Klopt. Alonso had een vlot tempo, en de achterhoede heeft hij netjes ingehaald. Maar heeft iedereen ook gekeken waar Alonso precies de meeste tijdswinst boekt? In de bochten (grip, bochtensnelheid). Het is niet alsof hij op het rechte stuk of door de tunnel (muv slipstream) ineens erlangs jakkerde.
Alonso is wel een vent met cohones, die gaat gewoon aan iemands staart kleven en laat zich zien. Een Massa had zoiets niet weten te doen.
Heeft Michael Schumacher aantal jaren terug ook niet in Monaco een inhaalrace gereden?
F1 2010: Grand Prix de Monaco
-
- DDX
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Klopt dat was in 1996, toen moest hij achteraan starten ivm het blokkeren van de baan om z'n pole veilig te stellen.
Toen eindigde hij als 5e.
Toen eindigde hij als 5e.
- Downforce Hans
He he, natuurlijk gaat hij ze ook in bochten voorbij.......Marco R. schreef:Klopt. Alonso had een vlot tempo, en de achterhoede heeft hij netjes ingehaald. Maar heeft iedereen ook gekeken waar Alonso precies de meeste tijdswinst boekt? In de bochten (grip, bochtensnelheid). Het is niet alsof hij op het rechte stuk of door de tunnel (muv slipstream) ineens erlangs jakkerde.
Alonso is wel een vent met cohones, die gaat gewoon aan iemands staart kleven en laat zich zien. Een Massa had zoiets niet weten te doen.
Heeft Michael Schumacher aantal jaren terug ook niet in Monaco een inhaalrace gereden?
Heeft meer met vleugels dan met ballen te maken.(vleugels zijn die uitsteeksels aan de voor en achterkant van de auto

Die ferrari doet een rondje 4 seconden sneller dus kan met meer vleugel rijden heeft meer downforce en kan dus harder door de bocht.
Niet zo gek dus dat hij een behoorlijk tragere auto in een bocht voorbij kan.........
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
En ook niet zo gek dus dat ie bij het uit accelereren vrijwel niet inloopt. Een bak meer neerwaartse druk en motoren die elkaar niet zoveel ontlopen.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de prestatie van Alonso niet zo indrukwekkend vind. Hij heeft enorme mazzel gehad met zijn vroege pitstop. Hij reed al achteraan, dook de pits in voor z'n enige en verplichte stop en reed na z'n stop weer achteraan.
Maar doordat de rest in de loop van de race een stop moest maken won Alonso feitelijk een seconde of 30 waar ie niets voor hoefde te doen.
Hoeveel auto's heeft Alonso eigenlijk in gehaald afgelopen zondag? Ik gok op alleen de auto's van teams die als veldvulling meerijden.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de prestatie van Alonso niet zo indrukwekkend vind. Hij heeft enorme mazzel gehad met zijn vroege pitstop. Hij reed al achteraan, dook de pits in voor z'n enige en verplichte stop en reed na z'n stop weer achteraan.
Maar doordat de rest in de loop van de race een stop moest maken won Alonso feitelijk een seconde of 30 waar ie niets voor hoefde te doen.
Hoeveel auto's heeft Alonso eigenlijk in gehaald afgelopen zondag? Ik gok op alleen de auto's van teams die als veldvulling meerijden.
Richardt. schreef:En ook niet zo gek dus dat ie bij het uit accelereren vrijwel niet inloopt. Een bak meer neerwaartse druk en motoren die elkaar niet zoveel ontlopen.
Ow ja, bij Alonso noemen ze dat mazzel en bij die duitse haakneus taktiek

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat bedoelde ik niet te zeggen. Elke coureur die normaal in de top 6 rijdt had hetzelfde kunnen presteren als Alonso afgelopen zondag.
Alonso reed een strakke race, maar dat doen andere coureurs net zo goed.
Alonso had gewoon de SC situaties in zijn voordeel

-
Elke coureur in de top 6? Nou, dat denk ik eerlijk gezegd niet.
- Femme
Je moet wel de ballen hebben om je wagen ernaast te zetten in Monaco. Er zijn genoeg andere coureurs die ik niet zou zo efficient zou hebben zien doen als Alonso.Richardt. schreef:Dat bedoelde ik niet te zeggen. Elke coureur die normaal in de top 6 rijdt had hetzelfde kunnen presteren als Alonso afgelopen zondag.
Het belangrijkste was natuurlijk de juiste strategische beslissing toen de SC vroeg in de race op de baan kwam. Een professioneel team zou zich op zo'n situatie voorbereid moeten hebben en een strategie moeten hebben klaarliggen. Bij Ferrari zal dat het geval geweest zijn, gezien hun snelle beslissing. Dankzij de SC heeft Alonso feitelijk geen tijd verloren aan pitstops.
Verder heeft Alonso wellicht profijt gehad van het feit dat Schumacher en vrienden een tijdje vast zaten achter Barichello en daarmee veel tijd verloren, maar dat weet ik niet zeker.