Maar je kan er wel mee naar Le Mans, badmutsHans R schreef:Even google en je heb een 930 kilo zware badkuip..
Rijgedrag
De Opel Speedster heeft met zijn 200 pk sterke 2.0 liter ECOTEC turbomotor en een gewicht van 930 kilo de capaciteiten van een supersportwagen. De tweezitter behaalt binnen 4,9 seconden een snelheid van 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 243 kilometer per uur.
blablabla.. http://www.fan.tv/auto/toontext.asp?id=7043
Met of zonder turbo hij blijft 280kilo te zwaar..
De essentie van rijplezier, de lightweight
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Hans heeft Hans door. Hans snapt wel dat Hans maar doet alsof hij een die hard lightweighter is. Maar dat is Hans niet. Hans had dus niet gedacht dat Hans daar doorheen zou prikken. Hans weet ook wel dat Hans de Golf pakt als het er op aan komt! Hans is eigenlijk maar een mietje...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Hahaha.. eindelijk hebben jullie mij door.. elke keer als ik met de 340R heb gereden ga ik ook naar de kapper..
en Hans is mijn kapper en Ellen (Allen) zijn toiletjuffrouw
en Hans is mijn kapper en Ellen (Allen) zijn toiletjuffrouw
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Nou, ik snap de essentie van dit draadje wel.
Je hebt de pro's en de anti's m.b.t. lightweights en wat me opvalt is dat diegene die het lightweight concept niet snappen diegene zijn die qua postuur niet eens in zo'n lightweight passen.
Te groot, te dik en te groot en te dik. Je hebt ze dus in alle maten.
Met name de te dikke DF-ers zouden misschien maar wat graag een lightweight willen aanschaffen. Maar dat houdt in dat de friet, chips, cola, slagroomsoezen, mokkaijs aan banden gelegd moet worden en de loopschoenen onder gebonden moeten worden Als er al loopschoenen in de kast staan, natuurlijk!

Maar dan krijg je zoiets!!! Nou, dan kan je inderdaad maar beter een grote en zware wagen, de bekende boot, kopen.

Je hebt de pro's en de anti's m.b.t. lightweights en wat me opvalt is dat diegene die het lightweight concept niet snappen diegene zijn die qua postuur niet eens in zo'n lightweight passen.
Te groot, te dik en te groot en te dik. Je hebt ze dus in alle maten.
Met name de te dikke DF-ers zouden misschien maar wat graag een lightweight willen aanschaffen. Maar dat houdt in dat de friet, chips, cola, slagroomsoezen, mokkaijs aan banden gelegd moet worden en de loopschoenen onder gebonden moeten worden Als er al loopschoenen in de kast staan, natuurlijk!
Maar dan krijg je zoiets!!! Nou, dan kan je inderdaad maar beter een grote en zware wagen, de bekende boot, kopen.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 04 jun 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roman S.
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik hoop zelf met mijn semi-tracktool onder de 900kg de komen; in theorie dus een 'lightweight'. Maar bij een lightweight denk ik zelf toch vooral aan een Lotus, Caterham of iets in die richting. Vandaar de vraag naar wat volgens de 'kenners' nou echt een 'lightweight' is, het is imho namelijk meer dan alleen het gewicht van een auto.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Van op je zij in een pretpark "papier hier" te verkondigen val je trouwens ook niet af.........Mathieu schreef:Nou, ik snap de essentie van dit draadje wel.
Je hebt de pro's en de anti's m.b.t. lightweights en wat me opvalt is dat diegene die het lightweight concept niet snappen diegene zijn die qua postuur niet eens in zo'n lightweight passen.
Te groot, te dik en te groot en te dik. Je hebt ze dus in alle maten.
Met name de te dikke DF-ers zouden misschien maar wat graag een lightweight willen aanschaffen. Maar dat houdt in dat de friet, chips, cola, slagroomsoezen, mokkaijs aan banden gelegd moet worden en de loopschoenen onder gebonden moeten worden Als er al loopschoenen in de kast staan, natuurlijk!
