Audi S3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2006, 12:56

Rebel schreef:Na het doorspitten van diverse draadjes kom ik tot de volgende conclusie:

1. Nieuwe auto kopen is dom, allemaal veel te duur.
2. Buiten BMW wordt er een hoop troep gemaakt voor veel geld.
3. Als het maar veel vermorgen en upgrades heeft is het bij voorbaat goed. (mits het een BMW is)
4. Alleen met een BMW tel je mee
5. Alleen met een BMW tel je mee
6. Alleen met een BMW tel je mee

Correct me...Ben ik er een vergeten? Word ook al iets ouder heh :)
Denk eerder dat er een niet te stoppen trend is, waarbij fabrikanten zwaarder, groter, luxer, meer hulpmiddeltjes weg in zijn geslagen. De PK wedloop lijkt heel wat maar kijkend naar de pk gewicht verhoudingen moet men wel om niet langzamer te zijn dan het voorgaande model.

Denk dat er hier relatief veel mensen op dit forum zitten die BMW minded zijn, maar niet zozeer vanuit de status point of view, zoals 99,5% van de kopers. Maar meer de liefhebbers van een lekker rijders auto. Er blijven steeds minder enigsinds betaalbare opties over, nog een of 2 model evoluties verder, en BMW is voor het gros alleen nog in de wieldop anti dre edition te betalen. Neem maar van mij aan dat de liefhebbers van een rij-machine dan afhaken. Als er nu eens een jappaner zou komen met perfect rij-eigenschappen (voor velen RWD) als alternatief voor BMW, dan denk ik dat veel echte liefhebbers zonder traan overstappen van BMW naar een ander merk. Alternatieven zijn er voor deze adepten niet. Je hebt verder gelijk dat iedere koper niet het zelfde zoekt in een auto. Audi is nummer een qua interieur design (in de betaalbare klasse) De TT die jij koopt is qua afwerking en design on-overtroffen, bied technisch een hoop inovaties, en is voor jou binnen de mogelijkheden de perfecte auto. Kan genieten hoe jij er met veel passie over praat, en al dikke voorpret hebt.

Ben ook serieus benieuwd naar je eerste verslag als je de auto hebt.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 aug 2006, 13:11

Alternatieven zijn er niet? Lexus IS220d, IS250 etc. 2e hands IS200 (evt TTE met kompressor), IS300. Fantastische auto's, veel beter dan BMW 3 serie, mooier ook. Rijdt lekkerder (meer a la Alfa 75).

Dexter

Bericht door Dexter » 02 aug 2006, 13:15

Grappige discussie.... :D
Ik vind de nieuwe S3 niet echt fraai op deze foto's.
De voorbumper doet een beetje overdone aan met die grote luchtgaten, meer zoals een aftermarket styling product zeg maar.
Maar ik heb hem nog niet in real life gezien en dat wil wel eens schelen. :wink:

Voor wat betreft het kwaliteitsniveau is het al heel lang duidelijk dat er bij Audi bovengemiddelde kwaliteitsnormen worden gehanteerd.
Ik rij sinds kort in een A4 avant (B5) uit 1996! en die scheelt wat dat betreft vrijwel niets met de A4 avant (B6) uit 2002 die we ook hebben.
En als het erover gaat waarom dat dan zoveel moet kosten dan is DIT misschien wel interessant om eens te lezen.
Audi is inderdaad duurder als het over verkoopprijzen gaat, maar dat is gewoon een gevolg van de plaatsing binnen het VAG concern.
Wil je dezelfde techniek maar in een goedkoper 'jasje' dan zijn er (je hebt gelijk wat dat betreft Rico) de andere VAG merken waar je in 90 % van de gevallen terecht kunt?
Maar aan de hogere prijs zijn nog wel wat extra's verbonden denk ik dan maar.
Ik vind bijvoorbeeld de Mobiliteitsgarantie van Audi (zit ook nu nog op mijn B5 uit 1996!) en de garantie op defecten aan de motor zeer goed geregeld.
Rico, jij zou dat zeker moeten weten want je hebt daar een prima voorbeeld van meegemaakt.
Moet je hetzelfde eens proberen bij Seat of Skoda of zelfs VW. :wink:

