ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Ravin ///M

Re: ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Bericht door Ravin ///M » 31 jan 2010, 18:06

Nee dat klopt niet, het staat in de voorgestelde wet letterlijk dat
er geen kastjes in de pre87-ers komen.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 19:13

Ravin ///M schreef:Nee dat klopt niet, het staat in de voorgestelde wet letterlijk dat
er geen kastjes in de pre87-ers komen.
In de wet die voorgesteld is misschien wel, maar op de site van de ANWB in die vragenkwis en op de site van CDA KMH niet...
magoed, dan nog ist afwachten...kan een zoethoudertje zijn om het later alsnog in te voeren...ik vertrouw ze niet.

KW

Bericht door KW » 01 feb 2010, 21:25

Inderdaad, zo corrupt, daar valt niks meer aan te vertrouwen... :evil:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 01 feb 2010, 21:26

Daar valt dan weer niets tegen in te brengen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 17:50

kreeg vandaag deze mail...wat moet ik daar nu van denken? gaan ze doorzeuren/doordrukken?
Uitnodiging voor de online discussie ledenpeiling kilometerprijs

Geachte heer,

Na het invullen van de online enquête over de kilometerprijs heeft u ons laten weten ook mee te willen doen aan het vervolg van onze ledenpeiling. Die bestaat uit zeven discussierondes, waarin diverse aspecten van de wet aan de orde komen. Wij willen daarmee een goed inzicht krijgen in de motieven achter de mening van onze leden over deze aspecten. We gebruiken hiervoor een beproefde methode van bureau Synthetron.

Omdat we geen honderdduizenden mensen bij de discussies kunnen betrekken, hebben we een selectie moeten maken. U bent een van de 14.000 Nederlanders die we vragen om mee te doen. Dat kan thuis vanaf uw computer. Tijdens de discussie krijgt u alle ruimte uw mening te geven.

De discussieronde waar u aan mee kunt doen vindt plaats op donderdag 25 februari van 19:00-20:00 uur. Vanwege het grote aantal deelnemers hebben wij deze datum en tijd moeten vastleggen. Kunt u op dat moment niet, dan zijn er helaas geen andere mogelijkheden.

Wilt u alstublieft hier klikken om aan te geven of u wel of niet kunt en wilt meedoen op genoemde datum. Als dit niet werkt, kunt u onderstaande link in de adresbalk van uw webbrowser plakken:

Ik hoop dat u meedoet aan de discussie en wens u daar alvast veel plezier bij.

Met vriendelijke groet,

Guido van Woerkom
Hoofddirecteur ANWB
online discussie? met 14.000 man? lol...hoe willen ze dat doen.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 24 feb 2010, 19:03

Heb die mail ook gekregen, heb geen tijd overigens op dat tijdstip en eigenlijk ook geen zin in dat kippenhok (14.000 man/vrouw tegelijk :shock: ) ...

Ben

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 19:15

dan zeggen ze ook nog dit...
We gebruiken hiervoor een beproefde methode van bureau Synthetron.
dan gaan bij mij de nekharen omhoog....bijwijze van, denk ik meteen weer aan hun vorige wijze van ledenpeiling, ipv een ja of nee kregen we een "eng" iets waarvan je dacht ja hallo ik wil alleen een ja of een nee en niet jullie parade paardje positief beïnvloeden zodat je die cijfers kan misbruiken voor eigen doel ipv dat van de leden.

maar op de plekken waar je dan zelf wat in kon vullen heb ik een heel verhaal achter gelaten, dus mijn mening en waarom weet je.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 20:23

kreeg nu dit te zien
Geachte heer,

Dank voor uw reactie op onze uitnodiging voor de online discussie over de kilometerprijs. Jammer dat u niet in de gelegenheid bent om deel te nemen. Graag bedank ik u voor uw deelname aan het eerste deel van de ledenpeiling.

In totaal hebben bijna 440.000 Nederlanders de enquête volledig ingevuld. Dit enorme aantal toont aan hoe groot de betrokkenheid van onze leden is bij dit lastige onderwerp. Enkele duizenden mensen zullen aankomende week online discussiëren. Dat zal ons nog meer inzicht geven in de mening van onze leden.

Op basis van de resultaten zal de ANWB begin april een advies aan de Tweede Kamer aanbieden. Op dat moment zullen wij de resultaten ook via anwb.nl bekendmaken.

Wilt u in de toekomst op de hoogte worden gehouden over de ontwikkelingen rond de kilometerprijs? Meld u dan aan op http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... oogte.html" onclick="window.open(this.href);return false; aan voor de nieuwsbrief.

Met vriendelijke groet,

Guido van Woerkom
Hoofddirecteur ANWB
heb me via daar aangemeld voor de nieuwsbrief zodat je weet wat ze van plan zijn...of uit willen halen...wil je ook op tijd weten wat ze doen zodat je eventueel nog wat kan doen? hier kun je dat aanvragen

http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... oogte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu de Wet kilometerprijs aan de Tweede Kamer is aangeboden, breekt er een belangrijke tijd aan. De ANWB gaat er alles aan doen om te zorgen dat betalen per kilometer eerlijk uitpakt.