Maar dan krijg je zoiets!!! Nou, dan kan je inderdaad maar beter een grote en zware wagen, de bekende boot, kopen.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 04 jun 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Tja lightweight, ik denk zelf onder de 600kilo, maarja wie bepaalt de grens, niemand, dus als iemand zijn M5 van 2100kilo een lightweight vind, prima, lekker door blijven dromen 
-
Andre
- Berichten: 11435
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ideale daily en fun auto zou zijn 1250kg en 320pk atmo 6 cil.
Meer lightweight is voor mij niet nodig voor fun en daily.
Meer lightweight is voor mij niet nodig voor fun en daily.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
mijn "ideale" rijdersauto voor road/track zou een auto met een gewicht/pk verhouding van max 2kg per pk.
dus zeg vanaf 700kg/350pk tot max auto gewicht v 1300kg/650pk en alles daar tussen in
bovendien een vast dak hebbende of minimaal een goede hardtop.
dat ie lekker moet sturen/rijden lijkt me logish
dus zeg vanaf 700kg/350pk tot max auto gewicht v 1300kg/650pk en alles daar tussen in
bovendien een vast dak hebbende of minimaal een goede hardtop.
dat ie lekker moet sturen/rijden lijkt me logish
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MiCUL9Sn ... re=related[/youtube]
Nee echt niks aan.. 260pk en 500 kilo.. :banaan:
Kijk Allen nu gaan achter die Lota 370R
Zelfs een Exige is een boot vergleken hierbij
Nee echt niks aan.. 260pk en 500 kilo.. :banaan:
Kijk Allen nu gaan achter die Lota 370R
Zelfs een Exige is een boot vergleken hierbij
- Robin
- Berichten: 56052
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Wat kost 'n R500 eigenlijk rijklaar in NL?
En zo'n ouwe LOLA schiet ook wel op. Wie reed er in dat ding? Dave Davies?
Lola T70 is 'n dichte kar. Dit is 'n open Lola 370 Hans? Da's toch 'n F1 uit de '70s?
Je zegt LoTa? Jota Lola Latoya Toyota
Ik snap er niks meer van....
Mooi eenvoudig flick-of-the-wrist tegenstuur. Lijkt me een heerlijke kar zo'n R500.
En zo'n ouwe LOLA schiet ook wel op. Wie reed er in dat ding? Dave Davies?
Lola T70 is 'n dichte kar. Dit is 'n open Lola 370 Hans? Da's toch 'n F1 uit de '70s?
Je zegt LoTa? Jota Lola Latoya Toyota
Mooi eenvoudig flick-of-the-wrist tegenstuur. Lijkt me een heerlijke kar zo'n R500.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik viel van mijn stoel...........Hans R schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MiCUL9Sn ... re=related[/youtube]
Nee echt niks aan.. 260pk en 500 kilo.. :banaan:
Kijk Allen nu gaan achter die Lota 370R![]()
Zelfs een Exige is een boot vergleken hierbij
Dat ding ging in die 3 minuut 18 geen 1 keer kapot
- Robin
- Berichten: 56052
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... r_embedded#![/youtube]
Lola T70 spyder
Ik maakte er Lot(a)us 34(7)0R van
Wat een supergaaf ding zo'n Lola T70

One very fast lap in a Gardner Douglas T70. Car is a real british jewel, handmade by www.gdcars.com. This one has a modified Corvette Z06 engine, with about 720 hp for 920 kilos of dry weight. Such a shame we had just finished to running in the engine and left the rpm limiter at 6500 rpm, you can here the car hitting the limiter on the main straight at about 300 kms/h. Driver is the notorious "deaddwarf" Dario Margutti, from www.mythoscars.com. Racing suites by lorddamon.com.