Voor wat betreft het gewicht is het niet alleen bij Audi zo dat de auto's steeds zwaarder worden hoor.
Dat fabrikanten niet al hun (sportieve) modellen in aluminium bouwen heeft volgens mij alles te maken met de productiefaciliteiten in de verschillende fabrieken.
Buiten dat moet er ook wat exclusiefs te koop blijven en is het niet slim om alle sportieve modellen dus op hetzelfde niveau te bouwen.
Marketing spreekt hier ook een flink woordje mee!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 aug 2006, 13:26

Interessant artikel Dex! Weer wat geleerd vandaag.

Bruno

Bericht door Bruno » 02 aug 2006, 13:40

Beetje vreemd dt ze spreken over AUDI als puur Duitse fabrikant, terwijl er bij mijn weten toch ook A3's gebouwd worden bij Volkswagen Vorst. Waarschijnlijk tegen een uurloon van 85 euro - als ik de BE vakbonden een beetje ken.
Verder denk ik dat voor een allrounder, de 4-deurs S3 me meer gaat aanspreken dan de 130i. Punt. Kan iedereen me vertellen dat ik 1. dwaas 2. dom 3. blind 4. inefficient met geld 5. geen echte "rijder" (whoehahaha) 6. verbannen ben, I dont care. Totaal package is veel beter in elkaar egstoken bij de Audi dan bij BMW.
Meerendeel van de mensen gaan voor status (hence de verkoopsijfers van BMW en Porsche), een groot deel gaan voor goedkoop en praktisch (Renault, Skoda), een kleiner deel gaan voor het totaal pakket met compromissen op vele vlakken (Audi, Mercedes, Volvo) en een minderheid gaat voor het "rijders"gevoel (Lotus, BMW hardcore, etc).

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2006, 13:43

Dennis Cavallino schreef:Alternatieven zijn er niet? Lexus IS220d, IS250 etc. 2e hands IS200 (evt TTE met kompressor), IS300. Fantastische auto's, veel beter dan BMW 3 serie, mooier ook. Rijdt lekkerder (meer a la Alfa 75).
Nieuwe IS is een slagschip!!! Oude is erg fraai. Maar ook bij Lexus is de trend vanaf het begin, luxe....... voor hun is mercedes het met om zich aan te spiegelen en als het even kan te overtreffen. Qua kwaliteit is dat al gelukt, nu nog spraakmakende modellen.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 aug 2006, 13:48

Spraakmakende modellen

<denkt even aan nieuwe BMW 3 serie>

PROEST! :)

Andre

Bericht door Andre » 02 aug 2006, 15:29

Als bmw geen 130i had gemaakt had ik mijn rug dat merk al toegekeerd en was ik echt genoodzaakt om een 2e hands porsche gt3 te kopen desnoods een uit 1999 of een CSL. Maar met een onopvallende 130i met wat dre tuning is voor mij bijna perfectie. Dre gaat echt niet in een luxe boot rijden.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2006, 15:37

Dennis Cavallino schreef:Spraakmakende modellen

<denkt even aan nieuwe BMW 3 serie>

PROEST! :)
Die is ook zeker niet spraakmakend Dennis!!

Welke nieuwe auto op dit moment wel........... Legacy ook niet qua uiterlijk. Ik merk dat er voor mij weinig 4 tot 5 persoons nieuwe auto's zijn die mij aanspreken.....

Michel

Joep

Bericht door Joep » 02 aug 2006, 15:37

Andre schreef:Als bmw geen 130i had gemaakt had ik mijn rug dat merk al toegekeerd en was ik echt genoodzaakt om een 2e hands porsche gt3 te kopen desnoods een uit 1999 of een CSL. Maar met een onopvallende 130i met wat dre tuning is voor mij bijna perfectie. Dre gaat echt niet in een luxe boot rijden.
Had BMW nu maar geen 130i gemaakt..... :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 aug 2006, 16:49

Michel: Snap je nu waarom ik oude en vooral klassieke auto's daarom zo weet te waarderen?

