost tenslotte slechts wat tijd...

Mark.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 okt 2006, 21:12

Michel Pol schreef:Hielke, je zegt dus eigenlijk slik alles van die gasten want ze hebben de macht.
Nee, dat zeg ik niet. Zelf kan ik ook woest worden als een diender me op een slinkse wijze een bon aansmeert. Heb ook in alle gevallen dat ik dacht onterecht een boete te hebben gekregen verhaal gehaald. Nooit met succes, maar ik was er dan in ieder geval mee in het reine, had de betreffende persoon laten weten wat ik van z'n actie vond.

Ik zie dit toch echt als een heel ander geval. Een plagerijtje is met een plagerijtje gecounterd.

markk

Bericht door markk » 03 okt 2006, 21:14

Ik ben een prive persoon die een plagerijtje uithaalt.
Agent doet het onder ambtseed, onder werktijd, als profesional en maakt misbruik van zijn positie.

Toch ff wat anders dacht ik zo...

Mark.

markk

Bericht door markk » 07 okt 2006, 12:54

Net twee brieven van het OM binnen. Het beroep is aannemelijk verklaard en de beschikkingen worden vernietigd.

Zo dat is 1.

Nu nog even de klacht afhandelen / sterker aanzetten met het oordeel van het OM in mn handen en Mark is "not pissed anymore".

Ik ga er nu echt vol tegenaan. Als ze de klacht in de doofpot proberen te stoppen ga ik aangifte doen en de klacht escaleren naar Ombudsman/burgemeester.

Ofwel z'n baas schrijft een formeel en persoonlijk excuus ;-)

Mark.

Maik

Bericht door Maik » 07 okt 2006, 13:48

Mooizo, het recht zegeviert. En nu niet meer van die geintjes uithalen he Mark :lol:
Maar pas wel een beetje op dat je geen "pispaaltje" van de plaatselijke pliessie wordt...

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2006, 15:57

*Ziet Mark vol inknallen op een BOA* ;-)

Hans

Bericht door Hans » 07 okt 2006, 17:16

Mooi man, de eerste helft heb je al gewonnen! 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 07 okt 2006, 17:55

Oja en vergeet niet te verhuizen Mark 8)

markk

Bericht door markk » 02 nov 2006, 20:49

Even update:

0. Ben ergens begin oktober gebeld door klachten coordinator. Wat ie moest doen. Nou klacht afhandelen, dus afspraak voor gesprek regelen. Had betreffende ambtenaar echter geen zin in. Ik reageerde hierop "lekker belangrijk of hij zin heeft". Zou per brief uitnodiging krijgen om op bureau even te komen praten.

1. ik moet nog steeds de uitnodiging krijgen om te komen praten. 24 oktober j.l. maar eens gebeld waar de uitnodiging bleef. Ik zou dezelfde dag of de dag erna teruggebeld worden.

2. het is inmiddels nov. en ik heb nog geen uitnodiging gehad en ben nog niet teruggebeld

3. zojuist (2 november 2006) klacht ingediend bij de nationale ombudsman over de afhandeling van mijn klacht

Twijfel nog of ik aangifte zal doen... (is wel heel wreed)

Wacht denk ik even nationale ombudsman af...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 02 nov 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 nov 2006, 21:03

3 november? dat is morgen :lol:

suc6!

markk

Bericht door markk » 02 nov 2006, 21:07

Wijsneus... (handig hoor zo'n editfunctie :-)
Mark.

markk

Bericht door markk » 03 nov 2006, 20:45

Vandaag ben ik gebeld om een afspraak te maken.

Toeval ? Ik geloof er niet in... :-)

Mark.

markk

Bericht door markk » 04 dec 2006, 20:37

Vandaag gesprekje gehad.

Netjes te woord gestaan door de chef van de schrijvende ambtenaar. Hijzelf was er ook bij maar was wat stilletjes / zenuwachtig. Wel netjes en beleefd enzo.

Eerst netjes toegelicht wat er volgens mij is gebeurd en waarom ik een klacht heb ingediend. Vervolgens chef aan het woord dat zijn medewerker een feit heeft geconstateerd en daarna correct heeft gehandeld.

Wat geharrewar over en weer of iets nou een feit was, waarom de OvJ dan mijn beroep aannemelijk heeft verklaard, of het gebruikelijk is dat er voor het geven van wat tussengas een bon geschreven wordt op basis van "onnodig geluid overlast", hoe lang dat duurde, hoe hij zo zeker ervan kan zijn dat ik knipperde, etc.

Toen werd het gesprek wat grilliger. Er was sprake van een ambtseed en dat was erg belangrijk. Van machtsmisbruik of iets dergelijks kon geen sprake zijn. Zijn mensen hielden zich hier strikt aan en dat stond buiten discussie. Zelfreinigend vermogen van het team, bla, bla, bla.

Netjes uitgelegd dat ik een ambtseed ook heel erg belangrijk vind en juist daarom de klacht had ingediend en dat hij als leidinggevende dat mogelijk als een signaal op zou kunnen pakken dat er mogelijk toch misschien iets niet helemaal in orde was :-)

Einde van gesprek naderde. We zijn er (surprise, surprise) niets mee opgeschoten. Vervolg is dat de schrijvende ambtenaar nog even bij OvJ opvraagt waarom hij mijn beroep aannemelijk heeft verklaard en dat nog even terugkoppeld en zijn chef en mij (want dan konden ze ervan leren).

"En daarna ?" was vervolgens mijn vraag. "Wat gebeurt er dan met mijn klacht ?" Nou de chef kon er niets meer mee. Maar ja, chef is niet objectief en heeft persoonlijke relatie met schrijvende ambtenaar en heeft als chef van het team niet een onpartijdige positie.

Nou dan kon de chef alleen nog maar de klacht bij de klachtencommissie neerleggen. Ik heb gezegd dat ik even de reactie van de OvJ afwacht en vervolgens laat weten of ie dat moet doen. Ga ik dus doen maar goed laat onze schrijvende ambtenaar maar even in de onzekerheid zitten.

Wordt vervolgd...

Mark.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 dec 2006, 21:29

Je maakt er wel een levenswerk van :)

Ben benieuwd of je er eind van het jaar uit bent met die lui!

Plaats reactie