De essentie van rijplezier, de lightweight

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Downforce Hans » 03 jun 2010, 18:57

Hans R schreef:Even google en je heb een 930 kilo zware badkuip..

Rijgedrag
De Opel Speedster heeft met zijn 200 pk sterke 2.0 liter ECOTEC turbomotor en een gewicht van 930 kilo de capaciteiten van een supersportwagen. De tweezitter behaalt binnen 4,9 seconden een snelheid van 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 243 kilometer per uur.
blablabla.. http://www.fan.tv/auto/toontext.asp?id=7043

:wink:

Met of zonder turbo hij blijft 280kilo te zwaar.. :mrgreen:
Maar je kan er wel mee naar Le Mans, badmuts :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door allen » 04 jun 2010, 15:40

Hans heeft Hans door. Hans snapt wel dat Hans maar doet alsof hij een die hard lightweighter is. Maar dat is Hans niet. Hans had dus niet gedacht dat Hans daar doorheen zou prikken. Hans weet ook wel dat Hans de Golf pakt als het er op aan komt! Hans is eigenlijk maar een mietje...

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 04 jun 2010, 15:45

Hahaha.. eindelijk hebben jullie mij door.. elke keer als ik met de 340R heb gereden ga ik ook naar de kapper..
en Hans is mijn kapper en Ellen (Allen) zijn toiletjuffrouw :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Mathieu » 04 jun 2010, 15:54

Nou, ik snap de essentie van dit draadje wel.

Je hebt de pro's en de anti's m.b.t. lightweights en wat me opvalt is dat diegene die het lightweight concept niet snappen diegene zijn die qua postuur niet eens in zo'n lightweight passen.

Te groot, te dik en te groot en te dik. Je hebt ze dus in alle maten.
Met name de te dikke DF-ers zouden misschien maar wat graag een lightweight willen aanschaffen. Maar dat houdt in dat de friet, chips, cola, slagroomsoezen, mokkaijs aan banden gelegd moet worden en de loopschoenen onder gebonden moeten worden Als er al loopschoenen in de kast staan, natuurlijk!

Afbeelding
Maar dan krijg je zoiets!!! Nou, dan kan je inderdaad maar beter een grote en zware wagen, de bekende boot, kopen.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 04 jun 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Roman S. » 04 jun 2010, 16:01

Ik hoop zelf met mijn semi-tracktool onder de 900kg de komen; in theorie dus een 'lightweight'. Maar bij een lightweight denk ik zelf toch vooral aan een Lotus, Caterham of iets in die richting. Vandaar de vraag naar wat volgens de 'kenners' nou echt een 'lightweight' is, het is imho namelijk meer dan alleen het gewicht van een auto.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2010, 16:19

Mathieu schreef:Nou, ik snap de essentie van dit draadje wel.

Je hebt de pro's en de anti's m.b.t. lightweights en wat me opvalt is dat diegene die het lightweight concept niet snappen diegene zijn die qua postuur niet eens in zo'n lightweight passen.

Te groot, te dik en te groot en te dik. Je hebt ze dus in alle maten.
Met name de te dikke DF-ers zouden misschien maar wat graag een lightweight willen aanschaffen. Maar dat houdt in dat de friet, chips, cola, slagroomsoezen, mokkaijs aan banden gelegd moet worden en de loopschoenen onder gebonden moeten worden Als er al loopschoenen in de kast staan, natuurlijk!

Afbeelding
Maar dan krijg je zoiets!!! Nou, dan kan je inderdaad maar beter een grote en zware wagen, de bekende boot, kopen.

:mrgreen:
Van op je zij in een pretpark "papier hier" te verkondigen val je trouwens ook niet af......... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 04 jun 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 04 jun 2010, 16:26

Tja lightweight, ik denk zelf onder de 600kilo, maarja wie bepaalt de grens, niemand, dus als iemand zijn M5 van 2100kilo een lightweight vind, prima, lekker door blijven dromen :mrgreen:

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Andre » 05 jun 2010, 12:24

Ideale daily en fun auto zou zijn 1250kg en 320pk atmo 6 cil.

Meer lightweight is voor mij niet nodig voor fun en daily.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 05 jun 2010, 12:43

mijn "ideale" rijdersauto voor road/track zou een auto met een gewicht/pk verhouding van max 2kg per pk.

dus zeg vanaf 700kg/350pk tot max auto gewicht v 1300kg/650pk en alles daar tussen in :mrgreen:
bovendien een vast dak hebbende of minimaal een goede hardtop.

dat ie lekker moet sturen/rijden lijkt me logish :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 06 jun 2010, 14:39

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MiCUL9Sn ... re=related[/youtube]

Nee echt niks aan.. 260pk en 500 kilo.. :banaan:
Kijk Allen nu gaan achter die Lota 370R :mrgreen:
Zelfs een Exige is een boot vergleken hierbij

Robin
Berichten: 55246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Robin » 06 jun 2010, 14:42

Wat kost 'n R500 eigenlijk rijklaar in NL?