Alle nieuwe auto's zitten vol plastic. Afschuwelijk! Ik vind diverse auto's trouwens wel mooi genoeg. Maar de foto van dat grijze Skoda interieur ergens hierboven spreekt weer boekdelen. GADVER!

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2006, 18:10

Zinloze discussie hier. Wat had je anders kunnen verwachten op een auto-forum :wink:
Jullie hebben gelijk een skoda is niks anders als een goekope Audi.

Ik wil niet eens weten waar de meeste wonen, laat staan wat ze in hun huis hebben staan 8)

Nogmaals ik zou niet weten waarom ik een race-auto moet kopen om dagelijks in de file te staan of een raceonderstel om dagelijks de verkeersdrempels te nemen.

Ik vind dat modellen ouder dan 4 jaar verplicht vernietigd moeten worden tegen de dagwaarde. Op die manier rijden er minder van die getunede lijken op de weg, en wordt het straatbeeld een stuk fraaier.
Tevens ben ik voor het invoeren van puntensysteem op het rijbewijs en hogere straffen tegen te hard rijden of agressief rijgedrag.
Verkeersregels en strafnormen zijn veel te mild in dit land, alles kan en alles mag. Dat die hardrijders de schatkist maar eens iets meer spekken ipv de tuningsshops. 8)

Verder ben ik volledige bij mijn positieve, en heb niet gedronken, hahaha

Weg met die oude ketels van de weg, hoppa, het museum erin ermee of ergens in een hooischuur, waar jullie dan af en toe met zijn alle gezellig kunnen fappen.

Fernando

Bericht door Fernando » 02 aug 2006, 18:49

aha, vandaar je naam.... :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2006, 19:05

Ja sorry, maar ik zie de schoonheid niet in een 3 serie met uitgeklopte spatborden. Zoals anderen het niet in een A3 zien.
Maar over smaak valt niet te twisten. Dat blijkt weer 8)
Ik zou die S3 overigens nooit kopen dit terzijde.

Ik vind dat iedereen met een auto boven de 300 pk verplicht een racelicentie moet halen en hem uitsluitend op het ciruit mag gebruiken.

Ik lees draadjes over hoe je mensen van de weg moet drukken, of hoe traag andere mensen wel niet rijden etc etc.

Meer blauw op straat ! Strenger optreden ! Innemen die auto en samenpersen die hap

Hielke

Bericht door Hielke » 02 aug 2006, 19:12

Zolang je met "dit land" maar België bedoelt Rebel is er niks aan de hand :lol: België, mmm, zou me met die karrensporen die ze daar provinciale wegen noemen niets verbazen als je het nog voor elkaar kreeg ook. En anders donderen de wat oudere auto's vanzelf wel uit elkaar :shock:

:wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2006, 19:16

Michel verwacht van mij geen verlsag met veel rook en rubber. Ik geniet van auto rijden maar ook van kwaliteit. En dat laat zich lastig uitdrukken als je het zelf niet voelt ziet of ruikt.
Ik zal Cav wel een weekend uitnodigen dan mag hij het "lege industrieterrein-mijn L*L is grotere dan de jouwe" verslag doen.

Ik ga er gewoon mee naar de bakker en naar mijn werk en hoop met regelmaat eens naar de Ring. Volgend jaar misschien weer Scuderia en verder niks speciaals 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2006, 19:22

Hielke dat laatste daar heb je een punt mee. De wegen slechter maken is inderdaad een goede optie, tevens af en toe een verkeersdrempel drempel op de autosnelweg, om iedereen weer ff met twee benen op de grond te laten, want de helft van de BMW-rijders wanen zich een of andere formule 1 rijder die op het circuit zit.

Tevens vind ik dat iedere auto een systeem moet hebben waarmee de bestuurder middels een knopje een soort van rode verf kan uitsproeien aan de achterkant van auto, als er een agressieve BMW-rijder achter hem zit met een tehoog testoron-gehalte. Deze verf moet dan minstens 1 week blijven zitten.

Ik ga smikkelen, smakelijk eten :wink:
Laatst gewijzigd door Rebel op 02 aug 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 02 aug 2006, 19:23

Daar is niks mis mee toch. lekker van je auto genieten.