Schrijf u hier in voor de e-mail nieuwsbrief van de ANWB over de kilometerprijs. Dan bent u altijd op de hoogte.

Aanmelden voor de ANWB Nieuwsbrief Kilometerprijs
maw hun gaan er alles aan doen om dit er door te drukken...immers hun parade paardje onder de naamnoemer eerlijk :wink:

kost gigantisch geld en vooral de minder welvarende mensen worden hier de dupe van, 1 maal per maand achteraf de rekening...je weet dus niet wat je kwijt bent en of het klopt enz enz....terwijl als je tankt betaal je voor die tijd en tot die tijd je brandstof op is maw meer zelf controle en duidelijkheid/rust.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2010, 20:35

daarbij kloppen hun berekeningen ook niet...peildatum 2007 al

http://www.anwb.nl/auto/dossier-kilomet ... check.html" onclick="window.open(this.href);return false;

als je dan wat aanklikt staat er ook niet bij welk bereken jaar want pas in bv 2018 gaat de volle mep in?

en als je een sportwagen hebt wat dan? welke moet je dan kiezen...stel een BMW 1 serie maar met een V8 een H1 welk voorbeeld zou je dan moeten nemen...verder hebben ze waardeloze overzichten er in :hammer: je zou snel op het verkeerde been gezet worden zo, maja dat zijn we wel gewend na die enquete/peiling wat we vinden van KMH

frankv

Bericht door frankv » 25 feb 2010, 21:24

ik ontvang ook net een mail van de ANWB dat ik ben geselecteerd als 1 van de 14.000 om online mee te mogen doen in een verdere discussie van 1 uur lang op 26 februari (he, da's morgen) van 19.00-20.00

Dutch

Bericht door Dutch » 25 feb 2010, 22:57

Nou, gewoon de teksten van Snipe overtypen dan... :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 feb 2010, 11:00

Ik ben ook geselecteerd.

Ik denk dat het van belang is om een aantal punten op een rij te zetten zodat
we die duidelijk en meervoudig laten klinken. Hebben jullie de opzet al bekeken?

Jij post een stelling en daar wordt op gereageerd met 'eens tot oneens'. En daar zit
nog een moderator bij.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 11:27

Planning voor de komende jaren
De invoering van de kilometerprijs is geen kleinigheid. Er moet nog veel gebeuren: de vastlegging van het systeem in een wet, de verdere uitwerking ervan, de productie van de kastjes en een grootschalige test.

2008
Start afbouw BPM (aanschaf belasting op nieuwe auto's), tot 2012 elk jaar met 5 procent, daarna met grotere jaarlijkse stappen van 12,5 procent.

2009
Wet Kilometerprijs aangeboden aan Tweede Kamer.

2010
ANWB ledenpeiling (januari/februari)

Advies Bondsraad op basis van uitkomsten ledenpeiling (maart)

Advies ANWB aan Tweede Kamer (maart)

Behandeling van wetsvoorstel en besluitvorming door Tweede Kamer (april-mei juni)

2011
Uitgebreide test van het systeem door een grootschalige praktijktest met 60.000 auto's.

2012 - 2017
Na geslaagde test vindt invoering kilometerprijs plaats.

Vrachtauto’s als eerste over op het nieuwe systeem.

Hierna gaan, in enkele jaren, alle automobilisten over op het nieuwe systeem en wordt een kastje in hun auto ingebouwd. Dit gebeurt willekeurig. Na overgang betaalt u geen motorrijtuigenbelasting meer. Daarvoor in de plaats komt een kilometerprijs.

Achtergrondinformatie
Toelichting achtergronden kilometerprijs
Begrippen- en woordenlijst
2012-2017 oftewel zij, de ANWB wil gewoon dat systeem hebben, bijna op elke pagina staat zoiets alles werkend naar dat systeem omdat het eerlijk is? ja beter voor mensen die anders nieuw rijden...we betalen allang voor gebruik via de brandstof, daarna kun je reguleren via wegenbelasting bv voor EV voertuigen die geen of bijna geen brandstof meer gebruiken (alleen nog voor de range ex-tender) dan kun je de wegenbelasting van de EV wat opvoeren omdat daar minder inkomsten van komen ivm geen/weinig brandstof(accijns)

http://1y.nl/c.php?dm9HbmVNbWhTbF1Cc2RF ... k0LDVSOFc7" onclick="window.open(this.href);return false;

Mack

Bericht door Mack » 26 feb 2010, 16:08

Heb ook een uitnodiging van de ANWB gehad, en wel voor morgen - zaterdag. Ik doe wel mee. Volgens de uitleg, is het een discussie in groepjes van 5.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 feb 2010, 17:20

keep us posted, benieuwd hoe ze het spelen en wat je kan inbrengen 8)

frankv

Bericht door frankv » 26 feb 2010, 20:00

frankv schreef:ik ontvang ook net een mail van de ANWB dat ik ben geselecteerd als 1 van de 14.000 om online mee te mogen doen in een verdere discussie van 1 uur lang op 26 februari (he, da's morgen) van 19.00-20.00
ik bedenk me net dat ik mijn eigen tijdslot gemist heb, nou ja, druk druk druk...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 feb 2010, 11:51

