Ein F zehn fünffünfunddreißig i (update dec 2010)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Robin » 07 mar 2010, 11:40

Marc RS4 schreef:Bijkomend dat de RS4 V8 zijn vermogen niet haalt,snap je waarom de .35i zo aanhaakt als ie gechipped is.
Klopt, maar dit was m'n standaard '306pk'335i vs een RS4 V8 sedan...

Rody de N54 is de 'oude' 335i twinturbo. De N55 is de nieuwe twinscroll singleturbo.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 07 mar 2010, 13:28

Femme schreef:
Snipe schreef:Ik vind zelf dat de 330i en de 335i te dicht bij elkaar zitten qua vermogen. Bij de 3-serie kan het wel wat makkelijker omdat er nog een 325i is met 218pk. Bij de 5-serie zijn de vermogens beter gespreid (204 - 258 - 306pk).
Het stoort mij niet dat de 330i en 335i relatief dicht bij elkaar zitten. Relatief, want een 335i heeft toch meer dan 10% extra ten opzichte van een 330i.
Toch zou ik zelf altijd een 330i kiezen. Zonder rationele overwegingen, maar gewoon omdat ik een atmo-zes-in-lijn mooi vind.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door DF-user-278 » 07 mar 2010, 13:31

Chipkuurtje bij wetterauer en je zit zo aan de 360-370pk. Blok kan het makkelijk hebben, alleen de koeling zet ik mijn vraagtekens bij (heatsoaks in andere modellen)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Femme » 07 mar 2010, 13:41

Snipe schreef:
Femme schreef:
Snipe schreef:Ik vind zelf dat de 330i en de 335i te dicht bij elkaar zitten qua vermogen. Bij de 3-serie kan het wel wat makkelijker omdat er nog een 325i is met 218pk. Bij de 5-serie zijn de vermogens beter gespreid (204 - 258 - 306pk).
Het stoort mij niet dat de 330i en 335i relatief dicht bij elkaar zitten. Relatief, want een 335i heeft toch meer dan 10% extra ten opzichte van een 330i.
Toch zou ik zelf altijd een 330i kiezen. Zonder rationele overwegingen, maar gewoon omdat ik een atmo-zes-in-lijn mooi vind.
Het gaat erom wat voor BMW handig uitkomt en dan lijkt me een model van 258pk tussen twee anderen modellen met 306pk en 204pk een stuk slimmer dan een model van 272pk.
Robin schreef:Tja, ik heb 'n 330i en 'n 335i gehad en op papier staan ze (te?) dicht bij elkaar qua vermogen, maar prestaties niet.

335i kan zo aanhaken bij 'n RS4 V8 tot dik 230kmh....
Blijkbaar kon de RS4-rijder niet schakelen of had hij er geen zin in.

Een RS4 doet 0-180km/h in 13,5s terwijl de 335i er 16,9s voor nodig heeft volgens einzweidrie.de. De RS4 is gewoon fors sneller en loopt al 5,5m/s uit als de 335i 180km/h rijdt.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 07 mar 2010, 13:56

Femme schreef:Het gaat erom wat voor BMW handig uitkomt en dan lijkt me een model van 258pk tussen twee anderen modellen met 306pk en 204pk een stuk slimmer dan een model van 272pk.
Uiteraard.
Nu het onderwerp toch ter sprake was gekomen, gaf ik vrijblijvend nog even mijn eigen mening erover ;-)

Robin
Berichten: 55284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Robin » 07 mar 2010, 13:56

Femme schreef: Blijkbaar kon de RS4-rijder niet schakelen of had hij er geen zin in.

Een RS4 doet 0-180km/h in 13,5s terwijl de 335i er 16,9s voor nodig heeft volgens einzweidrie.de. De RS4 is gewoon fors sneller.


Ik reed met de 'getunede' RS4 V8 van Leonard en het viel me toen ook al op dat mijn ex 335i er niet veel voor onder doet. ERgo alleen bovenin is de RS4 een klein beetje sneller. Vandaar.

De RS4 waar ik 't over had had er wel zin ,in maar waar ie schakelde weet ik natuurlijk niet, pas bij 230 op mijn teller kwam ie langs me, maar niet denderend, maar wel met 'verschil'. Ik ben gewoon een snelle rijder met idem snel schakelen, dat is 't. In m'n 535i straks zet ik ook genoeg 'snellere'auto's voor schut, ook in de bocht. No worries. Veel rijders kunnen niet rijden inderdaad al hebben ze nog zo'n dikke kar. 8)

Maakt ook verder niks uit.

Mijn idee is dat 'n 528motor en 'n 535i motor verder uit elkaar liggen dan men hier even makkelijk denkt. Uit 10.000den kilometers ervaring mijnerzijds... Buiten 't feit of je nu wel of niet atmo purist bent.

Zodoende.

Meer niet. :D


Ik kap trouwens met deze discussie. Welles/nietes heeft geen zin.

Cheers
Robin

:beer:

Jullie zoeken 't maar lekker uit hoe 't allemaal exact zit. :thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door romo » 07 mar 2010, 14:22

Rije met die kar, en verder allemaal arbitrair gelul...................

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 07 mar 2010, 14:27

Robin schreef:Maakt ook verder niks uit.

Mijn idee is dat 'n 528motor en 'n 535i motor verder uit elkaar liggen dan men hier even makkelijk denkt. Uit 10.000den kilometers ervaring mijnerzijds... Buiten 't feit of je nu wel of niet atmo purist bent.

Zodoende.

Meer niet. :D


Ik kap trouwens met deze discussie. Welles/nietes heeft geen zin.