Alleen als zo'n merk een sportieve auto uitbrengt met een eigen naampje erop (S) dan mag daar best kritisch naar gekeken worden, zeker op een forum dat driving-fun heet. Anders kun je net zo goed een A3 met wat dikkere motor en sportpakketje kopen, heb je ook goede kwaliteit, sportieve looks en premium merkje.

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2006, 23:41

Mooie reacties van de Rebel ;-) eerlijk gezegd moet ik mijn reacties betreffende audi enigzins nuanceren. mijn kritiek is eigenlijk en vooral gericht op de Rebel compacte audi's. vanaf de Rebel A4 reeks hebben de auto's wel een eigen indentiteit. lees; eigen platform.

Paul

Bericht door Paul » 03 aug 2006, 01:18

Toch een vet ding.. en hoewel ik BMW minded ben, vindt ik de nieuwe RSmodellen de nieuwe AMG modellen STOERDER eruitzien dan de ///MPowertjes van BMW...

Vorige week nog een nieuwe RS4 live gezien, maar das echt een gruwelijk mooie auto..

Michel P

Bericht door Michel P » 03 aug 2006, 08:19

@Rebel,

Ik hoop de het eten gesmaakt heeft en je enigsinds tot rust heeft gebracht. Ik heb wel gelachen over je postings hierboven, hou wel van die cynische insteek :lol: zolang die maar niet naar het zure doorslaat. Een heel groot probleem voor BMW is het gedrag wat jij schetst, een BMW is tot een jaar of 5 oud leuk, en dan komt die en de versjonny crisis, dan 5 a 10 jaar later blijken de originele exemplaren toch wel weer aantrekkingskracht te hebben bij de liefhebbers.......

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 aug 2006, 09:01

Die laatste foto's kunnen me niet bekoren. Een A3 met een pakketje.

Dan was de eerste S3 een echte 'opzichzelfstaande' auto met die dikke spatborden en die neus. Veel subtieler gedaan, niet her en der een soilertje/skirtje plakken.
IRL zal ie wel meevallen misschien.

Dexter

Bericht door Dexter » 03 aug 2006, 09:30

Robin schreef:Die laatste foto's kunnen me niet bekoren. Een A3 met een pakketje.

Dan was de eerste S3 een echte 'opzichzelfstaande' auto met die dikke spatborden en die neus. Veel subtieler gedaan, niet her en der een spoilertje/skirtje plakken.
IRL zal ie wel meevallen misschien.
Helemaal mee eens!
En ik vind die nepachtergronden ook al helemaal niks!! :x
Het is misschien wel clean om te zien, maar het haalt alle leven uit de foto's.
Ik zou (als fabrikant) de auto anders (lees in een echte omgeving) hebben gepresenteerd...:wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 aug 2006, 09:46

Die foto's zijn wel heel erg nep trouwens.

lol@Rebel trouwens. Ben het met je eens dat veel mensen met hoten en stoten onderstellen willen rijden, terwijl ik daar totaal niet op zit te wachten. Ik heb met de 535 ook al maanden geen driftje neergelegd, met de Saab al wel trouwens. :wink:

Hopelijk kan ik na mijn vakantie, wanneer ik geen woon-werk meer hoef te rijden, mijn auto puur voor de fun gebruiken. En fun is een ruim begrip. Keertje richting Ardennen en Eifel, in het voorjaar naar Schotland. Misschien een driftje hier en dijkweggetje daar. Afgelopen jaar is het heel hard gegaan met de A20, A4, A13 en A12. Alleen daarom zou ik al geen Audi willen, die zijn vernoemd naar saaie klote wegen! :)

Maar ik vind zo'n RS ook heftiger om te zien dan een BMW en de lijnen kloppen beter. 300 pk en AWD is geen slechte keuze.

En Ayrton Senna had ook een racelicentie.
Een racelicentie zegt (helaas) niets over iemand rijcapaciteiten. Sterker nog velen, dénken dan dat ze goed kunnen rijden. Maar de waarheid is vaak anders. Niveau van raceopleidingen is ECHT laag.

Plaats reactie