Lola T70 spyder
Ik maakte er Lot(a)us 34(7)0R van
Wat een supergaaf ding zo'n Lola T70
One very fast lap in a Gardner Douglas T70. Car is a real british jewel, handmade by www.gdcars.com. This one has a modified Corvette Z06 engine, with about 720 hp for 920 kilos of dry weight. Such a shame we had just finished to running in the engine and left the rpm limiter at 6500 rpm, you can here the car hitting the limiter on the main straight at about 300 kms/h. Driver is the notorious "deaddwarf" Dario Margutti, from www.mythoscars.com. Racing suites by lorddamon.com.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Grappig geluidje..
Op Nederlands kenteken!
Op Nederlands kenteken!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Wat is zo'n Lola T70 van GD toch fraai/gaaf, brute power, trouwens dat geluidje van die laatste clip is iets minder, heb ze wel eens beter gehoord
trouwens die R500 gaaf zo'n seq versnellingsbak, gewoon rukkie aan de handle en gaan, kun je dan gewoon het gas erop houden? ik bedoel regelt die bak ff de onderbreking? of ist beter ff shiften.
ben een leek op dat gebied, nog nooit met eenSeq bak of DSG oid gereden, maar als het een snel systeem is ala DKP lust ik het wel.
trouwens die R500 gaaf zo'n seq versnellingsbak, gewoon rukkie aan de handle en gaan, kun je dan gewoon het gas erop houden? ik bedoel regelt die bak ff de onderbreking? of ist beter ff shiften.
ben een leek op dat gebied, nog nooit met eenSeq bak of DSG oid gereden, maar als het een snel systeem is ala DKP lust ik het wel.
- JP
- Berichten: 34929
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Voor de Heuvelklim in Teuven zijn trouwens nog plaatsen vrij...... 
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Ik heb mij ingeschreven maar nog niks gehoord! Op de website staat dat ze vol zitten..
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Met 140 euro inschrijfgeld voor die paar minuten heuvelklim lijkt me dat ook best logisch. Ik ga wel ff kijken, ik heb het parcour al eens bekeken na het stukje in autovisie vorig jaar.
- romo
- Berichten: 27145
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Hans R schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... r_embedded#![/youtube]
Lola T70 spyder
Ik maakte er Lot(a)us 34(7)0R van![]()
Wat een supergaaf ding zo'n Lola T70![]()
One very fast lap in a Gardner Douglas T70. Car is a real british jewel, handmade by http://www.gdcars.com. This one has a modified Corvette Z06 engine, with about 720 hp for 920 kilos of dry weight. Such a shame we had just finished to running in the engine and left the rpm limiter at 6500 rpm, you can here the car hitting the limiter on the main straight at about 300 kms/h. Driver is the notorious "deaddwarf" Dario Margutti, from http://www.mythoscars.com. Racing suites by lorddamon.com.
Die km teller naald beweegt als menig toerenteller naald.............................
Man das niet normaal meer...........................
- JP
- Berichten: 34929
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
@ Hans; Dacht dat er nog plek was.....
anders kun je ff belletje plegen naar Flip. (oud-collega van me)
Leuke omgeving daar voor zo'n rit (ben er zelf vaak in het weekends te vinden) , en ja 140euri....
, maar da's wel inclusief echte Limbabse vlaai 
Leuke omgeving daar voor zo'n rit (ben er zelf vaak in het weekends te vinden) , en ja 140euri....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
ook leuk en niet zwaar
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Tel dit ook als een lightweight?




Met een halve tank peut en met de olie op peil (meer zit er aan vloeistoffen niet in
) 932 kg en 155 pk. Betrouwbaar? Check. Leuk om te rijden? Check. Een uitdaging? Hell yes 8) Voor mij 100x liever dan alle Elises en Super7s bij elkaar. Net even meer auto en dus ook als GT richting circuit te gebruiken. Dat zo'n ding alleen maar in waarde stijgt is daarbij mooi meegenomen.
Met een halve tank peut en met de olie op peil (meer zit er aan vloeistoffen niet in
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
ook heerlijk zo'n 911 zo. 
- Oof
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: M2 Competition H6
Re: De essentie van rijplezier, de lightweight
Alleen onbetaalbaar tov een Elise.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Wimo en 9 gasten
