BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door DF-user-278 » 24 mei 2010, 15:11

steve smith schreef:Jullie realiseren je wel dat de PS2 ingezet wordt voor "zeer sportief gebruik" en de PS3 "voor sportieve grote limousines met veel vermogen" aldus Michelin en dat de PS3 de hele groene milieuonzin + stilte keurmerk heeft?

Ik denk dat het een redelijke veilige bet is dat PS3 in het nat geen knip voor de neus waard is wegens een zeer harde rubber samenstelling........ Oh en dat kan ook want alles wat echt sportief af-fabriek komt staat tegenwoordig op semi's dus die band hoeft niet zo capabel te zijn!
Ach ja, wie rijdt er nou op nat op de grens met een normale auto. :? :roll:

Bij normaal gebruik merk je dat verschil helemaal niet man.

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Christiaan van H. » 24 mei 2010, 15:13

Ha kogel is door de kerk! Rody, van harte.

Prachtige aanwinst!

Ik zal zeggen wip 'n keer langs in OB

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door steve smith » 24 mei 2010, 15:14

535d schreef:
steve smith schreef:Jullie realiseren je wel dat de PS2 ingezet wordt voor "zeer sportief gebruik" en de PS3 "voor sportieve grote limousines met veel vermogen" aldus Michelin en dat de PS3 de hele groene milieuonzin + stilte keurmerk heeft?

Ik denk dat het een redelijke veilige bet is dat PS3 in het nat geen knip voor de neus waard is wegens een zeer harde rubber samenstelling........ Oh en dat kan ook want alles wat echt sportief af-fabriek komt staat tegenwoordig op semi's dus die band hoeft niet zo capabel te zijn!
Ach ja, wie rijdt er nou op nat op de grens met een normale auto. :? :roll:

Bij normaal gebruik merk je dat verschil helemaal niet man.
Ehh, wellicht de topicstarter Knot? Ondergetekende?

Dat verschil merk je dus WEL, wat uw visie op "normaal" gebruik is laten we in het midden.

De vraag is al vaker gesteld: Bent u ook gebruiker "535d" op M5board?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Kasteel » 24 mei 2010, 17:06

535d schreef:
steve smith schreef:Jullie realiseren je wel dat de PS2 ingezet wordt voor "zeer sportief gebruik" en de PS3 "voor sportieve grote limousines met veel vermogen" aldus Michelin en dat de PS3 de hele groene milieuonzin + stilte keurmerk heeft?

Ik denk dat het een redelijke veilige bet is dat PS3 in het nat geen knip voor de neus waard is wegens een zeer harde rubber samenstelling........ Oh en dat kan ook want alles wat echt sportief af-fabriek komt staat tegenwoordig op semi's dus die band hoeft niet zo capabel te zijn!
Ach ja, wie rijdt er nou op nat op de grens met een normale auto. :? :roll:

Bij normaal gebruik merk je dat verschil helemaal niet man.
Dat zijn er genoeg, was er eigenlijk *blind* vanuit gegaan dat het een verbeterde PS2 zou zijn, waar ik tevreden mee ben. Zou wel uberlame zijn om hoofdprijs te betalen voor een slechtere band imho. Zijn er al mensen die ervaring hebben met de PS3? 'Groene' banden zijn in mijn ogen zowieso banden met de verkeerde compromissen...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 17:08

Erik K. schreef:Wat ik van Michelin heb begrepen is dat ze in het nat juist iets beter zijn dan de PS'2 en droog hetzelfde.
De PS2's schijnen eruit te gaan dus in mijn geval 'moet' ik wel naar PS3.
Stond een test in (volgens mij) BMW car, in het vliegtuig rustig zitten lezen. Zal die zo eens inscannen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 17:17

Telefoon ook getest, fullsize sim erin, na starten wel steeds pincode invoeren (telefoon zet ik normaal nooit uit) en de kaart werd herkend.

Afbeelding

Heb me krom gelachen toen ik ging bellen, lijkt wel zo'n oude pulse telefoon die draaischijf! Maargoed, het belt en het is handsfree dus bruikbaar als ik een duosim erbij pak.

Afbeelding

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door DF-user-278 » 24 mei 2010, 17:41

steve smith schreef:
535d schreef:
steve smith schreef:Jullie realiseren je wel dat de PS2 ingezet wordt voor "zeer sportief gebruik" en de PS3 "voor sportieve grote limousines met veel vermogen" aldus Michelin en dat de PS3 de hele groene milieuonzin + stilte keurmerk heeft?

Ik denk dat het een redelijke veilige bet is dat PS3 in het nat geen knip voor de neus waard is wegens een zeer harde rubber samenstelling........ Oh en dat kan ook want alles wat echt sportief af-fabriek komt staat tegenwoordig op semi's dus die band hoeft niet zo capabel te zijn!
Ach ja, wie rijdt er nou op nat op de grens met een normale auto. :? :roll:

Bij normaal gebruik merk je dat verschil helemaal niet man.
Ehh, wellicht de topicstarter Knot? Ondergetekende?

Dat verschil merk je dus WEL, wat uw visie op "normaal" gebruik is laten we in het midden.

De vraag is al vaker gesteld: Bent u ook gebruiker "535d" op M5board?
Daar heb je PB voor, maar nee dat ben ik niet.

Ontopic.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 19:30

Heb vanmiddag even snel live beelden gemaakt, geen complete inmpression maar puur even het geluidje van de DS Performance einddemper (Eisenmann). Klinkt niet super overdreven maar ook nog niet stoer genoeg. Denk dat ik toch voor de Supersprint Headers moet gaan, dat is minder overdreven dan een X-pipe maar geeft wel een diepere grom en levert ook nog eens meer koppel en vermogen.


Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Steven N. » 24 mei 2010, 19:35

Zo zeg! Vind het nu al erg lekker klinken :love:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Erik dB » 24 mei 2010, 20:00

**draait marktplaats weer aan**

:df:

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door nielscoupe » 24 mei 2010, 20:03

klinkt heel mooi , supersprint zal een mooie upgrade zijn
:banaan: top M5

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Jelmer850i » 24 mei 2010, 20:08

Pracht geluid zo'n V8, X-Pipe is nog verslavender... wat ook een leuke optie is is met je achterramen open rijden dakraam open en dan door een tunnel :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 24 mei 2010, 20:17

Steven Nauta schreef:Zo zeg! Vind het nu al erg lekker klinken :love:
vind ik ook, ik zou er niks meer aan doen, mooi geluid buiten...binnen tja te goed geïsoleerd?
wat je kan doen is wat isolatie uit de kofferbak e.d. halen, dan hoor je hem binnenin meer maar ben je geen aso omdat je buiten meer gaat doen :hmmm:
eventueel kun je een katloos tussenstuk plaatsen...krijg je ook al een bak meer geluid normaal gesproken.
in elk geval maken die einddempers een mooi geluid.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 20:28

Ik vind m ook mooi brullen nu, dus geen racekats en geen x-pipe denkik, maar supersprint spruitstukken dan gaat ie ook nog eens veel beter oppakken en doortrekken heb ik begrepen.

Enige probleem, die spaghetti handel met verloopstukken en een paar uur werk voor montage is weer 3000 euro. :(

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door S-J » 24 mei 2010, 20:55

Erik dB schreef:**draait marktplaats weer aan**

:df:
Had hetzelfde effect op mij..

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 21:41

Het is idd een soort van obsessie.... wil eigenlijk zo een dvdtje kijken omdat ik 3 weken achterstand heb door vakantie... maar eigenijk wil ik de sleutels van de M5 weer pakken terwijl ik vanmiddag al rond heb lopen knallen. Die V8 roffel is ZO verslavend!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Steven N. » 24 mei 2010, 21:48

Knot schreef:Ik vind m ook mooi brullen nu, dus geen racekats en geen x-pipe denkik, maar supersprint spruitstukken dan gaat ie ook nog eens veel beter oppakken en doortrekken heb ik begrepen.

Enige probleem, die spaghetti handel met verloopstukken en een paar uur werk voor montage is weer 3000 euro. :(
3000 euro aan banden + benzine heb je meer lol van :thumbup:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Sjef » 24 mei 2010, 21:48

Topic ff gemist. Gefeliciteerd knot! mooi ding en ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Robin Hartog » 24 mei 2010, 21:51

Ook even alles op m'n gemakje gelezen, ziet er goed uit zeg Knot! Gefeliciteerd er mee en veel plezier er mee! :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 22:30

Steven Nauta schreef: 3000 euro aan banden + benzine heb je meer lol van :thumbup:
Is wel zo, maar mods zijn wel gaaf natuurlijk. Ik steek nu eenmaal graag geld in mn auto's. Als ik een upgrade moet kiezen is dat een set nieuwe Koni dempers of een KW set of de Supersprint Headers....

Banden en Brandstof zie ik als dagelijkse boodschappen/gebruik.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door EG » 24 mei 2010, 23:05

Knot schreef:Telefoon ook getest, fullsize sim erin, na starten wel steeds pincode invoeren (telefoon zet ik normaal nooit uit) en de kaart werd herkend.

Afbeelding

Heb me krom gelachen toen ik ging bellen, lijkt wel zo'n oude pulse telefoon die draaischijf! Maargoed, het belt en het is handsfree dus bruikbaar als ik een duosim erbij pak.

Afbeelding
Ik dacht zelf dat je dat ding kon vervangen voor een cradle (origineel BMW) hoe moeilijk dat is weet ik niet.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=84&fg=20

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 23:11

Kan heel simpel maar de telefoon is misschien wel handig als ik ff een duosim aanvraag.


EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door EG » 24 mei 2010, 23:20

Dat is heel simpel zeg :shock:

Ik vind die telefoon niks, dus als ik een E39 had zou die 100% zeker een cradle krijgen. Ik heb het een keer bij een 330d E46 gezien, en dat was gewoon echt ideaal. Volgens mij is er zelfs een universele bluetooth cradle waarmee je vrijwel iedere telefoon kan gebruiken met Bluetooth.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40145
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 24 mei 2010, 23:22

Moet je even doorklikken op dat filmpje, die bimmerav user heeft vrij veel op youtube staan. Probleem is dat bluetooth alleen aangekoppeld kan worden op de MK4 navi computer volgens mij dus ik heb nog wat stapjes te gaan dan.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Steven N. » 25 mei 2010, 00:03

Knot schreef:
Steven Nauta schreef: 3000 euro aan banden + benzine heb je meer lol van :thumbup:
Is wel zo, maar mods zijn wel gaaf natuurlijk. Ik steek nu eenmaal graag geld in mn auto's. Als ik een upgrade moet kiezen is dat een set nieuwe Koni dempers of een KW set of de Supersprint Headers....

Banden en Brandstof zie ik als dagelijkse boodschappen/gebruik.
Begrijpelijk, het is ook zeker wel gaaf helemaal bij zo'n machine!

Misschien upgrade naar facelift verlichting enz? Of ben je meer fan van de pre-facelift?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot], bleu_dust, Google [Bot], m@rco, Rogerb, StefanW, Thomasss, Will F. en 25 gasten