En zo'n ouwe LOLA schiet ook wel op. Wie reed er in dat ding? Dave Davies? :mrgreen:

Lola T70 is 'n dichte kar. Dit is 'n open Lola 370 Hans? Da's toch 'n F1 uit de '70s?
Je zegt LoTa? Jota Lola Latoya Toyota :hmmm: Ik snap er niks meer van....

Mooi eenvoudig flick-of-the-wrist tegenstuur. Lijkt me een heerlijke kar zo'n R500.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Downforce Hans » 06 jun 2010, 14:54

Hans R schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MiCUL9Sn ... re=related[/youtube]

Nee echt niks aan.. 260pk en 500 kilo.. :banaan:
Kijk Allen nu gaan achter die Lota 370R :mrgreen:
Zelfs een Exige is een boot vergleken hierbij
Ik viel van mijn stoel...........
Dat ding ging in die 3 minuut 18 geen 1 keer kapot :thumbup:

Robin
Berichten: 55246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Robin » 06 jun 2010, 14:55

:D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 06 jun 2010, 14:58

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... r_embedded#![/youtube]

Lola T70 spyder
Ik maakte er Lot(a)us 34(7)0R van :wink:
Wat een supergaaf ding zo'n Lola T70 :love: :love:

One very fast lap in a Gardner Douglas T70. Car is a real british jewel, handmade by www.gdcars.com. This one has a modified Corvette Z06 engine, with about 720 hp for 920 kilos of dry weight. Such a shame we had just finished to running in the engine and left the rpm limiter at 6500 rpm, you can here the car hitting the limiter on the main straight at about 300 kms/h. Driver is the notorious "deaddwarf" Dario Margutti, from www.mythoscars.com. Racing suites by lorddamon.com.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 06 jun 2010, 15:07

Grappig geluidje.. :shock:



Op Nederlands kenteken! :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 06 jun 2010, 15:14

Wat is zo'n Lola T70 van GD toch fraai/gaaf, brute power, trouwens dat geluidje van die laatste clip is iets minder, heb ze wel eens beter gehoord :D

trouwens die R500 gaaf zo'n seq versnellingsbak, gewoon rukkie aan de handle en gaan, kun je dan gewoon het gas erop houden? ik bedoel regelt die bak ff de onderbreking? of ist beter ff shiften.
ben een leek op dat gebied, nog nooit met eenSeq bak of DSG oid gereden, maar als het een snel systeem is ala DKP lust ik het wel.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34365
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 06 jun 2010, 15:18

Voor de Heuvelklim in Teuven zijn trouwens nog plaatsen vrij...... :wink:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Hans R » 06 jun 2010, 15:20

Ik heb mij ingeschreven maar nog niks gehoord! Op de website staat dat ze vol zitten..

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door stefan740 » 06 jun 2010, 15:24

Met 140 euro inschrijfgeld voor die paar minuten heuvelklim lijkt me dat ook best logisch. Ik ga wel ff kijken, ik heb het parcour al eens bekeken na het stukje in autovisie vorig jaar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door romo » 06 jun 2010, 15:29

Hans R schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4MZ3Rbhu ... r_embedded#![/youtube]

Lola T70 spyder
Ik maakte er Lot(a)us 34(7)0R van :wink:
Wat een supergaaf ding zo'n Lola T70 :love: :love:

One very fast lap in a Gardner Douglas T70. Car is a real british jewel, handmade by http://www.gdcars.com. This one has a modified Corvette Z06 engine, with about 720 hp for 920 kilos of dry weight. Such a shame we had just finished to running in the engine and left the rpm limiter at 6500 rpm, you can here the car hitting the limiter on the main straight at about 300 kms/h. Driver is the notorious "deaddwarf" Dario Margutti, from http://www.mythoscars.com. Racing suites by lorddamon.com.

Die km teller naald beweegt als menig toerenteller naald............................. :roflol:

Man das niet normaal meer........................... :shocking:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34365
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door JP » 06 jun 2010, 15:29

@ Hans; Dacht dat er nog plek was..... :bag: anders kun je ff belletje plegen naar Flip. (oud-collega van me)

Leuke omgeving daar voor zo'n rit (ben er zelf vaak in het weekends te vinden) , en ja 140euri.... :hmmm: , maar da's wel inclusief echte Limbabse vlaai :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 06 jun 2010, 16:52

ook leuk en niet zwaar :df:


Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door FreudeamFahren » 06 jun 2010, 17:11

Tel dit ook als een lightweight?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een halve tank peut en met de olie op peil (meer zit er aan vloeistoffen niet in :angel:) 932 kg en 155 pk. Betrouwbaar? Check. Leuk om te rijden? Check. Een uitdaging? Hell yes 8) Voor mij 100x liever dan alle Elises en Super7s bij elkaar. Net even meer auto en dus ook als GT richting circuit te gebruiken. Dat zo'n ding alleen maar in waarde stijgt is daarbij mooi meegenomen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door GTRene » 06 jun 2010, 19:23

ook heerlijk zo'n 911 zo. :thumbup:

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: De essentie van rijplezier, de lightweight

Bericht door Oof » 06 jun 2010, 19:42

Alleen onbetaalbaar tov een Elise.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, MVB en 14 gasten