Cheers
Robin

:beer:

Jullie zoeken 't maar lekker uit hoe 't allemaal exact zit. :thumbup:
De verwondering ging meer over waarom een .30i "ineens" een .28i geworden is. En verder moet iedereen zelf weten wat 'ie koopt.
Als ik een diesel kocht zou ik ook een turbo nemen :banaan:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Marc R » 07 mar 2010, 14:37

K wilde dat al voorkomen door te zeggen dat dat een andere discussie is. :wink:


fact is gewoon dat die 535i een rappe bak is.

Vind die nieuwe 5 sowieso een mooi ding.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Niels » 07 mar 2010, 20:55

Rico schreef:En waarom slechts 258pk? Terwijl de 330i 272pk heeft?
Wat ik vermoed is dat dit een keuze is omtrent het motor karakter. Iets minder topvermogen om onderin meer koppel ter beschikking te hebben. De 5 zal er wel aardig inwegen :wink:

Gefeliciteerd Sjoerd, zal wel een topding worden :thumbup:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door EJGT3CS » 10 mar 2010, 10:06

De enige die te koop staat op mobile.de:
Afbeelding
Afbeelding

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Ravin ///M » 10 mar 2010, 10:11

Zo heeft de neus veel weg van een Z4.

Robin
Berichten: 55284
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Robin » 10 mar 2010, 10:13

Getver toch wel mooi in zwart met de 331 styling die ik ook heb gekozen.... Shadowline erop....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Snipe » 10 mar 2010, 10:20

Ik ben wel benieuwd naar dat bruin-metallic. Ik ben de naam van die kleur even kwijt.
Een paar foto's van Individual-kleuren zou ook wel aardig zijn, maar die zijn nog nergens te vinden.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Christoph » 10 mar 2010, 10:23

Leveren ze weer Sepang-bronze?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door romo » 10 mar 2010, 15:06

Echt een mooie klassieke kar weer..................de nieren idd beetje Z4 achtig.......en das niet verkeerd..............

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Sjoerd » 18 mar 2010, 23:47

Vanavond even wezen kijken bij de nieuwe 5 serie. Echt een mooie auto! En groot ;)

Ben blij dat ik een lichte kleur heb gekozen, staat de auto veel beter. Buiten dat de meeste in donkere kleuren worden besteld. Mijn 19 duims velgen waren al binnen, die moeten net zo lang wachten als ik!

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Leen » 19 mar 2010, 09:49

Sjoerd schreef:Vanavond even wezen kijken bij de nieuwe 5 serie. Echt een mooie auto! En groot ;)

heb je je C rijbewijs al sjoerd? :clap: ( naast je vaarbewijs)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door MartijnGizmo » 19 mar 2010, 11:17

Gisteren gereden met de 530d, bijzonder fijne auto. Ik was ook erg onder de indruk van de instrumenten en navigatie, duidelijk weer een generatie verder. :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Macboy » 19 mar 2010, 12:28

Sjoerd: spannend man !

Robin ook gefeliciteerd. Lees net je keuze pas.

Wat betreft positionering van de nummers en cylinderinhoud had dit beter gevoegd kunnen worden in het algemene draadje, anders loop je weer 10x alles te herhalen ...

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Sjoerd » 22 apr 2010, 23:13

Gister en vandaag gereden in een 530dA; erg onder de indruk. De automaat is echt een beauty; zat afentoe mij toch af te vragen waarom ik een handbak heb besteld ;)

Ben iig blij dat ik niet al die adaptieve onderstel troep en besturing heb gekozen. Niet dat het slecht werkt maar ingewikked, niet mijn gewenste instellingen mogelijk en geen puur gevoel.

Al wel een paar nadeeltjes ontdekt, bijvoorbeeld slechte aflegmogelijkheden in interieur (bv voor zonnebril, afstandbedieningen toegangspooren/garage en telefoon. Ook vind ik de BC informatie tussen de klokken beperkt; dit doet Audi beter! Maar ook genoeg voordelen / betere zaken als de Audi.

'Mijn' auto staat nu op code 112; wat betekent dat chassisnummer al bekend is en alle onderdelen al besteld zijn voor productie. Laat maar komen die auto!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Macboy » 23 apr 2010, 16:35

Garagedeur opener had je ook moeten bestellen toch bij BMW ? Heb je speciale optie voor. Maar kan me voorstellen dat dit af fabriek te duur is. Weinig opbergmogelijkheden is funest voor het dagelijkse plezier in een auto. Gelukkig maakt ie een hoop goed op andere vlakken !

Handbak: held !
Handbak: dom !

Tja ... dat wist je van te voren he :)

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Thijs-v-d-H » 23 apr 2010, 17:25

Dat is optie code 319, homelink afstandbediening in de spiegel. Zitten dan drie knopjes onderaan de achteruitkijk spiegel die je vrij in kunt stellen. Kosten € 308,-

Ik zeg +1 bij Held voor die handbak.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Sjoerd » 24 apr 2010, 08:35

Ik heb tot nu toe 3 auto's (2 x Mercedes en 1 x Audi) besteld voor mijn ouders met die homelink; geen één werkt er... Schijnt wat te maken te hebben dat homelink meer op USA afgestelde systemen werkt..

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Ein F zehn fünffünfunddreißig i

Bericht door Thijs-v-d-H » 24 apr 2010, 08:49

Sjoerd schreef:Ik heb tot nu toe 3 auto's (2 x Mercedes en 1 x Audi) besteld voor mijn ouders met die homelink; geen één werkt er... Schijnt wat te maken te hebben dat homelink meer op USA afgestelde systemen werkt..
hmm balen, wij hebben er thuis ook twee BMW´s mee en die doen het super. Dat gaat om twee garagedeuren en een poort die er op zijn aangesloten.

Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet of het wel werkt op grotere hekken en slagbomen etc.

Je hebt titansilver als exterieur kleur besteld?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 9 gasten