Ik ga over 10 minuten van start...
Geachte heer,

In dit bericht vindt u belangrijke informatie over uw deelname aan de online discussie met 1.000 mensen.
Meedoen is leuk en niet moeilijk. Het werkt zo:
• U discussieert in groepjes van 5 die willekeurig worden samengesteld;
• U reageert op stellingen en meningen van andere deelnemers;
• Anderen reageren ook op uw mening;
• Deelname aan de discussie is anoniem;
• De discussie wordt begeleid door een gespreksleider (moderator).
• Onderzoekers die het debat volgen krijgen hierdoor inzicht in meningen en motieven.
Wilt u meer weten over deze methode, klik hier voor de help pagina.

We vragen u vooraf het volgende te doen; dit kost u ongeveer 3 minuten.

Om te ontdekken hoe het discussieprogramma werkt, kunt u de instructievideo bekijken. Deze kunt u hier bekijken.

Nogmaals: u discussieert mee op zaterdag 27 februari van 12:00-13:00 uur.

Mack

Bericht door Mack » 27 feb 2010, 13:07

Haha, dan hebben we misschien in dezelfde groep gezeten! ;-)

Was eigenlijk geen echte discussie, iedereen was tegen. Maar iedereen heeft zijn mening duidelijk en ongezouten kunnen geven, dus hopelijk doet de ANWB iets met deze gegevens.

Ik heb in ieder geval het idee iets concreets tegen rekeningrijden en het kastje gedaan te hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 13:08

:clap: thnx

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 feb 2010, 13:37

:hosanna:
Hah, wie weet Mack. ik heb mijn discussie gescreencapt; dus wie weet herken je het? Zie hier:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 41&t=18149" onclick="window.open(this.href);return false;

Mack

Bericht door Mack » 27 feb 2010, 15:44

Nee, volgens mij was het niet dezelfde groep

Joy

Bericht door Joy » 27 feb 2010, 21:52

Quote van FD.nl.

Volksverlakkerij R. Fabrie, 13:57 uur

Ik heb gisteren op uitnodiging mee gedaan aan de internet ledenraadpleging van de ANWB. Zelden zo'n volksverlakkerij meegemaakt. Alles werd gekoppeld aan milieu; geen vraag over files, privacy, etc.! Net over de helft van de tijd kwamen een aantal deelnemers in opstand en weigerden nog langer vragen die gerelateerd waren aan milieu te beantwoorden. En gaven daarna ongezouten hun mening over de kilometerheffing, die volgens hen niet zou moeten doorgaan; en terecht!. De ANWB zocht blijkbaar argumenten om alsnog te kunnen beweren dat de automobilist voor rekeningrijden is!

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 22:15

heel goed Joy, dat bedoel ik maar...ze gaan maar door, bord voor de kop en de positieve dingen verdraaien als zijnde ze zien er wel wat in...bah, smerig spelen ze, ze mogen dat niet in naam van ons aanbieden bij de kamer, dat willen we helemaal niet dus wat denken ze wel niet...is dat niet te stoppen? ze spreken immers niet voor ons maar voor hunzelf maar wel zogenaamd uit ons schrijven....

KW

Bericht door KW » 28 feb 2010, 03:05

Dat is het vervelende nou net. Het bestuur van de ANWB als club MAG helemaal geen mening hebben/plan opvoeren. De ANWB is een LEDEN-club, en als de leden tegen zijn, moet het bestuur daar braaf naar volgen en ook tegen zijn. In feite heeft het bestuur geen reet te vertellen, dat ligt geheel in handen van de leden. Het bestuur is alleen de vertegenwoordiger van alle leden, en geen vertegenwoordiger van zichzelf!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2010, 04:22

ja, echter gaan ze gaan ons zogenaamd vertegenwoordigen met hun vieze spelletje :protest: en verdraaien van feiten alleen horen wat ze willen horen zo lijkt het, er wordt ons helemaal niet gevraagd wil je het ja of nee, nee er wordt gevraagd vind je het eerlijk dat de gebruiker betaald ofzo.

en dat is iets algemeens, echter gaan zij dat toepassen voor de KMH , ik kan me daar best boos om maken(netjes uitgedrukt)

ik wil niet dat ze ons vertegenwoordigen met hun vieze spel, als we een ja of nee mochten stemmen dan mochten ze dat naar de kamer brengen maar die smeerlappen :wtf:

wat kunnen we er aan doen om ze alleen een ja en of nee te laten vertegenwoordigen? dit kan toch maar niet zomaar? ze gebruiken wat hen uitkomt zogenaamd door ons ingevuld.

Plaats reactie